2 kindjes en onenigheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MuscleMe, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuscleMe

    MuscleMe Actief lid

    16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik heb een vraag,

    ik heb een dochter van net 3 en een dochter van 1,5 jaar.

    Ze zijn heel lief naar elkaar toe, maar soms kan ineens de oudste uit het niets mijn jongste dochter duwen. Ze valt dan ook regelmatig tegen een kast aan.

    Ik vraag mij echt af waarom ze dit doet? Ze krijgen allebei veel aandacht en er gaat niet specifiek wat aan vooraf.
    Is dit herkenbaar?
     
  2. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Herkenbaar! Heel lief voor elkaar maar soms komt opeens dat duiveltje om de hoek kijken. Ik lees even mee...
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn kinderen schelen 2,5 jaar en mijn oudste kan ook ineens gemeen doen tegen zijn zusje, weliswaar niet tegen een kast duwen want dat accepteer ik niet en wordt meteen bestraft.
    Wel laat hij haar soms tackelen, pakt dingen af of geeft een mep... nu moet ik wel zeggen dat zij dat regelmatig ook bij hem doet.
     
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Totaal niet pedagogisch verantwoord, maar onze oudste duwde M ook vaak, hard om. Terwijl ze wel gewoon lief aan t spelen waren. Tig keer gevraagd waarom, maar daar kwam nooit een keer een antwoord op. Toen heb ik het een keer terug gedaan, en haar dus hard omver geduwd. Ze begon gelijk heel hard te huilen en ik heb toen verteld dat zij precies hetzelfde bij M doet en M dit ook niet leuk vind en niet begrijpt.

    Sindsdien doet ze het (bijna) nooit meer.
     
    RoIn vindt dit leuk.
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Onverantwoord..
    Maar zeer duidelijk!:thumup:
    Soms moet je het even anders uitleggen als het door waarschuwen niet binnenkomt.

    @Zonnebloem92 tackelen vind ik minstens zo erg als tegen een kast duwen hoor. Ik ga ervan uit dat je dat ook niet accepteert?
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ook dat accepteer ik niet, mits ze al half over elkaar op de grond liggen en elkaar tackelen.
    Maar als de een bewust de ander pijn doet grijp ik in en zeg ik daar iets van of krijgt een van de twee straf, dat helpt tot nu toe vrijwel altijd.
    Mocht dat niet het geval zijn is de tip van Boommm misschien wel een goede om te proberen.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Gebeurt hier ook elke dag. Omduwen als haar zusje aan de tafel staat en zij er ineens ook wil staan. De jongste begint pas net met los staan, dus ze dus haar nog niet tegen kasten aan. Slaan doeg ze ook uit het niets.

    Maar de jongste begint nu ook en dan niet met slaan, maar met knijpen of haren trekken.
     
  8. MuscleMe

    MuscleMe Actief lid

    16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ok, het lijkt wel normaal gedrag. stukje jaloezie denk ik
     
  9. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier schelen onze meiden bijna 3 jaar. Ze hebben veel 'ruzie' gehad. Ik merk nu dat het eindelijk minder wordt. Natuurlijk is het soms nog wel, maar dat is logisch. Over het algemeen spelen ze nu heerlijk met elkaar.

    Ze zijn nu 6 jaar en 3 jaar. De jongste wordt in december 4. Ik heb echt gemerkt dat ze sinds een maand of drie beter met elkaar omgaan.
     
  10. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Inderdaad vrij normaal gedrag voor die leeftijd... heel duidelijk maken dat je dat soort gedrag niet tolereert . Op die leeftijd zette ik ze wel eens in de hoek ben de kamer en dat werkte op die leeftijd prima.

    Wacht maar tot ze ouder zijn....
    :confused:
     
  11. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Hou me hart vast.....mijn tweeling van bijna 11 maanden kunnen al vrij heftig knokken al stelt het nog niks voor moet ze soms echt uit elkaar halen, het gaat meestal om speelgoed wat de ander wil hebben en de ander niet wil afstaan, en natuurlijk iets anders geven is niet goed genoeg..soms laat ik ze het zelf uit zoeken maar als het van grommen naar bijten gaat kom ik tussen beide pak het speelgoed af en basta! als je niet samen kan spelen speel je maar niet.

    Als ze ouder zijn en na waarschuwen ze niet ophouden doe ik het zelfde: haal ze uit elkaar en straf.....hopelijk hoeft het niet :D:D:D:D
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.078
    3.519
    113
    Oeh ja hier is ook de strijd losgebarsten...
    En ze waren zo lief samen.....:oops:

    De oudste is net 5 en bedacht dan allemaal dingen in naar fantasie en de jongste van ruim 2,5 deed braaf wat zij bedacht had:)
    Maar hij heeft ineens een grote sprong gemaakt wat weerbaarheid betreft :rolleyes: dus nu heeft hij ook een mening en willen ze ineens niet meer hetzelfde..... Of juist wel :confused:
    En ook wordt hij lekker stoer dus zo nu en dan lekker duwen en vervelend doen....
    En lekker tegen elkaar in, vooral aan tafel, van die discussies die nergens over gaan en wat de jongste eigenlijk nog niet snapt en de oudste snapt dan weer net niet dat de jongste maar wat zegt en pffff....

    Maar ze kunnen wel heel lief samen knuffelen en elkaar troosten als eentje zich pijn heeft gedaan ofzo
     

Deel Deze Pagina