16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Hee Missy wat fijn dat dat nutrilon pepti helpt! Hier nog lichte krampjes na het eten, heb Hero flesvoeding. Verder wel een pro biotica wat de ergste pijn wel weg heeft genomen. Verder slaapt ze nu af en toe wat langer door, en geef ik haar ook wat meer voeding als ze daarom vraagt. Een probleem is enkel nog de voorkeurshouding, ze blijft haar hoofdje steevast dezelfde kant op leggen tijdens het slapen, al draai je deze naar de andere kant...hoppa toch weer terug. Deze week wel erg onrustig geweest en veel huilen...ben dr moe van pffff haha. Maar ja misschien wel regeldaagjes geweest of zo...geen idee eigenlijk. Hm en bij mijn onderkant zit dus nu wat "wild vlees", en als ik er last van blijf houden moet ik het weg laten snijden ofzo. Moet zeggen dat ik daar echt geen zin meer in heb, en er dan ook tegenop zie om daar weer plaatselijk verdoofd iets te laten doen. Klaar mee onderhand!

    Verder helemaal verliefd op ons kleintje, en zie er nu al tegenop om over 8 weken weer te moeten gaan werken :(. Kwil niet!
     
  2. Perdiz

    Perdiz Bekend lid

    19 okt 2015
    963
    6
    18
    @Cheerio irritant hè die voorkeurshouding. Uiteindelijk kan je niet meer doen dan je best hiermee.

    Wild vlees? Als in aambeien achtig of meer nog van de hechtingen enzo van de bevalling?
    Ik moet vanmiddag naar de gynaecoloog voor de evaluatie en controle. Heb nu na 5,5 week nog steeds een pijnlijk gespannen gevoel van vooral t litteken van de knip. Smeer er nu Bepanthen op maar geen idee of dit wel een goed idee is. Misschien is er litteken zalf of zo om t littekenweefsel soepel te maken. Anders zie ik wel tegen t weer intiem worden met vriendlief op...

    Ik snap je helemaal dat je onderhand wel klaar bent met de nasleep. Heb ik ook. En ik ben nog wel even onder de pannen met m'n zwaar gekneusde stuitje door de vacuümpomp en m'n zware bloedarmoede...

    Anyhow hang in there girl!
    Over 8 weken aan t werk? Ik over 4,5 weer geloof ik en ik begin nu pas een beetje te bewegen en wat met de kleine meid te doen omdat ik daar nu pas een beetje toe in staat ben. 5,5 week besteed aan de bedliggen, extra ziekenhuis opname door uitvalsverschijnselen en oefenen met in beweging komen... Fijn zo'n kraamtijd.
    Maar ja als ik over 4,5 week nog niet in staat ben om te werken dan maar de ziektewet in...
     
  3. cbss

    cbss Actief lid

    9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het is hier inderdaad rustiger, iedereen druk met de kleintjes gok ik..

    @Perdiz jeetje dan heb je ook geen makkelijk herstel gehad. Heel veel sterkte nog de komende tijd en hopelijk kan je over 4,5 weken aan het werk. En anders inderdaad maar even niet. Doen wat bij jou goed voelt natuurlijk.

    @Cheerio Dat 'wilde' vlees is niet fijn. Hopelijk hoeft er niet veel aan te gebeuren. Ja bah dat werken, zie er ook echt tegen op. Ik moet 13 november weer beginnen en komt voor mijn gevoel ook steeds dichter bij.

    @missy missy fijn dat jullie kleine meid beter op deze voeding reageert. Hopelijk houdt ze dit vol en kan ze lekker straks goed haar luier vol poepen haha.

    Hier verder alles goed! De kleine doet het erg goed. Ze is erg tevreden en slaapt veel. Het is goed voor ons humeur dat we de nachten kunnen doorslapen en overdag tot nu toe ook veel kunnen doen. Verder is ze echt een schatje en ligt af en toe ook wakker tevreden in haar box.

