16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Contact gehad met kraamzorg. Om een nog onduidelijke reden ben ik nooit bij hen in het systeem gekomen (terwijl ik wel acceptatie-bevestiging ed heb gehad via het online zorgplan). Maar ze hebben me goed gerust gesteld, alles wordt asap geregeld. Deze week word ik nog gebeld voor intake afspraak. Hè gelukkig...

    Gisteren liggings-echo gehad, meneer ligt nogsteeds netjes naar beneden, nog niet vast maar dat is niet erg. Genoeg naar beneden iig dat er geen risico is dat de navelstreng ertussen kan floepen ed. Voor de rest ook alles goed, maag en blaas netjes gevuld, voldoende vruchtwater, en haartjes op het hoofdje :)

    Nog 2 werkdaagjes, zo aan verlof toe! Deze week merk ik echt dat de lichamelijke kleine kwaaltjes steeds groter worden. Rug en buikspieren beginnen te klagen, harde buiken gaan vervelend worden en dat ook steeds vaker, reflux wordt erger.. maar we gaan natuurlijk ook richting hoogzwanger, dus gek is dat niet ;)

    @ShaYo, ik hoop dat je opa stabiel blijft, en dat je ventje gedraaid kan worden!
     
  2. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Vandaag ook een groeiecho en controle gehad. Inmiddels weer 2 kilo kwijt en een bloeddruk van 105/55. Baby loopt 3 weken voor qua groei. 3 weken... Suiker was meer als goed dus er zal echt wel een gemiddeld baby'tje uitkomen haha
    Over 2 weken gaan we een datum prikken voor inleiding.

    Dit zodat ik niet volledig uitgeput en ondervoed straks voor 4 kinderen moet zorgen. Op momenten kan ik de wereld aan en zo lig ik uren op de bank met zweetaanvallen, hartkloppingen, oorsuizen enz.

    Zal vanavond even proberen te reageren op iedereen voor mijn bericht haha nu even mijn 3tal naar bed brengen
     
  3. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Je kan ook eerst accupunctuur proberen. Schijnt veel te werken hierbij. Ik heb altijd goede resultaten met mijn astma. Is wel wat anders maar toch. Baat t niet dan schaadt t niet
     
  4. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Hier ook last vcan me rug en bekken weer. Sinds gisteren bezig met zindelijkheid training bij me zoontje van 2.5. Gaat heel goed. Maar als man aan het werk is. Komt t allemaal op mij neer. Dus veel bukken etc. Kost veel energie.
    Maar t zou fijn zijn als hij zindelijk is voor de baby er is. En t gaat zo goed. Vooral vandaag. 3 ongelukjes wel. Maar hij gaf echt ook aan op momenten dat hij moest. En dan deed hij ook was. Als we weggingen wel nog luier om. Maar heb de hele.dag met 1 luier gedaan. Met middagslaapje erbij. Was nog helemaal droog. Hopelijk zet t door.
     
  5. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Oh jeetje @Lovely29 gecondoleerd. Veel sterkte met het verlies. Moeilijk zo’n groot verlies en het niet meer kunnen delen van jullie kleine wonder straks.

    @ShaYo balen zeg van de stuit. Hopelijk lukt de versie. Gaan ze dan ook meteen de bevalling opstarten of niet?

    Hier met 34 weken precies de laatste groeiecho gehad. Ons meisje is iets kleiner dan gemiddeld. P42 zit ze op.
    Ze is nog niet ingedaald. Maar is nog vroeg natuurlijk. Verder alles prima hier. Op bekkenklachten na uiteraard.
     
  6. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wat een rust hier.. Hoe gaat het met iedereen??

    @Yoga fanaatje 1987; Succes! Wij zijn nu ook weer er meer mee bezig. Hopelijk is ze droog, maar kan ook nog zijn dat ze terugval gaan krijgen, als de baby er is..

