1e kwam snel.. 2e laat op zich wachten ..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door San195, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Eens dat het niet altijd leuk is zulke reacties dat je pas net bezig bent. Maaaar.. soms is het wel nodig om even met beide benen op de grond gezet te worden. Het merendeel is gelukkig binnen een jaar zwanger. Je hoort vaak de succes verhalen en niet de minder leuke ervaringen. En ze gaan natuurlijk niet voor niks pas na een jaar actie ondernemen.
     
  2. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Zl is er door de pil heen gekomen en wij wachten nu al een jaar op een brusje, dus helaas, wilt niets zeggen...
    Had in geen miljoen jaar gedacht dat ik deze zomervakantie niet zwanger zou doorbrengen, ging er echt vanuit dat ik wel snel zwanger zou worden, nu heb ik geen verwachtingen meer en is het makkelijker geworden om met de teleurstelling om te gaan
     
  3. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Idd jammer weer die reacties met ronde 5 is niks. Is misschien wel zo maar als de 1e in ronde 1 kwam is dat jouw referentiekader. Zelfde als iemand die met een 1e met 37 weken bevalt en van een 2e bij 38 weken zegt dat het lang duurt zal degene met 2 weken over tijd ook vinden dat diegene zeurt. Maar je stel je ergens op in.

    Ik begrijp je helemaal hoor. Hier de 1e in ronde 1, 2e in ronde 2 en voor de 3e duurde het 2,5 jaar voor ik uberhaupt zwanger raakte en 3 jaar voor ik blijvend zwanger was.

    Gewoon doorzetten en er plezier in houden. En die extra kilo's maken lichamelijk echt niet uit maar als het je mentaal in de weg zit, moet je er misschien wat aan doen.
     
    Dansprinsesje, Rosa5 en Raaf92 vinden dit leuk.
  4. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Zo lelijk dit!!

    @ts snap dat het dan lang duurt hoor, bij mn 2e zwangerschap was ik er ook bang voor dat het nu heel lang zou duren voordat ik zwanger zou zijn. Ik denk dat veel vrouwen daar wel last van hebben. Ik hoop voor jullie dat je snel zwanger bent!
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Herkenbaar helaas.
    Bij de eerste was het in de 3e ronde.
    Over de tweede hebben we 13 maanden over gedaan.

    Ik snap je gevoel heel erg. Je hebt je er niet op ingesteld dat het langer kon gaan duren. En dat is dan even flink slikken.
    Ik vond de eerste paar rondes juist enorm zwaar. Op elke kwaal ga je letten. Iedere keer overtuigd zijn dat het NU raak is. En dan weer die keiharde teleurstelling.
    Hopelijk mag je snel zwanger raken.
     
  6. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Niets wat er niet al gezegd is, sommige reacties zijn vervelend maar ongetwijfeld goed bedoeld!
    Maar ook hier nog een keer, IK BEGRIJP JE HELEMAAL. Je wilt zwanger worden, liever vandaag dan morgen, dat wilt iedereen.

    Kop op meis, denk zwanger, en wip erop los haha nee grapje...maar komt ongetwijfeld echt goed! Hier ook de eerste keer gelijk raak, tweede keer in ronde 5. Leek ook een eeuwigheid te duren en met elke maand verder wordt je onzekerder en ga je aan nog meer dingen twijfelen. Maar doe dat niet! Het over grote deel is binnen een jaar zwanger. Denk dan maar zo, je bent dus bijna aan de beurt:p
     
  7. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Hier wordt tot nu toe steeds een goede medium biefstuk en een broodje tartaar speciaal gegeten als het niet gelukt is. Iets waar ik echt van kan smullen! Dus een klein leuk dingetje om naar uit te kijken als het natuurlijk helaas niet gelukt is.
    Zo houd ik het leuk voor mezelf :roflmao:
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    #28 Madelie, 19 sep 2018
    Laatst bewerkt: 19 sep 2018
    Even aanpassing van het bericht, dat 5 rondes niks zijn kwam niet van mij. Ik had het over 4 rondes :thumup:
    Toch lees ik werkelijk niets negatiefs hier hoor. Hooguit een aantal mensen die ts een iets meer realistischere kijk op zwanger worden willen geven. En ik zie werkelijk niet waar lelijk (zoals sommigen zeggen) geschreven wordt.
    Sommige mensen hebben nu eenmaal snel een manier van reageren op een berichtje met ach ik snap je helemaal, ookal is er nog helemaal niets aan de hand.
    En de ander wijst heel direct op dat het dus nog niets is, met andere woorden, nog niets aan de hand.
    En dan heb je er nog zoveel smaken tussenin.
    Het ene is niet verkeerd en het andere is niet verkeerd. Dus reacties als reageer dan niet bla bla :rolleyes: kom op zeg :D
     
    Krily vindt dit leuk.
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Alles om de moed erin te houden :D
     
  10. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Raaf92 & @Danty88 jullie kunnen reacties natuurlijk ook lezen zoals jullie het willen. Mijn reactie was helemaal niet vervelend bedoeld maar meer om te laten weten dat het helemaal niet raar is als het niet meteen raak is.. tuurlijk hoopt iedereen dat het in ronde 1 raak is.. lijkt me niet meer dan logisch, maar erg reëel is het niet..
     
