1e bevalling ingeleid, tweede niet. Verschil?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Babs77, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs77

    Babs77 Bekend lid

    10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Hallo allemaal,

    De eerste bevalling moest ik worden ingeleid. Ik was namelijk 42 weken zwanger. Ik hoop dat ik nu op een natuurlijke manier mag bevallen. Ik heb er toen 7 uur over gedaan waarvan een uur persweeen. Ik vond de persweeen goed te doen maar de weeën daarvoor, op het eind, vond ik erg heftige pijnlijk. Ben heel benieuwd of er meiden zijn die bij de eerste ook zijn ingeleid en bij de tweede of derde niet. Wat is het verschil; qua tijd, heftigheid etc. Ik hoor graag jullie ervaringen.
     
  2. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Bij de 1e met 41.3 ingeleid. Dinsdag ochtend om 10.00 begonnen en ze is pas woensdagavond 21.00 geboren! Ik had toen gelijk hele heftige weeën zonder pauze en ze is uiteindelijk na 1 uur en 3 kwartier persen met de knip en vacuumpomp gehaald.

    Bij de 2e vanaf 40 weken al 2 cm ontsluiting met 41 weken 3/4 cm ontsluiting en uiteindelijk begon mijn bevalling met 41.1 s avonds om 21.00 braken mijn vliezen 21.30 zette de bevalling door, nog geen uur later 6 cm en om 00.45 volledige ontsluiting en om 01.30 is mn zoontje thuis geboren.

    Ik vond het zo veel fijner een natuurlijke bevalling en thuis! En mijn herstel was ook veel beter sneller, bij mn dochtertje nog wel 4 maanden aan t opknappen geweest!
     
  3. Babs77

    Babs77 Bekend lid

    10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Oh wat een verschil en wat heb je er de eerste keer lang over gedaan :eek:. Dan snap ik dat de tweede prettiger verliep. Vond je de weeën ook anders aanvoelen?
     
  4. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    1e keer ingeleid;
    in de avond balon geplaatst. De ochtend erna had ie qua ontsluiting niks gedaan. Heb ik nog gel gekregen. Daarop weeen gekregen, rond de lunch zijn mijn vliezen spontaan gebroken tijdens een wee. Ontsluiting vorderde niet, ondanks goede en krachtige weeen. En ben toen de dag erna pas aan het eind van de middag bevallen.

    2e spontaan begonnen;
    5 uur bezig geweest. Compleet andere bevalling maar zo fijn.
     
    Babs77 vindt dit leuk.
  5. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling werd ik ingeleid ivm een hoge bloeddruk. Ik vond het een heel heftige bevalling. Duurde 26 uur, waarvan 11 uur heftige weeen en 3 uur persweeen.
    Ze kwam uiteindelijk met behulp van een vacuum en knip.
    Tweede bevalling was natuurlijk en lekker thuis in een bevalbad. Van eerste harde buik (bleken weeen te zijn) tot bevalling was tweeen half uur. Hiervan ongeveer 1 uurtje pijnlijke ontsluitingsweeen en in totaal precies 3 persweeen in het bevalbad. Deze pijn kwam niet in de buurt van de heftigheid van de pijn van mijn eerste bevalling. Vandaar ook dat ik de vk een kwartier voor het moment supreme pas had gevraagd te komen, zij arriveerde 5 min van te voren :)
    Mijn tip... probeer als de situatie het toelaat in beweging te blijven en focus je op een laaaaange uitademing tijdens een wee. Dit werkte voor mij enorm. Hopelijk aankomende bevalling weer zo’n super bevalling :thumup:
     
    Babs77 vindt dit leuk.
  6. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ja heel anders! Omdat ze geleidelijk kwamen. Bij mn inleiding waren ze er opeens en gelijk ook heftig!
     
    Babs77 vindt dit leuk.
  7. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij de eerste ingeleid. Wat een hel zeg. Heeft uiteindelijk iets langer dan 7 uur geduurd. Pompje met remifentanil gehad.

    De tweede spontaan, droom bevalling. De weeën waren veel minder heftig en de bevalling duurde 4 uurtjes. Deze bevalling zonder pijnstilling gedaan.
     
