16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ach meis.. niet wat je wilde horen.. het is wel fijn om te lezen dat haar conditie wel goed is !
    laten we hopen dat ze over 2 weken toch weer iets van groei laat zien. laten ze haar maar goed in de gaten houden. jeetje wat slecht van DH .. alles onder 1 dak is dan zeker beter en een stuk geruststellender voor jullie.
    ik hoop echt voor je dat de kleine meid het nog even volhoud en dat ze nog zoveel mogelijk van alle goede dingen in de baarmoeder meekrijgt. iedere week is ze ietsje sterker om strakjes buiten jouw buik te (over)leven. heel veel sterkte en kom op kleine meid in mama's buik, je kunt het :thumup:
     
  2. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ohhhh wat ONTZETTEND balen zeg!! Was de reis al lang geleden geboekt of niet eerder bij stilgestaan? Wat balen!!!!!! Zelf durf ik vandaag 24 weken nergens meer heen te gaan, zelfs de stad wil ik niet meer uit.. Maar ja, in principe is er geen aanleiding voor jou dat je te vroeg kan bevallen toch, of had ik wat gemist? Wat een geld.. Pfff.. Kon je de trip niet uitstellen ook?
     
  3. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Een speciale bekkenband... Verder geen tips, fysiotherapie heeft mij niks geholpen helaas
     
  4. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    En hoe was het?
     
  5. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Hahaha, die dingen gebruik ik elke maand dankzij mijn niet zo lichte menstruatie.. Hihi. Lekker op tijd, die box! Hier nog niks binnen.
     
  6. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Dat wist ik helemaal niet! Dat is dan wel een voordeel hihi
     
  7. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Je kan je ook voor een paar uur per week ziekmelden dacht ik, als je het rustiger aan moet/wilt doen.. Fijn dat de band je zo helpt en steunt!
     
  8. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Oh nee, dat is niet wat je wilde horen nee!! Gelukkig is de conditie van de baby verder wel goed! Hopelijk is er over 2 weken positiever nieuws! Leuk om uit te kijken naar je pretecho in Polen!
     
  9. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    @anniko hehe..... vervelend bericht. Kom op meisje! Beetje gaan groeien nu zodat je papa en mama trots maakt! We hopen met jullie mee. En inderdaad elke dag bij mama in de buik helpt straks weer.

    Keizersnede
    Ja herstel viel me wel tegen. Vooral omdat ik nadat ik het ziekenhuis uit moest nog twee keer per dag op en neem moest naar het ziekenhuis. Daarnaast kolfde ik om de drie uur. Dus rust heb ik de eerste weken niet gehad. Heb echt nog best lang krom gelopen. Uiteindelijk wel helemaal hersteld. Nu geen last van het litteken.

    Ik heb pas gehoord dat mijn beste vriendinnetje ook in verwachting is. Ik vind het zó bijzonder! Had nooit gedacht dat we samen zwanger zouden zijn :-D
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Hier een berichtje van @brandnew:
    Ze is vandaag opgenomen in het ziekenhuis met bruinverlies en verkorte baarmoedermond. Heel spannend! Gelukkig geen weeën maar wel tekenen voor vroeggeboorte. Ze wordt nu in een academische ziekenhuis goed in de gaten gehouden. Morgen verwacht ze zelf een bericht te kunnen plaatsen. Iets met bedrust en veel tijd enzo.

    Succes en sterkte @brandnew
     
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hè jeetje anniko, das schrikken zeg! :O
    Niet de zwangerschap die je voor ogen had!
    Ik weet ff niet zo goed wat ik momenteel verder nog zeggen kan behalve sterkte.
    Dikke digi-knuf en fijn dat je hier van je af kunt schrijven.
    Kun je ook goed praten met je man en/of familie/vrienden over dit soort dingen?
     
  12. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @anniko ah dat is nou net t nieuws wat je weer niet wilde horen! Gelukkig is de rest wel in orde maar blijft zo nog wel spannend zeg wat er nog gaat gebeuren. Dat ze idd maar veel echo's maken om alles goed in de gaten te houden!

    @brandnew sow dat is ook weer ff schrikken! Hopelijk gaat alles goed!

    Hier met de pretecho wilde onze kleine vriend niet echt mee werken :p
    Hij zat de hele tijd met zn armpjes en handjes voor zn gezichtje haha.
    Dus we mogen volgende week of de week erna terug komen om opnieuw te proberen.
    We hebben wel een paar schattige fotootjes alleen daar zie je maar de helft van zn gezichtje :)
     
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lief van je :)
    Weekend weg was heerlijk. Alleen de eerste nacht zwáár beroerd geslapen (paar uurtjes, combi van een nét iets te zacht bed/sliepen aan de weg/zoontje wel een klein beetje missen), maar heb dat de tweede nacht dubbel en dwars ingehaald!
    Overdag mn slaapjes gemist natuurlijk, maar trok het wel evengoed. Denk dat dat kwam omdat ik niet heel de dag in de weer was met onze dreumes.
     
    Kimm17 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    O jeetje @brandnew, die kleine van jullie maakt het ook ff spannend inene!
    Toi toi toi, hopelijk is er niets aan de hand.
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @poppysun: hoe ging je controle vrijdag?
    Jij en ik allebei 26 weken vandaag: alweer een mijlpaal! :)

    Ik sla morgen mn vrijwilligerswerk een keertje over. Moet dan naar de VK en hield dan nog maar een uurtje tijd over. Mn energie is al nooit wat t wezen moet, dus leek me een goeie om ff een keer thuis te blijven.

    Fijn dat je glucosetest goed was! En wat had je de uitslag al snel binnen zeg!
    Hier als het goed is ook alles goed. Anders had ik uiterlijk afgelopen woensdag gebeld moeten zijn.
    Morgen eens navragen bij de VK (en ook wat mn HB nu is, dat moest ik ook weer laten prikken).

