16 t/m 31 mei 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pautjepoets, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pautjepoets

    pautjepoets Bekend lid

    7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    Dag Dames,

    Sinds afgelopen vrijdag test ik positief. Nu ze mooi oplopen, begin ik er steeds meer in te geloven.

    Als alles goed gaat ben ik rond 18 mei uitgerekend. Ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar, maar vind het weer net zo spannend als toen! Heb daarvoor een vroege miskraam gehad, waardoor een beetje onzekerheid ook wel logisch is.

    Zijn er meer dames die tussen half en eind mei 2017 uitgerekend zijn en mee willen kletsen?
     
  2. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik! Vanochtend positief getest. Nog superpril dus maar wil er erg graag in geloven en positief over zijn ( febr miskraam gehad ). Hopelijk lopen mijn testen mooi op maar hij was al heel duidelijk voor 10 dpo. Uitgerekende datum zal 20 mei zijn. Heb een dochter van ruim 2
     
  3. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ik zou ook graag mee willen kletsen. Vanmorgen positief getest.
    Heb al twee kids van 5 en 3. Mijn uitgerekende datum is 18 mei.
    Vind het zo gaaf om weer mee te mogen maken!!
     
  4. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Kan een van jullie toevallig zo'n mooie lijst maken? Ik heb het al eens geprobeerd maar krijg het met die kleuren niet voor elkaar. Er is er vast 1 van een andere lijst die we kunnen bewerken maar op mijn tablet wil dat helemaal niet.
     
  5. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    19/20 mei uitgerekend 🙄Krijg het er Spaans benouwd van
     
  6. pautjepoets

    pautjepoets Bekend lid

    7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    #6 pautjepoets, 6 sep 2016
    Laatst bewerkt: 6 sep 2016
    Gefeliciteerd allemaal!!
    Wanneer gaan jullie de verloskundige bellen? Ik denk dat ik dat morgen maar eens ga doen. En vertellen jullie het grote nieuws al aan iemand (bv. de ouders)?

    Zo'n lijstje bedoel je, Vita Rose?

    💜💗 Bevallingslijst 16 t/m 31 mei 💗💜

    16 mei

    17 mei

    18 mei
    Vita Rose - 34 jaar - 3e kindje
    Pautjepoets - 27 jaar - 2e kindje

    19 mei
    Thea 23 - .. jaar - .. kindje

    20 mei
    MadameV - 27 jaar - 2e kindje

    21 mei

    22 mei

    23 mei

    24 mei

    25 mei

    26 mei

    27 mei

    28 mei

    29 mei

    30 mei

    31 mei


    Afspraken:


    jongen meisje verassing

    Zal ik de lijst telkens aanvullen? En geven jullie dan even door wat je leeftijd is. Als jullie dat willen natuurlijk ;)

    Thea23, in verband met je voorgeschiedenis wist ik niet goed hoeveelste kindje je verwacht. Volgens mij heb je een heftige tijd gehad en hadden jullie zelfs besloten niet meer voor kindje te gaan, klopt dat?
     
  7. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ja leuk zo'n lijst pautje!!
    Ik ben 34.
    Ik wacht nog even met bellen naar vk. Mijn vorige miskramen waren rond 5/6 weken dus ik wacht af tot ik de 6 weken ben gepasseerd.
    Wij wachten nog even met vertellen...op dit moment weet mijn man nog niet eens dat ik zwanger ben haha. Hij is als vrachtwagenchauffeur de hele week van huis. Ik verras hem aankomend weekend wel. Moet nog even wat leuks bedenken.
     
  8. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik ben bijna 27 dus zet mij maar meteen daarop. Ik doe het op de telefoon dus het lukt mij ook niet zo goed. Ik ga volgende week een x de vk bellen. Wil eerst iig mijn nod voorbij zijn.

    Mijn mk was in febr met ruim 8 weken. Hoop dat ik met 7 weken een echo kan krijgen. Maar ik loop hard van stapel haha. Eerst morgen maar weer eens testen.

    Thea zou je je onderschrift eens uit willen leggen? De *tjes zijn dat miskramen geweest?