  11. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ik lees zoals ik het lees. Misschien had je het dan wat anders neer moeten zetten;).

    En je laatste zin klopt, maar als zij in de 1e ronde al zwanger was bij de 1e, en je wilt graag zwanger worden is elke maand gewoon te lang, en dat mag best gezegd worden!
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Bij de eerste was ik direct zwanger na het stoppen van de pil.

    Bij de 2e had ik dat wederom in mijn achterhoofd. Na de 2e ronde dat maar los gelaten want was er heel verdrietig van. Tegen mezelf gezegd dat het nog wel een jaar zou duren voor ik zwanger zou zijn.

    Uiteindelijk bleek ik in ronde 10 zwanger te zijn. Wel met korte cyclussen dus het duurde maar een maand of 8 :rolleyes:

    Maar inderdaad, als je graag zwanger wilt worden is elke maand een maand te lang...
     
  13. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Nou het staat er niet echt vriendelijk maar zal wel aan mij liggen dan inderdaad.
     
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Hier laat de 3e langer op zich wachten. We zijn allebei 7 jaar ouder, +10 kilo.
    Gemiddeld raakt het grootste gedeelte binnen een jaar zwanger. Dikke pech voor ons dat wij daar net niet onder vallen.

    Plan leuke dingen in het vooruitzicht, beloon jezelf met wat lekkers als het die ronde niet gelukt is, zwijmel bij alle mooie baby spullen en probeer soms ook gewoon te genieten van het zwanger worden en dat je nu nog even de dingen kan doen die je graag wilt doen.

    Nu achteraf is het jaar voorbij gevlogen maar elke maand is er eentje te lang ;)
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  15. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar mijn eerste kwam in de derde ronde en voor de 2de zijn we op een maand na 2 jaar bezig geweest.. waren al bezig met lUI en de tweede IUI heb ik bewust niet door laten gaan, kon die dag niet om een reden en had zoiets van een maand langer maakt inmiddels ook niet meer uit..en juist die ronde was het eindelijk raak.. de derde waren we ook al even bezig, geen idee eigenlijk hoelang maar we hadden net besloten dat het goed was en dat we blij moesten zijn met 2 gezonde kids.. en toen was daar nummer 3..

    Als je eenmaal besluit er voor te gaan duurt gewoon iedere maand te lang en of je nu 3 maanden bezig of 2 jaar het is gewoon teleurstellend als je ongesteld word.

    Succes meis.. hopelijk gauw een positieve test.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  16. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ik stuit toevallig op jouw topic. Één ding: ik vind dat het niet kan lukken omdat ‘je er te veel mee bezig zou zijn’. Het is onmogelijk om met je wens níet bezig te zijn, zo zie ik het althans.
    Ik kan je helaas geen opsteker geven, hier namelijk al 5 jaar bezig voor de tweede, maar ik snap heel goed wat je bedoelt, ook al ben je (in vergelijking met mij dan) nog niet zo heel lang op weg.
    Houd hoop in elk geval .
     
  17. K00

    K00 Niet meer actief

    Mijn reactie zal niet meer gaan toevoegen, maar ik herken je gevoel!

    1e kindje: 1e ronde raak
    2e kindje: 2e ronde raak
    3e kindje; 1e of 2e ronde meteen raak (ik weet het niet eens meer) werd mk. Toen ronde 5 na miskraam PAS zwanger... die 5 rondes waren voor mij echt een nachtmerrie. Continu de teleurstelling. Natuurlijk wist ik wel dat ik niet mocht klagen en enorm gezegend was met wat we al hadden, maar ik werd er echt moedeloos van. Dacht er zelfs aan om mijn wens aan de kant te zetten. Ik werd er niet leuker van.

    En ik weet echt wel dat er dames zijn die een moord doen voor datgene wat ik beschrijf en dat het ook echt oneerlijk van me was om me zo te voelen... Maar ja gevoel is nou eenmaal gevoel en probeer dan maar eens rationeel te blijven denken.
    Ik zei ook tegen mijn man : nooit geen 4e meer. Dat zwanger worden vind ik zo erg..
    Nu ik zwanger ben en alles goed gaat denk ik wel eens "stel je niet aan. Misschien dat we ooit best nog voor een 4e kunnen gaan"...
    Achteraf is het allemaal zo simpel :)

    Ik hoop dat het snel raak mag zijn.
     
  18. Nina007

    Nina007 Actief lid

    17 sep 2018
    365
    259
    63
    Vrouw
    Ik begrijp je teleurstelling dat het bij de eerste in de 1e ronde is gelukt, en je beetje de hoop had dat het nu weer snel was gelukt. Elke maand is er idd 1 te veel. Wij zijn nu pas in de 1e ronde, en tijdens mijn vorige zwangerschap ook 1e ronde raak. Dus kan er nog niet over mee praten. Maar hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben!!
     

Deel Deze Pagina