23+5 weken zwanger en gebroken vliezen

Discussie in 'Prematuur' gestart door chantal84, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HannekeG

    HannekeG Fanatiek lid

    20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    ik ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat?
     
  2. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Nog steeds rustig gelukkig. Heb gelukkig geen weeen of koorts, dus hopelijk ook geen infectie. Van de CTG's wordt ik iedere keer wel stik zenuwachtig aangezien de kleine zoveel beweegt dat vaak het signaal wegvalt en de hartslag dan daalt.
     
  3. Mystify

    Mystify Bekend lid

    24 mei 2011
    938
    0
    0
    Weet je of je nu wel weer vruchtwater aanmaakt of nog hebt? Dat kleine nog beetje water heeft zou wel een grote plus zijn voor infectie gevaar te beperken, samen met de longrijping. Die hebben jullie maar mooi al binnen!

    Las vorige week nog over een drieling geboren op de termijn waarop je nu bent, die waren een jaar geworden. Hoop dat jullie kleintje het nog even vol kan houden. Sterkte voor komende tijd.
     
  4. elisabethbas

    elisabethbas Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heel veel sterkte meid en hou je kleine mannetje maar zo lang mogelijk binnen! Ik vrees dat jullie veel ziekenhuis van binnen zullen zien de komende tijd, maar dat zal het allemaal waard zijn als jullie met z'n viertjes thuis zijn.

    Ik heb zelf geen ervaring met vroeggebroken vliezen, maar een collega van mij was zwanger van een tweeling. De eerste is met iets meer dan 23 weken geboren en die hebben ze niet geprobeerd te redden. Haar zusje is een kleine week later met 24 weken geboren. Ze hebben maanden in het ziekenhuis gelegen, maar inmiddels is het een kerngezonde meid van 15 maanden. Ze moeten alleen voorzichtig zijn met haar longetjes. Wonderen bestaan echt!
     
  5. Theepot

    Theepot Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat een verhaal, ik heb zelf geen ervaring met gebroken vliezen en bevallen op zo'n premature termijn want mijn dochter is met 30 weken geboren in het sophia.
    Heel veel sterkte!

    Door je verhaal en de naam van je zoontje heb ik trouwens wel het idee dat ik je ken van het reisbureau. Heb zelf bijna 10 jaar bij een reisbureau gewerkt tot ik weg moest na een reorganisatie.... Zou toevallig zijn als je inderdaad die chantal zou zijn :)
     
  6. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
     
  7. Madeliefje1987

    Madeliefje1987 VIP lid

    13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Denk aan je hoor! Morgen ben je 25 weken, weer een stapje verder!! Van CTG's krijg je sowieso de zenuwen, bij mij viel het signaal telkens weg tijdens de bevalling;) Daar word je idd zenuwachtig van als het geen signaal binnenkrijgt!!

    Lig je met meerdere meiden/dames op een zaal, of lig je apart? beetje gezelschap is nu ook wel fijn denk ik:) (of juist niet?) Sterkte hoor!!
     
  8. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    O echt waar joh! Wat grappig! Heb jij op het HK gewerkt dan? Zo ja, dan denk ik wel een idee te hebben wie je bent. :)
     
  9. Theepot

    Theepot Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Yep, cva ;)
     
  10. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Dan zit ik denk ik wel goed ;) PW zijn jouw initialen denk ik he
     
  11. Theepot

    Theepot Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja klopt, goed geraden.

    Maar heftig hoor, ook voor je man en zoontje... die reizen nu denk ik vaak heen en weer? Is ook slopend...
     
  12. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Wat is het ook een kleine wereldje he ;)

    Ja doordeweeks rijdt mijn man s'avonds heen en weer en in het weekend 2x per dag. Gelukkig hebben we een auto van de zaak want anders wordt het wel een heel duur grapje. :) Het is toch weer 100 km retour.

    Mijn zoontje komt de helft van de week samen met mijn moeder in de ochtend en de andere helft van de week met papa mee, anders ligt hij er elke dag wel heel laat op z'n bedje. Het is een beetje passen en meten met alles. Lastig, maar je moet helaas wel.
     
  13. Theepot

    Theepot Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja inderdaad een kleine wereld. ;)
    Mooi opgelost zo! Ja weinig keus maar fijn dat het zo kan.
     
  14. Theepot

    Theepot Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoe gaat het? Alles nog rustig?
     
  15. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ja gelukkig wel! Hoop het nog een paar weekjes uit te zingen.
     
  16. Madeliefje1987

    Madeliefje1987 VIP lid

    13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Yes, de 25 weken zijn gehaald, op naar de 26 weken!!Duim duim duim!!
     
  17. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik duim heel hard dat de kleine man nog lekker een paar weekjes blijft zitten x
     
  18. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik heb niet precies hetzelfde meegemaakt, want mijn vliezen zijn niet gebroken. Maar ik ben wel met 23+5 opgenomen in het ziekenhuis met weeën en ben vervolgens met 24+3 bevallen.

    Helaas kan ik je verder geen goed nieuws vertellen... maar jij bent alweer verder!

    Ik hoop in ieder geval voor je dat je het zo lang mogelijk volhoudt! En weet dat je kleintje nu al best redelijke kansen heeft... iedere dag is heel belangrijk en kan een wereld van verschil betekenen! Hou je rustig, probeer zo veel mogelijk te ontspannen en je zo weinig mogelijk druk te maken...

    Sterkte!! Ik zal voor je duimen dat het nog heel lang mag duren!
    Je mag altijd PBen als je daar behoefte aan hebt.
     
  19. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam deze site tegen en wilde je m niet onthouden...
    Is wel in t engels; pPROM Essentials « pPROM Support
    Misschien heb je er nog iets aan...
    Verder succes en volhouden! Jullie doen het goed samen, 25 weken alweer!

    LFS.
     
  20. Lexxie

    Lexxie Fanatiek lid

    16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kippenvel bij het lezen van je verhaal.. Sterkte!
     

Deel Deze Pagina