33\3 weken zwanger

Discussie in 'Prematuur' gestart door MariamZ, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Ben vandaag opgenomen in het ziekenhuis met vroegtijdig weeen sinds gisteren nacht. Heb nu longrijpprikjes gehad en weeenremmers. Mijn hele baarmoederhals is verstreken en heb 1cm onsluiting.

    Ben nu best wel geschrokken en zoek moeders die het zelfde hebben ervaren. Hoe ging t bij jullie?

    Groetjes,

    Mariam
     
  2. mona23

    mona23 Niet meer actief

    Ik ben net zoals jij in het ziekenhuis opgenomen met 33.3 weken. Ik heb ook longrijping gekregen en lag aan de remmers tot 34 weken. Toen ben ik eraf gehaald. Tot 34 weken remmen ze maar.

    De dag dat de remmers werden stopgezet ben ik ook bevallen van een prachtige zoon. Inmiddels is hij bijna 3,5 jaar.
    Toen hij is geboren heeft hij ruim een week in de couveuse gelegen, en toen in een gewoon bedje ook nog een week met een sonde.
    Hij kon nog niet zelf drinken, daarom moest hij blijven. Met 36 weken mocht hij naar huis.

    Ik wens je veel sterkte en succes.
    Ik heb er toen veel aan gehad om alles van me af te schrijven wat er gebeurde.
     
  3. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben bevallen met 30w4d, kwam ook met 2cm ontsluiting in het ziekenhuis. Ik heb daar 2 dagen aan de remmers gelegen maar ik heb het laatste tabletje niet eens gehad want toen was Simone al geboren. De longrijpingsprikken hadden wel mooi hun werk kunnen doen in die tijd.
    Wij waren allebei kerngezond en Simone heeft een supergoede start gehad voor haar termijn. Ik ben natuurlijk bevallen, ze kwam huilend ter wereld en kon na 5 weken lekker met ons mee naar huis, nog voor de 36 weken.

    Tuurlijk, niet de ideale situatie om een kindje te krijgen maar we hebben er geen trauma's aan over gehouden en nu een prachtige peuter van 2.5 rondlopen.

    Ik ben nu 32w6d zwanger en als ik nu zou bevallen verwacht ik ongeveer hetzelfde scenario maar ik heb al wel mooi 2 weken extra meegepakt. Ik ben dus eigenlijk helemaal niet bang voor een eventuele bevalling met deze termijn, omdat ik me wederom heel goed voel en ik weet dat het met de kleine ook hartstikke goed gaat.

    Jij bent zelfs al verder dan ik, als je verder niet ziek bent en je kindje ook niet dan heb je in mijn ogen niet zoveel te vrezen als je nu zou bevallen. Ja, het komt in een couveuse, ja het moet even in het ziekenhuis blijven maar van levensgevaar is echt allang geen sprake meer. Het komt echt allemaal goed!

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt....
     
  4. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Ok, wat een positieve verhalen allemaal. Ik zit nu aan de remmers en merk dat de druk er nog wel is, maar de pijn is verdwenen gelukkig. Ik voel het kindje nog super goed en met mij gaat het ook goed:). Ik ben heel benieuwd maandag als ze de remmers stop gaan zetten.

    Wordt vervolgd. Super bedankt nog voor jullie verhalen.
     
  5. mona23

    mona23 Niet meer actief

    Het is inderdaad niet wat je je er van voorstelt. ik heb hier nog lang last van gehad, dat het anders ging dan het plaatje wat ik in mijn hoofd had.

    Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, en is mijn zoon geboren met 34 weken en 2605 gram.

    Heb je al een rondleiding gehad op de neonatologie afdeling?
     
  6. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik had met 22 weken, 2 cm ontsluiting. Heb toen een noodcerclage gekregen en uiteindelijk bevallen met 28 weken. Onze zoontjes zijn inmiddels 2 kerngezonde ventjes van 4 jaar.

