1e kindje heeft lang(er) geduurd, nu bezig voor een 2e

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Flamingooo, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Zijn er meer meiden die voor een tweede kindje gaan en die lang(er) hebben moeten wachten op de eerste? Ik zou het fijn vinden om daar samen over te kletsen!

    Ik ben in mei 2015 gestopt met de pil. Maart 2016 helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij mijn rechter eileider is verwijderd en in februari 2017 eindelijk blijvend zwanger geworden van onze dochter!

    Na de bevalling niet meer aan de hormonale AC gegaan maar condooms gebruikt. Vanaf juni dit jaar hebben we de condooms achterwege gelaten en zijn we aan het proberen voor een broertje of zusje. In ronde 1 een biochemische zwangerschap gehad en inmiddels in ronde 4. Ik merk dat ik toch echt de angst heb dat het weer lang zal gaan duren en heb het daar soms best wel moeilijk mee. Hoe gaan andere dames hier mee om?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Niemand die in hetzelfde schuitje zit?
     
  3. Anne020

    Anne020 Actief lid

    28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja! Ik! Na twee jaar en twee miskramen in juni 2016 bevallen van ons eerste kindje.
    Nu sinds augustus weer aan het proberen om zwanger te worden.
     
  4. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ik weet niet of ik hier tussen pas, heb op mijn eerste zwangerschap 9 maanden moeten wachten. Nu wacht ik al 2 jaar, maar met tussenpauze. Dus niet helemaal 2 jaar bezig. Maar wel de ervaring om lang te moeten wachten!
    Probeer zelf veel afleiding te zoeken, maar het blijft ontzettend moeilijk. Elke zwangerschapsaankondiging weer een traantje wegpinken en elke baby die ik zie begin ik ook in mijzelf te huilen. En de mensen die ongepland zwanger worden en er toch wel lacherig over doen, kan ik echt wat aan doen. Weet niet of je dat ook (al) hebt?

    Wat is eigenlijk een biochemische zwangerschap?
     
    Naimaa vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik had helemaal niet door dat ik reacties heb!

    @Anne020 hoe ervaar jij het? Ik voel me echt zo'n hormonaal geval en mijn gevoelens gaan op en naar als een achtbaan. Vind het zo stom van mijzelf.

    @PinkLady88 heftig dat je nu al zo'n tijd bezig bent. Hoe heb je de pauze ervaren? Lijkt mij heel dubbel. Heb je al de stap naar de huisarts gezet/overwogen of wil je dat niet?

    Een biochemische zwangerschap is de officiële benaming voor als het echt heel vroeg mis gaat, dus voor NOD of snel daarna. Ik had een positieve test op CD31 (niet eerder getest) en op CD34 begon ik al met bloeden.

    Ik zit op dit moment weer rond mijn eisprong! Waar zitten jullie in jullie cyclus?
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @zonnetje2015 ik zag jouw post over het zwanger worden in het klaagtopic, heb je misschien zin om hier mee te kletsen?
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Tnx :$

    Reactie uit t klaagtopic gekopieerd. Bij mn dochtertje in april 2014 met de pil gestopt en in maart 2017 mama geworden. 3 jaar....
    En nu bezig voor een 2e


    Bij onze dochter ging onze kinderwens nou niet makkelijk in vervulling. Alle 5 de keren in de eerste ronde zwanger. ( de rest tsja een ware hel).
    Nu willen we graag een tweede en nu al in ronde 3. Wat geeft dit weer een stress, teleurstelling en verdriet. Je verwacht gewoon dat t weer meteen raak ik gezien super strakke cyclussen, gezond leven en wetende dat het probleem in mn baarmoeder weggehaald is.
    Die vieze hormonen, PMS en alles eromheen.. ik wil gewoon graag een kind krijgen zonder dit allemaal. Maakt me verdrietig en bang.
     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat een lange en heftige weg hebben jullie afgelegd @zonnetje2015. Zou je daardoor eventueel weer snel in aanmerking komen voor hulp (als je dat zou willen tenminste)? Ik hoop natuurlijk van harte dat dat niet nodig zal zijn voor jullie!
     
  9. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    @zonnetje2015 wat een ontzettend verdrietig verhaal! Ik hoop dat je deze keer wel snel zwanger wordt en blijft. Dikke knuffel voor jou!

    @Flamingooo voor mijn pauze liep ik al bij de fertiliteitsarts. Na een aantal onderzoeken, die allemaal goed waren, heb ik samen in overleg met de arts een pauze ingelast. Ik had zo'n last van pms, zou beginnen aan een nieuwe baan en we gingen verhuizen. Besloten om er even afstand van te doen. Ontzettend moeilijk, omdat je al zo lang zo graag wilt!
    Maar goed volgens de arts zou het niet gelijk van alles door de war schoppen, omdat ik eigenlijk altijd weer gelijk een nette cyclus heb na stoppen met de pil. Dat is nu ook weer het geval. Al heb ik soms toch ergens het gevoel dat er misschien toch iets niet goed zit.
    Volgens mij is de '3e' ronde ook al voorbij. Ik zit een week voor nod en merk eigenlijk aan alles dat ik gewoon weer ongesteld ga worden. Weet ook niet hoelang ik het nu weer ga volhouden...
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hoe gaat t met jullie?
     
