16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    extra water doet hier niets. Ze heeft nog steeds harde ontlasting. Vk zei dat ik wat olie in de voeding moet doen maar hoor er tegenstrijdige verhalen over. Iemand hier ervaring mee?

    Bij krampjes masseer ik ook haar buikje en fiets met d'r beentjes, wrijf over haar ruggetje....helpt allemaal niet (wordt er niet minder/rustiger van)...

    Verder vind ik het erg pittig met nog een dreumes van 14 mnd erbij. Maar we krijgen langzaam aan een ritme en mijn zoontje lijkt nu een beetje te wennen aan de baby. Hij geeft haar kusjes maar kan het ook op een brullen zetten en aan de baby gaan trekken.
     
  2. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Heb voor de zekerheid maar afspraak gemaakt bij de osteopaat. Een vriendin van mij is Française en zij vertelde dat het in frankrijk pasgeboren baby's direct na de bevalling door een osteopaat worden behandeld. Door de bevalling kunnen blokkades of spierspanningen ontstaan bij de baby. Ik laat haar gewoon even nakijken en wellicht kan hij de moeilijke stoelgang van haar verbeteren. Is wel pas over twee weken helaas
     
  3. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik denk dat je daar zeker goed aan doet meid. Een osteopaat bied vaak een oplossing. Eerder werd al snel bv de diagnose huilbaby gesteld terwijl er dan iets anders aan de hand blijkt.
    In Nederland begint t gelukkig steeds meer te komen dat een osteopaat erbij gehaald wordt. Heb je die afspraak al vlot?

    Voor een kindje van 14 maanden is het ook wel een grote verandering, zeker qua aandacht en al helemaal als z'n zusje krampjes heeft...
     
  4. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Nou idd..zijn ze snel in hier in nl...tis een huilbaby ..je kind heeft adhd. ..je kind heeft autistische trekjes (alleen omdat een kind wat achter loopt qua ontwikkeling maar geen enkel kind ontwikkelt volgens het boekje).
    Ik heb over twee weken pas de afspraak helaas. Ze heeft alleen savonds krampjes. ..vaak een uurtje soms twee uurtjes. De nachten zijn wel rustig.

    Ik had gedacht dat mijn zoontje wel wakker zou worden van het gehuil van haar maar nee hoor. Gelukkig maar!

    Hoe gaat het met jou Perdiz?
     
  5. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    Met mij gaat t mentaal echt wel de goede kant op. Vind m'n meisje steeds leuker en laat t moedergevoel steeds meer toe. Maar t blijft nog zo gek en onnatuurlijk om te zeggen dat ik mama ben en dat zij m'n dochter is..

    Fysiek gaat beter en slechter.
    M'n energie vermogen gaat omhoog dus m'n HB ook. Daardoor probeer ik meer te doen ook qua verzorgen van het kleine meisje. Maar daardoor krijg ik steeds meer pijn aan m'n stuitje, kan inmiddels niet meer zitten. Dus morgen naar de fysio! Hopelijk kan die me helpen!
    Niet te geloven dat zoiets simpels als zitten op een stoel zo waardevol kan zijn...
     
  6. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Missy vervelend dat het niet veel doet, wel goed dat je langs een osteopaat gaat. Heb ik inderdaad ook gedaan...maar krampjes heeft ze nog steeds. Echt drama! Ze heeft afgelopen nacht en overdag helemaal amper geslapen, en ik moet zeggen dat ik ook eens een nacht slaap nodig heb! Maar ja mijn vriend werkt gewoon en moet er vroeg uit, dus ik neem de nachten op me..maar het is vrij pittig hoor. Zeker als je overdag ook niet ff kan bijtanken. Ik heb infacol geprobeerd maar dit hielp maar 2 dagen..nu probeer ik orthiflor...is iets homeopatisch. Ik moet zeggen het komt wel goed los, alleen dan ga je weer snel de andere kant op...en heeft ze nogal last van diarree. Wat ook weer niet prettig is voor die prul dus veel brullen en weinig slapen ...pffff. Ik denk dat tijd uitzitten is helaas...wachten op betere tijden. Ik vind het alleen zo zielig als ze zon pijn heeft, en als ze dan ook nog eens niet slaapt of amper. Ik word daarvan weer wat gestrest omdat ze slaap nodig heeft grrrr. Niet makkelijk vind ik het allemaal hoor.

