Eten na keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope123, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope123

    Hope123 Actief lid

    9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    De vraag zegt het al, krijg je na je keizersnede in het ziekenhuis "normaal" eten of vloeibaar eten...
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Sowieso geen vloeibaar eten hoor. Dat misschien alleen als er complicaties zouden zijn, maar heb er nog nooit van gehoord.

    Ik mocht in principe snel weer eten, maar was nog erg misselijk. Ik begon met een beetje vla, maar dat kwam er weer uit. Volgende dag weer geprobeerd, toen had ik ook al wel weer een beetje trek en was alles goed, dan mag je gewoon alles weer eten hoor.
     
  3. Hope123

    Hope123 Actief lid

    9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Okido, gelukkig maar! ;)
     
  4. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ligt aan jezelf...wat je wilt en kan hebben..
    Maar als je wil kan je een lekker menuutje krijgen hoor!
    Ik kon zelf elke dag uit 4 dingen kiezen.. ;)
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    lekker menuutje :pale:

    bleeeeh hahaha vond het eten verschrikkelijk. Alleen de broodmaaltijden smorgens en smiddags vond ik lekker.
    Smakeloze rommel die we savonds kregen..

    maar dat is offtopic..
     
  6. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mij wilden ze na de ks niks te eten geven, totdat ik vertelde dat ik sinds de vorige dag ('s middags) niks meer gegeten had. Sneetje brood met beleg, vond het heerlijk, terwijl ik eigenlijk geen broodeter ben :)

    Het avondeten de dagen daarna was blĆØh, zoals Natasja al schreef. Heb het aan mijn man gegeven, die uit pure misĆØre een paar happen nam, omdat hij nog naar huis moest om te eten...
     
  7. mamavanalex

    5 aug 2008
    75
    0
    0
    Om 9 uur de keizersnee en om 12 uur kreeg ik al de warme maaltijd. Mmmmm, wat heb ik de doperwtjes en aardappels toen heerlijk gevonden!
    Ik vond het eten, in tegenstelling tot Natasja en darcy, wel lekker!
     
  8. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik vond het eten meestal ook prima hoor. Ok, niet zo lekker als thuis, maar wel te doen. Ik mocht die avond nog wat brood eten en de volgende dag at ik weer normaal. Ik had trouwens alleen maar verschrikkelijke dorst door het infuus met magnesium die ik nog kreeg, Heel irritant.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik vond het eten ook best lekker!
     
  10. essie1975

    essie1975 Actief lid

    21 jul 2008
    125
    0
    0
    Hoi Hope,ik kreeg ook zodra het kon meteen vla en zodra jeje wat beterde voelde en niet misselijk krijg je keuze uit menu s die je zelf mag aankruisen op een blad wat je daar krijgt.
    Ik zelf vond het eten echt wel lekker na dat je mocht eten.
    En lekkere variaties. :D
    Bij mijn ziekenhuis was het zo dat je smorgens broodkeuzes had en smiddags avondeten en tegen de avond weer brood en daarna om 20.00 uur ongeveer weer koffie-thee-of vla.
    Drinken mag je volgens mij elk uur vragen omdat je veel moet drinken (als je borstvoeding gaat geven).
    Sterkte en succes als je straks in het ziekenhuis ligt.
    Ik heb bij mijn drie kinderen alle drie een keizersnede gekregen en ik heb het echt als een avontuur gezien en nu nog met mijn kids hoor.
    Liefs van Essie.
     
  11. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ben 's avonds met een ks bevallen, en heb niks gekregen tot de volgende dag.
    Terwijl ik daar al van 's middags lag en dus niks meer gegeten had...


    M'n ventje had een cup-a-soup voor mij gehaald, en zelfs daar waren ze niet blij mee. :S
    Ze zei dat ik anders misselijk kon worden maar ik BARSTTE echt van de honger!
    (had voor de ks trouwens ook al iets tegen eventuele misselijkheid gehad)

    Heb de cup-a-soup lekker opgedronken, en m'n vent heeft ook nog stiekem een Mars uit de automaat voor me gehaald, was zooooooo blij! :)


    De volgende dag gewoon eten gehad, geen vloeibaar gelukkig. :)

    Krijg je een ks meid?
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij de 1e, nu 4,5 jaar geleden kreeg ik op m'n kop omdat ik een boterhammetje kaas had gekregen van mijn zus. Ik had zo'n honger omdat ik de middags ervoor al opgenomen was en de hele middag-avond-nacht niks had gehad. toen ik om 10 uur in de ochtend echt honger had, kreeg ik dus op mijn kop van de verpleging...
    Ik mocht de 1e 2 dagen alleen vloeibaar en pap eten.

    2,5 jaar later, toen de 2e kwam, zag ik al op tegen het vla en yoghurt dieet, maar tot mijn verbazing mocht ik meteen na de operatie weer wat eten als ik er trek in had. Intussen waren de inzichten dus gewijzigd.

    Nu 2 weken geleden bij de 3e mocht ik gelukkig ook weer eten zodra ik er trek in had.

    Groet van Kiki
     
  13. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben 's avonds geopereerd, en toen ik tegen 22.30 uur op mijn kamer kwam kreeg ik gelijk een lekker koppie thee en een beschuitje met muisjes. De volgende ochtend weer lekker aan het ontbijt.

    Denk dat het per persoon en ziekenhuis verschilt?
     
  14. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik heb een keizersnede gehad en de eerste 36 uur kreeg ik alleen maar vloeibaar eten, terwijl ik zo'n trek had in een flink stuk vlees haha. Ik had trouwens geen complicaties, maar in het ziekenhuis waar ik was is het een gewoon een vaste regel. Houd er dus rekening mee dat je ook vloeibaar voedsel krijgt. Ik weet nog heel goed dat ik op een gegeven moment geen papjes meer kon zien!
     
  15. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik mocht ook weer gelijk eten na de keizersnede.
    Vloeibaar eten doen ze eigenlijk alleen na een darm/maag operatie en niet na elke operatie.
     
  16. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Savonds een ks, met verder alleen water en beschuitje

    de volgende dag sochtends gewoon boterhammen en smiddags zat ik aan de zalmlasanga, heel goed te eten.

    alleen de dag zelf moet je het meestal rustig aandoen
     
  17. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Inderdaad alleen de broodmaaltijden waren te eten.

    Let wel op dat je waarschijnlijk de eerste 24 uur nog niet mag eten.
     
  18. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier mocht ik ook weer eten zodra ik zelf wilde. Niet speciaal vloeibaar. Herinner me dat trouwens nog wel van mijn blindedarmoperatie (was toen pas 10, dus misschien zijn die inzichten inmiddels ook gewijzigd?) Het viel mij dus hartstikke mee dat ik weer mocht eten toen ik daar zelf zin in had!
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wellicht kun je het bespreken in het zh.

    ik was na de ks alleen beroerd van het niet eten, ik ken dat gevoel na 9 maanden en nu 3, maand feilloos! maar ik mocht niks hebben. uiteindelijk moest ik bijna overgeven en heeft er een verpleegkundige doorgepakt, ik mocht eindelijk eten, echt eten, een broodje. ik voelde me toen eindelijk beter. Nu zou ik mijn man opdracht geven een broodje van huis mee te nemen ;)

    ze kunnen veel theorie hebben over hoe een mensenlichaam zou moeten reageren na een operatie maar iedereen is anders, dus volg ook je gevoel en niet alleen de zogenaamd alles wetende verpleegkundige
     
  20. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    Belgiƫ
    De eerste dag kreeg ik niets! Water om te drinken en wat frisdrank mocht ik hebben.

    De tweede dag kreeg ik ziekenhuisdieet.

    Ontbijt:
    4 beschuiten met confituur
    Thee

    Middagmaal:
    Kip met puree en appelmoes

    Avondmaal:
    Beschuiten met choco en confituur

    De derde dag mocht ik gewoon eten wat de rest at :oops:
     

Deel Deze Pagina