29 februari t/m 12 maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door karlijn, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Echo gehad, alles was goed! Voordat ik iets zag op beeld zei de vk al dat ze een kloppend hartje zag. Het bewoog ook al klein beetje. Super leuk!

    De termijnen heb ik op 21 augustus.
     
  2. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Iedereen bedankt voor alle steun hier! En voor de degenen die een goede echo hebben gehad, gefeliciteerd!

    Geniet allemaal van jullie zwangerschappen meiden.
     
  3. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
  4. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.832
    1.663
    113
    Leerkracht
    België

    Oh, dit is zo herkenbaar... voor een stukje... Ik vertel zo ook mijn verhaal... Maar dikke knuffel!
     
  5. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.832
    1.663
    113
    Leerkracht
    België
    Sorry meiden dat ik zo lang weg was...

    Maar ik vertrok de dag na de slechte echo op reis...

    Hier even mijn verhaal, gewoon om het even neer te pennen en het een plaats te geven :)

    Ik had dus mijn tweede echo op dinsdagavond 25 juli, ik zei voor het vertrek nog tegen mijn nicht: "als het maar geen slecht nieuws is". Eenmaal op de stoel, merkte ik aan de gyn heel snel dat het niet goed zat, mijn man had het niet dadelijk door en die had ons dochtertje op de arm. Maar de dokter zei dus dat hij geen hartje vond en dat het vruchtje ook te klein was voor mijn termijn. 6w2d terwijl ik al bijna 8 weken was...
    Ik vroeg dan naar de mogelijkheden maar aangezien ik de dag erna om 12u met mijn beste vriendin op reis vertrok had ik enkel de mogelijkheid van het af te wachten. De gyn deed er ook heel luchtig over dat ik wel tampon kon gebruiken.

    Na overleg met mijn man beslist toch op reis te gaan maar we hebben wel eerst iedereen die al op de hoogte was van de zwangerschap verwittigd (mijn schoonouders persoonlijk, de rest via telefoon omdat die niet in de buurt waren). Ik schakelde over op automatische piloot, iedereen bellen en appen, ik moest nog strijken en mijn valies maken. Mijn man huilde wel bij thuiskomst, maar ik dus nog niet. Pas 's avonds laat kwamen er even tranen, maar ik denk dat ik het inderdaad al voelde aankomen. Ik was helemaal niet zo erg geschrokken dan gedacht.

    Ik ben dan op reis vertrokken en dat ging wel goed... Ik heb daar leuke dagen gehad, heel af en toe moest ik even huilen (een 3-tal keer denk ik). Ik kreeg al beetje bloedverlies op de luchthaven maar inderdaad goed op te vangen met maandverband en tampon. Ik ben daar naar Siampark gegaan (een fantastisch waterpretpark), ik had gewoon de hele tijd precies mijn regels.
    Op maandagochtend 31 juli maakten we een boottochtje, en hebben we walvissen gespot, wat een mooi moment. Ik heb toen ook nog in de zee gezwommen. Wij hadden een vrij kleine zeilboot en op de terugweg had ik me heel vooraan gezet en heb ik echt even heerlijk in stilte gehuild en afscheid genomen van deze baby. Het was heel mooi en goed zo.
    Die namiddag (nadat ik het geestelijk "losliet") begon ik hele grote stolsels te verliezen (echt zo groot als een vuist). Ik app'te naar mijn man dat ik het vruchtje waarschijnlijk verloren was. Ik kon niet ver van het toilet. Mijn vriendin is dan gauw diepvriespizza's gaan halen, en nog maandverband zodat ik niet meer wegmoest en in het appartementje kon blijven.
    Die nacht keerde de rust terug. Dus ik dacht nog : oh goede timing, een namiddag en avond buikpijn en bloedverlies.
    Dinsdag 1 augustus ging mijn vriendin op uitstap de hele dag, ik bleef thuis (dat was altijd al zo geregeld omdat ik de uitstap al had gedaan). Ik app'te nog dat ik misschien wel nog een keertje naar Siam ging (het waterpretpark). Ik voelde me dus heel erg goed. Maar ik bleef toch in het appartement en hield een me-dagje. Beetje lezen, muziek luisteren, luieren, ...

    In de namiddag begon ik opnieuw heel veel bloed te verliezen, opnieuw grote stolsels en ik begreep er niets meer van. Ik was ook helemaal alleen en geraakte in paniek. Ik belde voor inlichtingen naar het ziekenhuis van mijn gynaecoloog en die zeiden dat ik dadelijk binnen moest komen. Toen heb ik uitgelegd dat ik in Tenerife zat en dat ik normaal morgen terug naar huis vloog. Ze raadden me aan om toch echt naar een dokter of ziekenhuis daar te gaan. Ik belde naar een Vlaamse huisdokter in Tenerife. Maar die nam niet onmiddellijk op, ik belde ondertussen ook naar mijn mama (die kwam op woensdag ook naar Tenerife, en dan gingen wij terug naar huis), ze belde naar kennissen daar. In elk geval na een hele dag telefoneren vanop het toilet werd wel duidelijk dat de huisdokter me niet kon helpen en dat ik naar de gynaecoloog moest. De huisdokter belde nog wel naar een ziekenhuis maar daar was de gynaecoloog weg. Dus ik moest naar het andere ziekenhuis gaan. Daar aangekomen (ik verloor nog steeds stolsels en moest dus om de haverklap naar het toilet) zagen ze toch wel dat het ernstig was en werd ik heel snel geholpen. Op de echo was te zien dat het vruchtje er nog was... Ik legde uit dat ik de dag erna mijn vlucht naar huis had en dat ik echt naar mijn man wilde, maar ik kon zo ook absoluut niet vliegen.

    Ik kreeg pilletjes om het te helpen en die moest ik die avond gebruiken en ik moest terug voor controle op woensdagochtend 2 augustus, dan ging hij kijken als het weg was, oké en anders een curettage. Die nacht gebeurde er weer niets (net als de nacht ervoor) dus ik wist op woensdagochtend wel dat het een curettage werd. Nu was alleen de vraag hoe snel dat kon en of ik dan nog kon vliegen maar dat konden ze me niet garanderen.
    Vooronderzoeken gekregen, en ik werd opgehaald net toen mijn mama aankwam in het ziekenhuis (die kwam zowiezo die dag) om 11u30. Om 14 uur was ik terug op mijn kamer. Ik nogmaals uitgelegd dat ik om 16u echt weg moest omdat ik naar de luchthaven moest.

    De verpleegster kwam me dan sneller mijn eten en drinken brengen (normaal pas eten om 16u). Ik mocht van hun vertrekken om 16u. Ik kwam beneden, bleek er nog iets niet in orde met de garantie van mijn mutualiteit in België en kon ik niet gaan. Mijn mama was gelukkig bij mij, vroeg hoeveel het kostte om me toch te laten gaan. Mama heeft dan een borg betaald van 1700 euro. Snel naar het vliegveld, mijn vriendin was al daar maar mocht niet inchecken zonder mij. Daar kort de situatie uitgelegd en ik kreeg 'assistentie' waardoor ik wel in rolstoel moest maar wel kon inchecken tot 17u. Om 16u50 was ik op de luchthaven, ingecheckt, via controle rechtstreeks naar vliegtuig. Op het vliegtuig ook kort uitgelegd dat ik graag snel naar het toilet zou gaan. Bleek de eerste rij vrij, mocht ik daar gaan zitten. Ik mocht ook rondlopen, ik kreeg water aangeboden toen het even niet ging. Iedereen had medelijden en begreep heel goed dat ik naar mijn gezin wou.

    Om 1 uur 's nachts kon ik in de armen van mijn man eens goed uithuilen. Wat een dag :eek:

    Nu zijn we het aan het verwerken... Ik heb het al voor een groot stuk verwerkt daar op de boot in Tenerife. Maar mijn man nog niet.

    Poeh doet even deugd om het neer te schrijven :)
     
  6. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.832
    1.663
    113
    Leerkracht
    België
    Oh iedereen een fijne zwangerschap gewenst hoor! Ik hoop dat er niet nog meer van de lijst afvallen...
     
  7. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Juf, wat een heftig verhaal. Dikke knuf voor jou <3
     
  8. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    @juf1987 ik ben er even stil van.. Veel sterkte met het verwerken en een plekje geven.
     
  9. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @juf1987 jeetje wat een heftig verhaal. Ongelooflijk wat je allemaal heb doorgemaakt. Dikke knuffel voor jou!
     
  10. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    ]Bevallingslijst
    28-2-2018 t/m 12-3-2018

    28-2

    01-3

    02-3
    Mamaatje83 - 2e kindje - leeftijd?

    03-3
    Karlijn- ?e kindje - leeftijd?

    04-3

    Daantje09 - 3e kindje - 27 jaar

    05-3
    06-3


    07-3
    Rianne2985 - 2e kindje - 31 jaar
    Mel87 - 1e kindje - 28 jaar


    08-3
    Loveloes - 2e kindje - 29 jaar

    09-3
    Eveline1990 - 1e kindje - 27 jaar

    10-3
    Minimee - 3e kindje - 30 jaar

    11-3
    Onkruidbloem - 1e kindje - 28 jaar
    FoxyDiamond - 1e kindje - 26 jaar


    12-3


    Afspraken:

    7-8 - 08:45 - daantje09 - 1e echo (termijnecho)
    8-8 - 16:15 - FoxyDiamond - Controle Echo
    21-8 - 09:15 - FoxyDiamond - 12 weken echo
    22-8 - 09:40 - Rianne2985 - intake en eerste echo ziekenhuis ( meteen 12-weken echo )



    Meisjes:

    Jongens:

    Verrassing:


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.

    Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).


    Mijn uitgerekende datum staat nog niet vast hoor. Verwacht dat hij na as maandag nog iets verder doorschuift
     
  11. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Hoe is het met iedereen?

    Merken jullie ook al dat je buik goed aan het groeien is? Is het bij jullie 1e of 2e kindje?

    O ja ben ook benieuwd of jullie al iets aankomen in gewicht!
     
  12. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ik ben 5 kg afgevallen door het vele overgeven. Sinds vorige week woensdag gelukkig niet meer gespuugd, dus verwacht wel dat ik weer wat ga aansterken nu.
    Het is ons 1e kindje. Maar desondanks heb ik toch al een buikje.. met name in de avond. Soms doe ik ook even lekker mijn broek zijn knoop los, Haha. En ik draag wat lossere shirts om vragen te voorkomen :D
     
  13. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    @Loveloes hetzelfde als @Mel88 zegt. Ben 2 kilo afgevallen door geen eetlust, misselijk, etc. 'S avonds staat mijn buik wel bol en moet mijn broek losser. Zal met de darmen te maken hebben. Weeg zelf al niet zo heel veel dus hoop wel wat aan te komen de komende periode.

    Verder heb ik gisteren een echo gehad en ben9w1d. Kindje was druk aan het bewegen met zijn armpjes en beentjes, schattig om te zien. Hartje ook gehoord. Voel me helemaal happy. Wanneer vertellen jullie het aan familie, vrienden, etc? Wij hebben het alleen nog aan onze ouders verteld en we willen vanavond schoonfamilie en mijn opa en oma inlichten omdat we een mooie echo hebben gehad.

    Wachten jullie tot 12 weken of ook na een goede echo? Verloskundige zei namelijk dat de 12 weken een beetje achterhaald is en van vroeger afstamt omdat men toen pas de eerste echo rond de 12 weken kreeg. Tegenwoordig krijgen wij ze al veel eerder.
     
  14. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Ik merk dat ik best al een buikje begin te krijgen. Veel sneleer dan bij de eerste! Bij ons weet echt nog niemand het. We gaan het denk ik komende week vertellen, dan ben ik 11 weken.
     
  15. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    @Loveloes hoe was je termijn echo? Ik had hem ook afgelopen maandag. Bij mij was alles in orde, placenta lag goed, hoofdje en ruggetje waren al mooi dicht voor zover ze kon zien! Volgende week ga ik de NUB laten doen, gewoon voor de grap.
     
  16. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Wow.. wat is het hier stil! Ik dacht nog eens even kijken hoe het met jullie gaat, maar er is al weken niets meer geschreven... :eek:
     
  17. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ja dat viel mij ook al op. Misschien moeten we het even nieuw leven in blazen. Hoe is het met iedereen?
     
  18. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Hier gaat het goed. Buikje begint van de week in eens te groeien. En gaat meteen snel. Man schrok er bijna van toen ik net thuis uit werk kwam, het viel hem in eens op. Ik heb niet veel kwaaltjes. Wel erg last van darmen. Kan zo 6/7x op een dag en soms ook echt diarree. Volgende week weer controle. Eens vragen of het geen kwaad kan en of ik er wat tegen kan doen.

    Hoe is het met de rest????
     
  19. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Hier alles goed.. buikje groeit nog niet echt hard.. eindelijk is de misselijkheid minder, al 2 weken niet gespuugd! Ik ben blij, Haha.
    Ik heb juist enorme verstopping.. das ook niet fijn. Ga het inderdaad ook eens navragen of het kwaad kan.
    Weten jullie het geslacht al? Wij krijgen een meid!
     
  20. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Leuk dat we er weer nieuw leven in blazen! Had toen ik op vakantie was nog een keertje gekeken, maar toen lag het stil :p we moeten de lijst maar even nalopen, niet iedereen is meer actief.
    Ik reageer later wat uitgebreider, zoon is morgen jarig dus ben druk met de taart enzo ;)
     

Deel Deze Pagina