3 weken na bevalling seks... oeps!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Chai, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Lieve dames,

    Ja, dom, ik schaam me al genoeg en het kantoor is dicht dus ik hoop dat iemand hier het antwoord weet..

    Manlief en ik hebben drie weken na de bevalling in een opwelling seks gehad, even vergeten aan anticonceptie te denken. Het láátste wat we op dit moment willen is denken aan dit allemaal opnieuw doen over een tijdje met een baby van 9 maanden om ook voor te zorgen. Dus we vroegen ons af hoe snel ik een zwangerschapstest kan doen.
    Ik mag natuurlijk niet “misschien” zwanger zijn als ik mijn spiraaltje laat zetten.

    Iemand ervaring? :oops:
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Gewoon, op je nod. Als je die niet weet na ongeveer 3 weken zou ik doen denk ik.

    Je kan nu zwanger zijn, daar heb ik ervaring mee :D
     
  3. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    #3 Chai, 31 jan 2018
    Laatst bewerkt: 31 jan 2018
    Nod weet ik dus niet... maar 3 weken lijkt me ook slim dan. Bedankt!

    Ik zie het in je handtekening, ja! Lijkt me zo zwaar, of valt dat mee?
     
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Was in het begin héél zwaar vond ik. Inmiddels is het hartstikke leuk en hebben ze veel aan elkaar!
     
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    En nog gefeliciteerd met je dochtertje!
     
  6. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Je geeft borstvoeding toch? Dan is de kans al een stuk kleiner. Hij is er nog steeds maar wel aanzienlijk minder ;).

    Ik denk trouwens dat je ook over 2 weken al wel kunt testen. Als hij dan negatief is over 3 weken nog een keer en als ook die negatief is dan ben je ook echt niet zwanger.
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Je kan over 2 weken testen. Al zou ik zelf nog een weekje doortesten om echt echt echt zeker te zijn:p
    Tja ook icm borstvoeding kan er een eitje springen, ik was 3 van de 4 keer met 5,5 week weer ongesteld ondanks volledige bv.
    Ik duim voor 1 streepje en wegkomen met de schrik ;)
     
  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Oh god, na 3 weken seks daar had ik echt niet aan moeten denken :rolleyes:

    Je kan binnen 5 dagen na onveilige seks nog een noodspiraal laten plaatsen, die kan dan voorkomen dat een eventueel bevrucht eitje innestelt. Maar een spiraal plaatsen zo kort na de bevalling doen ze meestal niet ivm risico dat hij eruit valt. Maar je zou het kunnen overleggen met de huisarts/gyn.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Wow na 3 weken al?!? *buiging uit respect*

    Ik was met 4 weken vrolijk weer ongesteld was net twee dagen van dat ellendige kraamverband af...maar ik heb maar heel kort bv gegeven. Maar het kan wel, heb er al meerdere gehoord ook met bv.

    Wat voorgangers ook aangaven, over 2-3 weken testen en een week later hercontrole. Denk niet dat je met zo'n ovulatietest nu veel kan gezien de algehele hormonale chaos of zou dat nog een indicatie kunnen wezen? (heb ze zelf nooit gebruikt)
     
  10. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dus je bent direct weer vruchtbaar na je bevalling? (Als je geen borstvoeding geef) misschien een domme vraag :oops: ik heb namelijk geen idee...werkt het dan allemaal weer zo snel?
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Is dat niet besproken met je?
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Zowel als je bv geeft als de fles. Ongeveer 3 weken na de bevalling kan de eerste eisprong alweer plaatsvinden. Hoeft niet, maar het kan dus wel. Altijd bescherming gebruiken mocht het niet de bedoeling zijn dus ;)
     
  13. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee maar wij zitten sowieso in een hectische periode (dochter ligt nog op de ic ivm aangeboren hartafwijking) dus heb geen kraamzorg thuis gehad ofzo..
     
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ai. Sterkte!
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Veel sterkte!

    Je bent inderdaad gewoon weer vruchtbaar na je bevalling. Bij de een duurt het een jaar voor alles weer werkt en bij sommigen slechts twee weken, zoals bij mij ;) als je niet gelijk nog een kindje wil zou ik wel iets gaan gebruiken om dat te voorkomen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Maar vorige keren ook niet dan?

    Sterkte met je dochter
     
  17. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik kan het me niet herinneren maar we gebruiken condooms nu dus dat zit hopelijk wel goed.
     
    toch3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina