alle onderzoek gehad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door beebie82, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    hallo allemaal

    wij hebben nu alle onderzoeken gehad bij de gyn. vandaag de laatste hcg onderzoek alles is goed bij mij gelukkig. mijn vriend heeft traag en weinig zaad. nou moeten wij dinsdag weer terug komen bij de gyn. voor het (hoe zal ik het noemen) conclusie gesprek. nou hopen wij dat het iui gaat worden maar wat denken jullie. wat moet ik verwachten ik vind het heel spannend. en als wat gaan doen beginnen ze daar dan ook gelijk mee.

    x beebie :D
     
  2. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    of het iui of ivf word hangt af van jullie zaaduitslagen...
    soms als ze twijfelen doen ze een bewerkingstest... als het iui word dan word het zaad gewassen en gescheiden van alle bacterien en het voch de slechte cellen worden eruitgehaald.. als er dan genoeg over is want er gaat natuurlijk wel zaad verloren kan het iui worden.. ik geloof dat ze willen dat je er dan tussen de 3 en 5 miljoen over hebt...
    dus ik weet niet hoe de zaaduitslagen waren?

    spannend om naar dat gesprek te gaan.. ik hoop voor je dat het iui word..
    en als je nou echt denkt ik wil nog geen ivf en het zaadaantal zou net onder iui zijn dan zou ik zeker vragen om het toch te proberen.

    met iui beginnen ze volgens mij redelijk snel, ze volgen gewoon je cyclus ondersteund met hormonen voor ivf hanteren sommige ziekenhuizen een wachtlijst..

    heel veel succes

    gr jose
     
  3. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Beebie,

    Ik lees dat je man traag maar ook weinig zaad geeft. Als het alleen traag zaad was maar genoeg zwemmers zou het waarschijnlijk IUI kunnen worden.
    Maar omdat met IUI het zaad 'bewerkt' wordt, dus gewassen en gescheiden van de 'niet-bruikbare' sperma, moet je wel voldoende zaad overhouden voor een IUI behandeling.
    Tja, het kan beide kanten op voor jullie, of IUI of IVF.
    Het kan misschien ook zo zijn dat ze eerst een paar pogingen IUI gaan proberen en als dit niet aanslaat toch IVF. Voor IVF is de wachtlijst inderdaad langer als bij IUI.
    Succes meid.

    Grt Vanilia
     
  4. Goblingglow

    Goblingglow Actief lid

    8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Wij zaten met hetzelfde probleem, en wij moeten op voor icsi (en zijn te slecht voor ivf)

    maar ik hoop voor je dat iui voldoende is !

    Succes met wachten

    liefs C.G.
     
  5. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden. ik weet niet zeker hoe slecht het zaad was maar volgens de gyn. zag hij niet in waarom het met dit aantal zaad niets zou lukken. we horen het morgen wel dan hebben we de afspraak. ik laat jullie weten hoe het is afgelopen.
    x beebie
     
  6. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meid,

    Veel succes morgen. Wij hebben ook te weinig zwemers om spontaan zwanger te raken en starten binnenkort met IUI. Wij hebben woensdag een afspraak waarin we de HSG gaan bespreken en kijken hoe verder.

    Liefs Zora
     
  7. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    aha zitten we in het zelfde schuitje...
    bij mij is gelukkig alles goed. dus ben erg benieuwt wat ze gaan doen jij ook veel succes woensdag en hou me ff op de hoogte..
    x beebie
     
  8. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je wel, ik laat het weten en kom morgen even kijken hoe het met jou is gegaan. Sterkte.
     
  9. beebie ik hoop dat ze gaan behandelen meid!
    ik heb de conclusie al gehad.. wij moeten nog wel een keer t zaad opnieuw inleveren en ik moet nog een kleer extra bloedprikken.. maar verder zijn we klaar..
    omdat de procenten qua slagingskans zo dicht bij mekaar liggen gaan ze bij ons nog niet behandelen. dat doen ze pas als je 3 jaar bezig bent..en dat is voor ons in november 2009.. nu dus een jaartje nog wachten.
    ik hoop dat jullie slagingskans wel verschilt en dat ze jullie wel meteen willen helpen!
    suc6!
     
  10. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    hoi marieke

    hoe voel je je daar bij dat je nog een jaar moet wachten?
    ik zou het wel erg vervelend vinden als ze ons voor 2 jaar naar huis sturen. ik hoop niet dat ze dat voorstellen. het is gewoon heel dubbel aan de ene kant wil je dat ze je zo snel mogenlijk helpen en aan de andere kant hoop je toch nog dat het op de natuurlijke weg lukt. onze wens voor een kindje is zo groot! de frustratie die het iedere maand met zich mee brengt ik denk niet dat ik dat nog 2 jaar aan kan! en dat zal ik mijn gyn. ook duidelijk maken. ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zijn. zodat je geen jaar meer hoeft te wachten
    x beebie
     
  11. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Succes vandaag meis!
     
  12. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    dankje ben behoorlijk gespannen.
    ik moet vanmiddag pas rond half 5 dus duurt nog ff
    mijn zus had vandaag 20 weken echo alles goed dus ik zie het maar als een voor teken zij goed nieuws enne hopelijk wij ook. ik zal proberen om het vandaag nog ff te laten weten hoe het is geweest.
    x beebie
     
  13. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel succes vandaag meid!
     
  14. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    oke hier komt de uitslag
    we hebben samen 35% kans m in een jaar zwanger te raken. nu moeten we dus nog tot mei 2009 proberen om spontaan zwanger te raken. als we op dit moment iui of ivf doen hebben 37% op zwangerschap...
    we gaan goed ons best doen dan maar
     
  15. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dat ligt inderdaad heel dicht bij elkaar meid. Hopen dan dat jullie voor mei 2009 spontaan zwanger raken. Zou wel super zijn. Sterkte en heel veel succes!

    Wij zijn vandaag geweest. De uitslag van de HSG viel tegen dus nu krijg ik een kijkoperatie waarbij ze ook nog een keer mijn eileiders doorspuiten. Niet wat we gehoopt hadden. Zucht.
     
  16. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Zora, veel sterkte meid. Toch wel een tegenvallertje... Ik hoop echt dat al jullie moeite en geduld heel snel beloond wordt.

    Beebie, de slagingskansen liggen inderdaad heel dicht bij elkaar. Hopelijk ben je gewoon lekker zwanger binnenkort!

    Grt Vanilia
     
  17. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    jeetje wat balen van je uitslag..
    weet je al waneer ze de kijkoperatie gaan doen?
    ik hoop voor je dat je snel een positieve test in hand krijgt, heel veel succes en ik hou je topic in de gaten.

    ik was gisteren toch best een beetje teleurgesteld met de uitslag. had toch stiekem gehoopt dat ze ons gingen helpen.
    maar goed op dit moment heeft dat dus weinig zin.
    aan de andere kant WE KUNNEN TOCH SPONTAAN ZWANGER WORDEN!
    met dat nieuws ben ik super blij :D
    x beebie
     

Deel Deze Pagina