    Perdiz wat fijn te horen dat het beter gaat met je, en je steeds meer een moedergevoel krijgt. Valt ook niet mee om de zorg voor die kleine te dragen als je nog niet volledig hersteld bent. Wanneer heb je een afspraak dat ze kijken naar je stuitje?

    Barbara hoe gaat het ondertussen met de vader des huizes? Lukt het een beetje met de kleine en pa?

    En hoe is het met alle andere meiden??? Budgie hoe staat het bij jou...hoe gaat het met je vader?
     
  7. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    heb je toevallig orthiflor moeder en kind (probiotica)?

    Zo sneu he die krampjes. Jouw kleintje heeft er wel heel erg veel last van. Die gebroken nachten zijn killing. Hier is het voornamelijk de avond tot 00:00 daarna is het rustig. We moeten even doorbikkelen tot ze 3 mnd zijn dan is het vaak weer over. En idd Ook ik neem de zorg voor de kleine (en zoontje 14 mnd) op me omdat vriendlief moet werken. Pittig he.
     
  8. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    En heeft fysio geholpen? Ik had tijdens zwangerschap erg last van mijn stuitje dus ik weet hoe het is en voelt.

    Fijn dat je moedergevoelens toenemen. En het is ook even wennen om.mama te zijn...dat moet groeien maar komt echt goed!!
     
  9. cbss

    cbss Actief lid

    9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Is nog veel gepraat hier dames. Wat vervelend zeg al die krampjes. Hier nog geen last van, maar ze is ook nog maar 1 week en 2 dagen dus waarschijnlijk komen de krampjes nog.

    We hebben hier voor de rest een hele tevrede baby.

    Met mij gaat f verder goed. Voel mij prima! Wel af en toe behoorlijk moe (terwijl we goed slapen) .

    Iemand ervaring met een licht bloedend naveltje. Navelstreng al 3 dagen geleden eraf gevallen. Alleen zag ik vandaag in der rompertje bloed zitten door der navel. Iemand een idee hoe het bloeden iets minder wordt of hoe we het goed schoon houden.
     
  10. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    met het gaasje uit je kraampakket kan je het naveltje verzorgen

    http://www.babybytes.nl/encyclopedie/B/Babyverzorging/Navelstompje

    Krampjes: geef je bv cbbs? Dan hebben ze vaak minder last van krampjes. Vaak begint het rond de 3e week met een piek rond de 6e week.

    Ik gebruik nu cinababy van vsm en gisteravond heeft ze geen krampjes gehad!! Call it luck or not...hoop dat ze vanavond ook krampvrij is
     
  11. cbss

    cbss Actief lid

    9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het linkje. Ga ik even bekijken.

    Klopt, ik geef borstvoeding. We gaan t rustig afwachten. Ga er gewoon vanuit dat ze straks veel krampjes krijgt. Kan het alleen maar meevallen.
     
  12. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    Wij moesten 2x daags met de alcohol uit t kraampakket (70%) te naveltje schoonmaken. Het naveltje was een beetje gaan etteren Uiteindelijk hebben ze het bij het CB met zilvernitraat aangestipt. Nu is het helemaal schoon.
     
    cbss vindt dit leuk.
  13. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Er begint gelukkig verbetering in te komen. Niet altijd maar er komen momenten dat hij rustig is bij mijn man gelukkig en Laat wat vaker toe dat hij hem vast houdt. Geeft mij ook wat meer rust.

