16 t/m 30 november 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SJ86, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citygirl

    Citygirl Actief lid

    7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Ik heb de mama vitamines van Davitamon die ik sinds week 11 slik.
    Ik heb er nog een stuk of 15 over, geen idee of ik daarna nieuwe ga kopen. Ik voel niet dat het wat toevoegt en volgens mij heb je al die extra vitamines nu toch niet meer perse nodig, of wel?
     
  2. blues

    blues Actief lid

    29 jun 2011
    370
    6
    18
    Hallo allemaal! Ik meld me hier ook! Ik ben 31 jaar, heb een zoon uit 2014 en ben op 19 nov uitgerekend! Indd een rustige groep, ik dacht ik zal eens kijken of er een lijst is en ik me nog kan bijvoegen, maar dat lijkt mij geen probleem! Bij mijn vorige zwangerschap was het een hele actieve groep namelijk
    Wij krijgen nog een jongen
     
  3. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ohhhh.. schandalig.. Ik ben al een hele tijd niet geweest en nu is het drukker.. !

    Wat gezellig!
    Hier gaat het wel goed. Vermoeidheid is wat minder, misselijkheid is zo goed als weg...
    Af en toe vreeeselijke hartkloppingen, maar ik weet nog van mijn eerste dat dat erbij hoort..
    Veel echo's... dus dat is dan weer een voordeel van al die mankementjes aan mijn lijf ;)

    Vorige zwangerschap ook last van suiker gehad... en gisteravond werd ik ineens gebeld door de gyn dat ik dat met spoed nog moest regelen, want... dat moest eigenlijk rond de 16e week. Had ze even overheen gelezen.

    Mijn eerste zoontje (voor de nieuwe mama's).. is bijna 1.. nog twee weekjes. Ik vind het zo spannend allemaal.... was niet gepland, wel zeer welkom1



    @samantha2017
    Ja, is toch ook prima. Al wordt de baby in december geboren, je bent welkom!

    @MamaSaaf ...
    Welkom! Vierde kindje al, wauw. Mag ik vragen hoe oud je andere kindjes zijn?
    Het geslacht weet ik nog niet. Wij wachten ook op de 20 weken echo, maar die is pas 14 juli :thumup:

    @Citygirl
    Welkom! Leuk dat ze zo trots is om grote zus te worden!

    @bibilv
    Welkom! Wat leuk dat je al zo vroeg wist dat jullie een meisje verwachten! Vorige keer had ik rond deze tijd volgens mij alles al in mijn hoofd.. vrij snel ook alles redelijk af.. .laatste dingen wel in mijn verlof, maar nee... ik was zeeer op tijd! :) Nu nog niks gedaan...

    @blues
    Welkom! Een tweede jongen.....leuk zeg!
     
  4. blues

    blues Actief lid

    29 jun 2011
    370
    6
    18
    Bij mijn zoontje was de babykamer nu al bijna klaar en nu staat dat pas in september oude planning Haha. We gaan eerste over een paar weken de benedenverdieping thuis verbouwen. Dan gaat mijn zoon naar de kamer op zolder (die dus ook aangepakt moet worden) en en nog de babykamer. Mocht het niet op tijd klaar zijn is dat ook niet erg, eerst toch bij ons op de kamer en de commode staat al een poosje op de overloop.
    Wat gaan jullie doen in de babykamer, qua kleur, stijl of thema?
     
  5. samantha2017

    8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    Gezellig dan klets ik op 2 topics
     
  6. Citygirl

    Citygirl Actief lid

    7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Sinds gisteren ben ik er uit wat ik wil met de babykamer. Ik ga voor pastelkleirige deiehoekjes. Heel leuk moodbord gemaakt op pinterest en al een prachtig stuk stof gescoord voor een aankleeskussenhoes.

    Meubeltjes en eigenlijk alles moeten we nog gaan kopen. Ik denk dat we dat na de 20weken echo gaan doen.