    @Number2: viel de controle je mee? En wanneer krijg je de uitslag?

    @Kimm17: een eigenwijsje dus! ;)
    Wel weer leuk dat je nu nóg een keer mag :)
     
  16. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    @Niqi86 bedankt voor het delen.
    @brandnew sterkte! Rustig aan doen en hopelijk blijft je kleintje nog even in jouw buik!
     
  17. brandnew

    brandnew Actief lid

    28 apr 2017
    128
    96
    28
    Vrouw
    Hoi, daar ben ik dan even.
    Ik had gisteren ineens bruin verlies op mijn werk. Ook begonnen mijn rug en buik wat te zeuren.
    Nadat de kids weg waren om 14.00 heb ik opgeruimd en daarna het Z-H gebeld. (sta naast mijn bedrijf nog 1 dag voor de kleuters).
    Mocht die middag gelijk langskomen. Lang moeten wachten. Kreeg een bmm check en placentalocalisatie. Toen bleek mijn bmm al flink aan het verkorten te zijn.
    Ze hebben me de keuze gegeven of ik nog een kweek wilde laten nemen om te kijken of ik een eiwit aanmaak dat een grote voorspeller is voor een geboorte binnen een week.
    Ook die test kwam positief terug. Dus met de ambu naar een academisch ziekenhuis gebracht. Nu aan de weeenremmers en longrijping.
    Pff een behoorlijke rollercoaster. Iedere keer weer aangeven dat ik een verhaal heb en hoe ze met me om moeten gaan.

    Ik houd jullie op de hoogte.
     
  18. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @brandnew Zo wat spannend :( Gelukkig hebben ze wel meteen actie ondernomen. Hoop voor je dat die weeenremmers aanslaan. Kunnen ze een prognose geven? Hopelijk blijft jullie kleintje nog een tijd zitten. Moet je nu in het zkh blijven tot er meer duidelijkheid is? Veel sterkte!

    @Curagirl Wat balen van jullie tripje naar NY :( Echt een lastig dilemma. Ik kan me voorstellen dat je zo hebt getwijfeld. Bij onze eerste ben ik met 26/27 wk nog naar Rhodos geweest. We hadden wel een verzekering afgesloten en ik had het dichtstbijzijnde ziekenhuis opgezocht. Gelukkig is er niets gebeurd, maar je weet het inderdaad nooit. Ik had er niet aan moeten denken om daar te bevallen. Om over de kosten maar niet te spreken :( Maar wel heel erg balen van jullie tripje weg....

    @poppysun Fijn dat het nog goed met je gaat. Met welke termijn was je oudste dochter ook alweer geboren?

    @anniko Wat vervelend om te horen dat je dochtertje wat achterloopt in groei :( Dat wil je inderdaad niet horen. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden. Hopelijk gaat je meisje nog een groeispurt maken, ik duim voor je. En kinderboekjes zijn leuk he :D Ik ben er ook dol op! Wij hebben al best wel veel, maar als ik een mooi prentenboek zie kan ik het nauwelijks laten liggen. En onze kindjes houden gelukkig erg van lezen/voorlezen, dat is elke avond vaste prik voor het slapengaan.

    Hier gaat het wel goed. Afgelopen zondag een wat drukkere dag gehad en dat merk ik 's avonds meteen. Dan ben ik heel moe, maar kom ik niet in slaap. En dan krijg ik ook lichte hyperventilatie en druk op mijn borstkas. Dat heb ik vaker en is een signaal dat ik te ver ben gegaan. Helaas per ik dat dus pas op het moment dat het begint, overdag had ik nergens last van. Ik probeer de weekenden wel echt rustig te houden en niet teveel te plannen.

    Ik heb inmiddels ook een kraampakket binnen. Ik heb alleen een basisverzekering dus moest er zelf een kopen. Ik heb het natuurlijke kraampakket van Nalini gekocht, dat zijn allemaal biologische, duurzame en chloor-vrije materialen. Echt zo fijn! Past ook helemaal bij ons wat betreft natuurlijk ouderschap en duurzaam leven.
     
  19. brandnew

    brandnew Actief lid

    28 apr 2017
    128
    96
    28
    Vrouw
    Ze kunnen geen prognose geven. De eerste verpleegkundige gisteravond was ervan overtuigd dat het deze week komt. De anderen laten het wat opener.
    Ik heb gisteravond een aantal onderzoeken niet meer gehad, omdat het al nachtwerk werd. Ik hoop dat ze die vandaag nog doen, want dat hadden ze wel toegezegd.
    De eerste dagen lig ik hier nog wel. Mag alleen plassen en douchen, verder rust.
    Douchen levert flinke harde buiken op, klein stukje lopen ook.

    Stomme ctg geeft amper wat aan als ik een harde buik heb. Ze had hem eerst ook veel te hoog. Ik zei zo hoog zit mijn baarmoeder niet eens nog met 26 wkn. Dat was bij dochter's bevalling precies zo en daarom bleven ze die opwekkers maar opvoeren. Tot ik uiteindelijk binnen 2 uren naar volledige ontsluiting ben gegaan. Dus die weeën deden wel degelijk wat.
    Dus voel me niet helemaal zeker. En ondanks dat ik de vorige traumabevalling goed heb verwerkt, voel ik me nu echt wel kwetsbaar. Het personeel is vandaag druk, maar doet enorm haar best. Maar merk dat er geen tijd is geweest om mijn 'verhaaltje' te lezen.
     
  20. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    hopelijk slaan de weeenremmers goed aan en zal de combinatie met verplichte rust ervoor zorgen dat je kleintje blijft zitten. denk aan je/jullie!
     

Deel Deze Pagina