    Ik vind wel dat die kleintjes zooooo hard groeien... jullie 1e controle al bij cb gehad? Nolan is extreem snel gegroeid... 2 kilo in 4 weken ze zeiden daar al nou mevrouw uw borstvoeding is goed op gang he hihi
     
  14. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Iemand een idee wat dit voor uitslag kan ziin?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Oef dat is altijd zo moeilijk te zeggen. Ik weet alleen dat als er rode vlekken zijn en je kan ze weg drukken dan is het niet zo erg. Kan je ze niet wegdrukken dan meteen huisarts bellen
     
  16. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik zou even contact opnemen met t CB, even mailen met de foto erbij.... Zij kunnen je makkelijk vertellen of dit gevalletje huisarts, of calendula zalf of gevalletje van tijd-geven is bv .....
     
  17. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Gisteren bij osteopaat geweest.. Het is zooo zielig om haar pijn te zien hebben bij het poepen...arm poppetje. Hij voelde inderdaad spanning op haar buikje. Moet nu overstappen op nutrilon pepti...ivm spugen, krampjes, vaak de hik en harde ontlasting. Verder moet ik doorgaan met de probiotica.

    heeft iemand ervaring met nutrilon pepti??
     
  18. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    hallo, fijn dat er hier nog leven is :)

    @ barbara: goed te lezen dat het betert...

    ik lees hier ook wat krampjes: herkenbaar! zo zielig soms

    Waar ik nu het meest tegen aanloop: de tgenstrijdige adviezen van vroedvrouw, kraamhulp, consultatiebureau, ... Bijvoorbeeld over bv: zegt de ene: 'je kan niet overvoeden, je kind zal niet happen als het geen honger heeft. en je knd heeft ook geen schema, je voedt op vraag. Soms zal dat na 3 u zijn, soms zal er minder tijd tussen zitten, bijvoorbeeld als ze clusteren'. Andere zegt: 'je kan wel overvoeden, je moet zeker 2 à 3 uur tussen de voedingen laten'... ?? Of ivm slaap: de onze slaapt nit veel. Zegt de ene: 'tja, elke baby is anders, sommigen slapen uren per dag, anderen bijna niet'. Zegt de andere: 'je moet hem wel zeker na elke voeding in slaap krijgen'.. ??? grrr. En dan zeggen ze erna: je moet hier zelf een manier in vinden... Jamaar, dat werkt niet bij zo een controlefreak als ik :)

    Verder na 4 weken:
    - bloedingen lijken eindelijk gestopt, oef!
    - hechtingen trekken soms nog een beetje, maar ik heb er geen last meer van, oef!
    - dat betekent dt we binnekort weer eens kunnen proberen intime te zijn. Ik kijk er enorm naar uit (mis wel intimiteit met mijn vriend), maar teglijkertijd ben ik nog heel moe en heb ik er ook nog schrik van..
    - Ik ben nog heel moe, gelukkig vallen de nachten goed mee. Dan slaapt mijn baby goed, maar ik moet er wel nog ongever 2à3 keer per nacht uit om hem tm te voeden. Maar ik ben nog wel geobsedeerd door slaapjes overdag, vanaf ik kan, spring ik ini de zetel om me neer te leggen.
    - Zterdag had hij een 'regeldag', vreselijk!! heeft echt heel de dag aan borst gehangen en hard gekrijst... hopelijk is dit weer even van de baan..

    Succes nog meiden!
     
  19. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    #2279 missy missy, 23 aug 2017
    Laatst bewerkt: 23 aug 2017
    Hoi aag,

    Ik zou alle adviezen aan de kant gooien en je eigen moedergevoel hier in volgen. Een baby leeft niet volgens het boekje. Ik reageer op de signalen die mijn dochter mij geeft. En volg verder mijn gevoel. Dit geeft je veel meer rust.

    Qua borstvoeding zou ik je adviseren om op de site van la leche https://www.lalecheleague.nl/ te kijken. Daar kan je alle info vinden omtrent borstvoedingen daar zitten ook de lactatiekundigen.
     
  20. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Wat is het stil hier ....alles goed met de mama's en baby's?

    Onze dochter krijgt nu sinds 3 dagen op advies van osteopaat nutrilon pepti en ik merk dat ze beduidend minder krampjes heeft, dat ze ontspannender is, een goede poepluier heeft (yesss! ) en niet meer moeilijk kijkt bij het wegklokken van de fles.
     
    cbss en Noortje88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina