16 weken zwanger, vriend ervandoor

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door flower861, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Nou dikke vette vinger naar hem hè wat een stakker :mad:

    Focus je nu op jezelf en je gezondheid!! En ik zou alle communicatie die je met hem hebt gehad (emails watsapp etc) bewaren. Niet laten erkennen! En verbreek dat contact wat je nog met hem hebt. Een kind heeft ook niets aan iemand die hem de hele tijd teleurstelling geeft, jij ook niet + ipv alimentatie kun je andere vergoedingen krijgen.
     
  2. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    Wat een nare situatie en bah wat een vreselijke egoïstische vent!
    Ik wil je heel veel kracht en sterkte toewensen en probeer toch de genieten van dat kleintje in je buik!
     
  3. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Je spreekt over zijn ouders. Maar heb je daar goed contact mee? Kan je niet met hen in gesprek? Lijkt mij als zij graag opa en oma willen worden, zij ook is met hem praten?

    Ik weet niet hoe lang je met hem bent. Hij is wel iets te rigoureus om te denken dat hij chickend is. Ik zou op basis van deze keuzes van hem, hem geen rechten geven. Maar goed ik weet niet waar jullie ruzie over hebben. Je klinkt mij redelijk. Maar een vader ben je op het moment als je zwanger raakt. Nu geen ballen dan straks ook geen zeggenschap.
     
  4. Baby 2

    Baby 2 Actief lid

    12 nov 2014
    235
    1
    16
    Echt ongelooflijk naar voor jou. Je mag dit nu allemaal maar even gaan verwerken. aan de andere kant, je weet nu waar je aan toe bent. Zelf was ik altijd heel erg van de actie, direct er mee aan de slag, mijn best doen en vechten.
    Maar ... Als je nu 16 wkn zwanger bent, heb je ook de tijd om eens 8 wkn niks te doen. Geen contact, geen initiatieven van jouw kant. Hij is op stel en sprong weggegaan, jij hoeft helemaal niks!
    Alleen maar aan jezelf en de baby te denken. Lief zijn voor jezelf, weer een beetje in evenwicht komen enz.
    Alle energie die je hebt, aan jezelf geven.
    Mocht hij toch minder rot zijn dan hij nu lijkt, laat het hem maar tonen, zonder dat jij ook maar een klein beetje moeite doet. Dan zou hij heeeeel misschien vader kunnen zijn.
    En als hij dat niet doet( wat gezien de gang van zaken helaas wel waarschijnlijk klinkt) heb je het jezelf iig niet onnodig moeilijk gemaakt.
    Je maatschappelijk werkster zegt het vast niet voor niks.
    Voor de alimentatie moet je het zoals eerder gezegd niet doen, alleenstaande ouders krijgen tegenwoordig maar heel weinig allimentatie omdat het kindgebonden budget (toeslag belasting) omhoog is gegaan. Je kunt daar best veel van krijgen, van de belasting dus.
    Heel veel sterkte!
     
  5. flower861

    flower861 Actief lid

    4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Het wederzijds contact met zijn ouders en hij mijn ouders naar hem toe was in principe prima, ware het niet dat ik net zag dat hij me geblokkeerd heeft op instagram en mijn familie allemaal van facebook heeft verwijderd. Dit is voor mij echt de druppel, what the... heeft mijn familie hem ineens misdaan, die hebben zich er totaal niet mee bemoeid!
    Hij was nooit actief op sociaal media, de laatste weken ineens wel en zodra hij goed en wel verhuisd is krijg je dit. Misschien wel een ander in het spel wat ik niet mag zien oid..
    Ik ga straks meteen de maatschappelijk werkster bellen voor een afspraak hoe ik dit het beste kan aanpakken, het erkennen heeft ie wat mij betreft nu echt verspeeld. Ik vind het echt niet te begrijpen hoe iemand een half jaar geleden nog zit aan te sturen op een kindje en hij notabene diegene was die erover begon en nu dit
     
  6. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Veel sterkte meid en die erkenning, niet doen hoor!!!!!
    Wat een eikel!
     
  7. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.211
    768
    113
    Vrouw
    1 grote tip, niet bellen of persoonlijk in gesprek zonder iemand (maatschappelijk werk oid) erbij ook geen vrienden want dat is in de rechtzaal mocht het zover komen niet geldig.
    Alles via app of email, dan heb je zwart op wit bewijs, woorden kunnen namelijk altijd verdraaid worden en woorden op *papier* niet.

    Verder succes, klote situatie dit.
     
  8. Hoop42

    Hoop42 Niet meer actief

    hoe is het nu Ts?
     
