2e auto, 3 kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door februarimama, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Wij hebben momenteel 2 kinderen en mijn auto kwam niet meer door de APK. Mijn auto rijdt heel weinig kilometers (zeg 4000) per jaar en is vooral voor het naar school brengen van de kinderen in de regen en korte tripjes. Man heeft een vrij nieuwe station met plek voor 2 kinderen.

    We hebben vele opties overdacht en denken toch dat de meest logische optie is om voor man een multimac te kopen en voor mij een VW up en dan 1 kind voorin. Dit lijkt niet echt de voorkeur te hebben als ik het online zo lees.

    De up komt kwa veiligheid goed uit de testen en middenachter schijnt altijd het meest veilige te zijn, waar kinderen meestal niet zitten en voorin moet de airbag uit bij kleine kinderen, gewoon in een goede stoel.

    Zijn er meer mensen die het zo doen? Of is dit erg vreemd, ik heb morgen een proefrit in de up
     
    Joli86 vindt dit leuk.
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik heb heel lang in een Ford Ka gereden en dan ook 1 kind voorin.

    Nu heeft mijn man een leaseauto en hebben we beide auto's weggedaan. Ik rij ook niet heel veel km maar we hebben nu voor mij een Mazda 2 gekocht. Daar kunnen de kinderen alledrie op de achterbank en passen we met zn allen in de auto.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij hebben nu nog een Peugeot 108 en daarin zit altijd 1 kind voorin (de oudste van 11). Alleen we gaan nu toch voor slagje groter, de 208, waarin 3 achterin kunnen en wij dus ook met zijn allen
     
  4. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hoe oud zijn je kinderen? Heb je aangepaste autostoeltjes voor ze? Dus voor elke leeftijd de juiste?
     
  5. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Ze zijn nu net 1 en 3, ik heb een maxicosi assixfix die ik net voorwaarts gezet heb en een romer verhoger met rugleuning. Oudste zou ik dan voorin doen en baby achter erbij op een familyfix isofix. Bij man zouden ze dan alledrie op rij zitten in een multimac. Man rijdt trouwens een diesel en ik natuurlijk niet.
     
  6. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Er passen toch zeker ook wel 3 stoeltjes naast elkaar in een station? Of is t een hele kleine station ofzo?

    VW up zou ik zelf niet doen, maar dat is meer omdat ik m lelijk vind :p
    Ik had zelf een aygo, en die zijn in elk geval echt ontzettend zuinig! Ik reed er gemiddeld 1 op 18/19 mee gecombineerd verbruik en ik rij best sportief over t algemeen.
    Zou in elk geval voor jouw auto geen nieuwe kopen, dat is echt zo zonde met zo weinig km’s. Zou voor een jonge 2e hands gaan.
    En er wel wat meer km’s mee maken als t je lukt want zo weinig rijden is ook niet altijd goed voor auto’s....of laat je man die meenemen naar zn werk af en toe dan ;)


    Offf wat vind je hiervan? ;)
    Je man met de kleine zuinige auto altijd naar t werk ;) en jij de station om de kinderen overal heen te rijden enzo en dan heb je tenminste ook nog plek voor een buggy/kinderwagen ed en die heb je dan ook voor de gezamenlijke uitjes ;)

    Edit: ik heb ook trouwens geen idee wat een multimac is? En weet toch best wel wat auto’s:D
     
    DastyQueen en 1981Mama vinden dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    3 stoeltjes in een station is heel krap hoor. Zelfs met 1 zitverhoger is het nog proppen in de meeste auto's. Zeker als je dan ook nog fatsoenlijk bij de gordel wilt.
     
  8. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    We hebben een Audi a4 avant, past echt niet. We kunnen niet omruilen omdat hij diesel rijdt en dus heel veel kilometers maakt en eerlijk gezegd vind ik hem erg groot. Ik ga sowieso voor tweedehands hoor. Ik zou ook een Touran ofzo kunnen nemen maar dat is misschien weer zo lastig met parkeren, Maarja lastig dus.

    Ik had hiervoor een polo, dat was ook prima hoor, boodschappen laat ik bezorgen dus heel veel ruimte heb ik niet nodig. 2 zouden er dan in hun isofix stoelen zitten en eentje voorin in een goede stoel met de airbags uitgeschakeld.

    Een multimac is een soort bank met ingebouwde stoeltjes die je over je eigen achterbank aan het gordelsysteem vastmaakt met daarin vaste kinderzitjes.
     
    gemini020 vindt dit leuk.
  9. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ooooh ja zie je ik dacht dat een multimac een soort auto ofzo was :roflmao::roflmao::roflmao:
    Weer wat geleerd :)
    Is dat een veilig systeem?