    Ook binnekort een weekend naar centerparcs geboekt. Gezellig met vrienden en de kleine een lang weekend weg. Heb er nu al zin in..

    De kleine heeft nu iets last van krampjes., maar ook niet erg gelukkig. Maar ik geef borstvoeding en gister was ze pas 3 weken.. dus het kan nog komen.
     
  4. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ben je al bij osteopaat geweest voor de voorkeurshouding?

    Geen idee of de pepti nou echt aanslaat. Zijn een week verder en ze heeft nog altijd elke dag hevige krampen...vind het zo zielig. Ben er ook klaar mee..ze spuugt nu ook meer trouwens. Alleen ontlasting is nu wat beter. Vanmidsag weer even naar osteopaat kijken wat hij vindt.

    Mijn zoontje (15 mnd) is ook nog eens ziek . Arm mannetje...koorts spugen...wil ook mama hangen maar dat gaat niet altijd...zit ook met een baby met krampen! Ik voel mij dan zo moedeloos en verdrietig.

    Ik moet 1 November weer werken maar ben eigenlijk wel aan vakantie toe. Eigenlijk best stom dat je na je bevalling nog 10 -12 weken verlof hebt en dan weer moet werken. Zijn net de krampjes weg...en ben jij als ouder nog oververmoeid van het nachtelijk rondlopen met een baby op je arm. ..en dan moet je weer aan de bak.
     
    cbss vindt dit leuk.
  5. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ja die voorkeurshouding is een dingetje hoor, hoofdje ook wat afgevlakt constateerde het cb dus krijg nu ook een verwijzing naar een fysio. Osteopaat ben ik inderdaad al geweest en heb ik dinsdag de 2e afspraak staan. En dat "wild" vlees is zeker irritant ja, schijnt dat mijn lichaam zich te goed herstelde daar en dus wat teveel nieuw weefsel heeft aangemaakt. Kijk wel even wat ik daarmee doe hoor, nu even nog niets in ieder geval :p. Moest het ook een maandje aankijken, en heb ik dan nog last ...dan zien we weer wel.

    Jeetje Perdiz over 4 weken al werken :(...hoop dat het tegen die tijd beter gaat met je! Maar wat je zegt als het niet gaat wordt het gewoon ziektewet he. Op mijn werk zeiden een aantal ook al van oh lekker vakantie...uhm ik zie dit echt niet als vakantie hoor! Vind het echt pittig die gebroken nachten...en overdag probeer ik in ieder geval nog iets te doen kwa huishouden. En verder ben ik met die kleine aan de gang...en dan nog wellicht iets als het gaat dat ik kan bijslapen. Maar vakantie? nou nee!

    CBSS lekker vooruitzicht! En Missy het valt niet mee meis, hoop dat je mannetje ondertussen is opgeknapt...hier begint er weer een te schreeuwen dus ik ben er weer vandoor! Houd jullie koppies koel meiden!
     
  6. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Oh die heb ik eerder gehoord' mijn broer zei dat zelfs tegen mij.."...je hebt toch 3 maanden vakantie? ". ..pardon?? (Hij heeft zelf geen kids) ...waren bij jou zeker ook mensen zonder kids die dat zeiden?

    Kleine man is nog niet opgeknapt. Heb er dubbele nachtdienst op zitten. Was hij net stil begon de kleine meid...heb net van 6:30 - 9:30 geslapen....ben een zombie!!
     
  7. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ja 1 zonder idd en een man .
    Och jee meis dat is niet veel, kun je overdag niet ergens dutten? Ik slaap regelmatig een gat in de dag, maar heb er maar 1 waar ik naar moet kijken he. Weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat anders moest doen...ook dat is een reden dat wij het er bij 1tje houden. Ik zou dat simpelweg echt niet kunnen
     
  8. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ja het is echt multi tasken met twee kindjes. Maar je wordt ook echt makkelijker in dingen.