    @Sam86; waren jou andere kinderen ook groot?? Of viel dat wel mee? En waarom wordt je precies ingeleid?


    Hier gaat het redelijk, zolang ik rustig aan doe gaat het goed.. maar dat is wel lastig met 2 kids. In de eerste week van mijn verlof al veel gedaan, vooral manlief, haha!
    De kamer van de middelste is nu klaar, dus ik kan aan de babykamer gaan beginnen (poetsen en alles klaar zetten)
    Geboortekaartjes zijn uitgekozen.
    Begin nu ook wat rustiger te worden!
     
  7. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Oudste 2 rond de 7 pond en de jongste 6 pond. Oudste 2 gemiddeld en de jongste klein ivm syndroom van Turner.

    Ik word ingeleid omdat mijn lijf op begint te raken. Ik val teveel zelf af en mijn reserves raken op. Daardoor enorm bang voor een lang herstel na de bevalling en met 4 jonge kindjes straks is dat een enorme uitdaging... Verder is mijn bloeddruk nog maar 105/55 en maken ze zich ongerust dat ik straks alleen nog maar bedrust kan hebben.

    Hier klaar alleen nog het opmaken van de wieg en het ledikant, maar daar wacht ik nog een paar dagen mee :)
     
  8. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Hier ook bijna alles klaar. Heb zojuist nog een waterdichte molton voor mijn eigen matrasdeel bij de action gehaald (vorig jaar geheel nieuwe boxspring en topper, zou zonde zijn als datvies zou worden door bv brekende vliezen), slaaptshirts bij de zeeman (las dat dat fijn kon zijn tijdens/na bevalling) en nog wat kleine dingetjesvoor in de ziekenhuistas (dextro, bidon, crackers, mueslirepen, kleine chipszakjes).
    Verder zo weer even achter de kraamzorg aan, zou vorige week gebeld worden, nogsteeds niks.... Tijd gaat nu toch echt wel beetje dringen..
     
  9. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    @Plusje wat slim een molton. Ik wist niet dat ze die ook verkochte bij de action. Ga ik van de week ook eens kijken ons bed is ook nog niet zo oud.

    Ziekenhuistas ga ik deze week in orde maken. De meubels staan nu in het kamertje dus het inrichten kan beginnen. Morgen en vrijdag ben ik alleen dus dan ga ik eens lekker aan de slag.
     
  10. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest, helaas telkens een andere, en helaas verschillen ze allemaal wat qua mening over wanneer inleiden. Waar ik vorige keer te horen kreeg, week 37 was het vandaag week 38. Inleiding staat nu gepland op 38+0. Even een domper omdat ik eerder had gedacht, maar oké, dit duurt ook niet lang meer ;)
    Goede nieuws was dat het hoofdje al volledig was ingedaald, ze kon deze dan ook niet meer opmeten. Buikje en bovenbeen zat nu op ruim 40 weken..
    Kindje was al flink ademhalingsoefeningen aan het doen! Helaas kan ik mijn suikers de laatste weken slecht onder controle houden houden, gevolg gaan waarschijnlijk zijn dat de kleine na de geboorte aan een suikerinfuus moet :( hier zie ik best wel tegenop.. Wil dr lekker bij me houden! Nog maar even flink mijn best doen om de suikers netjes te krijgen..
     
  11. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @Plusje; wat raar dat de kraamzorg nog niet gebeld heeft.. zou idd nog maar weer een keer gaan bellen.

    @Bloomm; vervelend steeds een andere gyn met andere ideeën.. wel fijn dat het eind in zicht is! Wat is een suikerinfuus precies? Heb ik nog nooit van gehoord..

    De ziekenhuis ga ik vandaag denk ik alvast een begin mee maken. Eerst nog eens opzoeken wat er ook alweer allemaal in moet.. haha!!
     
