1e kwam snel.. 2e laat op zich wachten ..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door San195, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Meer mensen die in het zelfde schuitje zitten als ik?

    Mijn eerste zoontje is direct in ronde 1 gelukt. Hij is nu 1.5 jaar en wij gaan voor een 2e. Voor sommige die nog langer bezig zijn zullen denken 'stel je niet aan', maar voor mij voelt het als een hele lange poos. Elke ronde hoop je en ga je er een beetje vanuit dat het gelukt is, omdat de eerste ook zo snel ging ...
    Vanochtend weer een test gedaan en weer negatief en daarom gaan wij nu ronde 5 in ...

    Soms voelt het alsof het aan mij ligt. Ik ben nu 6 kilo zwaarder dan voor mijn vorige zwangerschap. Zal dat dan in de weg zitten? Ik gebruik ovulatietesten dus seks wel op het goede moment. Zal ik er te veel mee bezig zijn en daarom niet lukken? Allemaal vragen die zich in mijn hoofd afspelen ...

    Wat ik met dit topic wil bereiken? Geen idee ... Misschien een stukje herkenning van andere vrouwen waarbij het bij een 2e ook wat langer duurt? ....
     
  2. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    5 maanden is niks en er staat nou eenmaal minimaal een jaar voor.. dat het bij de eerste in de 1e ronde lukt, is helaas geen garantie dat het bij de 2e ook zo snel gaat...
     
  3. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Dat snap ik, maar voor mij voelt het al als een hele lange tijd omdat de 1e zo snel ging. ;) Ik snap ook dat mensen die al jaren bezig zijn dat 5 maanden niks voor stelt.
     
  4. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.341
    3.626
    113
    Vrouw
    Er komt zo ontzettend veel bij kijken wil er een zwangerschap tot stand komen. Seks op het juiste moment wil ook niet altijd wat zeggen. Er te veel mee bezig zijn daar geloof ik persoonlijk niet in. Je bent er nou eenmaal mee bezig als je graag zwanger wilt worden.

    Ik ben het met @Mila27 eens, je zit nu dus nog maar in ronde 4 en al snap ik dat het je niet snel genoeg kan gaan, het is echt nog niet lang. Van mijn eerste kindje was ik redelijk snel zwanger, maar nu zijn wij al meer dan 2,5 jaar bezig voor nummer 2, zonder hele duidelijke oorzaak.

    Snap heel goed dat je graag snel 2 streepjes wilt hebben maar probeer een beetje te relativeren :)
    Grote kans dat je gewoon binnen het jaar zwanger bent.
     
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik snap je wel hoor.
    Hier was ik met mijn beide kindjes ook gezegend met raak in ronde 1.
    Nu bij nr3 was het eerste echte ronde ook raak alleen werd het een vmk* en dat had ik echt niet aan zien komen. Maakte me wel weer nederig.
    Die 6 kilo maak echt niet uit hoor! Ik was 10 kilo zwaarder toen we voor nr2 gingen en dat heeft ook geen invloed gehad.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je topic staat verkeerd trouwens.
    Kan me goed voorstellen dat het zo voelt, elke maand is er 1 teveel als je graag wil.
    De meeste worden inderdaad binnen een jaar zwanger dus probeer toch nog even geduld te hebben, hopelijk is het snel raak.
     
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.377
    8.472
    113
    Dat je van je eerste kind direct zwanger was is gewoon een toevalstreffer geweest. Een enkele keer gebeurt dit iemand, helemaal fantastisch natuurlijk, maar het is meer uitzondering dan regel.

    Je gaat ronde 5 in, dus je hebt pas 4 rondes gehad. Vier rondes is niets. Tuurlijk hoop je dat het weer snel raak is, dat snap ik helemaal. Maar ik begrijp het dan weer wat minder goed als iemand hier zich al zorgen makend een topic over opent als je net weer bezig bent om zwanger te worden. Want je bent pas net weer bezig. Relax en maak het proberen zwanger te worden een leuke bezigheid. Voor velen hier is het al lang niet meer leuk te noemen.
     
    Krily, mommy1992 en Snoepjes vinden dit leuk.
  8. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de relativerende berichten! Ik was zo teleurgesteld vanochtend ... maar kan toch ergens begrijpen door jullie berichten dat 4 rondes achter de rug nog weinig is. Toch wel fijn om te weten dat er ook andere vrouwen zijn waarbij de 1e raak was en 2e ietsje langer duurde.

    Topic had ik jnderdaad gemeld voor andere plek.
     
    mommy1992 vindt dit leuk.
  9. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    En toch mag ook ts hier een topic over openen. Als dat jouw steekt reageer dan niet ;)
     
    Liefje91, Spectre, K00 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.985
    25.422
    113
    Er staat niet minimaal een jaar voor. 70% is binnen 6 maanden zwanger, 80% binnen een jaar.

