2019 alleen nog lightfrisdrank te koop op middelbare scholen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Micera, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik at en dronk vroeger alles wat los en vast zat als tiener....ik woog 45 kilo tot mijn 28e....

    Het verschil is dat pubers meer op hun kont zitten.

    Ik was van 8 uur in de ochtend tot 18.00 uur onderweg. Vrienden, sport, school, rondhangen, fietsen. Ik had geen tijd om aan te komen.
     
  2. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik vraag me af of dat het werkelijk verschil zal maken. Het is hier in de supermarkt iig weer te merken wanneer ze een tussenuurtje hebben.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Kinderen worden teveel betutteld... vreselijke volwassenen zijn we aan het creeeren op deze manier.
     
  4. void

    void Fanatiek lid

    19 mei 2012
    2.356
    18
    38
    0161
    Ja dat dacht ik ook toen ik een tijd 45-50kg woog.. Vet gaat dan gewoon om je organen zitten he, dus dat zegt echt niks.. Bovendien komt het dan daarna als het eenmaal blijft plakken ook goed plakken.

    Oja en toen ik zo weinig woog, zat er een meisje bij mij in de klas.. Die was ook niet dik en heel slank en die had diabetes 2. Dus echt gewicht zegt niks over wat er binnen dan gebeurt.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja zeker...dat is zeker waar. Ook dunne mensen kunnen veel te vet zijn.

    In mijn geval niet...omdat ik toen bij een sportarts kwam en dus ook wist wat mijn percentage was.

    Maar...ben het met je eens dat dun zijn niks zegt.

    Wat mijn punt was echter...( je pakt alleen mijn gewicht er uit) is dat kinderen en jong volwassenen nu veel meer zitten en dus de iets te zoete dingen gewoon niet meer kunnen hebben. Vroeger moest je meer bewegen.

    En ik heb het niet over 10-15 jaar geleden. Ik heb het over meer dan 20 jaar geleden ( ja zo oud ben ik al) nog voor de echte games en mobiele telefoons.

    Dus eet je nu een twix...en je gaat verder met zitten spelen op je telefoon....dan kun je de calorieen ook niet meer verbranden. Vroeger at je een twix al lopende naar waar je ook maar was naar de volgende bezigheid.

    Maar goed...misschien was ik wel een overdreven drukke tiener of zo ha ha. Ik was echt altijd lekker bezig.
     
  6. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief


    Nou ik ben ook van die tijd (zelfs al ver vóór denk ik). bewoog ook veel - moest overal heen lopen/fietsen. Maar helaas toch aanleg om dik te worden, en ik was de enige niet hoor.
    Maar het is fijn wanneer je genetisch gewoon lekker slank bent. Zou ik ook wel willen...
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ben ik helemaal niet hoor. Ik word na het kinderen krijgen ( dus bij het ouder worden) sneller dik. Ik schommel nu veel sneller en kan zeker niet een koekje nemen elke dag.
     
  8. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik had het over bovenstaande post, waarin je aangaf vroeger alles te kunnen eten wat los en vast zat, en dat pubers tegenwoordig op hun kont zitten. Ik gaf aan dat het ook bij pubers in de seventies/eighties grotendeels met aanleg te maken had, en dat jij gewoon mazzel had alles te kunnen eten.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik fiets 's ochtends langs 2 supermarkten op weg naar school, zelfde route als veel scholieren van het VO fietsen. En elke ochtend wemelt het van de leerlingen die met energiedrankjes enzo daar weer naar buiten komen.
    En dan zeggen ouders 'ja, die van mij doet dat niet hoor, want die mag het terrein niet af van school'...tja, ze hebben het al gehaald voor ze het schoolterrein op zijn.

    Ik gaf en geef niets om frisdrank, dus nam gewoon thee in de pauze. Brood nam ik zelf mee, maar haalde in pauzes er vaak nog wel een croissantje ofzo bij of we kochten een pak koekjes voor in een tussenuur of gingen naar de snackbar/Hema restaurantje/café enz. School lag naast het winkelcentrum.

    Ik denk dat kinderen daarom toch wel kiezen wat ze zelf willen en ja, die blikjes bij de Aldi zijn toch goedkoper dan wat je op school haalt.
    Hoop maar dat die van mij zich niet vol gaan gooien met energiedrank, frisdrank, saucijzenbroodjes enz., maar ik ben niet zo naïef om te denken dat ze nooit zulke dingen zullen eten en drinken op school, omdat school dat niet verkoopt.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  10. lies276

    lies276 Niet meer actief

    reken er maar op dat ze dat wel gaan doen.
    gelukkig gaat die fase meestal ook weer over:D
     
  11. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    En dan komt de soepjes en broodjes fase op de hogeschool/universiteit :p
    Gelukkig gaat ook die fase meestal weer over :D
     
    lies276 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina