2e kindje ook IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door illuminate, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Nee maar met heel slecht zaad kun je ook wel spontaan zwanger worden hoor zonder IUI. Je hoort het zovaak, dus waarom zou het jou niet kunnen overkomen?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nee precies, wij hadden zo'n beroerd aantal...2.5 jaar klussen, 7x IVF ICSI....ik reken voor een tweede kindje (eventueel) 100% op ziekenhuis hoor ;)
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Beetje moeilijk te geloven als we er nu 2 jaar over gedaan hebben..
    al dat geseks..

    maar goed, het kan, en daarom zeg ik ook geen pil meer..
     
  4. Niet meer actief

    Daar reken jij op, maar het hoeft niet hoor.. :D
     
  5. Niet meer actief

    Ik begrijp het. Mocht ik zwanger worden dan komt er echt geen pil meer in mijn huis niks!
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Sorry hoor.... maar het voelt een beetje alsof jij denkt: oh, die zijn van een tweede zo zwanger...zal je zien.
    Tuurlijk kan ik niet in je hoofd kijken Swissa maar als je zoveel vertrouwen hebt...waarom zit je dan in de MMM?
    Artsen geven onze kansen de stempel: Nihil....hoefde niet langer te proberen...meteen voor ICSI..nou geloof mij, dat is een laatste redmiddel. Daarnaast hou je KID of Adoptie of Kinderloos over.
     
  7. Niet meer actief

    Nou zeg je reageert wel erg fel vind ik!
    Ik probeer alleen te zeggen wat ik lees en wat ik om mij heen hoor, ik probeer alleen te vertellen dat er wel een kans bestaat.

    Wat is dat nou weer voor rotopmerking 'waarom zit je in de MMM'. Ik bedoel het niet rot hoor mevrouw.
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik begin met sorry hoor...en zeg erbij dat ik niet in jou hoofd kan kijken.
    Ik geef alleen aan hoe ik vind dat jij overkomt en hou het dus centraal en in de vragende vorm.
    Jammer als dat voor jou zo overkomt.

    Dat er kansen bestaan en wonderen gebeuren weet ik ook wel, gelukkig ook mooie verhalen gehoord. Moet je daarom hoop blijven houden op een spontane zwangerschap? Ik vind dus van niet.
    Zou het gebeuren is het prachtig maar rekenen op de MMM voor een eventueel tweede kindje: zeker.

    Je hoeft ook geen mevrouw te zeggen hoor ;) Elmo is voldoende.
     
  9. Niet meer actief

    Is sarcastisch bedoelt... :rolleyes:
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Joh ;) whahahah :-D
     
  11. catz

    catz Lid

    5 mei 2007
    11
    0
    0
    erg kinderachtig
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :rolleyes:
     
  13. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik snap Elmo's reactie wel een beetje, als ik eerlijk ben...

    Als je lang bezig bent met zwanger worden of in de mm zit, dan krijg je constant opmerkingen naar je hoofd van: Ja, maar die en die waren ook jaren bezig en toen hielden ze op met behandelen en SURPRISE zomaar ineens zwanger! Dus als je het loslaat, gaat het vanzelf... Of ik ken zus en zo en die hebben de eerste gekregen mbv de mm en de tweede kwam zomaar ineens spontaan! Allemaal heel leuk en aardig en ook helemaal niet naar bedoeld, natuurlijk. Maar op een gegeven moment word je die opmerkingen een beetje zat, hoe goed ze ook bedoeld zijn! Bij ons is de zaadkwaliteit verminderd, ik heb zelf een lange en onregelmatige cyclus vaak zonder een eisprong en we zitten nog met het bevruchtingsprobleem, wat met de IVF tevoorschijn kwam! Dus waarom er maar vanuitgaan dat een (tweede) kindje spontaan zal komen?

    Ik heb de hoop op een spontane zwangerschap definitief opgegeven en al een behoorlijke tijd geleden. Hier wordt niet meer verplicht geklust, er komen geen ovulatietesten meer in huis, geen zwangerschapstesten, enz. Waarom zou ik mezelf voor de gek houden tegen beter weten in? Dat geeft alleen maar stress. Natuurlijk gebeuren er wonderen, en dat kan bij ons ook gebeuren. Maar de kans is vrijwel gelijk aan 0%. Dus ik ga er zeker niet vanuit en dat een ander dat wel is overkomen, prima! Maar wat heb ik daaraan? Dus ik snap Elmo's reactie wel! Ik denk dat wij qua nuchterheid wel op één lijn staan! Maar goed, ik snap Swissa ook.

    Maar goed, gelukkig is het bij ons nu met ICSI gelukt. Dus bovenstaande slaat dan voor ons ook op een 2e, als alles met deze zwangerschap in elk geval goed mag gaan.

    Groetjes,
    Jippie
     
  14. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    ik vind dat je helemaal gelijk hebt Jippie.

    Bij ons bloedonderzoek is gebleken dat mijn mannetje antistoffen aanmaakt waardoor volgens onze eerste gyn, onze kansen zonder medische hulp praktisch nihil zijn (de zaadjes van mijn man worden door de antistoffen praktisch lam gelegd)... ook ik heb nu zoiets van we vrijen alleen nog nu omdat we er zin in hebben en niet van te moeten, geen ovulatietesten en geen zwangerschapstesten meer in huis... tuurlijk denk je nog wel eens van ow, t zijn mijn vruchtbare dagen want je weet maar nooit... er kan altijd een mirakel gebeuren maar na 19 rondes ik ga er gewoon van uit dat we het zullen moeten hebben van de wetenschap en dan nog moeten we het niet vanzelfsprekend nemen...

    Tuurlijk zijn er die zelfs met antistoffen opeens wonder boven wonder zwanger worden (hier zit iemand ook op het forum) maar ik ga echt niet wachten tot er zich voor ons ook eens een wonder voordoet :D

    Maar goed, dit ging dus om Illuminate die voor een tweede wil gaan... heel haar topic vervuild... sorry ;)
     

Deel Deze Pagina