Harde buiken!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sinitta, 21 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sinitta

    sinitta Actief lid

    29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    Hallo,

    Wie heeft hier nog meer zo een last van harde buiken die maar niet weg gaan. Vind het zo eng k moet aldoor denken dat ik moet bevalen ofzo heb er geen ervaring mee tis namelijk me eerste beeb!:) en is het schadelijk voor je baby? al vast bedankt voor de reacties:)

    Groetjes Sinitta
     
  2. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    ALs ze heel frequent komen zou ik toch eens contact opnemen met je verlos of gyn.

    Veel harde buiken is meestal een teken dat je het rustig aan moet doen.
     
  3. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Sinitta,

    Ik heb er ook al last van, met name aan het eind van de dag/avond. Als ik ga liggen wordt het wel minder. Ik weet bij mij wel hoe het komt, ik sport nog vrij veel (tennis, 3x in de week powerwalken) maar merk wel dat ik niet meer zo lang kan en eraan toe moet gaan geven het rustiger aan te doen.

    Ik vind het ook heel vervelend, ik ga hoog ademen (benauwd gevoel).

    Kari
     
  4. Ben gisteren net bij de verloskundige geweest. Die zei me dat je maximaal 6 harde buiken per uur mag hebben zonder dat er regelmaat in zit. Zijn het er meer dan is het vooral belangrijk dat je het rustiger aan doet. Komen ze regelmatig dan contract opnemen met de verloskundige/gyn.

    Als je je er onzeker over voelt, gewoon ff bellen met de verloskundige/gyn.
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bij veel harde buiken ook altijd je urine laten controleren op blaasontsteking!
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb ze ook erg veel, had ik al heel vroeg.
    Mijn zus had dat ook..zou het in de fam. zitten?
    Maargoed, dinsdag naar de vk, geef het daar wel even aan. Op mijn werk bijna geen last van, juist als ik thuis ben.
    Het kan volgens mij idd geen kwaad hoor. Maar meldt het wel even ;)
     
  7. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik heb ze ook gehad... vanaf 20 weken elk half uur. Dacht dat het normaal was, maar toen ik bij 23 weken op controle was bij de vk heeft ze me per direct opgedragen op halve dagen te gaan werken.
    Met ruim 25 weken kwamen ze om de 5 minuten en ben ik zelf opgenomen geweest in het ziekenhuis, omdat de harde buiken voor een deels verstreken baarmoedermond en wat ontsluiting hebben gezorgd. Ik moest ook meteen stoppen met werken.
    Dusse als ik vanuit mijn ervaring mag spreken..... uitkijken!
     
  8. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    oeps, nou ik geloof dat ik dan maar een stapje terug moet doen.. :rolleyes:
    Toch handig zo'n site.
     
  9. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

    ook hier vanaf 22 weken veel harde buiken gehad. zodra ik op mijn werk was begon de harde buik en pas als ik ging slapen 's avonds trok hij weg. erg vervelend gevoel, vlos gebeld en ik moest ook halve dagen gaan werken.
    sindsdien gaat het echt een stuk beter, de harde buiken gaan nu wel weer toenemen, maar dat mag ook wel! tenslotte zijn we alweer 33 weken zwanger! :D

    ik kan je dus maar een advies geven en dat is luisteren naar je lichaam!

    succes joyce
     
  10. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal als "appeltje". Alleen zonder de opdracht minder te gaan werken. Hier heb ik zelf toe besloten en met 32 weken helemaal gestopt. Een paar dagen later werd mn meisje geboren.. geen loos alarm dus helaas.
    Serieus luisteren naar je lichaam hoor!

    Groetjes
     
  11. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Jeetje Maja, dus jouw meisje is al met 32/33 weken geboren! Was even schrikken zeker. Mijn vk denkt dat mijn mannetje rond de 34 / 37 weken wordt geboren. Ik hoop hem in ieder geval tot 38 weken binnen te houden.

    Mijn vk is erg voorzichtig met mij.... en daar ben ik wel blij om eigenlijk. Ik ben zelf een drukke dame (drukke baan, veel dingen tegelijk willen doen) en ze heeft mij echt gesommeerd om het rustiger aan te gaan doen. Dat helpt wel, al zijn er nog dagen dat ik een avond lang een verkrampte buik heb.
     
  12. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    Het was inderdaad schrikken en een drama daarna, gelukkig is het uiteindelijk allemaal goedgekomen.
    Bij een (hopelijk) volgende zwangerschap zal ik nog veel rustiger aan doen. Hoewel het niet wetenschappelijk bewezen is dat dit nou echt helpt, heb ik achteraf het gevoel dat het een verschil had gemaakt als ik het eerder rustiger aan had gedaan.
    Heel goed dat je vk je zo duidelijk adviseert en dit opvolgen hoor! Als je kindje er is kan je weer volop druk doen :)

    groetjes
     
  13. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vk zeggen, en gas terug nemen!
     
  14. Krullebol

    Krullebol Actief lid

    31 dec 2006
    386
    1
    0
    Misschien stom, maar hoe voelen harde buiken? Iedereen heeft het erover, ook veel vriendinnen, maar wat is het nu precies? Kan iemand het omschrijven zodat ik het ook kan herkennen als ik het eventueel zou hebben?
     
  15. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik denk dat je ze nog niet gehad hebt Krullebol, want een harde buik herken je meteen als je er een krijgt. Je buik trekt helemaal strak omdat je baarmoeder aanspant. Na een tijdje ontspant ie weer. Een vervelend gevoel...
     

Deel Deze Pagina