26 weken zwanger en solliciteren

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door maansneeuw, 3 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Klein dilemma. Ik werk op dit moment bij een leuk bedrijf (mijn favoriete winkelketen), maar sinds ik verhuisd ben en overgeplaatst naar een ander filiaal, zit ik totaal niet op mijn plek. Ik heb geen klik met mijn nieuwe collega's en moet met de trein naar mijn werk reizen waar ik veel tijd aan kwijt ben. Het was al niet mijn droombaan (het is niet mijn vakgebied), maar het was tot de overplaatsing erg leuk.

    Nu kom ik een vacature tegen die (enigszins) in mijn vakgebied ligt, met een werkplek in mijn eigen woonplaats. Ik ben hier erg enthousiast over en wil uiteraard solliciteren. Ik denk zelfs dat ik een goede kans maak.
    Het probleem: ik ben 26 weken zwanger en ga dus begin/half april met verlof. Zal ik dat in de brief al noemen of pas in een eventueel gesprek?
    Ander ding: het is voor 40 uur per week en dat is me wel echt teveel. Ik heb het liefst 20 uur. Zal ik dat in de brief al vermelden of later pas aan de orde brengen?

    Ik hoop dat jullie hier een idee over hebben. Solliciteren op de vacature ga ik sowieso.
    Ik vraag me alleen af of het verstandig is om de zwangerschap/het verlof en de urenkwestie in de brief al te vermelden of juist niet. Wat denken jullie?
     
  2. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb het "gewoon" gedaan. Er kwam een vacature voorbij in mijn woonplaats voor het aantal uur dat ik wilde en was ruim 20 weken zwanger (22 of 24 weken zoiets). Ik had geen werk, dus had niks te verliezen. Wat ik heb gedaan is een kort filmpje meegestuurd bij mijn cv en brief met daarin mijn enthousiasme voor het vak laten blijken en dat ik zwanger ben. Daarna mocht ik op gesprek komen en ben ik aangenomen! Dus ik zou zeggen doen!
     
    Rosje83 en maansneeuw vinden dit leuk.
  3. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik zou het zwanger zijn geen probleem vinden maar echt balen als er iemand kwam solliciteren en dan later pas vertelt dat ze de helft van de uren maar wil werken. Het bedrijf zoekt dus een full timer, geen half timer.

    Ik zou dat vermelden. Of bellen met de vraag of de uren eventueel bespreekbaar zijn.
     
    Melief, Salvatore en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.625
    10.519
    113
    Ik zou idd bellen en informeren naar de functie. Laat blijken dat je enorm enthousiast bent, werk sluit goed aan en je woont in dezelfde plaats, maar dat je niet fulltime beschikbaar bent. Dan hoor je meteen of ze hiervoor open staan. Zwangerschap zou ik denk ik ook vermelden, heeft grote impact op de mogelijke datum van indiensttreding/ beschikbaarheid.
     
    maansneeuw vindt dit leuk.
  5. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Helaas staat er geen telefoonnummer bij, maar alleen het e-mailadres van de contactpersoon voor deze vacature. Maar ik ga dan per mail inderdaad maar even peilen of er over deze dingen te praten valt. Dat zou zo welkom zijn...
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zwanger zou ik niet vermelden in de brief. Maar dat je maar de helft van het gevraagde aantal uur wil werken zeker wel. Het eerste is namelijk tijdelijk van aard, daar kan een recruiter zich over zetten. Maar het tweede, daarmee verdoe je gewoon zijn of haar tijd.
     
  7. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Ik heb op mijn droombaan gesolliciteerd met 34 weken zwangerschap zonder het in de brief te vermelden. Achteraf bleek ook dat ik de beste papieren had en dat ze me voor aanvang van het gesprek al graag wilden aannemen, dus ze baalden ervan dat ik zwanger bleek. Ondanks dat ben ik aangenomen en meteen na mijn verlof daar begonnen.
     
    maansneeuw vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina