20 maanden sprong - in slaap komen. Iemand ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 14 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

    jannn VIP lid

    13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi meiden,

    Normaal ben ik niet zo van sprongetjes maar dit las ik en ik dacht: he, het komt me wel bekend voor zo.
    Onze dochter nu 22 maanden die heeft altijd geweldig geslapen tot aan zondag toe.
    Elke middag zo rond 13.00 naar bed en 16.00 maakte ik ze wakker.
    20.00 ging ze weer naar bed tot 8.00.

    Ging altijd goed.. Tot maandag...
    Smiddag begin ze opeens te zeggen, nee niet slapen... Savonds is het alles bij elkaar huilen, en echt heel zielig huilen.
    Zou ze opeens bang kunnen zijn? Iemand hier ervaring mee?
    Moet wel zeggen dat haar papa vanaf afgelopen maandag 3 weken weg is voor zijn werk, of dat er mee te maken heb?
    Heb nooit moeite gehad met haar, en nu opeens dit. Weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken.
    Vandaag half 2 naar bed gedaan en haar er eerder uithalen. Maar eens even kijken of dat werkt.
    Maar het lijk me als ze niet met aan hun middagslaapje toe zijn, dat dat niet plotsklaps is maar geleidelijk.

    Gisterenavond sliep ze pas om 23.00. Als ik ze bij me neemt dan gaat ze over me heen kruipen en op me tikken ;).
    Ze heb denk ik geen pijn want anders zou ik dat overdag misschien ook merken?
    Lampje aan al geprobeerd maar helpt niet.

    Wie o wie ziet herkenning?
     
  2. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Ik herken het wel. Hier nu ruim 20 mnd. Goede slaapster. Gisteren maar kort middagdutje en vandaag alleen maar gekletst in bed, niet geslapen. Voor t eerst zonder middagslaapje. Werd natuurlijk ellende einde vd middag en van moeheid bijna niks gegeten. Net om 19u helemaal ingestort in bed. Kan echt nog niet zonder slaapje, maarja dwingen gaat helaas niet ;) Zal wel een fase zijn. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Mijn zoontje is 19 maanden en heeft, sinds we over zijn op 1 slaapje, meestal maar 1.5 uur max geslapen en heel zelden echt 2 uurtjes.
    Afgelopen week steeds na een half uurtje al wakker en hij lijkt ook gewoon helemaal uitgerust te zijn, maar om 19.00 is de koek wel op...waar hij normaal nog een uurtje aan het spelen was in bed, valt hij nu als een blok in slaap.
    Ik blijf hem wel gewoon in bed leggen...dat half uurtje slaap (en zal op sommige dagen vast wel weer meer worden) vind ik nog wel goed voor hem.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Die van ons zit momenteel nog niet lekker in dr vel dus nu is t helemaal raak maar hier gaat ze tegen 18:00-19:00 naar bed (tijd is afhankelijk hoe dr gezicht staat, de ene keer is ze eerder afgedraaid dan de andere keer).

    Dan krijgen we op interval basis nog speel en huilbuien tot ongeveer 23:00-0:00, zodra je binnenkomt is t gelijk "uit!" maar daar geven we maar niet aan toe ookal staat ze met dr onschuldige gezichtje, grote blauwe kijkers en pijpenkrullen als een semi engel me aan te kijken, t hek gaat van de dam als ik daar aan ga beginnen, ken dr inmiddels goed genoeg. Dus ik zeg dan maar gewoon "nee slapen, tis nacht".

    Wat nu ook helpt is dat we eerst dr beren naar bed brengen. Ik heb nog een stretcher daar staan omdat ze ziek was. Nu ligt de grootste beer op de stretcher te slapen en leggen we samen een hydrofielluier over m heen als deken. De kleinere beer (net iets kleiner dan haar) slaapt in de hoek en ook die krijgt een hydrofieldekentje. En dan leg ik haar in bed met dr knuffies en dekentje en ga ik de beren af, slaap lekker beer! Tot morgen! En dan zij, en dan "weltrusten allemaal!" voor haar gevoel (denk ik dan) slaapt ze dan niet alleen. Ik probeer voornamelijk haar onder een deken te krijgen overigens aangezien geen slaapzak meer aanblijft en de winter nog gaat komen, maar ze vindt t wel erg gezellig zo met de slapende beren in dr kamer.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  5. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wat lief en leuk om te lezen, slapen met de beren.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    In twee dagen tijd, is dat t nieuwe ritueel geworden. Ze komt dr kamer in en legt gelijk dr beer neer met een deken. Heb de stretcher nu wel verder weg gezet. Ik hoorde dr gisterenavond ineens verdacht giegelen, kom ik boven ligt een van die beren in dr bed. Dat ding is net zo groot als zij! Via de spijlen omhoog gebracht en vervolgens bij de rand overgepakt. Hebben t dr eerder zien doen met dr schaapje die lag nog in bed. Door de spijlen heen ging niet dus met een hand omhoog brengen en met de andere hand overpakken. Zal wel een flinke uitdaging zijn geweest met die beer, want die is niet zo licht. Dus beer er weer uitgevist en op de stretcher teruggelegd met een dekentje, haar weer neergelegd met een deken en toen sliep ze weer verder. Boef...
     
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ze doet sinds maandag moeilijk met slapen en sinds maandag is ook haar papa weg voor drie weken? Ik zie hier wel een verband....
    Als ze voorheen altijd goed heeft geslapen zou ik haar nu een beetje extra vertroetelen, want ze mist haar vader, en verder go with the flow. Dus wat later naar bed, na het eten nog even een wandelingetje maken of samen iets anders gezelligs doen. En 's middags met wat speelgoed naar bed en haar daar even laten spelen. Misschien slaapt ze, misschien niet maar dan rust ze toch.
    Pas als je man weer thuis is en het gaat na een paar dagen nog niet beter zou ik aan drastischer maatregelen beginnen.
     

Deel Deze Pagina