    Krampen: ben sinds vorige wk donderdag begonnen met sab simplex tegen dramkrampjes (soort rennie) en het werkt super!! Zou het iedereen aan willen raden. Kinderarts im het ziekenhuis zegt dat het geen kwaad kan en gewoon gegeven kan worden (ze gebruiken het zelf ook in ziekenhuis)
     
  9. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    Dag meiden,

    Zoals de meesten hier niet veel tijd om te lezen/reageren. Maar ik vind het wel fijn dat het hier nog een beetje doorloopt :)

    @ Perdiz: zo snel weer aan het werk? Jeetje, zou ik me ook nog niet kunnen voorstellen en jij hebt dan nog een extra zware kraamtijd gehad. Ik ga zelf pas in december terug aan de slag en vind het nu al gek dat ik in de helft zit van mijn afwezigheid op het werk! Tijd vliegt. En het idee dat mijn mannetje dan voltijds naar de kinderopvang gaat, doet me nu al pijn. Ik weet dat die mensen professioneel zijn en ze hem goed zullen verzorgen, maar van fultime bij mij zijn, naar 5 dagen per week niet, is nu nog ondenkbaar!

    @ Cheerio: is je onderkant intussen beter?

    Hier alles redelijk goed. Vorige week nog heel hard gehuild toen de vrouw van het CB op bezoek kwam. Ik denk dat ze dacht dat ik op randje postnatale depressie zat (adhv de vragen die ze stelde en de nadruk legde op zorg voor mezelf). Nu, dat heb ik zeker niet, het kan er alleen soms nogal afschuwelijk uitzien als ik echt emotioneel ben :) Intussen gaat het weer beter. Borstvoeding gaat goed (hij komt goed bij), maar hij kan soms na enkele minuten drinken, totaal panikeren aan de borst en niet meer verder doen. Als ik hem van kant wissel, drinkt hij daar dan wel weer, tot hij daar ook hysterisch wordt. Gebeurt niet altijd, maar als hij die kuren heeft, vind ik het wel heel frustrerend! Volgens CB heeft hij dan krampjes of zo... Geen idee, heb wel de indruk dat het nu net iets beter gaat.

    Mannetje sliep vannacht 7 uur in 1 keer!! Zonder dat we echt iets hebben gedaan daarvoor... Benieuwd of hij dat nog eens kan :) maar ik hoop er voorlopig niet op, de 5 uur die hij daarvoor hanteerde, vond ik ook al goed, hoor. Overdag slaapt hij wel nog heel slecht. Als hij 1 uur in de dag slaapt, ben ik blij. Maar goed, aangezien hij snachts zo goed slaapt, zal ik niet klagen. Al bij al is hij levendig en vrolijk, maar het is dus wel heel intensief.

    Tenslotte: ik word wel echt gek van de tegengestelde adviezen. Kinderarts van CB zegt iets heel anders dan de begeleidster van CB; huisarts, vroedvrouw, ... Je moet er zelf een soort puzzel van maken, maar ze poneren hun adviezen altijd wel als waarheden... Terwijl ik het ook niet weet en juist mijn vragen aan hen stel om bij te leren...
     
  10. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Hoi aag, ik zeg altijd maar 'volg je moedergevoel' en soms is het van alles proberen en kijken wat werkt. En wat betreft krampjes (weet er alles van! ) daar kan je niet heel veel aan doen en er alleen voor de kleine zijn en troosten. Mijn kleine meid heeft elke dag krampen..het gaat nu wat beter en het houdt minder lang aan als voorheen...maar heb inmiddels al heel wat kilometers in de woonkamer gelopen met haar op mijn arm. Erg vermoeiend maar vind het voor haar nog wel het sneust!

    Wel lekker trouwens dat je goede nachtrn hebt!!
     
