3 weken na curretage nog flink positieve test

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mollyq, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    hallo allemaal,

    30 juni heb ik een curretage gehad. Er was geadviseerd om 2-3 weken daarna nog een test te doen.

    Na 2 weken(14 juli, geen ochtendurine) was die nog flink positief en heb ik een controle echo gehad ivm flink bloedverlies en grote stolsels. Geen rest weefsel te zien.

    1 week daarna (20 juli) weer getest met ochtendurine en nog niet veel lichter geworden. Overleg gehad met de gyn en moet volgende week weer voor een echo komen en bloedprikken.

    Nu heb ik vanavond weer getest en is de testlijn dus weer donkerder!?!

    Hoe kan dit?
    Hopelijk heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. hopefaith

    hopefaith Actief lid

    8 aug 2014
    216
    1
    18
    Allereerst vervelend dat je dit allemaal moet mee maken!

    Ik heb ook ooit een curretage gehad.. alleen bij mij waren de testen snel lichter en na 4 weken had ik al een menstruatie.

    Ik heb dit nog nooit gezien zelfs niet na mijn bbz. Zegt natuurlijk niets over hoe het hoort.

    Ik zou, als je het niet vertrouwd, nog eens contract leggen met de gyn of ha.

    Misschien kunnen ze kijken of er rest weefsel zit?

    Succes en sterkte meid.
     
  3. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    Bedankt voor de reactie! Ik maak me best wel zorgen over het hcg. Heb overigens ook nog steeds bloedverlies(niet veel maar wisselend rood en bruin).

    Restweefsel was vorige week niet te zien.

    Donderdag weet ik meer, maar ben zo ongeduldig!
     
  4. hopefaith

    hopefaith Actief lid

    8 aug 2014
    216
    1
    18
    Morgen heb je een afspraak toch? Krijg je Morgen ook uitslag van het bloedprikken of duurt dat even?

    Hoop dat het allemaal positief Is!

    Laat je het even weten? Succes meis!
     
  5. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    Ben echt super zenuwachtig en kan er moeilijk van slapen.
    Dacht vanmorgen "ongesteld" te zijn geworden.
    Maar bloedverlies is ook alweer gestopt direct daarna.
    Uiteraard laat ik even weten hoe het is gegaan en wat de uitslagen zijn.
     
    hopefaith vindt dit leuk.
  6. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Sterkte ik hoop echt voor je dat het nu beter gaat. Want dit duurt te lang!
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    De currerage is inmiddels 4 weken geleden. Kun je opnieuw zwanger zijn?
     
  8. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Hmm vind dat ook wel lang duren.
    Succes vandaag!
     
  9. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    Het is nog steeds een raadsel. Er is iets te zien in m'n baarmoeder wat mogelijk hcg produceert. Lijkt niet op een rest maar een nieuwe zwangerschap zou onmogelijk moeten zijn. Hcg is Cito geprikt en krijg daar nog de uitslag van.

    Maar dan nog iets bijzonders. In mijn rechter eierstok staat een ei op springen. Dit zou theoretisch gezien helemaal niet moeten kunnen omdat ik nog hcg in m'n bloed heb.

    Als ik de uitslag van hcg weet, weet ik meer.
     
  10. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
  11. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

  12. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    Hcg is 420
     
  13. hopefaith

    hopefaith Actief lid

    8 aug 2014
    216
    1
    18
    En wat zou dat in houden? Nieuwe zwangerschap? Wat zeiden ze verder?

    Jeetje wat een achtbaan zo he!!
     
  14. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    420 komt wel overeen met 4 weken zwangerschap. Maar de curretage is morgen 4 weken geleden, dus dat is dan wel vreemd.
    Het kan ook toch een rest zijn, maar daar lijkt t ook niet op vond hij.
    Hangt nu echt af van de hcg waarde volgende week.
     
  15. hopefaith

    hopefaith Actief lid

    8 aug 2014
    216
    1
    18
    Moet je nu weer een week wachten met prikken? Kan je maandag niet dan zie je meteen of het stijgt..

    Word een hoop wachten voor je. Je kan het niet echt afsluiten of blij zijn.. blijf je volgen.. vind het spannend voor je en hoop echt op positief nieuws!
     
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Dat hebben ze ook wel eens tegen mij gezegd (Van dat ei na een mk wat onmogelijk is) en dat was een cyste. Dus daar zou ik bij jou ook vanuit gaan. Cystes kunnen ook de grote hebben van een eitje (rond de 2 cm of groter). Ik heb na meerdere miskramen cystes gehad (Was te zien bij een echo daarna).

    Ik heb na mijn vierde miskraam ook lang positieve testen gehad. De testen wisselen onderling wat dus dat hij nu iets donkerder is hoeft niet zoveel te betekenen en betekent niet perse dat je meer hcg aanmaakt. Bij mij bleek er wel een rest te zitten, een klein beetje. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Ik had na mijn miskramen daarvoor waar wel alles weg was ook nog 3.5-4 weken een positieve test dus het kan wel. Als je heel veel hcg hebt aangemaakt duurt het lang voordat het weg is. Maar omdat het bij jou niet echt lijkt af te nemen kan het ook zijn dat er nog wat zit. Je kan anders een hysterscopie vragen? Bij mij hebben ze niets gezien bij een gewone echo en een waterecho en kwamen ze er pas bij de hysterscopie achter.
     
  17. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik weet niet hoe ze zeker weten dat een cyste is, maar bij mij waren ze overtuigd dat het een cyste was. Ondanks mijn klachten. Woensdag avond nog met spoed een kijkoperatie om te kijken wat er allemaal aan de hand was. Maar cyste bleek een bbz in me linker eileider. Sterkte en ik hoop echt van harte dat je meer duidelijkheid krijgt. Ik liep 4 weken met klachten. Ik werd door verschillende artsen gezien en niemand wist wat er aan de hand was. Ben blij dat ik het nu kan afsluiten.

    Nogmaals sterkte!
     
  18. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie.

    Hcg 420 is nog wel veel na 4 weken, uitzonderlijk zei mijn gyn.

    Heb idd gevraagd of het geen cyste was, daar ben ik helaas ook bekend mee. (Er is er een verwijderd uit mijn eierstok toen ik 17 weken zwanger was van de eerste).

    Onwaarschijnlijk. Kreeg ik als antwoord.

    Dinsdag mag ik terug. We wachten maar weer (on)geduldig af!

    Ik heb overigens geen klachten, geen buikpijn, koorts, geen bloedverlies of andere gekke dingen. Alleen dus dat hoge hcg.

    Google me helemaal suf maar vind ook gewoon geen antwoorden. Hopelijk weet ik dan dinsdag eindelijk wat er aan de hand is. Wil dit afsluiten en verder.
     
  19. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Wat apart. Hopelijk dinsdag wat meer duidelijkheid!
     
  20. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    Hcg is keurig gedaald naar 184! Zo blij!
    Mag nu gewoon menstruatie afwachten en daarna kijken of alles schoon is. Wel elke week prikken tot hcg weer normaal is.

    En m'n ei is idd gesprongen hihi.
     
    hopefaith en Lolalilly vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina