+2 jaar; we keep on fighting!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nooortje, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
     
    Snuky vindt dit leuk.
  2. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    IK heb het ook maar met een aantal mensen gedeeld. Soms zou ik willen dat ik het nooit had gedaan. Constant vragen, ongemakkelijke sfeer, ondanks dat ze het weten hoe zwaar ik het heb is het babypraat voor en na... Mijn stiefmoeder heeft nooit kinderen kunnen krijgen en van haar had ik de meeste steun verwacht (omdat zij snapt hoe die leegte voelt), maar toen de eerste IVF tp mislukte heeft ze 2 weken niks laten horen. Al met al vind ik het erg eenzaam en naast al die onderzoeken emotioneel veel zwaarder dan lichamelijk.
     
  3. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Heel pijnlijk is dat. :( Ik voel vaak hetzelfde als hoe jij het omschrijft. Je bent boos en verdrietig voor jezelf, maar aan de andere kant kan niemand wat aan dat verdriet doen.
     
  4. Nooortje

    Nooortje Actief lid

    1 aug 2016
    470
    132
    43
    Lijst +2 jaar wachten op ons wonder ♥️

    Chocoladetaart, 2e kindje
    Bezig sinds: februari 2016
    NOD/testdag: 20 mei
    MMM: Ja, ovulatie inductie

    Faithful, zie handtekening
    Ronde 24
    Vermoedelijke NOD 31 mei
    MMM, medicijnen om Lf-Fase te verlengen

    Featherr, 1e kindje
    Bezig sinds mei 2016
    Nod/testdag: 18 mei.
    MMM; Icsi 1.3

    Snuky, 1e kindje
    Bezig sinds: augustus 2015, 30 rondes gehad
    Status: pauze (anticonceptiepil doorslikken vanwege endometriose)
    MMM: eind juni intake IVF

    Soturi, 1e kindje
    Bezig sinds: januari 2016
    NOD: 17 mei
    MMM: Start IUI met hormonen bij uitblijven zwangerschap rond november '18

    Nooortje, 1e kindje
    Bezig sinds: september 2015
    NOD; 14 juni
    MMM: operatie aan eileider medio juni daarna IUI
     
  5. Nooortje

    Nooortje Actief lid

    1 aug 2016
    470
    132
    43
    Pfff... heftig zeg. Dan gaat het mis maar raak je daarna niet meer zwanger. Opzich fijn dat alles goed is natuurlijk maar wat een weg he? Redden jullie het tot het najaar met dat zelf proberen?
     
  6. Nooortje

    Nooortje Actief lid

    1 aug 2016
    470
    132
    43
    Jij hebt ook een operatie aan je eileider(s) gehad? Ben heel benieuwd hoe je dat ervaren hebt! Ik sta op de wachtlijst voor een dergelijke operatie.

    Ik lees je overige post, ook super herkenbaar voor mij. De eenzaamheid van dit traject vind ik misschien wel het allermoeilijkste. Zo naar om te merken dat de mensen van wie je iets had verwacht ineens niks meer laten horen. Kun je het hier met je man/vriend over hebben?
     
  7. Nooortje

    Nooortje Actief lid

    1 aug 2016
    470
    132
    43
    Jij hebt ook een operatie aan je eileider(s) gehad? Ben heel benieuwd hoe je dat ervaren hebt! Ik sta op de wachtlijst voor een dergelijke operatie.

    Ik lees je overige post, ook super herkenbaar voor mij. De eenzaamheid van dit traject vind ik misschien wel het allermoeilijkste. Zo naar om te merken dat de mensen van wie je iets had verwacht niks meer laten horen. Vreselijk. Kun je hiermee terecht bij je man/vriend?


    Wat een pech (zacht uitgedrukt) zeg. Alles loopt bij jou anders.. jemig. Heb je wel vertrouwen in je arts?
    Nu in elk geval wel een goede poging lees ik? Laten we hopen met een prachtig resultaat!
     
  8. Nooortje

    Nooortje Actief lid

    1 aug 2016
    470
    132
    43
    Wij zijn weer thuis (als sinds donderdag). Toch weer moeilijk om thuis te komen, direct weer die confrontatie met dit hele gedoe. Als bonus werd ik vrijdag mega hard ongesteld nou toen wilde ik helemaal het eerste vliegtuig terugnemen naar Spanje. Jemig..
    Het goede nieuws is dat er eindelijk een oproep is van het z’huis. Ik moet de 23ste bij de anesthesie zijn ter voorbereiding op de narcose etc. De operatie zelf zal dan na mijn NOD in juni wel zijn. Gelukkig weer wat perspectief in dit eindeloze en uitzichtloze gedonder..
     
  9. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb echt 7 artsen. Sommige vertrouw ik. Er is er 1 die ik totaal niet vertrouw. Hebben we ook aangegeven en ze doet nog wel echo's maar beslist geen dingen meer voor ons.
    Mochten we een volgende poging nodig hebben wil ik naar België of naar het erasmus. Omdat er bij mij constant alles fout gaat wil ik graag naar een ziekenhuis wat al wat verder is met alles. Dus wss België.
     
  10. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    #50 Faithful, 13 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2018
    Zo even paar dagen pas op de plaats gehad, maar ik ben er weer.
    Vandaag is weer een bijzondere dag, moederdag...
    Grappig hoe anderen denken te weten hoe jij je zal voelen en daar dan (lief bedoeld) wat over laten weten. Vandaag kreeg ik "sterkte" te horen en dan denk ik waarvoor? Ja mijn moeder leeft niet, mijn jongste leeft niet, maar ik heb een super schoonmama en oudste en daarbij heb ik nooit aan moederdag gedaan, ja voor schoonmama omdat zij dit wel doen en voor de oudste toen school er nog aan deed. Ik heb er nooit wat mee gehad en dat is algemeen bekend. Voor mij geen sterkte nodig, voelt dan alsof ik het vandaag moeilijk moet hebben ofzo. Natuurlijk mis ik mijn jongste nog iedere dag, maar waarom moet het vandaag dan erger zijn dan andere dagen, zo voelt het na dat berichtje...
    Ik maak er gewoon een mooie dag van en bepaal zelf wel hoe ik me voel. (lekker baldadig)
    Hebben jullie een bijzonder gevoel bij deze dag en soort gelijke dagen?

    @Featherr
    Fijn dat je het er zo over kan hebben in de omgeving en zo te lezen al een heel traject achter de rug ja. Dank voor het delen van je verhaal, kan je er samen met je lief ook beetje de boel delen of gaat hij daar 'als man zijnde' toch anders mee om. Ik zet het even tussen haakjes aangezien ik van mannen het vaak hoor dat zij uiteraard wel het gevoel ook hebben, maar er gewoon heel anders mee omgaan. Net als mijn kerel, wij kunnen het gelukkig wel samen mooi delen.

    @Snuky
    Ook al een heel verhaal, dank je voor het delen. En wat fijn dat ze jullie nu met IVF gaan helpen, ik houd de vingers gekruist! Kan je het met de huidige pauze ook wat van je afzetten/ in berusten?

    @Soturi @Snuky ky en @Vally85 heel herkenbaar hoor. (heb even jullie Qoute berichten wat ingekort ivm dat mijn bericht anders zo lang wordt, sorry)
    Meestal is het goed bedoeld en totaal niet over nagedacht wat ze zeggen en vragen.
    Kort na de dood van de jongste kreeg ik al de vraag wanneer de volgende kwam, kind was amper begraven en al. Alsof je daar dan mee bezig bent op zo'n moment. En de babyboom overal waar je niet aan ontkomt is soms ook erg confronterend, heb hier nog een kaart die ik moet schrijven, maar kan de woorden nog niet vinden om er iets op te schrijven.

    Snuky wat goed dat je er zo open over bent. Bij mij zijn er wel een aantal die weten dat we hopen weer zwanger te mogen worden, in de directe omgeving, maar er zijn er maar 3 die echt weten hoe het er voorstaat. Denk dat je gelijk hebt hoor over meer bekendheid en begrip, maar het blijft lastig. Op het werk hoef ik het al niet te benoemen, want dan is de kans groot dat het tegen me gewerkt wordt vanuit bovenaf. In de omgeving, heb ik gewoon niet altijd de puf en de zin om uitleg te geven waarom de goedbedoelde opmerkingen soms uber pijnlijk zijn. Zeker als je weet dat het bij een aantal toch niet blijft hangen. Wel maak ik steeds vaker een vriendelijke maar zeer duidelijke opmerking na zo'n vraag of iets.

    Oeh dat lijkt me inderdaad erg eenzaam Vally85, misschien was het te confronterend voor je stiefmoeder. Maar toch zou je inderdaad wel iets verwachten aan bericht of steun, al was het maar een 'ik denk aan je', omdat ze weet hoe het is. En soms wou ik ook dat ik nooit had verteld dat we 'er weer voor gaan'. Sommige hebben gezegd er niet meer naar te vragen, maar je ziet ze kijken met een blik van 'en, en ...' of toch die opmerkingen waar je werkelijk niets mee kan.Bij sommige lijkt het niet echt door te dringen dat er verschil zit in oprecht geïnteresseerd vragen en gewoon ff tussen neus en lippen door vragen.


    Knuffel! Je gunt het jezelf zoveel, dikke knuffel!


    Wat fijn dat jullie de 23e terecht kunnen voor de voorbereidingen, komt dat ook allemaal wat dichterbij. Snap dat je gelijk weer terug had gewild naar Spanje, niet echt een thuiskomst dat je had gehoopt.
     
  11. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    @Nooortje kan me heel goed voorstellen dat je weer terug wilt; even weg van die verdomde realiteit! En dan ook nog ongie. Lieverd heb het met je te doen. Wel fijn dat je nu wat van het zkh hebt gehoord. Dikke knuffels!

    @Faithful jeetje dat mensen dat durven vragen terwijl je nog vol in rouw bent.

    Ja moederdag vandaag. Ik denk vooral aan de mensen die ondanks hun moederhart geen kindje hebben mogen krijgen of hun eigen moeder moeten missen. Ik kan er gelukkig niet over meepraten maar zulke dagen lijken mij extra pijnlijk. Niet zozeer om Moederdag zelf, maar meer om alle foto's die overal ronsgeslingerd worden op social media.

    Hier alweer 7 dpo. Dit keer veel klachten van de Utrogestan. Het blijft voor ons ook even afwachten tot wanneer wij nog blijven proberen. Wegens omstandigheden (leuke omstandigheden, dat wel) waar we ons dan volledig op willen richten zullen we waarschijnlijk binnen enkele maanden stoppen en zal ik weer aan de pil gaan voor onbepaalde tijd. Dus hopelijk is het voor die tijd raak en anders jammer dan. Richten op andere dingen vind ik ook heerlijk, en ben ook wel een beetje klaar met deze hele babyreis. Raak er alleen maar gefrustreerd en boos van...
     
  12. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Ja en nog door iemand die heel dichtbij stond. Sommige mensen snap je echt niet, die lijken niet verder dan hun neus te denken.

    Kan me voorstellen dat je die gevoelens krijgt van het hele gebeuren is ook niet niets allemaal. Leuke omstandigheden in het vooruitzicht dus, ik ga duimen dat dit samenvalt met een positieve test. ;)

    Wat k zeg dat je nu zo'n last hebt van bijwerkingen, hopelijk trekken die snel weg. Of is dat iets wat blijft tot je er weer mee stopt?

    Hier vandaag cd11 en begonnen met de eerste ovulatietest deze ronde. Verwacht die voorlopig nog niet positief, maar je zal net zien als ik later begin hij eerder komt ipv later. ;)
     
  13. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Nooortje wat rot allemaal zeg. Stomme ongesteldheid.. sterkte!

    @Faithful ik kan er met mijn man goed over praten gelukkig. Maar hij heeft het er iets makkelijker mee. Hij blijft eeuwig positief en ik ben zooo bang dat het nooit gaat lukken. Dat is soms wel lastig maar hij steunt me enorm.
     
    Snuky vindt dit leuk.
  14. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Dat klinkt herkenbaar, fijn dat hij je er wel zo in kan steunen. Makkelijk is het natuurlijk nooit, maar samen erdoorheen gaan maakt het toch wat dragelijker is mijn ervaring. En wat zou het toch fijn zijn als iemand kon zeggen met zekerheid dat het 'niet voor niets' is en je straks met een wolk van een kleine in de armen zit. Fingers crossed!
     
