2.5 jaar leeftijdsverschil; Duo-wagen ervaringen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjors2015, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Vandaag een duowagen van MP gekocht (ABC Design Zoom). Zoontje zal 20 maanden zijn als zijn zusje geboren wordt. Goede ervaringen over deze wagen gehoord van meerdere mensen, denk dat we een goede koop gedaan hebben!
     
  2. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Mijn dochters schelen ook 2.5 jaar en ik zat tijdens mijn zwangerschap ook te tobben. Uiteindelijk stelden wij de beslissing steeds maar uit wat een hele goede beslissing bleek ;). We hebben er namelijk geen gekocht en hebben er nooit spijt van gehad. De eesrte 6 maanden deed ik zusje af en toe in een drager als grote zus in de buggy moest bij lange loopjes. Daarna ging kleine zus in gewone wagen en grote zus lopen- ook tijdens dagjes uit enzo. Ging prima :thumup:.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Het ligt er ook een beetje aan wat je dagelijkse bezigheden zijn ts.

    Hier moeten we dus elke dag 4x heen en weer naar school, met een peuter van 2 vind ik dat niet opschieten( tijdsdruk, ik heb niet per keer 30 min de tijd of langer om naar achool te lopen) dus fijn dat hij nog vast kan.
    Hetzelfde in winkels.

    Verder doe ik dus ALLES lopend want man heeft de auto.


    Maar als je verder geen verplichtingen hebt en de tijd niet zoveel uitmaakt kan je natuurlijk prima gewoon lopend met een loopfiets, plankje oid
     
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Een kind van 2,5 kan toch zelf lopen of op een plankje blijven staan (dat laatste kan je ook leren)? En hier gaan ze met die leeftijd overal heen op de loopfiets. Dat is ook veel beter voor hun conditie, motoriek en ontwikkeling dan alleen maar vastgesnoerd in een buggy. Als jouw kind medisch niet mankeert zie ik niet in waarom hij nog in een kinderwagen moet...
     
  5. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier exact 2 jaar verschil en een duo aangeschaft destijds. Totaal overbodig geweest. Met 2,5 jaar verschil zou ik het al helemaal niet doen.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Als je de ruimte hebt, zou ik een fietskar kopen. Een waar twee kinderen in kunnen (en een babyschaal) en die je ook als wandelwagen kunt gebruiken. Ook handig met boodschappen doen, kan veel in. ;)
     
  7. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik zou ook eerder een meerij-plankje voorzien.
    Dochter van 2,5 jaar zit sinds ze 2 jaar is amper in de buggy. Stapt veel liever rond.
     

Deel Deze Pagina