    Desse en Babs77 vinden dit leuk.
  8. Finally88

    Finally88 Actief lid

    8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Ik ben ook heel benieuwd, ben bij de eerste ingeleid ivm een hoge bloeddruk. Ben toen ingeleid met 39+6. Ik had al 3cm ontsluiting, nooit wat van gemerkt. Dus ze konden meteen vliezen breken, daarop kreeg ik niet binnen en uur weeën. Dus infuus met weeënopwekkers. Vanaf toen elke minuut een wee, infuus meerdere keren verlaagd echter bleef de weeënstorm doorgaan. Evengoed was het redelijk te doen. Binnen 6u vanaf start infuus, was onze kleine man er. Uiteindelijk 1u geperst. Daarna werd t wel druk om m'n bed ivm een placenta die niet wilde komen.
    Deze keer moet ik daarom wel in het ziekenhuis, maar mag ik wel met m'n eigen verloskundige bevallen. Ik hoop dat deze bevalling spontaan op gang komt. En ik ben dus heel benieuwd hoe dat zal zijn.
     
  9. Vakantieganger

    Vakantieganger Fanatiek lid

    4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Allebei een weeenstorm. Weinig verschil tussen inleiding en spontane bevalling. Beide kort maar krachtig binnen 3 uur.
     
  10. Finally88

    Finally88 Actief lid

    8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Nou ik ga m'n 2e bevalling als t goed is snel meemaken! M'n vliezen zijn gebroken. En hoe gelukkig net op tijd binnen, haha.
     
    1981Mama en Silsil vinden dit leuk.
  11. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik had al op je gereageerd.....oeps :p
     
  12. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Succes!
     
    Finally88 vindt dit leuk.
  13. Finally88

    Finally88 Actief lid

    8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Nou de bevalling is super gegaan. Om kwart over 11 braken m'n vliezen. Om kwart voor 2 staten de weeën, iedere 6 min een wee van een minuut. Ruim een uur later toch maar m'n man thuis laten komen en de verloskundige gebeld. Rond half 4 waren ze er allebei. Had 4 cm ontsluiting, de verloskundige wilde meteen naar t ziekenhuis. Om kwart voor 5 op de kamer, weeën waren goed op te vangen. Om 18u zat ik ook 8cm. De verloskundige zegt draai ff op jee rechter zij, en ik had me nog maar net gedraaid en ik kreeg persdrang. 4 min later was ie er, en 2min later ook de placenta. Dus gelukkig geen fluxus deze keer. Onze kleine man had een beetje opstart problemen door die stortbevalling en de navelstreng die om z'n nek zat, maar trok snel bij. Alles gaat super.
     
    kleineM en Silsil vinden dit leuk.
  14. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    1e ingeleid. Weeen storm en duurde 3,5 uur

    2e ingeleid. Geen weeen storm, uurtje heftige weeen. Totaal 3 uur.

    3e spontaan gekomen en uurtje geduurd en hele zachte weeen.
     
  15. Babs77

    Babs77 Bekend lid

    10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Helaas geen normale bevalling gehad. Door HELLP syndroom een spoedkeizersnede. Mijn kleine meisje is met 32 weken geboren.
     
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig Babs. Hoe is het nu met jou en de kleine meid?
     
  17. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    ach nee wat verdrietig! Hoe gaat het met je meisje? Dikke knuffel! Zat aandachtig mee te lezen omdat ik de eerste keer ook zonder inspraak een kz bij 37.0 kreeg. En nu lijkt alles goed te gaan..maar zo zie je maar weer...het gaat soms echt zo anders. Dikke knuffel hoop dat je moppentrommel snel mee naar huis mag!!!
     
  18. Babs77

    Babs77 Bekend lid

    10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Ja zeker heftig en verdrietig. Ze doet het op zich goed en is inmiddels overgeplaatst van de IC naar de High care. Geen infuus meer maar nu alle voeding via de sonde. Ze krijgt nog wel ademondersteuning. Ze geeft nog een weg te gaan voordat ze mee mag naar huis. Zielig dat ze daar alleen ligt. Had het haar graag willen besparen maar helaas.
    Ik ben ook nog niet de oude, veel hoofdpijn en moe.
    Gelukkig hebben we het beide gered en zal het uiteindelijk wel goed komen maar nu is het even een zware periode.
     
    kleineM vindt dit leuk.
  19. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ja dat snap ik! Ik wil je even een enorme knuffel via deze weg geven!
     
    Babs77 vindt dit leuk.
  20. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Zo fijn om dit te lezen! Hier veel overeenkomsten met bevalling 1: ingeleid, iets meer dan 7 uur en morfinepompje. Weeenstorm van 7 uur en vreselijk heftig en pijnlijk. Persen vond ik peanuts en totaal niet pijnlijk vergeleken met de ontsluitingsweeen (en ik heb inwendige hechtingen ;)). Ik ben hierdoor erg bang geworden voor een tweede bevalling (als ons dat ooit gegund is). Heel fijn om dan te lezen dat het dus ook heel anders kan gaan!
     

Deel Deze Pagina