    @TS, 5 rondes is heel netjes hoor. Een gezond stel heeft elke ronde zo'n 20% kans op een zwangerschap. Het is een kwestie van wachten totdat je 6 gooit :)
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  11. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik herken je onzekerheid wel.. bij de 1e was het bij ons ook vrijwel direct raak. Tussen de 1e en de 2e zaten twee vroege miskramen rond 6 weken. Dat brengt ook een hoop onzekerheid met zich mee... maar uiteindelijk is het goed gekomen en kwam nr. 2 en nu ook nr. 3 (en ook ik was een paar kg zwaarder dan voor de eerste).
    Probeer jezelf niet al te gek te maken en gun het tijd.. het blijft een wonder en niet vanzelfsprekend.
     
  12. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Aan die 6 kilo zou het niet leggen waarschijnlijk maar als je (op de gezonde manier )die 6 kilo kwijtraakt leg je de focus ergens anders op en kan je dat niet de schuld geven en zit je beter in je vel ? wie weet word je dan tussentijds zwanger.
     
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.377
    8.472
    113
    Goh ben jij er ook al zo'n eentje die alles als iets negatiefs leest en even een lekkere steek onder water wil geven dat mijn reactie gebaseerd zou zijn op mijn eigen gemis? Want daar komt mijn reactie dus niet uit voort.
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.993
    5.821
    113
    Het is inderdaad een kwestie van 6 gooien op een dobbelsteen, en bij de een zitten er in verhouding meer zessen op dan bij een ander, maar er zit bij iedereen wel een ander cijfer op. Nu heb jij de eerste keer het geluk gehad dat het gelijk raak was, maar dat je er dan vanuit gaat dat de volgende ook zo snel gaat is natuurlijk gevaarlijk en niet reëel. Maar daar ben je inmiddels wel achter.
    Ik ben vaak vlot zwanger geraakt, maar heb altijd erop gerekend dat het een jaar zou kunnen duren.
    Neemt niet weg dat elke ronde teveel is als je zoiets graag wilt. En natuurlijk mag je teleurgesteld zijn.
    Ik hoop dan ook dat ronde 5 voor jullie DE ronde is :thumup:
     
  15. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    #15 Stakato, 19 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2018
    Ik snap het wel hoor, je krijgt toch bepaalde verwachtingen als het de eerste keer direct raak is. Toen wij voor een tweede gingen, ben ik daar ook stiekem wel van uitgegaan. Ook omdat ik zo veel hoorde dat het bij een tweede veel sneller raak was dan bij de eerste. Helaas duurde het dit keer 13 maanden (1e duurde 2 maanden).
     
  16. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Ik snap je volledig, dat gevoel had ik bij aanbreken ronde 5 en 6 en 10 ook.
    Na mijn vmk wilde ik niks lievers als weer zwanger raken. Nu 15 maanden later besef ik goed dat ronde 5 echt helemaal niks is....
    En voor velen is 15 maanden zelfs nog een lachertje helaas!
    Het komt echt goed! Heb vertrouwen!
     
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat is je eigen interpretatie van mijn reactie.
     
  18. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ik zou jezelf er op in stellen dat het nog veel langer KAN duren. Geniet van elkaar, probeer niet te veel te vergelijken met je vorige zwangerschap en laat het over je heen komen hoe moeilijk dat soms ook is.

    Zwanger worden en dan ook blijven is zoveel geluk hebben.
     
    Krily vindt dit leuk.
  19. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Probeer het leuk te houden.
    Hier was het omgekeerd. De eerste duurde bijna een jaar.
    Daarom gingen we op tijd voor nr 2 en het was in ronde 2 raak terwijl ik toch echt een veel hoger gewicht had. Wel at ik bijna geen koolhydraten waardoor mijn cyclus van tussen de 25 en 35 dagen naar exact 28 dagen ging. Ik deed geen ovulatie testen dit keer en sexte gewoon zo ongeveer om de dag.
     
  20. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Waarom nu gelijk weer de antwoorden “ronde 5 is niks” iedereen heeft zijn eigen gevoel en terleurstellingen. Reageer dan niet als je het onzinnig vindt... :|

    Maar goed TS ik snap je wel en elke ronde is er 1 teveel als je graag zwanger wilt worden, je hebt er totaal geen controle over en het wachten is gewoon killing;) dit vind ik met zwanger zijn net zo, merk nu dat ik ongeduldig begin te worden en niet zo goed weet wat ik moet doen. “Heb niet zulke leuke zwangerschappen zeg maar” maar helaas zit er niets anders op dan te wachten en je tijd te verdoen met andere dingen. Succes en mag hopen dat je snel de mooie streepjes hebt:rolleyes::D
     

Deel Deze Pagina