16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cbss

    cbss Actief lid

    9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve berichtjes. Zo te lezen gaat het met de andere kleintjes ook goed. Ik denk dan toch echt dat alle kindjes geboren zijn van deze lijst. Toch eigenlijk bijzonder, zoveel baby's bij elkaar.
     
  2. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ha meiden!
    Heerlijk al die bevallingsverhalen en babydingen...
    Ik heb even een vraagje of iemand dit herkent... ik geef bv en merk dat de kleine erg gehecht is aan mij... alleen het is nu zo dat hij bij mijn man niet rustig meer wordt. Hij raakt zo overstuur en gaat echt krijsen tot ik hem over pak. Vind het echt heel.vervelend en ook mijn man vind dit echt niet leuk..... herkent een van jullie Dit?
     
  3. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Van harte gefeliciteerd!
     
    cbss vindt dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja, bij mijn dochter. De eerste 3 maanden was iedereen behalve ik krijsen. Ook papa dus. Niet leuk inderdaad. En ze is tot nu toe ook erg eenkennig gebleven. Maar de belangrijke mensen zijn inmiddels wel ok gelukkig. :)
     
  5. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    en hoe ben jij ermee om gegaan naar je man? Mijn man raakt behoorlijk gefristreerd.. en ik snap hem heel goed maar ik weet niet hoe ik het kan veranderen... ik ben toch degene van wie hij eten krijgt
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hem elke dag even laten knuffelen.
    En ja, de frustratie/spanning/stress voelt hij ook natuurlijk en dat helpt natuurlijk niet. Dus proberen zo neutraal mogelijk te zijn, dat het niet erg is dat ie gaat huilen. Ja het is niet leuk, ik denk dat ie het alleen niet 'persoonlijk' moet opvatten. Ten minste, hier was dus iedereen niet goed, opa/oma niet, maar ook zus niet (broer werd heel af en toe geaccepteerd)
    En het is een kwestie van wennen. Hij praatte veel tegen haar zodat ze zn stem leerde vertrouwen. En als ze sliep hield ie haar ook vaak vast. Huid op huidcontact is misschien ook goed om te proberen.
    Oh en vaak zijn de mannen natuurlijk pas rond het eten/begin van de avond thuis= huil/krampjes-uurtje vaak. Dus niet de ideale tijd om te kroelen ;)
    Maar ik hoop voor je (en je man) dat het snel beter gaat!
     
  7. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ja hij knuffelt ook wel inderdaad. Maar is zo vervelend, hij ligt te slapen bij mij, dan leg ik hem bij mijn man en gaat hij huilen. Maar het geeft ook stress tussen ons merk ik.... mijn man werkt overdag hard en wil graag knuffelen als hij thuis komt. Maar de kleine huilt alleen maar bij hem..... echt zo vervelend de eerste week had hij dat totaal niet maar sinds 1.5 week ineens wel.... ik snap dat zo'n kleintje hecht ook doordat ik hem eten geef... helpt het om te kolven en mijn man 1x per dag eten te laten geven denk Je?
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja je zou het kunnen proberen, wel rekening houden met dat hij ook eerst moet wennen aan een flesje ;) dus dat het niet gaat frustreren omdat hij het niet gelijk pakt.

    Oh en samen badderen/onder de douche? Dat werd hier echt wel een vader-dochter momentje.

    En.. uiteindelijk wordt het beter :thumup:
     
  9. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ja onder de douche vind hij lekker met papa. Niet altijd maar vaak wel.
    Nolan heeft wel een steentje dus misschien scheelt dat als hij een flesje gaat krijgen.. vind het zo sneu...heeft zo lang geduurd voor mijn man over is gegaan om te kiezen voor nog een kindje.. die is nu uit heel.veel liefde geboren... alleen dit zet de sfeer wel onder druk... ik kan niks doen omdat mijn man hem niet stil krijgt.. hij wil.me graag helpen maar kan niet omdat Nolan dan compleet over zijn toeren is als hij het overneemt.....
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja het is ook niet leuk. Maar ga jezelf daar alsjeblieft niet schuldig over voelen he, het is niet jouw schuld (en ook niet van je man). En het is echt tijdelijk. sterker nog, mijn dochter is nu echt een papaskindje ;) Even volhouden, het komt echt.
     
  11. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ja ik hoop het... merk dat dit echt zwaar is op dit moment.. heb het er heel moeilijk mee. Hoop dat het snel over gaat....
     
  12. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    @ barbara: jeetje, dat lijkt me inderdaad heel vervelend! Ik denk inderdaad dat je je niet te veel zorgen moet maken, dat zal wel een fase zijn. en misschien helpt het inderdaad als hij 1 fles/Dag kan geven of een ander ritueel voor zijn rekening kan nemen? Succes ermee!

    Hier iets heel raar: ik schreef enkele dagen geleden dat ons mannetje heel slecht sliep, uren wakker was en soms ook wel wat hysterisch was. Sinds 2 dagen herken ik hem bijna niet: hij slaapt ineens uren overdag en 's nachts eigenlijk ook. Ik was ongerust dat hij ziek zou zijn, maar gisteren is hij nog eens gewogen, hij komt goed bij, eet goed, heeft goede luiers en koorts gemeten, die heeft hij ook niet... Ofwel hebben we de juiste trucks gevonden (hij ligt nu op het borstvoedingskussen, hij heeft een tutje sinds 2 dagen, etc...), ofwel begint hij het te snappen??