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zit op het wachtbankje. Hoop zo op een positieve test deze maand. Maar durf tegelijkertijd eigenlijk niet te hopen.

    Waar zitten jullie in je cyclus?
     
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gevoelige vraag wellicht hoor. Maar hoe diep zit bij jullie de wens voor een tweede? Ga je net zo ver als voor een eerste kindje?

    Voor mezelf denk ik dat het antwoord op die vraag nee is. Ik ben gewoon echt geen leuker mens als ik zwanger probeer te worden en ik zie mezelf dat geen jaren doen. Dan geniet ik denk ik liever van wat ik al heb. Maar dat zeg ik nu hè. Wie weet, gaandeweg....
     
  13. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Hallo allemaal,

    Ik vind dit een heel goed topic. Mag ik mee schrijven?

    Even kort mijn verhaal.. oktober 2015 gestopt met anticonceptie en in februari 2017 zwanger geraakt van ons zoontje. Hij wordt volgende maand alweer 1 jaar. We zijn nu sinds augustus bezig voor een 2e.

    Flamingo wat jij zegt herken ik helemaal. Ik word ook geen leuker mens als ik zwanger wil worden. Het is zo onzeker en ik ben er elke keer verdrietig over. Nu heb ik wel vorige week goed gepraat met iemand over het hele zwanger worden en hoe het mij aangrijpt. Ga proberen mijn aandacht nog meer op onze zoon te leggen en genieten van hoe hij zich ontwikkelt (deed ik natuurlijk al, maar nog iets meer). Ben benieuwd of me dat gaat helpen.

    Sommige van jullie hebben al heel wat trajecten doorgemaakt. Ik hoop voor iedereen van harte dat we snel zwanger mogen worden.

    Mijn NOD is 18 oktober. Nu komt er denk ik een klein griepje aan want ben al vanaf gisteravond met vlagen misselijk en mijn maag of darmen zijn beetje van slag. Ben alleen nu bang dat dit geen goed doet voor deze maand. We zullen zien.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  14. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Natuurlijk mag je meeschrijven @Aanne88. Ik merk dat ik de aansluiting in de gewone NOD-groepjes niet echt voel. Te veel dames die nog heerlijk onbezorgd zijn. Wat voor hen super goed is natuurlijk. Wil dan niet al te bot zijn met mijn “harde waarheid en ervaring” :confused:

    En je omschrijving “hoe het je aangrijpt” vind ik echt heel treffend. Ik ervaar het ook zo en wordt daar met vlagen echt intens verdrietig van. Ik heb na mijn BBZ EMDR gehad. Wellicht dat ik als het weer even gaat duren ook wel weer een keer een afspraak maak.

    @kim2306 ik had vannochtend gereageerd in je temperatuurtopic. Misschien wil jij hier ook wel meekletsen?
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  15. kim2306

    kim2306 Fanatiek lid

    23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    @Flamingooo ga me best doen mee te schrijven ben er nooit zo goed in haha maar me temp is gedaald dus ga toch ongesteld worden denk ik tot nu toe alleen kleine beetje bruinverlies maar zal vandaag of morgen wel doorzetten
     
  16. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Flamingooo, ja het is gewoon echt heel lastig en niet iedereen begrijpt het ook en dat is ook wel eens vervelend. Wanneer wordt jullie meisje 1 jaar?

    Kim2306 wat balen dat je temperatuur is gezakt :(. Leuk dat je mee wil schrijven.
     
  17. kim2306

    kim2306 Fanatiek lid

    23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Leuk dat het ook mag haha zo fijn om ervaringen te delen met vrouwen bij wie het ook wat langer duurt geduurd heeft
     
  18. kim2306

    kim2306 Fanatiek lid

    23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Herkent iemand dit trouwens net voor of net aan begin van menstruatie (weet niet of ik al ongesteld ben draag een cupje en kan jem straks pas eruit halen) enorm zere borsten ik ken t alleen van net na de eisprong maar niet op deze manier
     
  19. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Nee sorry meid ik herken dit niet.
     
  20. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @kim2306 heeft het nog doorgezet bij jou? In welke ronde zit je eigenlijk? Qua zere borsten ik heb het denk ik op alle momenten in mijn LF wel een keer gehad. Geen pijl op te trekken.

    @Aanne88 ons dochtertje is de 24e jarig. We vieren het de 28e.

    Ik ben zojuist ongesteld geworden :(. LF van 9 dgn dit keer. Ronde 5 gaat van start, bleegh
     

Deel Deze Pagina