    Voelen jullie je kleintje al bewegen?
    Bij mij ligt de placenta aan de voorzijde en ik voel heeel soms fladdertjes/plopjes. Van de week echt duidelijk 1 schopje, maar verder nog niet vaak.
     
  7. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Hoi dames!
    Ik zie nu dat dit topic er is!
    19 november ben ik uitgerekend van mijn eerste kindje, een zoon (vriend heeft al een dochtertje)
    Volgende week krijgen wij de sleutel van ons eerste koophuis!

    Sinds afgelopen weekend heb ik hem dagelijks gevoeld ondanks placenta die voor zit. Ik voel soort kriebels dus geen schopjes.
    Aanstaande donderdag hebben wij de 20 weken echo, vind het toch weer spannend!

    Hoe gaat het bij jullie?
     
  8. blues

    blues Actief lid

    29 jun 2011
    370
    6
    18
    Ik voel de baby sinds een week nu, zondagochtend duidelijk schopjes gevoelt aan de buitenkant:D
    Verder ben nog steeds regelmatig misselijk :( en al mega dik Haha
    Hoe groeien jullie buiken?
     
  9. blues

    blues Actief lid

    29 jun 2011
    370
    6
    18
    Spannend nieuw huis! Dus gelijk daar een babykamer inrichten, leuk!
    Mijn placenta ligt waarschijnlijk aan de onderkant, volgende week 20 wekenecho in het ziekenhuis om uit te sluiten of hij voor de uitgang ligt, dan zou een geplande keizersnede gedaan moeten worden:(
     
  10. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    TIjdens mijn eerste zwangerschap lag mijn placenta voor... en voelde de eerste bewegingen al met 16 weken! Nu ligt de placenta achter en voelde ik het eerste al met 15... wow! Zo bijzonder.. nu echt wat duidelijker!

    Welkom @Isayez

    @blues
    Wow.. nog een hele verbouwing op de planning! Tjonge

    Ik heb werkelijk nog geen idee wat betreft de babykamer. Het kamertje is kleiner dan de andere kamer, dus het wordt lekker knus, Ik denk heel rustig en dan met accent. Roze als het een meisje is ( I LOOOOOVE PINK)... en als het een jongen is moet ik even denken of het ook (donker)blauw wordt of misschien een wat ander kleurtje...
    14 juli pas de 20 weken echo... dus... nog 2 weekjes in spanning!
     
  11. Citygirl

    Citygirl Actief lid

    7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Hopelijk hebben jullie allemaal een goede 20weken echo gehad? Hier was alles helemaal goed,ons meisje heeft het prima naar haar zin.

    Ik voel me ook heel goed. Geen kwaaltjes, al kan ik al weken geen fijne slaaphouding vinden waardoor ik veel wakker ben snachts.

    Oh en ik heb totaaaal geen libido meer tot grote teleurstelling van mijn man. Ik kreeg de laatste keren al zo snel harde buiken wat ook pijnlijk voelde, dat ik liever niet vrij.
    Hoe doen jullie dat?
     
  12. blues

    blues Actief lid

    29 jun 2011
    370
    6
    18
    Onze 20-weken echo was ook perfect! Ik heb ook geen libido meer, bij mijn vorige zwangerschap was dat wel anders :) Maar nu een peuter van 3, een verbouwing, opleiding en werk erbij staat dat wel ergens onderaan de lijst.. daarnaast doen de meeste standjes ook pijn :cry: en begin ik weer last te krijgen van bekkeninstabiliteit...
    Sinds deze week voel ik de baby echt heel goed en mijn man ook, zo leuk!
     
  13. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    HIer was de 20weken ook top!.. Wij krijgen een meisje...! <3
    Wil graag de babykamer wit met lichtroze maken.. ik hou zo van roze.. hihi!

    De baby voel ik ook heel goed..

    Ik moet zeggen dat mijn libido ook wel erg ver te zoeken is. Dan ben ik sowieso niet een persoon die een heel hoog libido heeft, maar nu issie wel gezakt tot het vriespunt.
     