    Ik ga het voorlopig.nog niemand vertellen. Ik denk net als bij mijn dochter rond 8 weken naaste familie en dan paar weken later de rest.
     
  9. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Alle * zijn miskramen . Dit word mijn 4e kindje , inderdaad hadden besloten om het hierbij te houden En zaten in het begin traject sterilisatie 😏Uhm tja .. Ben trouwens 31 , 4e kindje
     
  10. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Wij gaan het ook niemand vertellen tot 15 weken
     
  11. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oeh 15 weken. Knap dat je t zo.lang vol kunt houden. Zou mij echt niet lukken.

    Net weerer getest vind hem.echt duidelijk voor elf dpo. Had gedroomd dat gister vals was hihi
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. nadje78

    nadje78 Actief lid

    27 nov 2007
    130
    0
    0
    Hoi allemaal! Ik mag hier ook bij. Vermoedelijk 16 mei. ik ben 38 jaar en ik heb al een dochter van 8 jaar. Na lang wikken en wegen wilden we toch voor nummer 2 gaan. Ik heb de vorige keer een spoedkeizersnee gehad. Dus ik moet ook naar gynaecologie. Maar ik vroeg me af of ik ook naar de verloskundige tegelijkertijd mag. Ik belde gisteren naar de huisartsenpraktijk en die deden een beetje vaag dat ik eens met 10 weken bij hun bloed mag komen prikken en dat ik dan de doorverwijzing krijg voor gyna. Terwijl ik bij andere lees dat ze al met 10 weken een echo hebben. Dus na n beetje pushen mag ik vandaag de verwijzing al halen. (Ik reis regelmatig voor mn werk dus wil ook graag een beetje weten waar ik aan toe ben en dat ik mss bepaalde landen niet meer ga doen).
     
  13. pautjepoets

    pautjepoets Bekend lid

    7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    #Thea, heftig hoor. Dat is nu wel even schrikken lijkt me. Is het al wel een beetje geland of nog niet?

    #MadameV, je test ziet er goed uit. Fijn! Wij gaan het ook eerder dan 15 weken vertellen. Denk na de eerste echo. Tenminste als we het tot die tijd niet uit enthousiasme er al uit flappen :p

    #Nadje, welkom en gefeliciteerd! Moet jij na je spoedkeizersnede van vorige keer meteen naar de gyn of begrijp ik je nu verkeerd? Hier ook een spoedkeizersnede gehad maar wij gaan gewoon naar de vk en dan af en toe ter controle naar de gyn. En sowieso vanaf 32 weken extra controles bij de gyn, omdat mijn dochtertje best klein was. Nu willen ze dat beter monitoren.

    Hoe was/waren jullie vorige bevalling(en)?

    Mijn bevalling was echt vreselijk. Ben ingeleid met 41+3. Vliezen braken meteen dus goede hoop, maar de ontsluiting wilde niet vorderen (ondanks een weeenstorm). Ruggeprik wilde ook al niet. Duurde 1.5 uur voor hij zat en werkte nog niet goed. Uiteindelijk spoedkeizersnede omdat mijn dochter het niet meer goed naar haar zin had. Ze is niet ademend en helemaal blauw te wereld gekomen wat vooral voor mijn man best heftig was om te zien. Gelukkig mocht ze na 1 nachtje aan de beademing van de highcare naar de mediumcare. Maar al met al hebben we een week in het zkh gelegen. Hoop zo dat het deze keer anders gaat. Maar zie er toch een beetje tegen op als ik eerlijk ben.

    En willen jullie weten wat het geslacht van het kindje is of zijn jullie daar nog helemaal niet mee bezig?
    Vorige keer wisten wij dat we een dochter kregen en nu denken we erover om het een verassing te laten. Ook heel leuk en spannend!

    Heb de lijst ook weer aangevuld!