  15. Steef85

    Steef85 Bekend lid

    24 okt 2016
    529
    41
    28
    Hoi dames ik heb jullie gevonden! Goed idee @Nooortje om te verhuizen en het heeft meteen effect zie ik. Het is even geleden dus ik hoop dat ik niemand vergeet!

    @90Juul , @Vally85 , @Soturi , @Featherr , @Vesper welkom al is de reden waarom niet zo leuk.

    @Soturi jeetje meid twee miskramen. En ik snap wat je bedoelt dat seks steeds meer als een verplichting voelt. Zelfs met de IUI hadden we nog seks eromheen gewoon om onze kans te vergroten. En niet altijd was dat omdat we echt zin hadden. En probeer er maar eens niet mee bezig te zijn als je een miskraam hebt gehad of hormonen moet spuiten of iets anders. Grote onzin om er na zo een lange tijd niet mee bezig te zijn. Op vakantie kan ik alles goed loslaten en er echt niet mee bezig zijn en ook dat heeft geen zwangerschap opgeleverd.

    @Featherr jeetje jullie hebben al een flink traject achter de rug. Knap hoe jullie je er zo doorheen hebben geslagen. Hopelijk snel een positieve test en een plakkertje!
    Jeetje heb jij al die opmerkingen een keer gehoord :( Zitten wel echt kl*te opmerkingen bij. En die zwangerschapsaankondigingen blijven pijnlijk, dikke knuffel!

    @Vally85 jeetje wat heftig dat je zo weinig steun uit je omgeving hebt ondanks dat je het hebt verteld. Ik kan me voorstellen dat dat het wel extra zwaar maakt. Dikke knuffel meid!

    @Nooortje , @Chocoladetaart , @Faithful , @Snuky fijn om jullie hier ook weer te zien.

    @Nooortje heb je het wel een beetje fijn gehad in Spanje? Kl*te dat je weer ongesteld bent geworden. Dikke knuffel. Wel fijn dat je eindelijk iets hebt gehoord van het ziekenhuis. Eindelijk vooruitgang!

    @Snuky jeetje meid wat heftig meteen over op IVF. Maar wel heel fijn dat ze nu eindelijk actie gaan ondernemen!

    @Faithful die opmerking wanneer komt de volgende toen je jongste overleed vind ik ook niet normaal. Sommige opmerkingen worden gemaakt omdat mensen het gewoon niet snappen hoe het voor ons voelt maar die opmerking had toch iedereen wel mogen weten dat die niet gepast is. Naast dat je nog aan het rouwen bent kan een nieuw kindje nooit het overleden kindje vervangen.

    @Chocoladetaart ik duim voor je dat het raak is. Vervelend dat je last hebt van de Utro. Moet je deze weer blijven slikken totdat je mag testen?

    @hier even een kleine intro voor de dames die me niet kennen. Wij zijn januari 2016 begonnen. Na een jaar naar HA en door naar gyn. Wat standaard testjes waaruit kwam dat alles goed was. En weer naar huis gestuurd voor een half jaar. Uiteindelijk werd het geen half jaar want ik kreeg geen eisprong (tempen en ovulatietesten gaven dat aan). Terug en toen bleek er een cyste te zitten. Cyste ging gelukkig uit zichzelf weg. Daarna is het allemaal heel snel gegaan. Zowel HSG als foamecho gehad en beide goed. 4 keer IUI gehad met hormonen allemaal niet raak en er is alsnog iets gevonden waardoor het misschien niet lukt namelijk ik heb endometriose. Momenteel aan het wachten op wat het vervolgtraject gaat worden. Verder niet zoveel te melden hoe het nu gaat aangezien we dus een korte pauze hebben. Hopelijk kunnen we er in juni weer voor gaan.
     