  14. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Haha dit zou precies mijn verhaal kunnen zijn, maar dan ook echt exact haha.

    Ik verwacht overigens mijn eerste kindje in november! En mijn man vind lichtroze nog net op de grens, zolang ik maar niet alles knalroze met strikjes en tutu's maak ;)

    Wij zitten momenteel nog midden in een verbouwing en hopelijk is dat binnen paar weken af, zodat ik met het kamertje kan beginnen. Dat begint wel echt te kriebelen namelijk :)
     
  15. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoi hoi!
    Welkom! Wanneer in november verwacht je je kindje! :).. hoe gaat het ?
    Mijn man vind ook alles goed hoor.. in onze woonkamer is zelfs roze te zien. Vind hij wel mooi, zolang er maar wat afwisseling is..!
     
  16. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Eind november! Ben nu ruim 24 weken :)

    Ik heb nog regelmatig last van overgeven in ochtend. De laatste tijd heb ik ook enorme last van rugpijn. Dus begin binnenkort met een zwangerschapsclubje voor zwangeren met rug/bekkenklachten.

    Haha mijn man heeft sterke mening, maar eigenlijk vindt hij ook alles wel prima ;) Hij laat dan zijn protest horen, maar vindt het daarna wel leuk :)

    Hoe gaat het bij jou? Hoe voel je je?
     
  17. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Leuk! Wij verwachten ons dochtertje op 25 november. Ik heb (standaard) een hoge bloeddruk, dus ik verwacht niet dat ik tot het eind mag doorlopen! hah.. vorige zwangerschap startten ze met inleiding in week 38! Dus... dat zou half november betekeken.

    Wat vervelend dat je nog zo misselijk bent... ben er bang voor dat dit dan blijft....
    ook al zo last van je rug. Dat is rot.... hopelijk geeft het een beetje verlichting, dat clubje!

    Hier gaat het wel goed.. afgezien van dat ik heel moe ben soms... is denk ik wel de combi met ons eerste kindje die nu 13 maand is! Daar word je ook wel moe van haha, zeker aangezien hij niet zo'n zeer goede slaper is..
     
  18. Citygirl

    Citygirl Actief lid

    7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Hier weer even een update. Libido is nog steeds weg, ook veel wakker snachts. Gelulkig verder weinig last van het zwanger zijn. Hoe gaat het met de rest vd dames?

    Kamertje en kinderwagen zijn besteld. Deze komen over een paar weken binnen. Ik twijfel nog over de kleur op de muur, maar denk dat het een pastel roze tint wordt. Ben stilletjes aan begonnen met spulletjes inslaan. Lakentjes en dekentjes enzo. Hebben jullie gevoerde dekentjes? Ik las ergens dat dat beter was van niet, maar het lijkt me zo koud voor die kleine zo'n dun laagje.

    Ik zoek nog leuke eerste pakjes, jullie nog (web)shop tips?
     
  19. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @Citygirl1985

    Fijn dat het goed gaat..

    Voor mijn zomerbaby deden we een extra fleecedekentje erbij op en natuurlijk heb je ook nog de kruikjes.. ik heb standaard een wiegdekentje met teddy aan de onderkant..en dus extra voor als ze het koud hebben.
     
  20. Citygirl

    Citygirl Actief lid

    7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Goed idee een extra fleecedekentje. En in het begin kan het dekentje dubbel omdat ze dan nog zo klein zijn natuurlijk.

    Hoe gaat het met jullie?
    Ik mag eigenlijk niet klagen, buiten het sneller fysiek moe zijn heb ik alleen last van slecht slapen en sinds een weekje wat bekkenpijn. Maar wel te overzien gelukkig.

    Helaas nog geen naam bedacht, zo moeilijk! Wordt denk ik pas bij de geboorte besloten hahaha.

    Jullie ook aan het aftellen tot je zwangerschapsverlof? Hier nog 8 weken werken!
     

Deel Deze Pagina