3 kinderen onder de 4 jaar op de achterbank, hoe?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Bootcamp babe, 27 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Heeft iemand hier ervaring mee? Zoals het eruit ziet hebben we eind augustus drie kinderen van 3 jaar, anderhalf en nul op de achterbank. En ik denk alleenmaar, hoe dan??
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Drie stoeltjes paste hier gewoon op de achterbank. Inmiddels hebben we een multimac systeem, zodat ze alle vier op de achterbank kunnen.
     
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Ik had daar nog nooit van gehoord @Boommm en heb het even ge Googled maar wat een vet systeem zeg!
     
    Boommm vindt dit leuk.
  4. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Wij hebben weer grotere auto gekocht. En 7zitter met 3 losse stoelen op de achterbank. Nu zitten ze alledrie in een stoeltje met isofix. Straks als #4 er is zullen weer de derde rij gaan gebruiken nu vooral heel veel kofferruimte heerlijk.

    (We hebben een ford Galaxy)
     
  5. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook 3 kids op de achterbank. Vind het ook wel een dingetje..

    Isofix met maxi cosi erop (baby)
    Stoelverhoger met leuning (peuter)
    Maxi cosi axiss (dreumes)

    Het zit allemaal maar totaal niet handig. Stoelverhoger zit in het midden en zit er een beetje scheef tussen maar in onze ogen wel veilig en vast.
     
  6. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    auto met losse stoelen is dan gewoon het allerhandigst.
     
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik kreeg er 3 in 1,5 jaar tijd en gewoon 3 stoeltjes op een rij. Inmiddels ook aan de Multimac sinds 2 weken, voor als onze 4e erbij komt.

    Multimac was wel 4 maanden levertijd. Wij hebben gelukkig op tijd besteld.
     
  8. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Multimac even opgezocht. Ziet er super handig uit. Mag ik vragen wat de prijzen zijn?
     
  9. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Onze vierzits bank was 1500 geloof ik. Het is het grootse model iig. Maxi cosi acerssoires zijn overbodig hoor, je kunt je gewone maxi cosi gewoon vastmaken aan een zitje waar nog een reguliere gordel onder zit.
     
  10. rums

    rums Niet meer actief

    Waar heb je die besteld?
     
  11. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bij de fabrikant in Engeland. Www.multimac.co.uk
    Houd rekening met de super lange levertijden. Multimac verkoopt in Engeland normaal via dealers die zelf voorraad aanhouden.

    Jouw order wordt dus speciaal besteld en gaat met een productierun mee voor een dealer. Verzending en betaling was allemaal heel makkelijk en goed geregeld.
    Ongeveer 16 weken hebben wij moeten wachten:
     
    rums vindt dit leuk.
  12. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Kan je dan meer kinderen op de bank mee nemen dus 4 terwijl er normaal maar 3 stoelen zijn?
     
  13. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ja!

    (Wij hebben hem ook :) )
     
  14. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    In principe wel maar ligt aan de auto. In een polo kun je geen Multimac voor 4 laten zetten. Wel voor 3.
    De grote bank voor 4 past in de ruimere auto's zoals vw Passat, Audi a6, bmw5 enz.
     
  15. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Wat handig zeg ga eens kijken
     
  16. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Wij hebben niet bepaald een ruime auto, maar ook geen heel kleine (Prius). Geen budget voor die Multimac en al helemaal niet voor een nieuwe auto. Ik zou ze het liefst ook alledrie (3,2 en 10 maanden) op de achterbank hebben. Als we nu met z’n vijven weggaan zit ik tussen een groep 1 stoel en de maxicosi gepropt en de andere groep 1 stoel staat dan voorin. Maar de jongste zal tzt ook naar een groep 1 stoel moeten. Welke stoelen hadden jullie op de achterbank voor degene bij wie dat wel lukte? En in welke auto? Waren dat driezitters? Misschien kan de oudste naar een groep 2 maar ze is pas net 3 en klein van stuk ... We zullen binnenkort even naar een winkel gaan om wat stoelen te bekijken, maar wellicht heeft hier nog iemand tips die ik mee kan nemen.
     
  17. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik was ook van plan om naar een babywinkel te gaan en alle combinaties uit te proberen tot het past. Toyota Auris TS.
     
  18. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Wij zijn gisteren geweest ... en tot onze verbazing bleek de Maxicosi Tobi waar we nu twee van hebben de smalste stoel (44cm) in de categorie groep 1. We hebben nog de smalste groep 2 stoel gepast achterin om t zien of ik er tussen zou passen maar dat gaat met geen mogelijkheid, en dan mag ik mezelf best slank noemen. We gingen daar eigenlijk een beetje teleurgesteld weg ... want niets zou passend zijn en de jongste kan nog een paar maandjes in de groep 0 maxicosi en dan moet hij echt naar een groep 1 stoel.

    Thuis bedacht ik ineens dat ik kon proberen om één van de Maxicosi Tobi stoelen in het midden te zetten. Dat kan omdat het een stoel is met alleen gordelbevestiging. Achter de bestuurdersstoel de ander geplaatst en dat past dan net. Zo blijft er aan de andere kant ruimte over voor mij om te zitten. We gaan volgende week nog even terug naar de winkel om te zien of de Kidsriver Liz stoel (1,2,3 stoel voor de oudste) ook achterin past en anders gaan we wrschlk ook voor die stoel maar dan moet hij voorin.
     
  19. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Wij hebben een ford mondeo uit 2012 en een ford focus uit 2002. In beide auto's passen 3 stoeltjes naast elkaar. Wij hebben in de mondeo een maxi cosi Tobi, een maxi cosi Rubi en een Maxi cosi pebble (groep 0).

    In de focus hebben we naast de pebble een Tobi en een axxis staan. Van de 3 verschillende groep 1 autostoelen is de axxis de smalste en de Tobi de breedste.
     
    Elmyra en Bootcamp babe vinden dit leuk.
  20. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Misschien weten jullie het..zou een Multimac voor 4 passen in een Altea XL? :D
     

Deel Deze Pagina