  12. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    @ShaYo Hoe gaat het met de kleine, hebben jullie al een draaipoging gehad? Snap heel goed dat je het maar 1 x wilt proberen en als het niet lukt jullie voor een keizersnede gaan! Spannend allemaal hoor, hopelijk gaat het goed. Hoe is het met je opa?

    @Plusje Wat vervelend van de kraamzorg zeg en ook dat ze je nu nog niet gebeld hebben, je wilt het voor jezelf geregeld hebben en ook weten dat het goedkomt, straks als je bevallen bent! Kwaaltjes en hoogzwanger.. ik herken het!! Nog eventjes, haha.

    @Sam86 spannend hoor! Hopelijk voel je je na de bevalling een stuk beter en krijg je weer je energie terug. Snap dat ze niet te lang willen wachten met inleiden...

    @Nymeria Fijn dat alles goed gaat, en wat betreft de groeiecho; mooi toch!

    @Lovely29 lekker bezig vandaag? Fijn is dat dan he, even een dagje alleen.

    @Bloomm Wat vervelend dat je steeds een andere gyn treft met allemaal verschillende ideeën.. Maar week 38 dat is al bijna voor jou, spannend hoor. Snap dat je er wel tegen op ziet, tegen het suikerinfuus. Is het in het ziekenhuis niet mogelijk dat je kindje gewoon bij jou op de kamer blijft? Zo kan je haar wel gewoon bij je hebben. Vervelend dat je je suikers moeilijk onder controle kunt houden, maar ik denk dat je daar zelf op dit moment in je zwangerschap ook niet veel meer aan kan doen dan dat je al doet? Die ademhalingsoefeningen zijn echt leuk om te zien. Ik zie het soms aan mijn buik; gaat op en neer en ik voel dan ook dat hij/zij aan het oefenen is, heel grappig! Het voelt weer heel anders als de hik bijv.

    @San987 ohja vluchttas!! Daar ga ik me ook even in verdiepen...

    Hier gaat ie best goed, merk wel dat ik veel slechter slaap en merk ook echt dat de baby groot is/wordt... De bewegingen zijn de helft van de keren niet meer prettig en ik vraag me soms echt af hoe hij/zij ligt; want soms steekt het aan alle kanten uit, :eek:. Baby is al ingedaald, ligt vast met hoofdje.
    Afgelopen week een gesprek gehad met de gynaecoloog en mijn verloskundige. Ik zou volledig medisch bevallen, maar aangezien ik dit zelf niet wil, zijn we tot een tussenoplossing gekomen. (Ivm placenta die niet losliet bij vorige bevalling, en ik ruim 2,5L bloed ben verloren. Ik ben toen ingeleid en mijn lichaam was er duidelijk nog niet klaar voor.) Ik mag bij mijn eigen vlk blijven, zij zal in principe mijn bevalling doen, in het ziekenhuis. Op het moment van naar het ziekenhuis gaan geeft zij mijn dossier door aan het ziekenhuis. De gyn is tot het persen op de achtergrond aanwezig en komt pas in beeld bij het persen en daarna. Zodat ze mijn bloedverlies in de gaten kunnen houden en zo nodig sneller zullen ingrijpen. De gyn is wel eindverantwoordelijk. Ter preventie krijg ik bij binnenkomt in het ziekenhuis wel een infuusnaald en wordt er bloed afgenomen. Ik ben maar al te blij, dat mijn eigen verloskundige er bij mag zijn en i.p. de regie heeft, alleen dat de gyn. eindverantwoordelijk is en uiteindelijk sneller kan ingrijpen waar nodig. Nou hoop ik niet dat we ze nodig hebben, maar ik vind het goed zo!
    We hebben uiteindelijk nog wel een groeiecho gehad, omdat ... eigenlijk geen idee. Ze willen gewoon alles weten in het ziekenhuis van te voren :roflmao:.
    Kleine doet het goed, loopt wel 3 weken voor op groei, maar dat zeiden ze van mijn dochter ook en dat viel uiteindelijk ook wel allemaal mee. Ze verwachten geen klein kindje, maar eerder een 8/9 ponder. We wachten het maar af, dochter was net geen 8 pond.

    Het is rustig hier, jammer! We kunnen elkaar wel gebruiken zo door de laatste weekjes heen! Haha. Een aantal van jullie al bijna 37 weken, dus het mag!!!!!!! Ik kijk er zo naar uit, maar zie er ook best tegenop soms. Want HOE ga ik dat doen straks met 2 kindjes?
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  13. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    @Mich92 wat super fijn dat er een tussenoplossing is en dat je niet volledig medisch hoeft te bevallen. Dat wordt voor jullie dus geen kleine baby. Wij hebben volgende week een ligging en groei echo. Ga ook eens vragen wat ze bij ons verwachten. Mijn dochter was niet zo groot maar wij zijn beide dan ook niet zo groot.

    Vandaag heerlijk bezig geweest in huis. Fotolijstjes gehaald voor de babykamer zodat ik er foto's in kan doen. Verder de douche schoongemaakt en een mand gekocht voor de handdoeken. Boxen gekocht voor de voorraadkast zodat het netjes geordend is.
    Morgen ben ik nog een dag alleen en dan ga ik de speelhoek van mijn dochter aanpakken. Wasjes draaien, nog wat spullen kopen en de babykamer inrichten. Nu al weer zin in :).

    Het is hier inderdaad erg rustig. Ik merk dat ik niet goed kan onthouden wie wat geschreven heeft en daarom niet zoveel reageer. Maar zeker deze periode is het fijn om elkaar te steunen.
     
  14. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.666
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik heb hier in het begin meegeschreven. Maar na een drukke periode met enorm beroerd zijn ben ik niet veel meer op dit forum geweest. Vanaf 22 weken gelukkig weer kunnen genieten van de zwangerschap en tot nu toe gaat alles op wat bekkenklachten na goed.
    Leuk dat er nog een groep is blijven hangen en al die maanden met elkaar hebben geschreven!

    Gister bij de vk geweest en hoofdje lag al wel goed laag maar nog net niet helemaal ingedaald, met veel moeite (auw!) kon ze het hoofdje er nog uitwippen. Hoop dat hij/zij snel helemaal indaalt als is dat bij een 2e niet zo belangrijk als bij een 1e begreep ik.
    Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Ondanks dat het een 2e is ben ik toch aardig nerveus voor de bevalling. Juist omdat ik nu weet wat me ongeveer te wachten staat. Ik wil dit keer een badbevalling thuis proberen, hoop dat dat lukt.

    Nou ik kom op het laatst zomaar weer binnenvallen maar wil iedereen heel veel succes wensen met de laatste loodjes!
     
  15. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Idd jammer dat het zo rustig is hier..

    @Emsy; volgens mij maakt het niet uit of het de eerste of tweede is.. als je babytje niet ingedaald Is, kan het zijn dat de navelstreng om het nekje komt te zitten, wanneer de vliezen breken.

    @Mich92; wat fijn dat je met je eigen vk mag bevallen! Kan me voorstellen dat dit een hele geruststelling is!!
    Ik heb een vergelijkbare situatie, maar mag alleen met eigen vk bevallen wanneer het zelf aan de gang gaat, niet als ik weet ingeleid wordt.. baal daar ontzettend van!

    @Plusje; had je de kraamzorg nog gebeld?

    Wij hebben vandaag een nieuwe auto gekocht! Een echte degelijke gezinsauto, een Citroën Berlingo, heel veel ruimte, dus daarom hiervoor gekozen. We zaten nog te twijfelen tussen een grand picasso c4, maar met de 2 auto's naast elkaar toch de Berlingo gekozen.
    Morgen en maandag wil ik alles uit gaan wassen, kan het lekker buiten hangen!!
    Alleen de gekleurde dingen moeten op zolder. Ik ben namelijk de enige die het geslacht weet. Zou het jammer vinden als maandag iemand spontaan bedenkt langs te komen en zo ziet wat wij krijgen..
     
  16. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort

    Dat risico zou ik dan ook niet willen lopen inderdaad! Hier is alles klaar. Hoef echt alleen nog maar te bevallen haha

    Wij hebben 1 auto voor 5 personen dus als wij als gezin weg willen straks moet mijn man op de motor achter ons aan haha
     
  17. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik heb inderdaad contact gehad met de kraamzorg, ze maakten excuses en beloofden dat ik afgelopen vrijdag zou worden gebeld. En wat denk je? Om 16:30 nog niets gehoord.. dus ik maar weer bellen. Er waren nieteens aantekeningen dat ze hadden getracht te bellen afgelopen 2 weken... De behulpzame dame aan de telefoon maakte nu een spoedaantekening en ik moet écht maandag worden gebeld. Als ik maandag om 15:00 nogsteeds niet ben gebeld, bel ik weer en blijf net zo lang aan de lijn tot het is geregeld. Dit wordt echt te gek, jammer dat het zo moet lopen. Ze hebben wel een 9+ rapport cijfer van reviews volgens mijn verzekering wat ik me kan herinneren, dus ik hoop dat de werkelijke zorg beter is dan hun administratie....

    Verder is er eigenlijk weinig te melden of veranderingen.. hoop wel dat het snel naar een 'normale' temperatuur gaat, want ik kan er nu niet goed tegen. Binnen gebleven met mn voeten in een curverbak met water. En mn buik wordt steeds sneller hard en pijnlijk als ik ook maar iets doe, dus ik blijf lekker op de bank met mn voetjes in het water :)

    Ik kan ook slecht onthouden wat iedereen heeft geschreven.. ik reageer alleen maar even ip de post die ik op deze pagina zie, want die kan ik tenminste makkelijk teruglezen ;)
    @Bloomm spannend dat je nu een datum hebt! En wat heftig dat waarschijnlijk na de geboorte een suikerinfuus nodig is. Zag in een andere post wat het allemaal inhield..

    @Emsy, was er een reden dat ze het hoofdje er nog even uit wilde wippen?

    @San987, gefeli met de nieuwe auto :)
     
  18. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    @San987 suiker infuus is zoals je het noemt een infuus met suikerwater. Doordat ik mijn suikers slecht onder controle kan houden is de kleine ook gewend aan hoge suikers. Zelf maakt ze wel genoeg insuline aan om dat te compenseren. Zodra ze uit de buik is is ze nog steeds gewend om veel insuline aan te maken terwijl dat niet meer nodig is omdat ze geen diabetes heeft.. Gevolg is dat haar glucosewaarden erg laag worden waardoor dat weer gecompenseerd moet worden met extra suiker..

    @Mich92 ik heb het even nagevraagd maar in het ziekenhuis waar ik ga bevallen kan de kleine met infuus niet bij mij op de kamer blijven helaas.. Ik hoop echt van harte dat ik deze laatste week de boel strak kan houden zodat het met oraal toedienen van extra suiker op te vangen is..

    @Plusje die warmte kan ik ook slecht tegen.. Drama he? Hoop ook van harte dat het snel wat minder wordt.. Voetenbadjes zijn hier ook dagelijks aanwezig haha.

    Hier gaan we vanmiddag de box neerzetten, morgen 37 dus vond het wel tijd, mocht de kleine toch besluiten om zelf te komen deze week.. (hope so!!!)
     
