19 weken zwanger en eindelijk baby schopjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeshh, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Sinds vorige week (ruim 19 weken) voel ik de kleine schoppen. Wat een ontzettend bijzonder gevoel is dat zeg!
    Zo lang over gedroomd, zo lang over gefantaseerd! Die plopjes (een ander woord kan ik er niet voor verzinnen) zou ik de hele dag wel willen voelen :D

    Ik merk nu dat de mini een beetje aan het schuiven / draaien is, de schopjes verplaatsen zich van linksonder naar rechtsonder en vanmorgen tegen mijn schaambeen aan. Wel steeds helemaal onderaan. Mijn placenta ligt voor dus dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.

    Voel jij je mini ook al schoppen? Ga je ook echt 's ochtends of 's avonds ontspannen op bed liggen om te kijken of je je kindje voelt?
     
    Louloute en Paz vinden dit leuk.
  2. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Oh ik kijk ook zo uit naar dat moment. Maar denk dat ik nog even geduld moet hebben. Placenta ligt gelukkig achter en dan zou je het eerder moeten voelen. Laten we het hopen
     
  3. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ahhh leuk hè? Die van mij heeft inmiddels al een slaap-wakker ritme te pakken. Voel hem 's ochtends vlak nadat ik gegeten heb en 's avonds voor het slapen gaan. Hoef ik eigenlijk niets voor te doen. Heb jij zometeen ook vermoed ik.
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Joepie! Fijn hè?

    Vond het zelf eerder 'klopjes' dan plopjes.
    Momenteel voel ik hem echt alle kanten op gaan (zit op kantoor).
    Hihi, wel gezellig.

    Kreeg voor moederdag een enorme bos bloemen van mijn man 'omdat je al een beetje mama bent, ik super trots ben dat wij binnenkort onze kleine mogen verwelkomen en ik niet kan wachten tot het zo ver is'.
    De schat!
     
    Rodaina vindt dit leuk.
  5. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik voelde het vanaf 16 weken al (maar is mijn 4e kindje, dus herken het). Ik ga er ook echt voor liggen hoor, vooral 's avonds als ik naar bed ga, dan voel ik het heel goed.
     
  6. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Superleuk om jullie ervaringen te lezen :)
    Ik merk dat ik juist in de ochtend wat meer voel dan in de avond. En overdag ook af en toe (als ik zit te werken).
    Achteraf voelde ik het al eerder hoor, maar ja, dan weet je het nog niet zeker ;)

    @Nina Sanders Lief van je man dat je een bos bloemen hebt gekregen!
     
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Super leuk!
    Bij de eerste voelde ik het met 18 weken, bij de tweede 'pas' met 21 weken en bij de derde... vandaag voor het eerst (bijna 15w)! Vind het wel erg vroeg al!
     
  8. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier beide keren met 21 weken (dat ik echt dacht 'dit kan niet missen'). Ik neem er dit maal bewust de tijd voor. Bij de eerste kon ik dat door de dag heen doen maar, dit keer ga ik echt bewust 's avonds liggen omdat ik overdag vaak druk ben met de oudste.
     
  9. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik vanaf vorige week dat ik dacht.. dit kan niet missen! Afgelopen weekend heeft mijn vriend haar voor het eerst al gevoeld. Ze lag helemaal bovenin, echt zo'n bultje had ik. :D Mijn baarmoeder zit net onder mijn navel nu.
     
  10. Humava

    Humava Niet meer actief

    Zo leuk hè! En zo'n speciaal als je het voor het eerst voelt! Ik ga er ook voor liggen. Nu met 32 weken gaat m'n buik alle kanten op soms.
     
  11. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Zo'n ontzettend fijn gevoel is dat he!
    De plopjes voelde ik ook rond de 16/17 weken.
    Steeds duidelijker, nu hoef ik er niet meer voor te gaan liggen of zitten.
    Maar zodra ik lig, geniet ik er ook echt heel erg van, weet precies wanneer het zn voetjes of armpjes zijn omdat ik weet hoe hij ligt met nu 29 weken.
    Wat zal het een gemis zijn strakjes in onze buiken.
     