  11. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Idd wat Missy al zegt volg je moedergevoel aag ;). Hoe gaat het ondertussen met iedereen?
    Ik heb nu nog 5 weken verlof en dan moet ik toch echt aan het werk. Ik vind het zo fijn in mijn cocon met die hummel. Al kom ik eigenlijk nergens hoor momenteel..dus beetje weg af en toe is ook niet verkeerd. Maar het is nogal een ellende geweest hier vind ik, krampjes en reflux. Kinderarts geweest en manueel therapeut, ook nog fysio voor haar voorkeurshouding. Ik vind het nogal een gezoek en al hoor, en dan die vreselijke nachten! Maar die lijkt ze nu wat beter vol te houden, vandaar dat ik mij ook wat meer "mens" voel ondertussen. Al met al vond ik de afgelopen weken erg pittig en zwaar, en voelde het echt wel als overleven. En tuurlijk geniet ik dan wel van die kleine prul, maar ik ging echt haar ritme maar volgen. Als zij sliep sliep ik, en er waren dagen bij dat ik me niet eens aankleedde van moeheid. Maar ik vind ook wel dat dat moet kunnen eerlijk gezegd...hoe hebben jullie dit ervaren? Vraag ik me eigenlijk wel af, want heb het idee dat ik een extreme ben in deze....:oops:
     
  12. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    heel herkenbaar, Cheerio! en dat mag zeker :) Het zijn zeer zware weken en uiteindelijk is dat toch een unieke tijd: je zal waarschijnlijk nooit meer maanden exclusief met je kind doorbrengen. Tuurlijk dat je je cocon koestert en ook investeert in een beetje zelfzorg om die zorg aan te kunnen (slapen als je baby slaapt ed).

    Ik heb het ook als zwaar ervaren en begin nu langzaamaan verder te kunnen zonder dagslaapjes. Maar douchen? Lukt me niet altijd, tenzij mijn man even op de baby let... hoort erbij, zeker?
     
  13. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Hier niets anders dames..eerste 3 maanden zijn gewoon onwijs pittig ...standje overleven..leef in mijn huispak/pyama en douchen schiet er ook soms bij in. Maarrrr het wordt echt beter en makkelijker meiden...dus dat is een fijn vooruitzicht. Als de krampjesperiode maar voorbij is...dan gaat het echt beter..
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Hier ook hoor. Al zit er bij mij iets meer routine in. Noodgedwongen, moet wel op tijd op school staan. ;)
    Maar verder is het veel huilen en dagen en nachten op lopen/zitten..
    Ik kan m wel groot kijken. :oops:
    Nee het is echt niet grappig meer. Mijn derde was vergeleken met deze een eitje. Huilde veel minder en sliep 'zelf'.
    Zo zie je maar, per kind is het ook weer anders. ;)
    Maar we kunnen het! :p
     
  15. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    oh wat fijn te horen dat het toch "normaal" is ;), niet dat ik jullie het niet gun dat het makkelijk gaat hoor haha. En ja we kunnen het zeker, en Eppo met 4 kids lijkt het me helemaal pittig en eigenlijk niet eens te doen...hoe doe je dit!? o_O:thumup:

    Nah we hebben in ieder geval de eerste periode doorstaan meiden :thumup:. Kom maar op met het genieten haha...ow ja we moeten/mogen weer gaan werken...en moeten de kleine misschien wel naar de opvang brengen...volgende moeilijke opgaven haha :confused:;). Maar dat hoort er allemaal bij, straks vind ik het misschien wel "fijn" om haar een middagje of een dag uit handen te kunnen geven zodat ik even tijd heb voor mezelf :roflmao:. Doet me eraan denken dat ik die wintervacht ook eens van mijn benen moet verwijderen :|, jawel we komen er wel :thumup:
     
  16. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    haha, die wintervacht :) Was dat dan geen prioriteit voor je? :)

