1e vaderdag; tips?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lentekriebeltje, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lentekriebeltje

    lentekriebeltje Actief lid

    4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    vaderdag komt eraan! Hier de eerste keer. Voor moederdag heeft hij een ontzettend lief shirtje geregeld die hij ons zoontje 's ochtend vroeg heeft aangedaan met een poppetje erop en daaronder de letters IHVM! (ik hou van mama) Erg schattig. Dus de lat ligt hoog en de tijd begint te dringen....

    Heeft iemand een goed idee? Het liefste geef ik hem iets dat echt met het vaderschap te maken heeft, dus geen geurtje voor hemzelf ofzo. Een slab met jij bent de liefste papa heeft hij al gekregen met z'n verjaardag...
    Misschien een leuke activiteit voor vader en zoon ofzo? Iemand een suggestie?!

    Ik hoop dat er leuke reacties komen!
     
  2. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    ik heb een slabber met 'jij bent de liefste papa' en een T-shirt met een foto van vader en dochter met 'ik hou van papa' eronder en op de achterkant ook nog tekst..
     
  3. talithatje

    talithatje Bekend lid

    9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb een canvas doek met lijst. En dan ga ik "vingerverven" met Jason.
    Het zal niet veel verf zijn wat er op komt... Maar het gaat om het idee.
     
  4. Bernie

    Bernie Actief lid

    11 feb 2009
    250
    11
    18
    Hier net vaderdag gehad (België) en omdat ik toch iets ´zelfgemaakts´wilde geven, heb ik het volgende gedaan. Ik kocht bij een hobbywinkel een opgespannen schildersdoek (20x20cm) en heb zelf een sjabloon uitgeknipt en er voorzichtig opgeplakt met stukjes plakband (oppassen dat het niet verschuift). Ik koos een paard, daar mijn man van paarden houdt.
    Vervolgens heb ik ook vingerverf gekocht, een beetje hiervan op vier schoteltjes gedaan en baby (ook 1 jaar) haar handje in de verf geduwd (iieeeh). Baby heeft vervolgens de sjabloon zelf ´ingeverfd´. Na een paar minuten was ze het zat en zaten mama en baby (en de vloer) ook een beetje onder de verf maar dat was niet erg. Papa kreeg een origineel zelfgemaakt cadeau afgelopen zondag.
    Succes!
     
  5. Bernie

    Bernie Actief lid

    11 feb 2009
    250
    11
    18
    Há, zie je wel, meer moeders die dit een goed idee vonden, wat grappig. Mijn kindje vond het best leuk om te doen, alleen haar aandacht was na een paar minuten wel weg. Toen moest mama haar handje zelf maar even ´voortbewegen´ (niet zo erg).
     
  6. StarMoon

    StarMoon Bekend lid

    11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ik durf het bijna niet te plaatsen :D hij weet dat ik graag op ZP zit hihi.

    Ik heb een muismat laten maken (hema) met allemaal kleine foto's van de kleine man van geboorte tot nu
    en in het midden een balk met "Voor de liefste papa"
    Dit omdat papa graag gamed en dat is er niet echt meer van gekomen sinds de kleine is ge-arriveerd :p
    Dus het is ook een beetje een hint om weer eens lekker iets voor zichzelf te doen.
     
  7. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Tja.. omdat je zelf al wat gekregen hebt voor moederdag komt mijn oplossing wel lullig over.. Niks doen..

    Gijs maakt wel wat op t kdv maar verder doen wij er niks aan.. Ook niet met onze ouders..

    Ik vind t zo'n commercieel gebeuren en wil er niet aan mee doen..
     
  8. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Vaderdag komt hier in Portugal altijd eerder.
    De eerste keer heb ik namens Ilana een fotolijstje met foto van papa met Ilana op schoot gegeven.
    De tweede keer een sleutelhanger met Ilana verkleed als mini kok op papas werk.
    Een zelfgemaakt vingerverfschilderij (voor verjaardag gegeven) is ook leuk, maar dan moeten ze iid al wat ouder zijn.
     
  9. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    wij (zus heeft een kleintje van 2 maanden)
    Gaan een canvas beschilderen met de handjes en de voetjes van de kids.

    ben benieuwd, de voetjes gaat nog wel denk ik, (die kunnen niet "buigen", maar de vingertjes wordt lastig ;) die zijn nu al steeds knuistjes :)
     
  10. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier heb ik voor moederdag een vogelhuisje gekregen wat ze 'samen' hebben gemaakt :D en eu de zwitsal

    ik heb vanochtend een enorme canvas gekocht en ga ik met foto's ons verhaal erop zetten en daarna erop los met onze uk en vingerverf :D
     
  11. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij hebben een sleutelrekje geknutseld! Een gewoon plankje door de uk laten volkliederen, en dan SLEUTELS er boven geschreven in mooie letters, en haakjes er aan. Erg leuk geworden. Voor opa hebben we een memobriefjesbakje gemaakt (van karton), zie ezeltjeprik.nl
     
  12. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier is vaderdag in maart, hebben een horloge met naam en datum van ons zoontje laten graveren.

    Misschien is babyzwemmen leuk om samen te doen (mijn man deed dat al, anders had ik het cadeau gedaan)..
     
  13. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik heb een shirtje gemaakt met de tekst ´papa´s enige´ in het Turks. Maar goed, zoiets had jouw man al gedaan voor moederdag, dus niet echt geschikt.

    Een foto(collage) op canvas is ook mooi!
     
  14. lentekriebeltje

    lentekriebeltje Actief lid

    4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

    Vingerverven is natuurlijk wel erg leuk, maar lijkt me nog leuker als onze uk wat groter is, zodat hij er ook nog iets van snapt (is net 10mnd).
    Niet meedoen aan de commercie vind ik begrijpelijk, maar ik wil zelf toch even stilstaan bij zijn papa-zijn en daar vind ik vaderdag een leuke dag voor.
    Nou ja, als ik echt niets kan verzinnen wordt het ontbijt op bed... Meer (andere) tips zijn nog van harte welkom!
     
  15. Dretjuh

    Dretjuh VIP lid

    12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ook ik laat de kids vingerverven op n canvas doek.
    Dani heeft een t-shirt met daarop "I luf DAD"
    Peter krijgt ontbijt op bed natuurlijk, dan krijgt hij naast het canvas doek, een mooie tekening natuurlijk van Layla.
    En hij gaat samen met mijn vader deze maand een workshop bierbrouwen volgen :D
     
  16. Dretjuh

    Dretjuh VIP lid

    12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
  17. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb een geurtje gekocht en vingerverf. Ons meisje is nog klein maar ik ga proberen hand en voet afdrukjes te maken. :D
     
  18. veronique1985

    veronique1985 Actief lid

    29 sep 2008
    183
    0
    16
    ik heb een gips afdruk gemaakt van haar handje en voetje zat in een pakket met een foto lijstje die met z'n 3tjes aan mekaar zit in het midden heb ik haar foto gedaan
     
  19. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Perfect! :D

    Vriend zei vorige week dat hij wel zin had om nog een keer te karten. Gaat hij volgende week dus doen :p
     
  20. Haasje83

    Haasje83 Bekend lid

    30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb een leuk voorleesboek gekocht!
    We houden allebei van lezen dus met een leuk boek kunnen ze samen een leuk vader-dochter moment gaan hebben!

    Er zijn ook veel boekjes met titels als; mijn papa is de liefste enzo...
     

Deel Deze Pagina