    Verder sluit ik me aan bij mamavansimone, zolang je kindje niet ziek is hoef je je geen zorgen te maken. Het klinkt misschien wat raar omdat je kindje natuurlijk te vroeg komt, maar niet extreem vroeg.

    Veel sterkte en succes. En als je vragen hebt stel ze dan gerust
     
  7. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief


    Nee, die krijg ik morgenochtend. Ben heel benieuwd. Maar heb er idd vertrouwen in ben al zo ver gekomen:).
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    Je hebt nu al een mooi termijn, als je kindje gezond geboren wordt zullen naar verwachting niet veel complicaties komen.
    Mijn vriendin is 2x bevallen met 34 weken en mocht beide keren na 6 dagen al naar huis met kind.

    ik ben met 30 weken bevallen van onze drieling, en ze zijn nu kerngezonde peuters van 3,5.

    Ik wil je wel adviseren dat je je gaat inlezen en voorbeteiden op een andere start, die kans zit er in. Als je accepteert dat je kraamtijd anders is, en de errste periode geen roze wolk, wordt het ook 'makkelijker' voor je.
     
  9. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met de anderen...
    Verder als je BV wil gaan geven zou ik me daar ook op inlezen en schakel tijdig een LK in, als er iets minder goed loopt...
    Dit als aanvulling op Adi.

    Grtz.
     
  10. mamaSylvia1975

    mamaSylvia1975 Fanatiek lid

    25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Onze jongen zijn geboren met 32 weken en hebben maar 3 dagen in de couveuse gelegen. Na 5 weken ziekenhuis mochten ze naar huis met de sonde nog in....... daar hadden we uitgebreid 'les' in gehad hoe we dat thuis moesten doen, maar na een paar dgen dronken ze hun fles met gekolfde melk helemaal zelf leeg!
    De jongens worden volgende maand al weer 4 en het zijn heerlijke gezond energieke mannen die zelden tot nooit ziek zijn.
    Ze hadden trouwen super gewichten bij hun geboorte, allebei boven de 4 pond.
     
  11. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben overigens iets eerder bevallen nl op 32.5...
    Maar bij ons ging het allemaal niet zo snel...
    Ze mocht pas met 39 weken mee naar huis omdat ze de flesjes niet goed leegdronk...
    Je kunt er dus niet vanuit gaan dat je je kleine eerder mee naar huis kunt nemen... Dat is nogal afhankelijk van t een en ander ( gewicht, warm kunnen houden, flessen drinken, niet meer monitorafhankelijk etc.)
    Ons kleintje was ook dysmatuur en daar heeft het dan ook weer mee te maken.
    Sterkte wel en hoop wel voor je dat t vlot gaat!

    Grtz
     
  12. Mopje

    Mopje Fanatiek lid

    18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn vliezen braken met 33+6 in de avond en met 34 in de ochtend is hij geboren. Ik had dus helemaal geen tijd om na te denken wat er zou gaan gebeuren. Maar achteraf zou ik wel een aantal dingen vragen:

    -is de kinderarts altijd aanwezig bij de geboorte (bij ons wel, maar ik heb andere verhalen gehoord bij prematuurtjes)
    -mag de baby eerst even op mijn borst komen te liggen voordat hij naartoe couveuse gaat?
    -als je bv gaat geven: wanneer kolven (in ons geval kreeg hij zuurstof en kon dus niet zelf gaan drinken), wat voor bijvoeding en wanneer? En bevraag of de lactatiekundige komt praten voor advies.
    -vraag of opa's en oma's en andere familie niet allemaal tegelijk komen!
    -vraag of je altijd bij mag zijn als ze bloed afnemen. Ik lag nog in het ziekenhuis en kon dan snel even naar de kinderafdeling.

