16 maand en enorm aanhankelijk aan mij

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teuntje83, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Even van mij afschrijven. Ik word namelijk een beetje gek van mijn dochter van bijna 16 maand.
    Ze hangt echt continu bij mijn benen. Als ik naar de was boven loop, of even naar het toilet ga, blijft ze huilen en mama roepen.
    Zelfs als mijn man ook aanwezig is.
    Wanneer ik haar bij oma breng (die al vanaf 3 maand oppast) wordt ze helemaal panisch en huilt tot ze blauw wordt. Als ik eenmaal verdwenen ben trekt ze wel bij.
    Van de week was ik even weg. Haar tante, die ze ook echt wel kent, heeft haar uit bed gehaald, en ze heeft alleen maar zitten jammeren op schoot en mama mama mama gezegd.
    Ik weet, hoort erbij, fáááse.. Maar de fase duurt al lang en wordt steeds erger lijkt wel..

    Herkenbaar? Tips?
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Geen tips, hier hetzelfde schuitje met dochter van 16 maanden. Begint nu iets beter te worden, ze ontdooit wat sneller bij opa/oma. Maar de crèche is bijvoorbeeld echt een ramp de laatste tijd om haar weg te brengen. Het is een fase, zullen we maar zeggen ;)
     
    teuntje83 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Die van ons is normaliter niet zo'n kleef afdeling maar wij hadden t ook. En voornamelijk bij mij. Papa mocht de deur uit of naar boven maar ik moest in t zicht blijven even de krant pakken uit de gang was al no-go ongeacht wie er bij was. Het is na verloop van tijd minder geworden, alleen weg-weg gaan terwijl zij bij papa/opa/oma blijft vindt ze niet leuk, zelf al is dat om een ijsje te halen bij de kar die 10m voor ons huis staat en ze me gewoon kan zien. Meestal een paar minuten en dan geeft ze t op. Bij de kdv worden we gewoon uitgezwaaid he daar heeft ze nog nooit moeilijk gedaan met afscheid en we nemen bewust afscheid van dr, tis niet dat we ongemerkt wegsluipen ofzo. Nee, zwaait doeg en gaat spelen.
     
    teuntje83 vindt dit leuk.
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Mijn zoontje zit er ook middenin.
    Alleen papa en mama en verder niemand.
    Als mijn vriend hem verschoont en hij komt terug de huiskamer binnen en ik ben er niet jammert hij constant ‘mama mama’ en andersom doet hij het ook bij papa.
    Opa en oma moet hij 5 minuten lang niks van weten, maar wel stiekem naar ze lachen.
    Andere kindjes daarintegen.... laatst rende hij zo met buurtkindjes mee zonder achterom te kijken, stond ik daar alleen met een bal in mijn hand :roflmao:
     
    teuntje83 vindt dit leuk.
  5. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Hier ook een meissie van 16 maanden. Zelfs als ze alleen met papa is is ze helemaal uit haar hum. Jammert de hele tijd om mama en is ontzettend aan het jengelen. Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat ze altijd al een mama's kindje is geweest maar de laatste tijd kan ik eigenlijk niet eens normaal naar het toilet.
     
    teuntje83 vindt dit leuk.
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Gelukkig, herkenbaar dus :)
    Even door deze fáááse heen ;)
     

Deel Deze Pagina