    In elk geval: ik hou van deze spirit: 'het is moeilijk en zwaar, maar we doen het toch maar allemaal op de ene of de andere manier, hé!' Kijk vooral naar al datgene dat je wel doet ipv wat niet. Ik bedoel: je geeft al 2 maanden eten aan je kleine, je verzorgt hem/haar, je regelt nog eens vanalles (hier toch veel administratie moeten regelen, geen idee hoe en wanneer ik het heb gedaan, maar ik heb het gedaan!), je ontvangt bezoek, je zorgt af en toe mee voor eten, ... en wat nog allemaal. Dat is allemaal niet niks onder een slaaptekort, onder stress en 24u/7d zorgverlening. We doen het toc maar, hé! En we vinden nog eens tijd om hier iets te posten ook :) Ik kijk ook wel uit naar wanneer het dan makkelijker wordt :) MAar idd, dan moet je juist werken en is het toch weer helemaal opnieuw zoeken naar een evenwicht. Ik zelf zoek toch vooral nog een manier om met mijn partner even ook nog partner te zijn en niet voltijds 'ouder'. We zijn een heel goed team, ik heb heel veel aan hem, maar kijk toch ook uit naar af en toe gewoon nog eens onder ons 2 te kunnen genieten... We vinden wel iets uit!

    @Eppo82 : onwijs veel respect voor je! Nog 3 andere koters in huis hebben rondlopen, ik mag er niet aan denken :) Veel succes!!!
     
  17. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Haha aag, jawel maar heb alleen de snelle manier af en toe toegepast ;).

    En wat je zegt, we zijn gewoon toppertjes :). We vinden onze weg wel erin, nieuw leerproces is van start gegaan met de ukkies.
     
  18. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden even wat anders. Hebben jullie interesse om een whatsapp groep te starten? Met de meiden van de zwangrschapsgroep van mijn zoontje hebben we ook een groep. En het is echt heel fijn omdat je bij elkaar je vragen, onzekerheden eb advies kwijt kan. Ik heb het echt als een verrijking ervaren. Je reageert wanneer je wilt. ..niets moet. Hebben jullie ook interesse om ons eigen groepje te vormen? Laat het mij maar weten dan maak ik er 1 aan.
     
  19. cbss

    cbss Actief lid

    9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Toch weer wat berichtjes gemist de afgelopen tijd. Wel alles even terug gelezen.

    Vind het echt mooi wat jullie zeggen. Alles voor onze kleine ukkies, maar soms is het gewoon even zwaar.

    Ik heb vooral veel moeite met wanneer onze kleine moet huilen. Ze huilt absoluut niet veel en is heel makkelijk maar op de momenten dat ze huilt of als ik zie dat ze niet lekker is, voel ik mij echt verschrikkelijk. Wil haar zo graag helpen. Snap dat het beter is dat ik rustig blijf etc etc maar toch vind ik het echt lastig.

    Vandaag de laatste afspraak gehad bij de verloskundige. Alles was prima en ze wil mij voorlopig even niet zien haha. Nee ze hoopte dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap weer naar haar toe zou gaan en dat het voorderest goed zou gaan. Ze stelde nog wel de welbekende vraag; anticonceptie.... wat doen jullie? De pil? Of een spiraal laten plaatsen? Of is niemand hier verder mee bezig?

    Ik heb eventueel wel interesse in een whatsappgroep. Vind het wel leuk om ervaringen te delen en vragen te stellen. Ben vrij jong en niet zoveel personen in mijn omgeving hebben kleine kindjes, dus contact is altijd handig en gezellig. Ik hoor het wel als er gegevens nodig zijn.
     
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Hoe ik het doe? Nou blijven ademhalen. :roflmao:
    Maar het is echt pittig momenteel hoor, ik houd mezelf elke dag voor: morgen gaat het vast beter. En uiteindelijk komt die morgen, dat weet ik zeker.;)
    Qua anticonceptie, wij passen het voor het zingen de kerk uit icm vermijden van de juiste dagen methode toe. Ik weet het, niet de meest betrouwbare methode, maar voor ons werkt het al een aantal jaar. Onze eerste is de enige die niet 'gepland' was en toen gebruikten we condooms. :cool: Hormonale anticonceptie reageer ik niet goed op.
    Maar als er dus nog eentje komt, is die ook niet gepland, maar net zo welkom als de rest.:)
     

Deel Deze Pagina