16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Heel herkenbaar die harde buiken. Hier 3 jonge kindjes rondrennen.

    Ik merk nu dat ik echt echt enorm zwanger ben. Daar waar ik enorm van genoot de afgelopen tijd bekroop mij vanmiddag het gevoel dat het wel klaar mag zijn van mij... Ook de vraag/angst hoe ik dit nog weken vol ga houden haha De hele zwangerschap zo plat als een plank en nu ineens plop de buik!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Mijn zwangerschap staat op een heel laag pitje. Ik heb soms niet eens meer door dat ik zwanger ben. Mijn vader is afgelopen zaterdag overleden nadat hij lang ziek is geweest.

    De controle heb ik afgelopen week bij een andere vk gehad dan mijn huidige aangezien mijn ouders op 100 km afstand wonen en ik niet meer thuis ben geweest. Ik heb al wel een groei en liggingsecho gepland staan op 29 mei. Gelukkig gaat met de baby alles goed want voel haar goed bewegen.

    @Ringetje gefeliciteerd met de geboorte!
     
  3. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Mooi @Sam86

    @Lovely29 wat een verdrietig nieuws, gecondoleerd en heel veel sterkte! :(
    fijn dat je de baby goed voelt bewegen!

    'Fijn' dat jullie die harde buiken wel herkennen..

    ik heb verlofffffff! Wauww, 5 maanden niet werken, bizar gewoon..
     
  4. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    @Lovely29 gecondoleerd. Snap dat je er dan minder mee bezig bent.

    Hier was de groei echo ook weer goed. Hij wordt geschat op 2096 gram. Met 36 weken nog eentje.
    Heb denk ik paar x een harde buik gehad. Maar mijn buik is dan niet helemaal hard. Of niet op alle plekken. En soms kramperig bevoel . Maar is vaak als ik moet plassen.
     
  5. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Mijn fysieke herstel is ze voorspoedig gegaan gelukkig. Emotionele impact begint nu wel beetje binnen te komen. Vooral moeite met hoe we het dadelijk gaan regelen met een dochter thuis en een dochter in het ziekenhuis.

    Ze heet L.ot. oorzaak waarom het zo vroeg begonnen is, is onduidelijk. Placenta wordt wel nog onderzocht en er was sprake van een velamenteuze insertie van de navelstreng. Maar ze verwachten niet echt antwoorden van dat onderzoek. Mijn vorige zwangerschap was wel gewoon voldragen
     
  6. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd! Wat heftig allemaal. Heel veel sterkte.
     
  7. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Heftige berichten!

    Hier ligt de kleine man in een stuit. Hij beweegt heerlijk, maar wel altijd op dezelfde plekken. Ik heb dus niet het idee dat hij gedraaid is sinds de echo van vorige week. Dinsdag weer naar de gyno, als hij dan nog in een stuit ligt gaan we een draaiing op de verloskamers en onder live echo bespreken. Ik weet het nog niet.. keuzes!
     
  8. bruintj3

    bruintj3 Actief lid

    22 apr 2017
    141
    190
    43
    Vrouw
    Ik weet hoe je voelt. Mijn vader is vorige jaar overleden, toen ik 5 weken zwanger was. Ik heb hem helaas niet kunnen vertellen. Zo verdrietig.

    Gecondoleerd en veel sterkte ☘️
     
  9. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    ... sorry, foutje
     
  10. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Jeetje @Lovely29, gecondoleerd en heel veel sterkte.

    @ShaYo, hoop dat hij toch uit zichzelf nog even draait!
     
  11. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Heeft bij jullie de kraamzorg al gebeld?
    Hier nog niet, terwijl het al 5 wkn voor datum is (volgens site bellen ze voor intake 6-7wkn van tevoren).
    Misschien had meivakantie en hemelvaart invloed? Volgende week er maar even achteraan..
     
  12. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Kraamzorg heeft hier al een hele poos geleden gebeld.. Kan zijn dat afgelopen weekend invloed heeft gehad, zal het morgen even afwachten en anders zelf even bellen.
     
    Plusje vindt dit leuk.
  13. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Bij een eerste kindje komen ze langs en hadden ze al langs geweest moeten zijn :). Bij een tweede kindje bellen ze, geen idee welk termijn. Maar het lijkt me dat je komende week zelf even moet bellen
     
    Plusje vindt dit leuk.
  14. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @Lovely29 , gecondoleerd! Heel veel sterkte in deze moeilijke periode!

    Hier is de kraamhulp al op intake geweest, zij vertelde mij dat ze ivm nieuwe regels 2 maanden vooraf langs moeten komen.
    Hier komen ze altijd langs, maakt niet uit het hoeveelste kindje het is!

    Joehoe mijn verlof is officieel ingegaan!
    Moet alleen nog heeeeel veel gebeuren.. pff de stress begint nu wel toe te slaan!
     
    Plusje vindt dit leuk.
  15. bruintj3

    bruintj3 Actief lid

    22 apr 2017
    141
    190
    43
    Vrouw
  16. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik heb (toevallig) gisteren gelezen over perineum massage. Weet niet meer precies waar, misschien was het een wij-nieuwsbrief? Daarin stond dat het ook bv met olijf-olie kon. Maar in die link van jou zal vast lekker ruiken :) geen ervaring dus, maar ben er wel in geinteresseerd, dus ben benieuwd naar evt ervaringen van anderen :)
     
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik kreeg al een tijdje geen meldingen meer...

    @ShaYo Hoe is het nu met je opa? Hoe was je echo gisteren?

    @Plusje Bij mij ook inderdaad, vond het ook vreemd dat er stond dat ze erna uitspraak gingen doen haha. Maar zal vast wel goed zijn als het bij iedereen zo is. Hoe was je ligingsecho? En wel bellen voor de kraamzorg inderdaad hoor! Die hadden al lang langs geweest moeten zijn!

    @Ringetje Oh wat schrikken meid! Hoe is het nu met jullie? Wel gefeliciteerd met jullie dochter, hoe doet ze het?

    @Lovely29 Jeetje wat heftig :cry: Gecondoleerd en sterkte de komende tijd. Lang ziektebed en voorbereiding betekent helaas niet minder verdriet :cry:

    Hier vandaag mijn laatste werkdag, dan hoef ik pas 10 september weer! Verder gaat het allemaal prima, vrijdag krijg ik de datum van mijn keizersnede te horen dus ik ben erg benieuwd. :)
     
  18. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Spannend @Rosje83 komt voor jullie nu wel echt dichtbij! En super fijn je laatste werkdag!
    @ShaYo hoe was het gister bij de gyn? Ligt de kleine nog in stuit?

    Ik ga geen perineum olie gebruiken, vorige keer vrijwel geen schade, paar hechtingen van binnen, dus ook vrijwel geen last van gehad daarna. En al helemaal niet met plassen of zo, was daar zo bang voor, al die horrorverhalen van iedereen die plast onder de douche enzo. Gewoon goed 'jackrusselen' op het moment van staan van het hoofdje, haha :roflmao:
     
  19. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Haha.. jackrusselen.. dat is weer eens iets anders dan 'de labrador' waar mijn ZwangerFit Fysio het over had.

    Mijn opa is 'stabiel', dat wil zeggen er is geen acute paniek meer maar het blijft spannend. Elke dag kan de laatste zijn is nu 'we weten het niet'.

    Gisteren inderdaad weer bij de gyno geweest. Helaas.. ik voelde het goed: meneer ligt lekker te chillen met zijn billen in mijn bekken. Alles was verder goed (bloeddruk gezakt, hij groeit goed, nog redelijk genoeg vruchtwater etc), maar draaien ho maar!
    Dinsdag maken ze een nieuwe groei- en liggingsecho en ook een ctg. Als hij dan nog steeds zo ligt, en dat is aannemelijk gezien de afgelopen weken, gaan we waarschijnlijk volgende week donderdag of vrijdag draaien op de verloskamers.
    We hebben tot gisteren getwijfeld en ik sta nog steeds niet te springen, maar een heel team wist ons gisteren toch te overtuigen dat het in mijn geval echt het proberen waard is de keizersnede te voorkomen (ivm mijn darmziekte). 40% van de kinderen draaien bij een 'uitwendige versie', waarvan de helft weer terug zal draaien in de dagen daarna. Dus ik vroeg me sterk af waarom ik alles overhoop zou halen voor die 20%. Maar het blijkt toch zo te zijn dat de kinderen die wel goed blijven liggen na een versie, vaak de kindjes zijn van een eerste zwangerschap. De baarmoeder is dan steviger. Daarnaast ligt onze man in een onvolkomen stuit en dat is gunstig voor het draaien (beide voetjes en handjes bij de mond, echt een dubbelgevouwen boterhammetje). Ik krijg dan weeenremmers om de baarmoeder te ontspannen en ze maken elke 5 minuten een echo om de locatie van de navelstreng en zijn hoofdje in de gaten te houden. Toch blijft het een gek idee en weet ik nog steeds niet zo goed wat ik er gevoelsmatig van vind: hij ligt al zeker 6 weken zo lekker te chillen, moet ik hem dan uit die positie laten dwingen.. Maar feitelijk is het gewoon wel veel beter voor mijn gezondheid en herstel om vaginaal te bevallen en dan moeten we dit proberen.
    Ik heb wel besloten dat we maar 1 versie-moment gaan doen (dan draaien ze in 3 pogingen binnen een uur. Eerst een stukje billen uit je bekken en hoofdje de goede kant op, in de hoop dat hij het daarna zelf afmaakt. Dan eventueel een kwartslag en daarna eventueel een halve slag). Als die volgende week niet lukt of hij draait terug, dan plannen we een keizersnede in week 39. Een stuitbevalling gaat hem voor mij niet worden (nog meer risico, meer kans op totaal ruptuur en de mogelijkheid dat zijn hoofdje niet geboren kan worden en dan hangt het lijfje er al wel uit.. iiiiillll no way!).
     
  20. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @ShaYo Balen zeg. Ik snap je wel inderdaad, voor je gevoel dwing je hem dan in een voor hem onnatuurlijke positie. Hoop toch voor je dat het lukt, zeker omdat het veel beter is voor je eigen gezondheid en de kleine man er waarschijnlijk niet zoveel om geeft hoe hij ligt haha.

    Spannend met je opa. Ga duimen dat hij je kleine nog mag ontmoeten :(
     

Deel Deze Pagina