2e auto, 3 kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door februarimama, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    wil je perse een kleine auto?

    zelf ben ik wat eigenwijs en vind ik die kleine dingen echt 3* niks, voor het werk een peugeot 208 waar we als team mee rijden maar lekker rijden doet het niet.

    Zelf hebben we een opel vectra sedan, maar als we echt ruimte nodig hebben, zouden we een opel vectra station kiezen of een alfa 156 sportwagon. Heb je veel meer auto en de grote auto's zijn in aanschaf goedkoper dan de kleintjes. Wij rijden ook maar 4000 km per jaar. De fiets en het ov zijn voor ons het woon werk verkeer.

    Een vw audi volvo zijn ook mooi maar vaak duur in onderhoud, vd grote auto's is een opel relatief goedkoop in onderhoud, zeker omdat je daar ook veel hobby sleutelaars mee heb die het onderhoud willen doen.
     
  2. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief


    die 5 sterren zijn in de klasse, neem je een ouder grote auto met 3 of 4 sterren zijn die veiliger. Mijn pa rijd met een opel omega uit 2001 en die had in 2001 maar 4 sterren op de crashtest maar geloof maar dat die veiliger is dan een karl, corsa, astra, up, c1 aygo, fabia en noem al die baby auto's maar op. Qua rijden, het is een v6 is het ook heerlijk, en duur ja in wegenbelasting en verzekering, maar er mankeert minder aan dan aan zijn buurvrouw haar 4 jaar jonge c1. En het onderhoud kan hij zelf samen met mijn schat, of als die er niet is ben ik de klos om alles aan te geven aan te pakken.
     
  3. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    De airbag wordt ontworpen voor een volwassen persoon van 180 cm en 75 kilo.

    Ik geloof ook niet dat ik ergens direct gevonden heb hoe het met de overgangsklasse gaat. Ik zou denk ik de airbag aandoen en de voorstoel zo ver mogelijk naar achter. Zeker als je kind ook in een stoel zit die de gordel geleidt zeg maar. Omdat de borstkas van kinderen nog niet volledig ontwikkeld is glijdt de gordel makkelijk weg van de borstkas wat weer gevaarlijk kan zijn, vandaar ook zo lang mogelijk in een echte stoel.
     
  4. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Ik sta voor alles open, zogezegd had ik een polo die volledig doorgeroest bleek aan beide voordorpels tijdens de APK. Altijd dealer onderhouden, vorig jaar niets gezien. Als ik een ongeluk had gehad was de cabine gewoon gebroken, moet er niet aan denken. Ik vind alleen dat het prijsverschil tussen en golf en touran te klein om niet voor de touran te gaan.

    De bugaboo kan erin, je moet de bak omhoog zetten (gezien in een filmpje over a segmenters van de ANWB)

    Er zit wel een enorm verschil in veiligheid tussen kleine autootjes. De 2012 c1,aygo,107 groep grijgt maar 3 euroncap sterren. De Up krijgt er 5. Het belang is vooraal dat de cabine intact blijft en hoe de voorkant/achterkant de krachten opvangt. Op youtube heb je een filmpje over worst crash tests of iets dergelijks en daar zie je echte hele grote auto's die gewoon door midden breken en waarbij je letterlijk dubbel gevouwen wordt. Volkswagen groep dat het altijd erg goed op het gebied van veiligheid

    Ik hoor mensen altijd zeggen dat groter sowieso veiliger is dan klein, dat lijkt logisch want meer voorkant en achterkant maar ik kan daar dus bij EuroNCAP niets over vinden. Ik heb mensen wel eens horen zeggen dat ze per klasse beoordelen maar wederom kan ik daar bij EuroNCAP niets over vinden.
     
  5. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    #85 februarimama, 20 sep 2018
    Laatst bewerkt: 20 sep 2018
    Ah precies wat ik bedoel dus, daar heb ik bij de crash testers zelf dus nooit iets over gevonden. Zou goed kunnen hoor trouwens maar ik zou het graag eens nalezen.

    Als het goed is worden test resultaten van oudere auto's steeds herbekeken naar huidige maatstaven. Als ik oude Opels bekijk komen die nu op 2 a 3 sterren uit.

    Zelf vind ik duurdere auto's altijd meer mankeren omdat er simpelweg meer op zit, meer cilinders, techniek etcetera. Volgens mij doen Japanners het het beste.
     
  6. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Ik heb een up en zelfs mijn duowagen van topmark past in de kofferbak.
    Mijn man had nagekeken qua veiligheid de up er met 5 sterren uitkwam. Alle auto's worden tegenwoordig aan dezelfde test onderworpen wat ik heb begrepen.
     
  7. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Klopt, mijn vader rijdt na een heleboel verschillende merken eindelijk weer in Mitsubishi, en die is van alle auto's die hij heeft gehad toch echt de beste.
    Ding is ijzersterk, nog nooit een probleem mee geweest en heeft ondertussen het dubbele aantal kilometers gereden dan normaal (400.000 geloof ik) en rijdt nog steeds perfect.
    En dat is echt heel bijzonder, want dat ding heeft half Europa doorgereden en rijdt nu nog dagelijks over onverharde bergwegen.
    En hij rijdt op gas, een harde eis van mijn vader. Wel een 7 zitter trouwens.
    Mocht ik het geld hebben, ga ik ook direct voor een Japanner!
     
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Mitsubishi zijn niet zo populair, dus tweedehands best betaalbaar. Wij hebben nu een 10 jaar oude Toyota Prius en tot nu toe geen issues. Maar ik zit nu bij de garage voor een beurt, dus we zullen even zien ;)
    We hebben trouwens veel rondgekeken en ook een ontzettende miskoop gedaan met een Toyota Corolla Verso (diesel). Maar ik begreep dat die in benzine wel ontzettend goed zijn (en 7-zit versie redelijk veel beschikbaar). Dus dat is ook een goede optie?
     
  9. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    ja hoor, is ook een optie. Ik durf alleen geen oudere auto meer te kopen na veel gedoe met mijn 2005 polo.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik vind die kleine auto's dus echt heerlijk rijden. Heb een 108 privé lease en die hadden we genomen voor de kleine stukjes in het dorp, maar vind het heerlijk rijden. Ook rustig op de snelweg.
     
  11. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Ik ook, vooral omdat ik inderdaad meestal in de stad rijdt. Bij jou zit er dus ook eentje voorin?
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja de oudste heb ik voorin. Volgende maand krijg ik de 208, maar dan blijft hij wel voorin denk ik.
     
  13. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Nou de derde is onderweg dus we kunnen wat gerichter gaan kijken :)
     
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Gefeliciteerd!
     
  15. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Dankjewel :)
     

Deel Deze Pagina