    Audi a4 station hebben wij eens gehuurd op vakantie, reed werkelijk heerlijk maar ik vond m qua formaat erg klein eigenlijk...best krap. Dus ja dan kan ik me voorstellen dat daar geen 3 stoeltjes naast elkaar passen.
    De keer daarvoor hadden we een hyundai i40 en die is echt enorm, ook van binnen echt gigantisch :D dus ws was t meer dat ie daarom zo krap aandeed...

    Ga je nooit zelf op pad met de kindjes dat je ook kinderwagen ed mee moet nemen?
    Dat zou bijv in de aygo niet passen (al verschilt dat wel per buggy/wagen, maaaaar van mijn wagen pastte bijv alleen t onderstel in de kofferbak)
    Als je dit wel geregeld hebt dat wagen enzo ook mee moet dan zou ik kijken naar formaat Yaris/i20/Clio etc. Dat heeft net even wat meer kofferbak
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Volvo xc90 passen achterin wel 3 kinderstoelen.
    Maar om antwoord te geven op je vraag: waarom niet?
    Toen onze 3e op komst was wilde ik persé 2 grote auto's waarbij 3 kinderstoelen achterin paste, uiteindelijk bedacht ik me dat dat onzin was. 1 grote en 1 kleine is prima, degene die moest werken nam de kleine en degene met kids de grote auto. Maar ook een kind voorin ontkom je soms niet aan.
    Onze 3e is uiteindelijk niet gekomen maar we hadden het al helemaal uitgedacht.
     
  11. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    #11 februarimama, 18 sep 2018
    Laatst bewerkt: 18 sep 2018
    Het formaat van de a4 is verder prima voor ons, zijn net 3 weken op vakantie geweest met de bugaboo en kinderfietsjes mee en nog kon de hoedeplank dicht met al onze spullen. 3 kinderzitjes in zelfs in een Volvo v70 erg moeilijk, je komt dan echt bij een q7,qc90, espace, toeran en dergelijke.

    De multimac is goedgekeurd voor gebruik in Nederland maar er zijn geen ANWB testen mee gedaan bijvoorbeeld. Kinderwagen moet wel lukken in een kleine auto, je moet de bak rechtop zetten zeg maar en het onderstel ernaast zonder wielen. Al is dat maar kort natuurlijk want daarna kan je een buggy gebruiken, ik heb een Nuna en die is heel klein.
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  12. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    cq90 zou heel goed passen maar veel te duur helaas, het moet sowieso een automaat zijn trouwens want ik vind schakelen irritant. Verder geen harde eisen.

    Onderling wisselen kan eigenlijk niet door het diesel/benzine verhaal plus dat mijn man DGA is en dat toch wel een dingetje is als hij met een UP moet gaan rijden (heel oppervlakkig maar toch).
     
  13. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Dit is een multimac voor de mensen die het zich afvragen. Schermafbeelding 2018-09-18 om 19.10.40.png
     
  14. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Persoonlijk zou ik een auto kiezen met 3 plekken achterin.
    Nu de kinderen op de basischool zitten heb ik wekelijks vriendjes en vriendinnetjes in de auto. Dan is een extra plek wel erg fijn.
     
  15. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wij hebben een multimac in allebei de auto’s en in mijn auto zette ik altijd de maxicosi voorin.

    De airbags hoeven trouwens alleen uit met de maxicosi op de voorstoel. Met grotere kinderstoelen moeten ze aan!!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Wij hadden een peugeot 307, paste 3 stoeltjes op de achterbank. En lekkere ruime kofferbak.
     
  17. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Hoe bevalt de multimac je? Ik lees andere adviezen. Het heeft ermee te maken dat een airbag gemaakt is voor een volwassene van formaat en gewicht waarbij de botten volgroeid zijn. De impact kan een kind onder de 12 verwonden of zelfs dodelijk zijn en dat is ook een reden waarom kinderen voorin in veel landen wordt afgeraden of verboden is (Spanje bijvoorbeeld).
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb geen idee wat DGA is om heel eerlijk te zijn, maar mijn man is r&d manager en rijdt rustig in een knalblauwe peugeot 108 naar het werk hoor.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat is voor ons ook een van de redenen geweest om toch nu te kiezen voor een auto met 3 zitplaatsen achterin.
     
  20. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Hij zegt net dat ik die van hem ook prima mag gebruiken mocht er een up komen :). Directeur groot aandeelhouder.
     
    suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina