28 weken kindje veel te groot geschat. Positieve ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyopkomst, 10 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Vanmorgen een standaard check gehad bij de verloskundige. Eerst meette ze mijn baarmoeder op, die loopt 4 weken voor. Geen zorgen zei ze nog. Dit is je derde kindje en dan groeit het harder.
    Toen ging ze de baby voelen. Die loopt ook 3 a 4 weken voor.
    Ze heeft me doorgestuurd voor groeiecho. Deze krijg ik maandag. Maar jeetje wat vind ik het spannend.

    Ik heb 2 nare bevallingen gehad en hoopte deze waarschijnlijk laatste zwangerschap een mooie bevalling mee te mogen maken. Bij de andere kinderen was er steeds een infuus met wee opwekkers nodig en mijn zoon, 2e kindje, heeft vastgezeten (schouderdystocie)

    Hij was niet uitzonderlijk groot (4kg) maar ze hebben mij toen al gezegd dat een volgend kindje absoluut niet groter mag worden ivm risico's. Ik merk dat ik nu heel angstig ben. Dat het met 37 weken ofzo al gehaald gaat worden. Ik zit daar echt niet op te wachten.

    Maarja gezondheid van het kindje gaat voor alles natuurlijk. .

    Iemand positieve verhalen?
     
  2. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Geen ervaring met een kindje wat zo voorloopt op groei.
    Mijn 2e is ook geboren met een schouderdystocie en dat houdt me toch een beetje tegen om voor een 3e te gaan.
    Ik snap je angst helemaal. Een inleiding lijkt mij ook niet prettig. Tegen mij is na de bevalling gezegd dat ik bij een volgende ook eventueel voor een keizersnede zou kogen kiezen, maar dat brengt natuurlijk ook nog weer risico’s met zich mee.
    Hopelijk valt het allemaal mee, is ie niet zo groot en mag je gewoon de natuur z’n gang laten gaan.
     
  3. Prj

    Prj Niet meer actief

    Hier alleen maar grote kinderen. Nr 3 werd met 33.4 weken al 3350 gram geschat. Is uiteindelijk met 37.1 geboren met 4040 gram.

    Nr 2 nooit extreem groot geschat een paar uur voor de geboorte werd hij geschat op 3650 gram. Uiteindelijk geboren met 4430 op 38.4 als sterrenkijker.

    Hier zijn nr 1 t/m 3 met een knip geboren. Nr. 4 is gewoon gekomen.

    Voor de volledigheid
    Nr 1 3770 bij 39.2 (wel aangezichtshouding dus echt niet fijn)
    Nr 4 3580 bij 37.4

    Nu zwanger van de 5e. Ik zie wel weer wat het mij gaat brengen. Mijn ervaring is dat ze er toch wel uitkomen. Al is het niet altijd even fijn ;)
     
  4. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Mijn 1e zoon was groot. 4160 gram. Omdat de bevalling erg moeizaam was, word ik nu ingeleid met 38 weken.

    Ik zou t allemaal even afwachten. Wellicht heeft de kleine net een groeispurtje gehad en is hij daarom groot. Je moet ook nog heel wat weken en t kan nog best bijtrekken! Dit kindje was met 20 WK ook vrij groot op de echo. Inmiddels gemiddeld qua groei, al heel wat weken!!

    Daarnaast is mij verteld dat ook een kleine baby nog vast kan komen te zitten. Dat t de groote is maar ook ligging, hoe hij de draai maakt aan t eind etc.
     
  5. Piraat

    Piraat Actief lid

    30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Geen ervaring maar mijn dochter is nou ook telkens "te groot" ze loopt bijna 3 weken voor. Ik krijg nou om de 2 weken een groeiecho en ze wijkt nog niet af van haar groeicurve. Nou is afgesproken als ze zelf niet komt dat ik ingeleid word met ongeveer 39 weken. Eerder zou ook nog kunnen maar dat is wat ze dachten dat goed was. Ach we zien wel wat er gaat gebeuren. Ik blojf toch sceptisch want bij mijn zoon zeiden ze hetzelfde en die bleek maar 3050 gram te zijn uiteindelijk
     
  6. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Precies...en mijn ervaring met inleiden is niet positief dus ik wil dat ook liever niet.
    .
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Vervelend. Dat geeft dan extra spanning... Hopelijk valt t op de hierop volgende echo's wel mee!!
     
  8. Proudmommy4

    9 apr 2018
    89
    127
    33
    Vrouw
    Mijn oudste zoon is geboren met precies 36 weken en woog 5 kilo bij 63 cm.
    En nee is geen typfout ;)

    Hij is spontaan gekomen omdat hij blijkbaar geen plek meer had van binnen.
    Hij was de makkelijkste bevalling van allemaal en van water breken weeën en bevallen heeft in totaal 1.5 uur geduurd :)
    Stort bevalling.

    Het enige nadeel was dat ik van voor naar achter helemaal was uitgescheurd.

    Zoon 2 is geboren met 36.2 weken en woog 4220 gr bij 53 cm.
    Met ks gehaald.

    Dochter 1 is geboren met 37 weken en woog 4005 gr bij 53 cm.

    Dochter 2 geboren met 36.3 weken woog 4010 gr bij 55.5 cm.

    Allemaal werden ze veel groter geschat voor bij 40 weken.
    Maar heb nooit verder gelopen dan 37 weken.
    Ben ik achteraf wel blij mee.

    Nu weer zwanger en verwacht dat dit ook weer een flink kindje word.
    Word wel met ks gehaald.
     
  9. Dikkerdjedap26

    7 apr 2017
    44
    13
    8
    ik heb ook heel de zwangerschap gehoord van de gynaecoloog dat ons zoontje een flink kereltje zou zijn! Ook tijdens de bevalling zei de vroedvrouw meerdere keren dat hij echt groot ging zijn (ze voelde aan mijn buik). Uiteindelijk is hij op 39.5 geboren met een gewicht van 3kg070 en 50cm ! een klein kereltje dus!:eek: zo zie je maar dat ze er ook flink naast kunnen zitten:p
     
  10. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Jeetje wat een flinkerds! Zie je niet op tegen de keizersnede?
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  11. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Oh gelukkig zaten ze er naast. Wat gek hè dat ze er zo naast kunnen zitte
     
  12. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Onze jongste was ook met elke controle groot.. en toen ze geboren werd met 41+5 was ze 4650 gram...
    Ik beval heel makkelijk en heb er dan ook totaal geen last van gehad.. maar heb me echt zorgen Zitten maken of het wel zou passen..... maar zonder problemen bevallen...
     
  13. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Vaak schatten ze fout hoor :). Ik zou me er niet te druk om maken (makkelijk gezegd ;)). Mijn kindjes waren ook allemaal groot (de jongste was 5.1 kg en 57 cm) en thuis bevallen en niet ingescheurd oid. Bij de laatste ben ik op mijn hurken bevallen, achteraf vond ik dat best slim van mezelf (;)) want dan is je bekken een paar centimeter groter.
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    de 3e is met 38+3 geboren met 4140 gr...

    Spontaan, natuurlijk en helemaal goed gekomen :)
     
  15. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    Hier bij nr 3 zeiden ze..nou dat wordt n heel kleintje 5 misschien net 6 pond.
    Ze is geboren met 39.6 en woog 3730gram.

    Bij nr 5 schatte ze dat als ik zou lopen tot 40 weken toch echt een ruime 9 ponder op de wereld zou zetten. Verschillende groei echo.s gehad. Zelfs nog zo.n suikertest gehad. Had weinig vruchtwater en meneer was 'te groot' volgens de lijntjes.
    Uiteindelijk is hij met 39.3 geboren en een gewicht van 3865gram.

    Wil maar zeggen. Ze zitten er heel vaak naast hoor. Probeer je niet te druk te maken.
     
  16. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Met een groeiecho zitten ze er al vaak naast en met voelen al helemaal! Ik snap dat je je zorgen maakt hoor!! Kan je niet kiezen voor een sectio na de ervaring met je laatste bevalling? Ik snap dat dat niet ideaal is, maar misschien brengt dat minder angst met zich mee?
     
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier met mijn 2e.
    Hij zou huge worden. 10 pond bij 40 weken...
    Uiteindelijk 3500 gr bij 40+5
    Hij
    Groot hoofd heeft de metingen waarschijnlijk hoog gemaakt.
     
  18. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Nee dat wil ik absoluut niet! Haha dan maar een infuus als het niet anders is
     
  19. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Gelukkig bleek het op de groeiecho om een volkomen normaal kind te gaan. Niks buite de lijntjes. Over 5 weken de volgende echo
     
    MLady vindt dit leuk.
  20. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Mag ik jullie wat vragen?

    Ik ben 1.84 en mijn lief is 2.05. Sommigen in onze omgeving zeggen dat we 'vast een groot kindje' krijgen.

    Zulke opmerkingen vind ik vrij vervelend, net zoals ik opmerkingen over onze lengte over het algemeen irritant vind. Zelf was ik overigens 49cm bij geboorte. Mijn lief was 53cm.

    Tot nu toe heeft mijn vk geen opmerkingen gemaakt over de grootte van ons kindje, maar misschien is het daar ook nog wel te vroeg voor. Geen idee, het is onze eerste ;)

    Jullie hebben flinke kindjes gekregen. Zijn jullie zelf ook groter dan gemiddeld? Denken jullie dat je eigen lengte/genen er iets mee te maken heeft?
     

Deel Deze Pagina