16 t/m 30 november 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SJ86, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hallo allemaal!!

    Mijn naam is SJ. Ik ben 31 jaar oud en in juli 2016 moeder geworden van een zoon. Om zwanger te worden had ik een klein beetje hulp nodig...
    Des te meer was het een verrassing dat ik nu ons tweede kindje verwacht. :rolleyes:
    Totaal niet gepland en ook vooral iets eerder dan we hadden gewild.
    Begrijp me niet verkeerd... het kindje is zeeeer welkom en wij zijn ons bewust van het grote wonder...
    Ons eerste kindje is nogal bewerkelijk, dus die combi is nog even niet goed voor te stellen ;)

    Nu het nieuws een beetje is geland.... en we twee goede echos hebben gehad dacht ik: Even meeschrijven in het forum. Helaas is er alleen nog geen één voor het tweede deel van november, dus: here it is!

    Wij verwachten ons tweede kindje op 25 -11 -2017

    Wie schrijft er gezellig mee??
     
  2. samantha2017

    8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    hallo ik ben samantha en ben 28 jaar , ik woon 10 jaar samen met mijn man, we hebben samen 1 zoontje van 9 jaar . ik heb me net aangemeld en ik ben ook uitgerekend eind november (bij ons niet geplant geweest maar erg welkom) krijg morgen de 3de echo en dan wordt er gekeken hoelang ik precies ben (2weken geleden ook echo gehad en zou ik woensdag 11 weken zijn )

    geniet van je zwangerschap
     
  3. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Welkom Samantha! Spannend hoor... hoe was je echo vandaag?
     
  4. samantha2017

    8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    Hoi sj86
    Gister was de echo harstikke goed, altijd even opluchting als je het Hartje ziet en Hoort kloppen.
    In heb gister Alleen de. Exacte uitgerekende datum gekregen en dit is 1 December. Ben vrijdag 11 weken Ivm vandaag. Spanned is het allemaaL , wanneer hebben jullie weer een echo ? Genie ervan
     
  5. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaaa... dat klopt. Elke keer weer spannend. I.v.m. mijn hoge bloeddruk moet ik standaard elke 2/3 weken. Ik mag dus over een weekje werr kijken.

    Fijn dat alles goed is bij jou! Heb je het de omgeving al verteld?
     
  6. samantha2017

    8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    Dat is super vooral de eerste 12 weken , ik kan pas weer over 4 weken Maarja uiteindelijk vliegt de tijd. Maar omdat mijn zwangerschapsverschijnselen zijn afgenomen en ik nu niks meer voel als alleen een beetje verkouden duurt 4 weken best lang. Heb je bij je zoontje ook een hoge bloeddruk gehad ? Sterkte ermee
     
  7. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaaa dat is echt fijn... heb nu 2 echo's gehad. Lastig he... als je niks voelt. Ik heb wel wat kwaaltjes..maar "vergeet" het zo nu en dan ook wel eens! Haha..

    Bloeddruk is bij mij standaard op de grens, dus aan de hoge kant.
     
  8. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Helaas.. het wordt niet drukker..
     
  9. samantha2017

    8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    is inderdaad jammer , maar de kans is groot dat ik in nov beval in plaats van in dec, ivm ik 1 dec ben uitgerekend.
     
  10. MamaSaaf

    MamaSaaf Actief lid

    19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Hallo Dames,

    Ik ben MamaSaaf, moeder van 3 meiden. Wij verwachten ons vierde kindje in november, uitgerekende datum is 21 november 2017. Geheel geplande zwangerschap verry happy dus.

    Het is inderdaad opvallend rustig in dit gedeelte van November:rolleyes: haha.

    Hebben jullie al last van bandenpijn? En weten jullie het geslacht al? Wij wachten nog even tot de 20 weken echo.
     
  11. MamaSaaf

    MamaSaaf Actief lid

    19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    huppaaa omhoog de topic.;) Mamas van 2de helft november meld julllie:D
     
  12. Citygirl

    Citygirl Actief lid

    7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Hoi hier Citygirl, 31 en zwanger van mijn eerste kindje. Mijn vriend heeft al een dochtertje van 5. Ik ben 23 nov uitgerekend en vond het ook gek dat er nog geen topic was met deze data.
    Niet zo druk, wel overzichtelijk ;)

    Woensdag heb ik een pretecho met 16 weken, om het geslacht te kunnen zien. Willen jullie dat ook weten?
     
    MamaSaaf vindt dit leuk.
  13. MamaSaaf

    MamaSaaf Actief lid

    19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    hoi Citygirl,

    Welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd.:D

    Gefeliciteerd..wij wachten nog even tot de 20 weken echo. Die staat gelukkig wel al wat eerder gepland namelijk met 18 weken 2 dagen...2 weekjes nog dus. Na 3 meiden wel benieuwd wat we nu mogen verwelkomen.

    Kraamzorg al geregeld? Ik ga dat deze week wel even doen hoor.
     
  14. bibilv

    bibilv Actief lid

    3 nov 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Ik wilde mij graag aansluiten en mee kletsen.
    Ben 19 november uitgerekend van ons 2e kindje.
    Na de geslachts echo van vorige week weten we dat we een dochter verwachten.
    Onze zoon is inmiddels 4 jaar en geniet lekker mee met ons.
    Hebben sommige van jullie de kleine al gevoeld?
    Mijn placenta licht waarscheinlijk aan de voorwand(met de tweede echo 10 weken zag ze dat) maar ik voel op bepaalde tijden toch egt al wat plopjes/beweging.
    Ze gaan natuurlijk met de 20 weken kijken waar de placenta precies zit.
    Liefs,
    Bibi
     
    MamaSaaf vindt dit leuk.
  15. Citygirl

    Citygirl Actief lid

    7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Hoi bibilv, wat leuk, wij krijgen ook een meisje!
    Leuk dat jullie kleuter dit zo bewust mee maakt, die van mijn vriend is bijna 6 en vindt het geweldig om grote zus te worden.

    Ik heb ook plopjes gevoeld terwijl mijn placenta ook aan de voorkant ligt. Nog niet zo vaak, maar heb wel het idee dat dit het is. Eerste kindje natuurlijk, dus geen idee of het klopt.

    Mamasaaf ja kraamzorg geregeld via de zorgverzekeraar. Spannend nog 2 weken tot de 20weken echo, wij hebben hem op 7 juli geloof ik. Hoe oud zijn jouw meiden? Gezellig een meidenhuis, ben benieuwd welk geslacht je babytje heeft
     
    MamaSaaf vindt dit leuk.
  16. MamaSaaf

    MamaSaaf Actief lid

    19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    @bibilv Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap nog. Leuk hoor na een jongen nu een meisje, mag je lekker roze gaan shoppen( erg verslavend kan ik je zeggen).

    Ik heb de placenta ook aan de voorwand maar toch echt al bewegingen gevoeld. 1 keer zelfs al vanaf de buitenkant voelde een hard bobbeltje en nadat ik er een beetje tegen aan drukte verdween het weer. Twijfelde wel of het echt de baby is nu al..maar wat zou het anders kunnen zijn..dunno.

    @Citygirl ja het is echt gezellig geniet er volop van. Zijn mn 3 vriendinnen hihi. Ze zijn 7..bijna 5...en 3 jaar. Ben ook erg benieuwd, als het zover is zal ik het wel delen hier in de topic.

    Nou het begint hier een beetje te leven,hoop dat er nog meer mamas(to be) bij komen kunnen we af en toe kletsen en klagen hier.
     
  17. bibilv

    bibilv Actief lid

    3 nov 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wauw gister avond lag ik op mijn zij met men hand onder men buik en toen ging de baby in mijn handpalm liggen (of ik voelde in ieder geval een harde bobbel in mijn hand. Heel bijzonder wilde het aan mijn man laten voelen naar toen was ze weer weg.
    Zijn jullie al begonnen met het kamertje?
    Wij hebben nog helemaal niks eraan gedaan. De vorige keer zijn we in maand 7 verhuisd dus moest alles snel snel maar deze keer weet ik niet zo goed wanneer je nou begint met het kamertje enz.
    Wat zijn jullie ervaringen of wat doen jullie?
     
  18. MamaSaaf

    MamaSaaf Actief lid

    19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Het zou je kleine kunnen zijn hoor maar het kan ook een harde buik zijn. dat heb ik ook al een paar keer gevoeld als klein soort bobbel. heb het als ik snelle bewegingen maak. Kan voor mezelf wel goed onderscheid maken of het een harde buik is of de baby na 3 zwangerschappen hihi.

    De kleine slaapt in beginsel bij ons op de kamer. Commode ook bij ons op de kamer vind dat wel handig voor snachts met verschonen enz. Bij mijn andere 3 kindjes deden we wel een eige kamer inrichten vooraf..dat deden we dan na 20 weken. Dit kindje doen we het kamertje pas later omdat uit ervaring dus blijkt dat ze in begin toch altijd nog even bij ons slapen. dus dat kamertje kan na de geboorte rustig aan ingericht worden
     
  19. Citygirl

    Citygirl Actief lid

    7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Wij hebben helemaal nog niks gekocht. Zijn nog een beetje aan het klussen om de zolder netjes te maken zodat we daar alles wat nu op de toekomstige babykamer staat kwijt kunnen.
    Vriend heeft nog wel eea van zijn dochtertje bewaard, maar een kamertje en kinderwagen moeten we nog kopen. En kleertjes, accessoires, decoratie, lakentjes en dekentjes.. leukleuk
     
  20. MamaSaaf

    MamaSaaf Actief lid

    19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Slikken jullie trouwens nog iets van calcium? of andere vitamines? Slik zelf nu na de foliumzuur niets meer wil wel snel starten met wat vitamines.
     

Deel Deze Pagina