  9. flower861

    flower861 Actief lid

    4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lief dat je ernaar vraagt :)

    Ik heb een paar zware weken gehad, maar ben een beetje aan het opkrabbelen. Heb ook nog geprobeerd goed contact te houden met mijn ex, maar hij ziet oprecht niet hoe fout hij bezig is en nadat ik zag dat hij me van facebook heeft verwijderd en alleen contact met me kan opnemen met de vraag of er nog post voor hem is gekomen, heb ik het echt afgesloten. Ook besloten dat hij een rol als vader mag gaan spelen (graag zelfs), maar wel binnen mijn perken en ik hem voorlopig niet laat erkennen. Ik neem het hem echt kwalijk dat hij me zo laat zitten en hij mag zich na de geboorte eerst een tijd bewijzen voordat ik daar verder nog over na ga denken.

    Heb godzijdank heel veel steun van vrienden, familie en oud-collega's en zij trekken me er echt doorheen. Daarnaast 1e gesprek met een therapeut gehad om dit een plekje te kunnen geven en te voorkomen dat ik de volgende keer weer zo'n parel uit kies..
     
  10. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Jeetje wat een eikel. Veel sterkte!
     
  11. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Heftig hoor allemaal..

    Fijn dat je opkrabbelt. Het zal ongetwijfeld met ups en downs gaan.

    Wens je veel wijsheid toe en succes voor de toekomst!
     
  12. flower861

    flower861 Actief lid

    4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Toch even een vraagje, er is weinig veranderd in de situatie. Ik sta er financieel/emotioneel/praktisch nog steeds alleen voor en heb me daar inmiddels bij neergelegd. Heb contact gehad met mijn ex en gezegd dat ik het voorlopig niet wil laten erkennen door hem en daar had hij vrede mee, wel hoop ik dat ik dat hij een rol wil gaan spelen in het leven van de kleine. Ik hoop ook echt dat hij zijn afspraken dan wel na gaat komen, maar dat zal de tijd leren.
    Nu vraagt hij of ie mee mag naar een afspraak met de verloskundige, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet zitten. Ik voel me nu al gestrest als ik eraan denk dat ik hem weer moet gaan zien na alles wat er gebeurd is en hoe hij is weggegaan.
    Kan ik dit maken of mag ik hem daar niet vandaan houden?
     
  13. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Er komen nog genoeg afspraken met de verloskundige. Ik zou zeggen dat je daar nog niet aan toe hebt.

    Toitoi en zorg dat je er niet alleen voor blijft staan hoor!
     
  14. flower861

    flower861 Actief lid

    4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel, lief van je! Ik heb het zojuist verteld dat ik daar niet op zit te wachten en dat was prima.
    Hij gaat er nu alleen zo braaf mee om dat ik bang ben dat het stilte voor de storm is.

    Alleen sta ik er gelukkig niet voor, heb goede vriendinnen en familie die me steunen:)

    Nogmaals bedankt!
     
  15. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Gaat het lichamelijk nu weer wat beter met je?
     
  16. flower861

    flower861 Actief lid

    4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ja lichamelijk gaat het wel redelijk, de ergste misselijkheid is gelukkig over. Slaap wel erg slecht, maar dat zal ook wel wat met de situatie te maken hebben.
    Begin me nu toch een beetje druk te maken over het hoe of wat na de bevalling. Mijn moeder en zusje zullen bij de bevalling zijn en ook in de kraamweek blijven er om de beurt vriendinnen slapen om te helpen.

    Maar wat moet ik nou met bijvoorbeeld een geboortekaartje? Of kraambezoek van zijn familie? Ik heb alleen nog contact gehad met zijn moeder, zij gaf wel aan een rol te willen blijven spelen en mijn ex achter zijn broek te gaan zitten, maar heb hier toch een naar onderbuikgevoel bij, toch een angst dat zij er werk van gaat maken tzt.
    Verder heb ik van zijn familie helemaal niets gehoord, eigenlijk de hele zwangerschap so far niet dus voel me er ook niet helemaal relaxed bij om ze hier bij mij thuis uit te nodigen. Maar wat dan wel? Zit er echt mee in mijn maag :(
     
  17. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Heftige situatie flower. Als jij je er niet goed bij voelt dan zou ik ze niet op bezoek laten komen. Stress is voor jou niet goed en je kindje voelt dat dan ook aan. Een kraamweek moet een fijne tijd zijn voor jou en je kindje,
    Geboortekaartje zou ik wel sturen maar dat is wat niet perse heeft.
    Mocht het in of na de kraamweek wel goed voelen dan kun je ze altijd nog uitnodigen.
    Ik zou nu vooral aan jezelf en de kleine ik denken
     

Deel Deze Pagina