emesafene (medicijn tegen misselijkheid)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Senna, 12 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wie slikt dit ook ? of wie heeft dit tijdens de zwangerschap ook gebruikt?

    Heb het vandaag voorgeschreven gekregen door de arts, hield werkelijk waar niet meer binnen, kon niet meer normaal naar mijn werk gaan.
    Gelukkig heb ik iets gekregen emesafene tabletjes vanmiddag voor
    het eerst ingenomen, de braak neigingen zijn weg, ik heb een boterham binnengehouden, maar de misselijkheid blijft. :(
    Kan iemand mij iets meer over dit medicijn vertellen? (verdwijnt de misselijkheid? werkt het ? etc)

    alvast bedankt,

    Groetjes
    Senna
     
  2. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    hoi hoi,
    ik gebruik ook emasefene en soms moet ik nog gewoon braken hoor. En er zijn dagen dat ik nergens last van heb. Maar het voornaamste is dat je wat eten kunt binnenhouden voor jou en je baby.
    Wat je ook moet doen is 1 tabletje pakken voor je gaat slapen en als tegen de middag de misselijkheid weer begint er nog een innemen.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt,
    xxx
    Chrisje
     
  3. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Sorry, kan je niet helpen. Ben namelijk geen dag misselijk geweest! Jij veel suc6 en ik hoop dat het snel afzakt.
     
  4. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hoi bedankt voor de reactie's!

    Dus jij bent ook zo misselijk? (geweest)
    Ik had gehoopt dat met het gebruik van emasefene het helemaal over was geweest, maar niet dus...

    ik hou indd wel wat binnen, meer dan voorheen.
    Ik weet niet of je werkt, maar hoe doe jij dat in vredesnaam met je werk? Ik wou het daar nog niet vertellen, maar ik hang de helft van mijn werktijd boven de wc, dus dat lukt zo ook niet.
    Dus jij neemt 2 tabletjes per dag? ik neem op het moment nog drie, een voor het slapen gaan, smorgens en tegen 4 a 5 uur nog 1.

    als je verder nog tips hebt tegen misselijkheid, ik zie ze graag tegemoet :D
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Hoi,
    Nou ik breng 2 dagen in de week de post rond dus als ik me niet goed voel laat ik mijn vriend dat doen dus daarmee kan ik je niet helpen,
    Ik heb gemerkt als ik wat misselijk was en ik at iets dat het dan minder werd. En cola helpt bij mij ook heel goed. Wel niet teveel drinken. Ik pak er inderdaad 2 ja maar ik probeer nu eens zonder, kijken of het nu beter gaat. Ik hoop dat het snel overgaat want het is verschrikkelijken echt genieten van je zwangerschap zit er met die misselijkheid ook niet in. Heel veel sterkte...
     
  6. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Hai....ik heb het bij mijn eerste voorgeschreven gekregen en bij deze ook....maar ik mag er maximaal 2 volgens de gebruiksaanwijzing...braakneigingen verdwijnen wel bij me, maar ben nog wel misselijk hoor, maar met pilletje minder
     
  7. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik heb een tijdje zetpillen gekregen om het misselijkheidsgevoel weg te nemen. Die leken te helpen maar kreeg last met de stoelgang erdoor... Ben er mee gestopt en dat ging ook goed. Heb 3 weken me langzaam beter gevoelt maar dit weekens is de misselijkheid terug gekomen... Toch zie ik er tegenop om die zetpillen weer te gaan nemen dus doe ik dat maar niet... Werd er ook namelijk heel suf van en ben al zo moe... Heb ook de zorg voor dochtertje van 22 maanden!
     
  8. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb ze ook gehad bij mijn 1e zwangerschap.
    Ik was blij dat ik ze had. Was nog lichtjes misselijk, maar dat vond ik niet echt heel erg vervelend. En inderdaad ik mocht er ook 2 per dag in nemen. Ik nam er altijd maar 1...
     
  9. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hoi ik ben nog steeds misselijk en nog steeds aan het overgeven, en ik slik er dus wel 3 op een dag. dat staat bij mij op de verpakking. er staat nml:

    Zonodig tot maximaal 3maal daags 1 tablet.

    Het helpt wel iets, maar geef nog wel minstens 1 a 2 keer per dag over. Water blijft er gelukkig wel in!

    maar toch raar dat jullie er maar 2 mochten! waren jullie de hele dagen dan misselijk of alleen s'ochtends? ik nml van vroeg tot laat en snachts, misschien dat het daar wat mee te maken heeft.?
     
  10. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Ik heb ze bij mijn vorige zwangerschap en nu weer gebruikt.

    Ze nemen niet helemaal de misselijkheid weg, maar wel het braken (of de neigingen).
    Ze werken alleen als je ze elke dag op hetzelfde tijdstip inneemt, bijvoorbeeld 's morgens tegen 8 uur en 's avonds tegen 10 uur. Misschien kun je er tussendoor ook nog één nemen, maar de werking is best lang (iets van 8 uur).

    Bij mij begonnen ze pas goed te werken na 10 dagen consequent innemen.

    Veel sterkte.

    Gr. Sas.
     
  11. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Terwijl mijn huisarts vandaag vertelde dat ik ze nu ook alleen in mag nemen als ik last heb want ze werken na een half uur al... ik heb trouwens de zetpilvariant...
     
  12. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai,
    Ik heb ook deze pillen, maar vind het eigenlijk eng om ze te slikken. Ik slik ze per half tabletje. Ik gebruik ze niet elke dag, soms gaat het dagen goed en dan weer minder, soms helpen ze en dan weer niet. Mijn misselijkheid en braken wordt nu wel veel minder. Ik ga ze met kerst weer gebruiken, omdat ik bang ben weer misselijk te worden.
     
  13. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Ik ben ook erg misselijk en moet alles weer overgeven!! dus ik denk dat ik maandag even een afspraak maak met de dokter voor eventueel die tabletjes...

    Vraagje..zijn er ook bijwerkingen van bekend??Net als Jenny vind ik het ook wat eng om ze te slikken.

    Groetjes Paula
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  15. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Eng is het niet maar ik werd er nog meer moe van...
     
  16. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ja ik word er ook moe van, maar ik ben liever moe dan misselijk.
     
  17. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    hmm dan ben ik er gerust op hihihi

    sterkte er allemaal mee die misselijk zijn en moeten braken...weet wel nou ja weet het niet zeker maar las het ens dat de misselijkheid komt door teveel hormonen!

    dacht dat het misschien een teken zou zijn dat je dan een meisje draagt....dus niet;)
     
  18. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Er is een hele lijst met bijwerkingen, maar die kun je beter niet lezen, dan wordt je helemaal bang. Maar dat heb je ook met de bijsluiter van paracetamol.
     

Deel Deze Pagina