    Snuky, Faithful en Vally85 vinden dit leuk.
  16. Steef85

    Steef85 Bekend lid

    24 okt 2016
    529
    41
    28
    Lijst +2 jaar wachten op ons wonder ♥️

    Chocoladetaart, 2e kindje
    Bezig sinds: februari 2016
    NOD/testdag: 20 mei
    MMM: Ja, ovulatie inductie

    Faithful, zie handtekening
    Ronde 24
    Vermoedelijke NOD 31 mei
    MMM, medicijnen om Lf-Fase te verlengen

    Featherr, 1e kindje
    Bezig sinds mei 2016
    Nod/testdag: 18 mei.
    MMM; Icsi 1.3

    Nooortje, 1e kindje
    Bezig sinds: september 2015
    NOD; 14 juni
    MMM: operatie aan eileider medio juni daarna IUI

    Snuky, 1e kindje
    Bezig sinds: augustus 2015, 30 rondes gehad
    Status: pauze (anticonceptiepil doorslikken vanwege endometriose)
    MMM: eind juni intake IVF

    Soturi, 1e kindje
    Bezig sinds: januari 2016
    NOD: 17 mei
    MMM: Start IUI met hormonen bij uitblijven zwangerschap rond november '18

    Steef85, 1e kindje
    Bezig sinds: januari 2016
    Status: pauze hopelijk mogen we er in juni weer voor gaan
    MMM: 4 IUI gehad

    Vally85, 1e kindje
    Bezig sinds: december 2015
    Status: 17 mei eerste echo
    MMM: IVF, verse tp mislukt, mei 12 cryo (verse tp)
     
    Snuky vindt dit leuk.
  17. Steef85

    Steef85 Bekend lid

    24 okt 2016
    529
    41
    28
    Toch wel fijn een lijst zeker nu de groep weer groter is geworden. Even nog een kleurtje toegevoegd bij de namen (als jullie het niets vinden laat maar weten). En ik heb vally85 weer op de lijst gezet die was er op de laatste lijst afgevallen. En aangezien we al bijna helemaal op alfabetische volgorde stonden heb ik ons maar helemaal op alfabetische volgorde gezet :p

    @90Juul en @Vesper zetten jullie jezelf er nog even bij?

    @Soturi en @Featherr jullie NOD komt er al bijna aan spannend! Ik duim voor jullie!

    @Vally85 jij hebt 17 mei eerste echo. Gaan ze dan naar je ei kijken? En wat is daarna dan de procedure? Wanneer is de terugplaatsing enz?
     
    Snuky vindt dit leuk.
  18. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ja, ik vind het erg spannend! Morgen ga ik testen. Ben veel te nieuwsgierig.
     
  19. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113

    Ik heb 2 operaties gehad in 2 verschillende ziekenhuizen. De eerste keer heb ik bewuster meegemaakt (dus ook echt de operatiekamer gezien) en omdat het allemaal nieuw was en vreselijk bang heb ik dat stukje toch wel als traumatisch ervaren. De nazorg was wel echt super goed (liever, zorgzame zuster). Na 2 weken thuis zitten was ik weer de oude. De 2e operatie duurde lang (in de zin van wachten tot ik eindelijk aan de beurt was). Dus met enorm veel honger, stress omdat er uitloop was en ineens toch aan de beurt liep dat niet echt prettig. Ook mis ik, door de narcose, een stuk van hoe het allemaal gegaan is. Ergens wel fijn, maar ook raar. Daardoor ontstond er oa een hele discussie met een verpleegster en moest ik langer blijven dan de 1e keer in het ziekenhuis. Al met al met een rot gevoel en veel meer pijn naar huis gegaan. Ook de operaties hebben niet geholpen en daardoor nog meer stress en verdriet gehad. Zelf was ik liever gelijk aan IVF begonnen destijds.

    Met mijn man kan ik over mijn verdriet/kinderwens wel praten, maar omdat hij alles anders ervaart dan dat ik doe merk ik wel dat het voor hem soms lastig te begrijpen is.
     
  20. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ik weet niet waarom ze zo is... Na de breuk met mijn ex kon ik bij haar ook geen troost vinden (ik moest van haar maar naar een psycholoog). Ze is gewoon niet echt iemand waarbij je troost kan vinden denk ik.
    Bij ons heeft er laatst nog iemand naar gevraagd en toen ik zei er niks over te zeggen was er ook weinig begrip voor. Heb toen maar aangegeven dat je anders ook niet vraagt hoe het ervoor staat en daarom niet begrijp waarom dat met IVF wel zou moeten. Het gesprek was gelijk klaar.
    Het is ook een lastig verhaal... IS jullie familie ook bezig met jullie kinderwens of echt alleen vrienden?
     

Deel Deze Pagina