    1 zwaluw maakt de lente nog niet :), misschien was hij gewoon oververmoeid van zijn groeispurt, en is hij binnen enkele dagen weer 'de oude'... Maar het doet mij wel deugd te weten dat dit ook kan. Ik voel me alvast een stuk beter nu ik ook iets meer rust heb kunnen nemen en ook enkele achterstallige zaken gedaan heb gekregen omdat hij sliep...
     
  13. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    Iemand hier ook zo'n last van haar stuitje sinds de bevalling?
    Man het lijkt wel met de dag erger te worden na mate ik weer meer in beweging komt. Zitten au!!! Liggen au!!! Lopen gaat goed gelukkig....
    Weet van gekkigheid niet meer welke houding ik moet aannemen....
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    @Perdiz ja, maar ik ben een paar dagen voor de bevalling van de trap gevallen :confused::rolleyes: dus toen had ik al een zeer stuitje en de bevalling heeft het er niet beter op gemaakt.

    Maar ik zou als ik jou was het misschien even laten checken of het niet gebroken is..Maar heel vervelend is het zeker! Verder zoveel mogelijk ontzien, maar ja, doe dat maar eens o_O
     
  15. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    CBSS van harte gefeliciteerd meis! Eindelijk!!! En nu op en top genieten he! ;)
    Barbara dat lijkt mij ook niet zo fijn idd, herken het niet...maar ik geef ook geen borstvoeding. Misschien dat dat wel scheelt?

    Perdiz ik had enkel in het begin last, dit is bij mij wel weggetrokken.

    Hier gaat het wel ok, ze heeft wat last van krampjes...waardoor het extra zwaar is ...vooral de nachten...voeding...geruststellen door dr krampjes...eer ze dan slaapt...eer je dan zelf slaapt...en weer van voor af aan grrrrr! Maar goed dat is maar een fase zeggen ze he...

    Ik kreeg trouwens geen melding, vandaar mijn late reactie!

    Poeh heel de groep is bevallen toch bijzonder idd...achteraf is het toch best snel gegaan he? hahaha ;) ja achteraf!
     
    cbss vindt dit leuk.
  16. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    Hmmmm zou je denken? Ik heb eigenlijk wel genoeg ziekenhuis en onderzoeken gehad en nog voor de boeg ook... Ik zal maandag maar eens de vk en of de huisarts bellen....
    Ondertussen maar de hittepit en pijnstillers nemen...
     
  17. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Dames rare vraag...maar hoe is het met jullie onderkant gesteld? Ik heb bij einde van de knip een rood stukje zitten wat gevoelig is...niet prettig! Maar geen idee of dit erbij hoort...ik dacht misschien littekenweefsel ofzo? Hoop dat het nog weg trekt...anders maandag verloskundige misschien contacten of moet ik dan bij de huisarts zijn ...

    Perdiz snap dat je klaar bent met ziekenhuis gedoe en gehannes aan je. Dat heb ik hiermee ook! Zo geen zin dat er eventueel nog wat zou moeten gebeuren :(. Maar ja wat moet dat moet he..
    Hoe gaat het verder ondertussen met je? Lucht beetje opgeklaard?

    De kleine heeft hier trouwens nogal last van Krampjes, zo zielig!!
     
  18. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    #2258 Perdiz, 12 aug 2017
    Laatst bewerkt: 12 aug 2017
    Mijn litteken van de knip voelt gespannen en strak aan. Zit geloof ik geen rood stukje zoals jij beschrijft. Denk dat het geen kwaad kan om de vk te bellen.
    Ik heb zelfs volgens mij 3 weken na dato nog steeds een oplosbare hechting zitten, geen idee hoe lang die dingen horen te blijven zitten .
    Heb jij ook dat de boel daar aardig verdoofd kan voelen na een tijdje liggen oid? Vraag me af of dat wel normaal is.
    En ja wat moet dat moet idd. Zal denk ik maandag de vk bellen voor informatie....

    Verder begint de lucht stukje bij beetje op te klaren. Nu lichamelijk nog!
     
  19. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Tja die vervelende krampjes ook altijd he. We ontkomen er niet aan. Vaak beginnen ze rond 3 wk met een piek bij 6 wk om daarna weer af te zwakken. Hier ook een dametje wat last heeft van krampjes / moeilijk poepen. Ze heeft namelijk nog vrij harde ontlasting (flesvoeding). Voor de krampjes gebruikte ik infacol maar dit doet helemaal niks voor haar. Ze gaat er zelfs meer van spugen. Morgen ga ik cinababy van vsm halen misschien geeft dat haar wat verlichting.

    Om haar ontlasting wat zavhter te maken geef ik haar wat olie voorafgaand aan het flesje en voeg nog extra 10 cc water toe. Hopelijk gaat dit wel werken..

    Gebruiken jullie nog wat tegen de krampjes?
     
  20. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    Met krampjes doen we idd 10 ml water extra bij de fles. Niet ervoor of zo. Dit werkte prima na een dag savonds een poepexplosie!
    Na bijna 4 dagen van geen ontlasting en dus krampen daarvan.

    Verder bij de eerste tekenen van krampjes ga ik haar buikje masseren, fietsen met haar beentjes, of de beentjes in Boeddha houding en zachtjes draaien (heupen moeten wel op de ondergrondse blijven.(
    En ik masseer van binnen naar buiten het drukpunt op de voetzolen die in verbinding met de spijsvertering staan. Heb dit alles geleerd van de kraamhulp. En ..... T werkt wel. Méér dan een warme doek op haar buik oid....
     

Deel Deze Pagina