    💜💗 Bevallingslijst 16 t/m 31 mei 💗💜

    16 mei
    Nadje78 - 38 jaar - 2e kindje

    17 mei

    18 mei
    Vita Rose - 34 jaar - 3e kindje
    Pautjepoets - 27 jaar - 2e kindje

    19 mei
    Thea 23 - 31 jaar - 4e kindje

    20 mei
    MadameV - 27 jaar - 2e kindje

    21 mei

    22 mei

    23 mei

    24 mei

    25 mei

    26 mei

    27 mei

    28 mei

    29 mei

    30 mei

    31 mei


    Afspraken:


    jongen meisje verassing
     
  14. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Geland haha nee dat Komt pas als er een kloppend hartje is en de 12 weken zijn bereikt 😂
     
  15. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Wij wisten de vorige keer het geslacht niet. Vond het superleuk om na de bevalling de 'verrassing' te krijgen. Dit keer wil ik het wel graag weten maar dat is meer uit praktisch oogpunt. De kleine komt straks bij mijn dochtertje op haar slaapkamer en ik vind al dat roze dan wel sneu als het een jongetje is ;)

    Wat betreft bevallen. De eerste keer een hele heftige ziekenhuisbevalling met 36 wkn. Daarna nog twee weken IC voor de kleine man.
    De tweede bevalling was echt een droombevalling thuis binnen 4 uurtjes met 40.1
     
  16. pautjepoets

    pautjepoets Bekend lid

    7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    Net de vk gebeld en 3 okt hebben we de intake. Dan ook die week of de week erna de 1e echo (bij onze vk hebben ze geen echo-apparaat)
     
  17. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik zie er ook nu al tegenop. Na een weeenstorm die niet te handelen was en ruggenprik. Moest ik nog 4 u persweeen ophouden omdat mijn dochter niet goed was gedaald met de weeen. Die uren waren niet te doen en de ruggeprik hielp daar ook niks meer bij. Ze had navelstreng om de nek en in t vruchtwater gepoept. Uiteindelijk iss ze met de pomp met grofgeweld eruit getrokken ( nog 10 weken korsten op t hoodd zzo had mijn vk het nog nooit gezien ) en is ze op t laatst met de pomp op t hoofd ook nog gedraaid waardoor ze als sterrebkijker eruit kwam. Ook niet huilde en benauwd enz. Dus ik ervaar het ook als een groot drama. Er was op t moment nog iemand aan t bevallen waarbij het ook niet goeed ging en die heeft spoed ks gehad. Ik geloof dat als ik de enige was geweest ik daar ook al lang had gelegen. Mijn vk was gewoon boos op het zkh personeel. Dus ik zie er ook wel tegenop. Heb ook heel erg last van mijn benen gehad in de zwangerschap en hellp syndroom dus hoop op 180 graden anders en echt genieten
     
  18. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh en ij zou het wel graag willen weten. Wist het vorige x ook
     
  19. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Bij ons is dat ook altijd apart. Wel jammer maar goed.
     
  20. nadje78

    nadje78 Actief lid

    27 nov 2007
    130
    0
    0
    Hoi pautjepoets.
    Vandaag heb ik de vk gebeld en dit kan dus naast elkaar lopen (zij onderhouden ook contact met de gyna) en dan zullen ze me op n bepaald moment volledig overdragen aan gynaecologie. En ik mag 5 oktober voor de echo bij de vk. Dus ben erg benieuwd. ik was 42 weken en niks was gebeurd. 3 x gestript maar mn baarmoeder was niet verweekt. Dus bij 42+1 stond ik op de stoep bij het ziekenhuis. Eerst gel gekregen om baarmoeder te verweken. Nou dat werkte prima. Bracht n weeeënstorm op gang. Netjes ieder uur 1 cm erbij aan ontsluiting. En toen bleef t hangen bij 5 cm. En toen kreeg ik na n aantal uur persweeën maar geen ontsluiting. En voordat ze je geloven dat je persweeën hebt...Daar hebben ze besloten dat ze gehaald moest worden.ze hebben toen ook aangegeven dat ik bij n evt 2e zwangerschap tegen t zelfde zou kunnen aanlopen. Dus heel eerlijk, ja ik ga er over praten om n geplande ks te krijgen want dit was dramatisch (bespaar jullie de rest van de details hahaha). Ik zo u nu ook niet meer accepteren om tot 42 weken te moeten blijven lopen.. ouder en wijzer geworden :)
     

Deel Deze Pagina