  12. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ja leuk he !
    Ik weet de eerste keer dat ik mijn meisje voelde ook nog precies, was met een week of 17. Ik lag in bed op mijn linkerzijde, en dacht inneens 'nee dit kunnen echt mijn darmen niet meer zijn'! :p

    Een beetje later ga je ook handjes van voetjes herkennen, dat vond ik ook zo speciaal! Kietelende handjes, en schoppende voetjes.

    Inmiddels zijn die schattige schopjes en kieteltjes veranderd in beuken tegen mijn ribben en blaas :D:D (33+2) ik vind het nog steeds erg leuk hoor! Alleen mag ze nu wel gaan indalen wat mij betreft, zou zo graag de trap weer op kunnen zonder 5 minuten bij te hoeven komen :p
     
  13. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Haha ja, dat hebben meer mensen tegen me gezegd, dat het op het eind wel wat anders is en of ik het dan ook nog leuk vind ;) Maar voorlopig kan ik er geen genoeg van krijgen. Ik voel de mini ook steeds vaker (nu bijvoorbeeld!)

    Echt superleuk om jullie ervaringen te lezen!
     
  14. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wacht maar, hier schopt ze mij af en toe bijna een ribbreuk:cool:

    Haha nee grapje hoor. Genieten is het he? Vind het ook een heerlijk gevoel en ga het zo missen straks.
     
  15. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Aaah wat super fijn! Ik herinner me het eerste moment nog, zo bijzonder. Ik word er nu wel eens gek van als ik bezig ben en hij dan best wel hard trapt. Maar meestal geniet ik er echt van. Ik ga er ook echt voor liggen.... of masseer mijn buik met olie! Ik merk dat ik hem dan telkens bij mijn hand voel! Heel bijzonder!
    Geniet ervan!!!
     
  16. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Wat lijkt mij dat bijzonder!
    Ben nu 13+4 dus voorlopig nog even geduld!
     
  17. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Super he.. de oudste voelde ik voor het eerst met ruim 17 weken. Deze baby voel ik sinds kort, overduidelijk. Blijft zo bijzonder:rolleyes:
     
  18. Superfly

    Superfly Actief lid

    2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Zo'n heerlijk bijzonder gevoel! Dit is mijn 3e en vanaf ruim 18 weken voel ik haar elke dag heel goed. Ik merk wel dat als ik 's avonds op de bank zit zij het meest beweeglijk is.
    Van de week zat ik in bad en toen was ze zich denk ik aan het uit rekken, want ik voelde haar boven en onder tegelijk en zag boven mijn navel een hobbel verschijnen :D zo leuk!
    Ook leuk als je straks wat verder bent en je buik gaat alle kanten op!
     
  19. Paz

    Paz Niet meer actief

    Dat lijkt me zo mooi, zo bijzonder!
    Ik wacht ook echt op het moment dat ik wat voel..
    Paar dagen geleden leek t wel of er een luchtbelletje verplaatste ofzo, tenminste zo voelde het. Maar daarna niks meer gevoeld, dus zal wel loos alarm zijn geweest :p
    Ben een darm-patiënt dus weet wel zeker dat het mijn darmen niet waren!
     
  20. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Fijn he! Ik ben zwanger van mijn derde maar toch voelde ik haar pas goed rond 21 weken. Ik vond het zo jammer dat ik erop moest wachten (bij de tweede was dit al rond 14 weken). Maar ik vind het hoe langer hoe fijner, want je voelt natuurlijk steeds meer en beter! Ik kan nu knietjes onderscheiden, echte schoppen en 'gekriebel' met de handjes... Ik begin nu ook echt te genieten van de zwangerschap (tot 18 weken ziek geweest, daarna veel migraine). Als het zo blijft tot week 40 zal ik echt niet klagen :D
     

Deel Deze Pagina