19 weken sprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moeke31, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeke31

    moeke31 Niet meer actief

    Hallo

    Mijn zoontje heeft sinds 2 weken lst vn de 19 weken sprong. Hij sliep overdag nooit geweldig, maar 's avonds en 's nachts wel goed. Nu moet ik hem 's avonds een uur later naar bed doen, want anders ben ik een uur bezig met naar boven gaan en speentje brengen. Hij slaapt dan meestl meteen (rond 20.00) maar huilt af en toe in zijn slaap met zijn ogen dicht. Dit doet hij 's nachts ook. Ik breng dan de speen en dan is hij wel weer even stil en slaapt weer. Hij slaapt wel heel onrustig en beweegt heel veel. Als ik een keer of 3 ben gelopen neem ik hem meestal bij mij in bed omdat ik dan ook wil slapen, maar dit is natuurlijk niet goed. Hij kan hier natuurlijk aan wennen en dat vind ik ook niks. (terwijl ik het wel gezellig vind!)
    Iemand ervaring met de sprong en of hij uiteindelijk weer gewoon gaat slapen?
    Ik heb hem een paar dagen geleden zelfs 's avonds naast me op de bnk laten slapen omdat in zijn bed niks werd en dan gaat hij af en toe ook huilen in zijn slaap maar doordat ik dan een hand op hem leg wordt hij dan rustig.

    Iemand tips???
     
  2. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier nog eentje met 'n 19-weken sprong... Ik laat haar om eerlijk te zijn gewoon 'mekkeren'. Ze wordt idd 's nachts soms een beetje wakker, begint wat te pruttelen en na verloop van tijd valt ze al pruttelend in slaap..
     
  3. LadyJoey

    LadyJoey Fanatiek lid

    18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    wat voor sprong??!! nog nooit van gehoord...
     
  4. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ja hier ook drama :(

    huilen overstekken :( en veel willen drinken.. gelukkig slaapt hij
    snachts nog wel door :D.
     
  5. moeke31

    moeke31 Niet meer actief

    hier gelukkig niet veel huilen en drinkt ook minder dan normaal. Overdag is hij gewoon vrolijk, alleen slaapt hij erg onrustig. Echt balen
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij je in bed nemen is helemaal niet slecht, hoe kom je daarbij?
    Je laat je kindje merken dat je er voor hem/haar bent. Kinderen van die leeftijd hebben daar veel behoefte aan.
    Je helpt ze het meest door ze die lichamelijke affectie te geven, bovendien hechten ze daar goed van.
    Erg belangrijk het eerste levensjaar.
    Er komt vanzelf weer een moment dat ze geen behoefte meer hebben om bij mama te zijn,maar dat geven ze echt zelf wel aan.
    De veilige basis moet je nu creeëren voor je kind, je kan het nooit meer over doen.
     
  7. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier ook hoor! Ik krijg hem s'avonds echt niet eerder dan 9 uur op bed, terwijl voorheen kon ik hem rustig rond 6en op bed doen en sliep hij heerlijk tot een uur of 12 ofzo. Ook wil hij heel veel drinken en is hij s'nachts wat meer wakker. Ik laat hem dan ook gewoon bij mij in bed slapen hoor, vind het zelf ook gezellig en hij slaapt dan wat rustiger. Gaat vast wel weer over deze periode..
     
  8. desteny

    desteny Actief lid

    13 dec 2005
    272
    0
    0
    sprong?? ik lees wel vaken iets over een sprong maar wat is dat???

    Wilma
     
  9. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    jingels: je bent 3 jaar lang echt BV aan het geven? hoe werkt dat met een drie jarige?
     
  10. Kussentje

    Kussentje Actief lid

    4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een sprongetje is een sprong in de ontwikkeling. Meestal zijn babies daarvan een tijdje uit hun doen. Als je meer wilt weten lees Oei ik groei bol.com | Oei, ik groei !, Hetty van de Rijt & Frans Plooij | Nederlandse boeken

    Meiden ik ben onwijs verbaasd. Mijn dochtertje slaapt nog helemaal niet 's avonds. 's nachts wel vanaf een uur of 23 a 00 uur tot een uur of 7 a 8. Meestal komt ze niet meet 's nachts voor een voeding. Maar 's avonds is ze wel jengelig en wil eigenlijk niks.
    Toevallig zeiden mijn vriend en ik gisteren tegen elkaar: We gaan haar om 20 uur in bed leggen, ze is gewoon moe. Ben wel bang dat we dan het doorslapen in de war schoppen. Wat is jullie ervaring daarmee? Zal ik haar 's avonds gewoon wakker maken voor een voeding om een uur of 11?
     
  11. moeke31

    moeke31 Niet meer actief

    ik maak Colin nog steeds wa\kker voor de late voeding, soms wordt hij uit zichzelf wakker. Kon hem eerrst nog wel een uur rekken, maar tegenwoordig niet meer.
    Ze zeiden op het cb dat de late voeding er rond 5/6 maanden vanaf gaat.
     
  12. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Kussentje,
    Mijn meisje is bijna 4 maanden. Ze gaat rond 20.15 naar bed en slaapt om 20.30. Ja ze komt nog een keer om ongeveer 4.30. Maar dat is normaal voor een jonge baby!
    Als ze doorslapen is het heel bijzonder. Heb er ook met huisarts en consultatiebureau over gesproken en die zeggen dat ook.
    Breng je kindje lekker optijd naar bed en maak je niet druk of t s nachts komt of niet. Wat geeft het...ja je bent vermoeider maar daar wen je ook aan...Zou ik zeggen,;)
    Mijn CB zegt dat wakker maken niet hoeft. En ik vind dat een beetje zielig. Ik veroordeel meiden die het wel doen niet hoor! Maar het past gewoon niet bij mij.;)
     
  13. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oke, het ligt dus niet aan mij haha.
    hier ook midden in een sprongetje.. 's nachts ineens wakker.. wil geen fles, wel een speen en dat drie keer per nacht.. hij wil vaker drinken maar laat heel veel staan.. hij had een lekker ritme maar daar is niks meer van over.. normaal maak ik hem rond half 11 nog wakker omdat hij die fles nog nodig had en sliep dan lekker door tot 7 a 8 uur.. nu word hij met of zonder late fles om 5 uur wakker.. dus late voeding eraf gehaald omdat hij ineens meer dan de helft laat staan.. Jammert veel meer, wil alleen maar bij mama zijn, mag niet meer uit beeld, dan is het mis.. hij heeft dit eerder gehad dus ik laat het maar gaan.. Het gaan vanzelf weer over.. vind het wel heel naar om hem zo te zien.. helemaal uit zijn doen:( als hij overstuur is neem ik hem lekker bij me op de stoel in zijn kamertje.. Meenemen naar mijn bed doe ik niet, omdat ik dat doodeng vind (dekbed over hem heen, bovenop hem rollen tijdens slapen enzo.. meestal na een paar minuten valt hij op schoot in slaap en kan ik hem zonder problemen in bed leggen..
     
  14. moeke31

    moeke31 Niet meer actief

    ik leg hem op het dekbed hoog naast mijn kussen of tussen onze kussens in. Kan dan niet op hem rollen. Gisteren was hij zo verkouden dat ik hem meteen na de late fles bij me in bed heb gelegd.Vannacht werd hij wakker om4.45 en huilen. Maar een fles gegeven, alleen hoop ik dat ik vandaag alle flessen kan rekken anders heeft hij er 6 en ht is al zo'n dikkerd. Hoop dat hij wel weer gaat doorslapen!!
     
  15. LadyJoey

    LadyJoey Fanatiek lid

    18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Mijn manneke leg ik savonds om half 8 op bed, geef de laatste fles om 2200 uur en slaapt dan door tot 8 uur... maar goed... hij is dan ook nog geen 19 weken (17;4)
     
  16. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hier volgens mij ook een 19 weken sprongetje. Milan slaapt overdag amper nog en wil veel aandacht van papa en mama!!! 'S nachts slaapt hij nog steeds goed. Als ik hem om 20:00 zijn laatste voeding geef dan gaat hij om 21:10 naar bed en maak ik hem rond 9:15 weer wakker. Hij sliep vanaf zn geboorte door (moest m toen na 6uur slapen wakker maken).
     
  17. happy79

    happy79 Fanatiek lid

    19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hier hopelijk ook het sprongetje. Overdag gaat het prima, goed drinken, slapen, vrolijk. Maar 's avonds is het een drama. Meestal rond 20.00 nog een voeding en dan naar bedje. Hij ligt dan even te simmen wat overgaat in echt huilen. Verschrikkelijk, je wordt er zelf ook zo verdrietig van :(. Herkent iemand dit als een sprong; overdag goed, alleen 's avonds huilen? Tips om het inslapen te helpen; laten huilen of troosten? Nu heb ik al een paar avonden met mijn hand op zijn buikje naast bedje gezeten, na ng 45 minuten valt hij dan toch in slaap....Jammer zeg; het ging tot voor kort zooo goed!
     
  18. moeke31

    moeke31 Niet meer actief

    hebben jullie allemaal geen avondvoeding meer?? Hier gisteren voor het eerst geprobeerd om 20.00 de laatste fles te geven met rijstebloem, maar meneer werd gewoon 4 uur later wakker van de honger. Helaas dus nog steeds 5 flessen hier!!

    Hier overdag ook vrolijk trouwens, alleen om 5.00 's nachts huilen en dan moet ik hem echt in bed pakken.
     
  19. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Moeke
    hier al heeeeel lang geen avond voeding meer. Hij zit al heel lang op 4 voedingen (borstvoeding). Schijnt eerder uitzondering dan regel te zijn hoor met bv! Hij drinkt wel Vrij lang
     
  20. happy79

    happy79 Fanatiek lid

    19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hier ook echt al lang 4 voedingen. Daarna gaat hij gewoon de nacht in. Gisteren van 21.00-7.30.
    Wel weer drama gisterenavond. Gelukkig al iets minder lang gehuild dan de avond ervoor. Zie nu al op tegen vanavond...:(
     

Deel Deze Pagina