30 weken echo - baby in stuit

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door j010, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Goedemorgen,

    Zoals de titel al zegt, gisteren 30 weken echo gehad en onze man ligt in stuit. Al voor wat langere tijd. Volgens vk ook nog ruimte genoeg om te draaien. Maar vind het dan toch wel spannend.
    Hij heeft nog zeker 5 weken om te draaien, maar toch. Ben nu al aan het stressen voor eventuele KZ.. <-- en dat zou mn ergste nachtmerrie zijn.

    Zijn er dames met positieve verhalen? :)
     
  2. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Dat zegt echt nog niets. Ik ben 37 weken zwanger en de kleine ligt ook in stuit. Toch beweegt de baby nog zoveel dat hij/zij steeds anders ligt. Helaas nog niet met het koppie naar beneden maar ruimte zat.
    Is het jouw 1e kindje?
     
  3. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Nee tweede kindje, maar onze dochter lag rond deze tijd al netjes met hoofdje naar beneden.
    Ik voel wel veel beweging, maar alleen maar met zn voetjes heb ik het idee..

    Jij bent nu 37 weken? Maar maakt je nog geen zorgen? Of zijn er al pogingen ondernomen om de baby te laten draaien?

    Ik ga proberen relax te zijn en het netjes af te wachten. :)
     
  4. Lemon macaron

    4 aug 2016
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben 34 weken en de mijne ligt al vanaf de 20 weken in dwarsligging
    Ik vind het net zo eng als jou loop al weken alleen maar met vragen in me hoofd en wat als...
    ben nu wel op het punt als het zo is, is het zo je kan er toch vrij weinig aan veranderen
     
  5. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik las toevallig pas op de website van een verloskundige dat bij 30 weken 25% nog in een stuit ligt en aan het einde van de zwangerschap nog maar 3%. Grote kans dat jouw kleintje nog draait dus!
     
    j010 vindt dit leuk.
  6. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Is ook wel zo, uiteindelijk doe je er niks aan en is het aan de baby. Nu maar hopen dat ze lief zijn voor hun moeders.. ;)
     
    Lemon macaron vindt dit leuk.
  7. Sambabal

    Sambabal Actief lid

    4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier tot en met de dag van vandaag in stuit, wordt uiteindelijk een geplande keizersnede volgende week.
     
  8. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn eerste lag met 30 weken ook nog in stuit. 'S nachts voelde ik mijn dochter mijn hele buik door bewegen en de volgende dag had ik een standaard echo en toen bleek ze helemaal goed te liggen :)
     
  9. MamavanThiemo

    MamavanThiemo Bekend lid

    21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik ben 33 weken en ook hier een stuit. Heb het idee dat het wel voorkeurshouding is. Ze ligt vaker zo dan andersom. Ik reken er niet te veel op dat ze gaat draaien. Zou het liefste gewoon natuurlijk bevallen maar als het niet anders is dan is dat zo. Maandag weer groeiecho dus ben benieuwd.
     
  10. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Zouden ze geen draaipoging kunnen doen dan, als jullie meisje niet meer uit zichzelf gaat draaien?
     
  11. MamavanThiemo

    MamavanThiemo Bekend lid

    21 okt 2012
    550
    11
    18
    Dat kan maar wil ik niet. Heb een hele gevoelige buik en hoor veel negatieve verhalen over draaien kindjes met wervel klachten daardoor. Dat is het me niet waard. Vorig jaar ons kindje in de zwangerschap verloren en wil geen enkel risico nemen in welke vorm dan ook.
     
  12. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Duidelijk! Wist niet dat zo'n draaipoging risico's met zich mee kon brengen. Lijkt me heel wijs om het dan niet te doen inderdaad!
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Onze jongste heeft vanaf in ieder geval week 27 t/m week 33 in stuit gelegen. Bij 33 weken lag ze goed.
     
  14. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Onze dochter lag ook al erg vroeg met haar hoofd naar beneden maar deze kleine... vrijdag met 29+1 een echo gehad en de voetjes lagen naar beneden en het hoofdje tegen mijn ribben.. maar de kleine beweegt nog heel veel dus ga mij echt geen zorgen maken. Het heeft toch geen zin om je daar heel veel zorgen over te maken ;)
     
  15. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Yep hier! Tot 33 weken lag ons dametje in stuit en bij 34 weken op de groei-echo ineens goed! Ik heb geen bewuste beweging /draai gevoeld oid. Ik maakte ook wel wat zorgen, maar je hebt er toch geen invloed op. Onze baby is nu bij bijna 38 weken nog niet ingedaald, is ook vast niet ideaal maar ik zie het wel want valt niet te beïnvloeden...! Succes!
     
  16. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Gelukkig heb je nog even.

    Mijn eerste lag vanaf het begin met elke echo in stuit, heeft nooit naar hoofdligging gedraaid en ik heb dus uiteindelijk gekozen voor een keizersnede, viel mee hoor
     
  17. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier tot vorige week ook in stuit. Gister een controle echo gehad om te kijken hoe ze lag. En ze ligt nu goed.
    Heel de zwangerschap eigenlijk met controles lag ze in stuit.
     
  18. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Tjeetje wonderlijk dat ze dan toch nog draaien he. Vind ik in ieder geval.
     
  19. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Heb het idee dat ze nog alle kanten op vliegt zo af en toe. Ze heeft heel veel ruimte
     
  20. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ik krijg vrijdag een versie! Ja vind het op zich wel spannend, maar mijn 2e kindje lag ook in stuit! Met 37 een versie gehad, lag even goed maar kindje is terug gedraaid. Toen met 39 weken nog een versie gehad en toen blijven zitten! Zelfs met 39 weken nog ruimte om te kunnen draaien dus vandaar dat ik zei, maak je nog geen zorgen! 2e of meer kindjes hebben nou eenmaal meer ruimte door de opgerekte baarmoeder!

    Ik hoop nu dat de versie ook lukt. De risico's zijn echt minimaal! Bij een keizersnee en stuitbevalling veel meer risico voor het kind dan met een versie.
     

Deel Deze Pagina