extra gevoelige test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door butterfly89, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb de extra gevoelige zwangerschapstest van zwanger & kids besteld. Nu heb ik vanmorgen getest op 4 dagen voor mijn NOD, deze was negatief.
    Ik heb al heel wat verhalen gelezen over pas positief testen na NOD, maar in hoeverre is dat nog mogelijk als ik negatief test met een test die 6 dagen voor NOD af te lezen moet zijn? M'n hoop is een beetje weg, terwijl ik me echt zwanger voel!
    Het was trouwens zo'n dipstick.
     
  2. Nala010

    Nala010 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Bij mij waren de extra gevoelige langer negatief dan normale van de kruidvat.. Toen die van kruidvat knalde gaf de extra gevoelige een licht streepje..

    Succes
     
  3. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Oh dat is wel raar dan zeg! Zo betrouwbaar zijn ze dus niet..
    Dan koop ik misschien ook nog maar even een kruidvat-test en test ik daarmee op m'n NOD.
     
  4. Esther15

    Esther15 VIP lid

    20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Heb je de dipstick of de midstream?

    De dipstick werd bij mij pas na nod echt positief. De midstream 3 voor nod licht maar duidelijk streepje.
     
  5. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wat raar dat het dus bij velen niet werkt en het dus eigenlijk helemaal niet zo'n test is die 6 dagen voor NOD al betrouwbaar is..
    Ik heb vanmorgen getest met 'n dipstick. Ik heb ook nog zo'n cassette welke 6 dagen voor NOD kan, maar die probeer ik over 2 dagen wel weer.
     
  6. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Geeft me wel weer een beetje hoop ;)
     
  7. Esther15

    Esther15 VIP lid

    20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dipstick heb ik meer slechte verhalen over gehoord inderdaad.
    Dus dan heb jij nog de 3e variant over. Daar heb ik helaas geen ervaring mee. Ik duim hoor!
     
  8. mama09

    mama09 Fanatiek lid

    21 jul 2009
    1.225
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het zal per vrouw verschillen. Zelf had ik 5 dagen voor nod een mooie positieve test met de uiterst gevoelige midstream van z&k
     
  9. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Het gaat hier over de dipstick ;)

    @TS heb je een kruidvat in de buurt? Dan zou ik daar de 2v5 halen, die vond ik echt het best.
     
  10. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou je er niet op vast pinnen want ik had die test ook en was negatief terwijl de kruidvat test wel een licht streepje gaf..was zelf ook erg verbaasd!!
     
  11. natasha86

    natasha86 Fanatiek lid

    31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    hier ook eerst een positieve kruidvat en pas nadien de dipstick
     
  12. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Thnx allemaal :)
    Ik houd dus nog even hoop!
     
  13. mamajess1982

    mamajess1982 Actief lid

    13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had wel een heel licht streepje 5 dagen voor me nod met de dipstick (kreeg ik toen bij me ovulatietesten erbij) en een iets donkerder streepje bij de kruidvat 2v5
     
  14. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Eigenlijk is het wel best raar dat die van kruidvat soms beter is, want die extra gevoelige is vanaf 10 mlU, terwijl die van kruidvat 25 mlU is.
     
  15. mama09

    mama09 Fanatiek lid

    21 jul 2009
    1.225
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, maar ik hoorde laatst dat die van kruidvat eigenlijk 8,5 meet, terwijl er 25 staat aangegeven. Of dat klopt weet ik niet.

    De uiterst gevoelige midstream van z&k werd trouwens bij mij wel eerder positief dan de kruidvat 2v5.
     
  16. Fiend

    Fiend Lid

    30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Ik vind extra gevoelige testen eigenlijk ietwat belachelijk.. Ik had een dikke streep met de kruidvat, maar nog niks met 2 van die gevoelige testen (had ze nog liggen). Dus ja, wachten tot NOD is eigenlijk gewoon het beste, en er zijn zelfs vrouwen die dan nog niet positief testen. Mijn eerste zwangerschap heb ik met ongeveer 5 weken licht positief getest, terwijl ik met deze al met 3 weken licht positief testte.
     
  17. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Fiend: Raar dat bij jou de kruidvat ook eerder positief was dan die gevoelige!

    Ik test altijd 's morgens, maar ik drink 's avonds wel heel veel thee. Overdag vaak weinig tijd voor en dan ga ik 't 's avonds inhalen met thee drinken. Drink denk zo een liter. Zal dit uitmaken? Ik ga er 's nachts wel een keer uit om naar de wc te gaan, maar als ik dan opsta moet ik wel heel nodig.
    Kan dit dan alsnog de test negatief beinvloeden? Of zal dat niet zoveel uitmaken?

    Ik smeer natuurlijk progesteron creme en dat moet dus eigenlijk tot dag 28. Vorige keer was ik ermee gestopt op dag 30, toen iets erna positieve test en dag erna ongesteld geworden. Denk dus dat het ermee te maken kan hebben dat ik gestopt was met de progesteron.. Nu durf ik daar niet te vroeg mee te stoppen, maar zolang ik daar niet mee stop, word ik ook niet ongesteld. Lastig dus. :(
     

Deel Deze Pagina