16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Wij hadden online een kaartje gezien. Bewerkt, proefje ontvangen: papiergewicht kwam op 2! postzegels uit!! Let dus goed op. De totaalprijs kwam zo op 3,50! per kaart bij 100 stuks, excl postzegels. lIk ben met het ontwerp en het kaartje naar de locale drukkerij gegaan om te vragen of zij ook zoiets kunnen maken.
    Nu hebben we 100 kaartjes, preeg (bolling in papier gedrukt, letterpress), eigen afbeelding laten maken, gewicht voor 1 postzegel en ze drukken de adressen al op de envelop. €1.85 per kaart + €85 opstartkosten voor de preegdruk en ontwerp. Super deal!
     
    Plusje en Poesta vinden dit leuk.
  2. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Vandaag controle gehad, helaas ligt meneer nog steeds in een onvolkomen stuit (voeten bij mond). Hij krijg nog 2 weken om te draaien... Wish me luck!
    Verder was nog steeds alles goed,
    Yeah
     
  3. Poesta

    Poesta Bekend lid

    13 aug 2015
    879
    307
    63
    Spannend! Hoop dat hij nog draait. Wel top dat alles verder zo goed gaat.
    Ga je vanavond nog? Ik wel waarschijnlijk!
     
  4. bruintj3

    bruintj3 Actief lid

    22 apr 2017
    141
    190
    43
    Vrouw
    Vanmorgen groeiecho met 32w4d gehad. Mn ukkie weegt ongeveer 2300 g. Dat is boven gemiddeld (5 dagen vooruit). De gyn zei dat het toch in orde en netjes was. Ik heb om zwangerschapsdiabetes gevraagd. Hoop dat dit ook in orde is. Over drie weken weer groeiecho.

    Ik moet minder dan twee weekjes werken en dan verlof! Daar ben ik er echt aan toe.
    Wat betreft geboortekaart, ik ga zelf ontwerpen Is meer persoonlijker en veel leuker.

    Ik vermoed al dat mijn vriendin suprise babyshower organiseert maar ik zie het wel en verwacht ook niets.
     
  5. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Lekker die ontbrekende meldingen! Ik ga nu (vroeg!), gisteravond naar opa geweest. Het gaat slecht, heel slecht. Had zo gehoopt dat hij de geboorte van zijn eerste achterkleinkind zou halen! Maar dat gaat niet lukken vrees ik.. Volgende week woensdag en donderdag ga ik ook niet, dan zijn we weg met Hemelvaart (of hebben we een begrafenis..). We lopen elkaar dus best mis!
     
  6. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Oh wat vervelend dat je opa slecht ligt. Veel sterkte!
     
  7. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik heb nu ook een uwv brief thuisgekregen, dat mijn werk op 30 april aanvraag voor verlofuitkering heeft aangevraagd voor start 20 mei. En er staat doodleuk dat ze 4 wkn na 20 mei uitspraak doen., Haha :) daar ga ík niet op wachten ;)
     
  8. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Houden jullie het allemaal een beetje vol met de warmte? Ik merk dat ik het niet zo goed kan hebben.. We hebben een windvrije tuin dus al snel warm.. Parasol en een koud voetenbadje staan klaar voor komende week ;)
     
  9. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Ik vind het heerlijk dit weer. Kan het prima hebben in de schaduw. Van mij mag het zo blijven tot en met september :D
    Dochter vind het ook fantastisch, die vind het helemaal leuk om alleen maar buiten te spelen!

    Nog maar 3 dagen werken deze week en dan verlof, wauw gaat ineens snel allemaal :eek::D
     
  10. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik vind het echt zwaar worden. Slaap enorm slecht dus overdag meestal echt een wrak. Ga nu al een paar dagen smiddags even slapen omdat ik het anders gewoon niet trek.

    Het weer vind ik overigens heerlijk! Nadeel is wel dat het bij ons binnen snel warm word. Vandaag 25 graden binnen.
     
  11. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Oh echt het weer... Ik geniet er zo van! Nu 50 kilo afgevallen en loop in een jurk rond haha dat niet slapen herken ik helaas ook... Al is het hier de combi van zwanger zijn en mijn 2 jongste kinderen die spoken in de nacht. Heb nog geen half uur aan een geslapen vannacht.

    Van mij mag de tijd doorgespoeld worden! Ben helemaal klaar voor de baby (alleen nog een naam is opzich handig...) Kan niet wachten om haar te ontmoeten
     
  12. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Dat is een formaliteit! Ze bevestigen daar alleen mee of je daadwerkelijk op 20 mei met verlof bent gegaan, of 2 weken later (omdat je ook 4 weken voor je uitgerekende datum mag stoppen). Na de bevalling krijg je ook weer een brief, omdat je bevaldatum van invloed kan zijn om de datum dat je weer moet werken. Je werkgever heeft het wel super laat aangevraagd trouwens. Het moet uiterlijk de maand voordat je verlof ingaat.. waren ze net op tijd voor 1 mei!
     
    Plusje vindt dit leuk.
  13. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ik heb weinig mee geschreven op het forum maar wel met enige regelmaat meegelezen. Maar ik wilde toch even laten weten dat 6 mei onze dochter met een termijn van 33 weken is geboren veel te vroeg natuurlijk waardoor we nu in het ziekenhuis verblijven maar gezien de omstandigheden maakt ze het goed. Start met ademondersteuning maar dat gaat nu goed zonder. Wel nog in de couveuse met veel plakkertjes en slangetjes. Voeding via de sonde. Nog veel op een rijtje te zetten voor ons want er is veel gebeurd.

    Geniet van jullie zwangerschappen en ik hoop op mooie termijn met gezonde baby's voor iedereen.

    Groetjes
     
  14. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Jeetje @Ringetje, dat is een nieuws! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Fijn dat ze het goed maakt, hoe gaat het met jou?
     
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    37DF4037-F5BE-459F-83A6-14A73ED0B0AD.jpeg Mood:
     
    indy90 en Sam86 vinden dit leuk.
  16. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    @Ringetje jeetje wat schrikken zeg! Hebben ze een oorzaak gevonden? En hebben jullie al een naam?

    Sterkte en gelukkig doet ze het goed.

    Hier weer groei echo gehad. Alles was gemiddeld.

    Hebben jullie ook dat de baby een voorkeurskant heeft? De mijne zit meestal rechts te duwen enzo haha. Helemaal als ik op mijn rechter zei lig.
     
  17. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Onze baby gaat elke keer van links naar rechts. Wel elke keer hoofdje beneden maar ene keer ligt zijn rug links en de keer daarop weer rechts. Een echte wiebelkont net als mama. :roflmao:

    @Ringetje gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Dat zal vast even schrikken geweest zijn. Hopelijk word ze elke dag een beetje sterker en mogen jullie over een tijdje lekker thuis genieten.
     
  18. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    @Ringetje gefeliciteerd! Wat zal het schrikken zijn geweest. Hopelijk snel mee naar huis!

    Baby is ingedaald en ligt vast. Qua metingen en voelen van buitenaf is de baby te groot voor het termijn. Verloskundige houd het eerst op een groeispurt. Aangezien de vorige keer gelijk echo's werden gemaakt en ik al heel gauw over moest naar de gyn, uiteindelijk viel het gewicht reuze mee (3880gr bij 41+1). Ik wil niet onder de gyn bevallen... we zullen zien wat ze over 2 weken zeggen, ik maak me iig niet druk, die baby komt er wel uit, haha . Ze hebben het blijkbaar erg goed in mijn buik, alleen maar goed :D.

    Hebben jullie ook harde buiken? Valt me op dat ik dat veel meer heb als tijdens de zwangerschap van mijn dochter..
    Hoe is t met de rest?
     
  19. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @Ringetje: Gefeliciteerd!!

    Hier ook vaker harde buiken, je doet toch meer als je al 1 of 2 kids rond hebt lopen. Je kunt niet gaan rusten wanneer je wilt..

    Hier heeft de baby een echte voorkeurshouding, dat hadden die andere 2 ook, deze ligt dan ook weer hetzelfde als die andere 2..

    Wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie!! De kids hebben erg genoten en wij dus ook..
    Maandagavond wel een domper gehad. Controle bij de vk was niet goed, mijn buik was de afgelopen 3 weken niet gegroeid. Dus moest vandaag een groeiecho laten maken, gelukkig was deze helemal goed! Kindje groeit netjes volgens de curve!
     
  20. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik heb het gevoel dat ik meer harde buiken heb dan zachte buiken. Maar zolang ze geen pijn doen is een constante harde buik geen probleem volgens de vk.

    Aankomende dinsdag een liggingsecho. Echt veel zin in, is weer de eerste keer dat ik ons mannetje zie na de 20 wkn echo. Ik heb dus ook geen groeiecho's ed gehad. De afgelopen 2 controles lag hij al netjes met hoofd naar beneden, maar nog niet ingedaald. Eens zien of dat dinsdag is veranderd. Las dat het belangrijk is om te weten dat hij al is ingedaald of niet, want als het niet het geval is en je vliezen mochten breken, moet je echt metéén plat.

    En volgende week laatste werkweek!! Ik ben kwa energieniveau zooooo toe aan verlof..
     

Deel Deze Pagina