  19. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Al een tijdje niks geplaatst hier. Heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik met 38 weken word ingeleid. Ook vanwege zwangerschapsdiabetes. Ik heb gelukkig mijn waarden wel goed onder controle dus ze verwachten dat de baby het gewoon prima gaat doen. Hij word wel 12 tot 24 uur geobserveerd als hij geboren is. Zo gek dat ik over maximaal 2,5 week gewoon echt mama

    Kraamzorg wij hebben ook gehad dat ze me waren vergeten. Gelukkig was het na een telefoontje binnen 2 dagen geregeld. Lijkt me enorm frustrerend als je er zelf elke keer achteraan moet![/USER]
     
  20. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Hee meiden,

    Ben ik ook weer eens haha.
    Zo bizar dat sommige gewoon al mogen bevallen of dat ze bijna ingeleid gaan worden. Ik kan nog steeds niet geloven dat het al bijna zover is. Voor mijn idee duurt het nog steeds een paar maanden. Ondanks allerlei klachten is de zwangerschap ook zo langs me heen gegaan. Of Nouja heb wel genoten natuurlijk maar met 2 kinderen die vanalles moeten en willen enz is het gewoon zo anders dan als je van de eerste zwanger bent. Dan zit je de dagen echt af te strepen zegmaar. Al kijk ik er natuurlijk wel naar uit om dit kleine meisje te gaan zien!!

    @San987 wat fijn dat het nu wat opschiet allemaal. Kan me voorstellen dat het rust geeft als je echt dingen kunt afstrepen. Hier ook hoor. Veel dingen die nog moesten en nu ook echt concreet een lijstje gemaakt en aan het afstrepen. Fijn idee.

    @Sam86 wat heftig dat je lichaam echt protesteert. Kan me voorstellen dat het dan beter is in te grijpen. Je moet indd daarna wel gewoon voor je kinderen kunnen zorgen. Sterkte met de laatste loodjes!

    @Plusje jeetje wat een drama joh met die kraamzorg. Is echt niet normaal dat je er zelf zo achteraan moet. Hopelijk maken ze het goed met een geweldige kraamhulp.

    @Bloomm oh wat balen zeg van de inleiding. Maar 38 weken is voor de kleine toch wel net iets beter dan 37 weken. Maar snap dat je even moet schakelen dan. Je bent er bijna!!

    @Mich92 wat fijn dat jullie zo tot een soort compromis zijn gekomen wat betreft vk/gyn met bevallen. En fijn dat je eigen vk erbij is. Toch een bekend gezicht. Hoewel op dat moment het soms toch niet meer uitmaakt.
    Logisch hoor die gedachten die je hebt over hoe je t straks moet doen met 2 kinderen. Dat zal ook echt even wennen zijn voor iedereen. Maar het komt echt goed. Gewoon bedenken dat het allemaal niet perfect hoeft te gaan.

    @Emsy hier is de kleine ook nog niet ingedaald. Tenminste morgen weer naar vk en ben benieuwd. Maar dat is indd vaker bij een 2e of volgende zwangerschap. Er is gewoon wat meer ruimte voor de kleine. Vaak zakken ze tegen hef einde toch wel en anders met de bevalling. Mocht de kleine nog niet ingedaald zijn en je vliezen breken krijg je het advies te gaan liggen omdat de navelstreng dan nog er tussen kan komen te zitten (hoofdje en bekken).

    @indy90 wat vervelend dat je ingeleid moet worden. Maar wel fijn dat het dan echt dichterbij komt al. Gelukkig dat verder alles wel onder controle is. Je kunt al gaan aftellen!!

    Hier gaat alles zijn gangetje. Laatste dingen aan het afronden. Hou nu alleen wel echt vocht vast en dat is echt geen pretje. Voeten doen echt pijn en word ‘s nachts meerdere keren wakker met tintelende armen/handen. Echt laatste loodjes dus.

    Ben zo benieuwd naar jullie kindjes en de namen die jullie bedacht hebben enzo.

    Nog even en dan hebben we onze kindjes. Zo grappig hoe dit topic is ontstaan aan het begin van de zwangerschap en nu is het dan bijna zover!!
     

Deel Deze Pagina