    Ik mocht 8 dagen blijven in het ziekenhuis (de hele kraamtijd), dat vond ik heerlijk, had zelfs 5 dagen een kamer alleen. Ik kon zo elk moment van de dag naar hem toe. Uiteindelijk heeft hij 8 dagen in de couveuse gelegen, 15 dagen een somde gehad en 19 dagen in het ziekenhuis! Het is nu bijna een jaar geleden en het is zo'n lief mannetje:p
     
  13. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Super bedankt dames. Maandag ochtend komt de arts even kijken en dan stel ik mijn vraagjes gelijk. Mijn man heeft ze allemaal op papier gezet!

    Ik krijg nu de tractocile als weeenremmers. Wie heeft dit ook gehad? Ik voel de weeen er nog steeds soms doorheen schieten gelukkig geen regelmaat en de ctg scant ze ook! Ik ben benieuwd Maandagavond ik heb sterk het gevoel dat ik dinsdag mijn kindje krijg. Ik hoop dat mn gevoel het dit keer zwaar mis heeft.

    Ik hou jullie op de hoogte
     
  14. missiemaartje

    missiemaartje Fanatiek lid

    6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dikke knuf! Spannende tijd he?

    Ik was een jaar geleden opgenomen met 26,5 week. Nog kunnen rekken tot 30,1 weken..

    Maar hier rekken ze maar tot 30 weken. Daar dus tot 34?
     
  15. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Yup , 34 weken is de grens.
     
  16. missiemaartje

    missiemaartje Fanatiek lid

    6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niet hoor.. 30 weken, daarna niet meer.. En ze geven maar 1 x longrijping normaal en 1 x remming. Ik heb toen wel 2 keer gekregen maar was echt uitzondering in Veldhoven.. Waar heb jij gelegen dan?
     
  17. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik lag in het AMC. Kwam binnen met 30w2d en ik mocht 48 uur remmers slikken, daarna niet meer. Tenminste, als het dan stopte en een paar weken later weer begon zou ik ze vast nog een keer krijgen, maar zover kwam het niet want simone kwam al voor ik het laatste tabletje gehad had.

    Nu zeggen ze dat als ik met 34 weken weeen krijg ze het gewoon laten komen. Dus ik zou deze week nog remmers krijgen als de bevalling nu zou beginnen, maar na volgende week zondag niet meer. Volgens mij zijn die longrijpers dan ook niet meer nodig... Ik zou nu naar het hofpoort in Woerden gaan trouwens, het AMC was toen omdat ik voor de 32 weken zat, daar ben ik nu overheen dus mag het in Woerden.
     
  18. missiemaartje

    missiemaartje Fanatiek lid

    6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke.. Ja ik ben toen met 26 weken al opgenomen, en 2 x remming gehad. En toen zeiden ze: vanaf 30 weken doen we niets meer. En toen ben ik ook met 30 + 1 bevallen.
     
  19. Smikkel

    Smikkel Actief lid

    25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben met exact 34 weken 's avonds laat opgenomen in het ziekenhuis met gebroken vliezen. Ze zeiden me toen dat als het een dag eerder was gebeurt ze de boel waren gaan remmen en mijn dochter ook longrijpingsspuiten gehad zou hebben.
    Dochter is op 34+1 geboren, 's nachts. En zij had achteraf wel baat gehad bij longrijpingsspuiten omdat haar longen dus niet rijp waren (hoewel de werking sowieso weer niet voldoende geweest zou zijn omdat de bevalling maar 5,5 uur heeft geduurd). Maar dochter heeft nog 4 dagen ademhalingsondersteuning CPAP gehad en zuurstof.
     
  20. vondebs

    vondebs Bekend lid

    16 okt 2009
    684
    0
    0
    Hier opgenomen met 27 weken en 3 dagen geleden bevallen met 30 weken en 2 dagen. Ons kindje is prematuur en dysmatuur. Ik wens je heel veel succes. Weet hoe spannend het allemaal is :)
     

Deel Deze Pagina