2.5 jaar leeftijdsverschil; Duo-wagen ervaringen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjors2015, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors2015

    Sjors2015 Lid

    1 apr 2015
    8
    0
    1
    Hallo allemaal,

    Ik ben nu 6 weken zwanger van de tweede. Op het moment dat de baby geboren zal worden is ons zoontje 2.5 jaar. Ik neig heel sterk naar het aanschaffen van een Duo-wagen omdat wij best veel wandelen (o.a. hond uitlaten, boodschappen doen) en ik mijn zoontje niet op een plankje zie blijven staan.

    Wie heeft er met een soortgelijk leeftijdsverschil ook gekozen voor een Duo-wagen en wat is jullie ervaring hiermee?
    Ik heb nog zeeën van tijd maar ik wil me graag vast oriënteren.

    Groetjes!
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het echt zonde van je geld is om dan nog een duo aan te schaffen...
    Je oudste zal steeds meer zelf gaan lopen.

    Hier is zoontje 2 weken geleden 2 geworden en hier wel een duo aangeschaft, ook ivm met de oudste die op en neer naar achool moet en ik simpelweg geen tijd heb om te treuzelen door het langzame lopen/alles bekijken van de middelste.

    Ik zou gewoon wachten tot minimaal 30 weken ofzo en dan eens kijken hoe het ervoor staat en of je een plankje koopt of een duo
     
  3. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    Ik zou een plankje overwegen, geen duo wagen. Ik zag laatst ook een plankje met een zitje. Het grootste kindje zat dus tussen de wagen en moeder in. Daar zou ik naar op zoek gaan.
     
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Absoluut geen duo wagen meer. Vanaf 1.5-2 jaar gaan ze hier eigenlijk alleen nog maar lopend/op de loopfiets of op het plankje mee, nooit meer in de wagen.

    Wij lopen ook veel, sowieso elke ochtend een uur met de hond.
     
  5. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Ik zou geen duowagen meer aanschaffen. De oudste zit vanaf 2 jaar nooit meer in de wagen. Altijd op het plankje, de loopfiets of gewoon lopend. En wij wandelen ook veel.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Ik zou het ook niet doen. Mijn oudste was 2,5 toen zijn zusje kwam. Bij echt lang wandelen en slenteren door een stad ging gewoon de buggy mee, hij in de buggy, zijn zusje in de kinderwagen.
    Nu is de derde 2,5 en de wagens zijn totaal overbodig. We wandelen zeker eens per week een uur of 1,5 uur en hij wandelt gewoon mee, op ons tempo.
    Dus ik zou er niet aan beginnen eigenlijk.
     
  7. roos85

    roos85 Bekend lid

    6 dec 2012
    537
    3
    18
    Bij mij schelen ze ook 2,5 jaar en we hebben een plankje. Mn oudste bleef echt never nooit meer zitten in de wagen. Ze liep gewoon veel ernaast of met de loopfiets mee. En dan soms even uitrusten op het plankje.
    Nu is de oudste 4 jaar en de jongste 1.5 jaar. En staat ze ook nog wel regelmatig even op het plankje, vooral bij dagjes weg.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb een duowagen aangeschaft (voor mijn dochter en neefje, schelen 4 maandjes en ik ving hem doordeweeks op), mijn oudste was toen 2,5 en heeft er enkel ingezeten toen ze ziek was en we echt boodschappen moesten doen. Ze liep vooral zelf en stond op het meerijdplankje als het te ver was. Ik zou dus geen duo-wagen kopen, maar een meerijdplankje - desnoods met zo'n krukje erop.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Hoe rijd je een buggy en kinderwagen in je uppie?
     
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    mijn zoontje was net 2 toen zijn zusje geboren werd en wij hebben dat nooit gedaan hij liep of op de loopfiets zo'n plankje vond ik niks
     
  11. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier liep zoon pas met 1,5 maar vanaf 2 jaar en 3 maanden eigenlijk nooit meer wandelwagen gebruikt. M.u.v. dag Efteling. Zoon gaat mee op loopfiets of loopt.
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Vanaf 2.5 ook nauwelijks in wandelwagen of buggy gezeten. Uitzondering was efteling en toen hij niet helemaal lekker was.
     
  13. Sjors2015

    Sjors2015 Lid

    1 apr 2015
    8
    0
    1
    Ik vind het inderdaad erg lastig wat te kiezen. Ik ben veel alleen omdat mijn man zeevarend is en daardoor steeds 4 maanden achter elkaar weg is. De één in de kinderwagen en de ander in de buggy is daardoor geen optie.

    Mn zoontje wordt over een paar weken 2 en zit nu nog best veel in de wagen. Hij loopt ook echt wel aardige stukken maar hij wil ook nog vaak gedragen worden en daar ga ik niet aan beginnen dus dan zet ik hem in de wagen.
    Ik héb ook gewoon het gevoel dat hij niet op een plankje zal blijven zitten. Maar ja, Ik mag wel hopen dat hij over een ruim half jaar wellicht beter luistert.

    Maar ik hoef nu inderdaad nog niet te beslissen. Ik ben overigens nog steeds wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die wél een Duo-wagen hebben aangeschaft....
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Nja goed ik heb dus wel een duo wagen maar mijn kindje is wel een half jaar jonger... ik heb de verwachting dat hij in het voorjaar amper nog gebruikt zal worden....

    Dan is hij wat ouder, luistert beter(hoop ik :p) en kan wat sneller doorlopen.

    Voor de winter vind ik het nog wel lekker dat hij lekker kan zitten, in een voetenzak :)
     
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Niet helemaal duidelijk nee, maar ik ga nooit alleen winkelen of heel lang wandelen, dus altijd met mijn man of moeder, dus dan namen we beiden een wagen ;)
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Bij mij scheelden ze bijna 2 jaar en ik had wel een duowagen en veel lol van gehad. Wandelde zo naar de psz, daarna door naar de supermarkt, ging een berg boodschappen in, ook handig met het uitlaten van de hond etc. Het ding was van MP en ik heb hem daarna ook weer door verkocht voor 15 Euro minder, dus voor 15 Euro veel plezier van gehad. Wat ik niet had verwacht was dat hij heel compact in te klappen was, daardoor koos ik ervoor hem ook eerder mee te nemen met de auto dan de gewone wagen.
     
  17. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Hier zat de middelste met 2,5 jaar nog vaak in de kinderwagen. Ook gemak voor mij met boodschappen doen en de oudste naar school brengen.

    Nu we een derde hebben, zit of staat hij op het plankje of hij loopt mee.

    We hebben ook een duowagen (tussen de oudste en middelste zit 1,5 jaar), maar die hebben we nog niet gebruikt.
    Komt misschien nog bij dagjes weg.

    Het is dat ik die wagen heb staan, zou die nu niet meer hebben aangeschaft met 2,5 jaar leeftijdsverschil.
     
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook 2 en halfjaar verschil maar er nooit over nagedacht om een duowagen te kopen, oudste liep al veel zelf maar hadden wel een meerijplank gekocht maar deze nooit hoeven te gebruiken.
     
  19. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    Je kan de baby ook voorlopig in een draagdoek of zak doen !
     
  20. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Mijn kinderen schelen nog geen 2 jaar en heb nooit een duowagen gehad. Leek me zonde van het geld. Mijn zoon liep met 11 maanden en had al gauw helemaal geen zin meer om vast te zitten in een buggy. Ik heb een meerijdplankje en met 2.5 ging hij mee op de step en tegenwoordig loopfietsje
     

Deel Deze Pagina