30 weken zwanger en kamperen.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door chantalvl, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Eind volgende maand ben ik 29 a 30 weken zwanger.
    Ik ga dan samen met een vriendin 1100km rijden naar vrienden die zijn geëmigreerd naar Frankrijk.
    We gaan op een camping staan ongeveer 5km bij hun vandaan en blijven daar 5 dagen. Onze vriendin heeft een plek gereserveerd voor ons dicht bij het toiletgebouw, aangezien ik er 's nachts nog wel eens uit moet tegenwoordig. :rolleyes:
    We zullen om en om rijden, en extra vaak stoppen om de beentjes te strekken, ook hebben we een grote tent geregeld waar we normaal in kunnen staan. (half liggend aankleden lijkt me tegen die tijd niet heel handig meer :p) Ook heb ik een 50cm dik luchtbed, en als dat niet fijn ligt, dan regelt onze vriendin een matras.

    Kamperen is iets waar mijn vriendin en ik beiden van houden, en normaal denken we er niet zo veel bij na. Maar nu ik zwanger ben vragen we ons af of er dingen zijn waar we rekening mee moeten houden.
    Zijn er hier ervaringsdeskundigen met tips??:cool:
     
  2. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    chantalvl vindt dit leuk.
  3. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha tja, al een soort van beloofd voordat ik wist dat ik zwanger was. We gaan het gewoon doen, en we hebben geen haast. :)
    Goede tip! Ik had nog nooit van zo'n gordel gehoord. :roflmao:
     
  4. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Lekker genieten!
    Ik zelf vind het ideaal . Echt een aanrader.
     
    chantalvl vindt dit leuk.
  5. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    M'n zoontje van 4 en ik zijn op dit moment met z'n tweetjes lekker aan het kamperen met de tent. Ik heb last van bekkeninstabiliteit en zag er stiekem wel een beetje tegenop maar het bevalt eigenlijk heel goed! Onmisbaar is toch wel een goede stoel naar mijn mening en de plasemmer (wij staan heeel ver van de toiletten vandaan). Ik heb wat lucht uit het luchtbed laten lopen omdat dat prettiger voor mijn bekken aanvoelt maar slaap hier eigenlijk lekkerder op dan in mijn eigen bed op dit moment.
     
  6. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wij staan dicht bij toiletgebouw, dat scheelt.
    Wat voor stoel vind jij fijn? Dat van dat lucht uit dat luchtbed is wel een goede tip! Bedankt! :)
     
  7. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Wat een fijne stoel is, is natuurlijk ook wel persoonlijk en afhankelijk van je fysieke gesteldheid en postuur. Ik heb normaal gesproken van die Lafuma vlinderstoelen mee maar daar hou ik het nu geen 10 minuten op uit. Ik heb nu zo een stoel mee:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Geen tips voor wat betreft het kamperen. Stoer dat je het gaat doen. Ik heb met die termijn ook nog lange autorit gemaakt en wil je wel adviseren echt voldoende te bewegen bij stops (en ook een rondje gaan lopen oid) en ook onderweg in de auto oefeningen doen met je benen. Je zou zelfs kunnen overwegen om steun panty sokken te kopen (bijv goedkoop bij Hema) om te helpen bij de bloedsomloop.

    Ik reageer ook even op dat gordel assecoire. Ik zou daar erg mee oppassen. Ik heb juist gelezen dat, dat soort accesoires de werking van de gordel kunnen beïnvloeden (en daarmee dus minder veilig maken). Overigens gaat bij mij de gordel automatisch onder de buik, dus heb er helemaal geen last van.
     
  9. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik kan het merk net niet lezen (lijkt dukdalf). Wij hebben dukdalf campingstoelen, wel een paar jaar oud. Zou dat wat zijn? Eventueel kussentjes mee.
     
  10. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Bij mij gaat de gordel nu inderdaad ook nog makkelijk onder mijn buik, maar even kijken hoe dat volgende maand is.
    Ik kan wel even van die dingen halen bij de Hema inderdaad. En inderdaad lekker rondje lopen af en toe.
    Vorige week nog wel dik 2 uur achter elkaar gereden na een lange dag zwarte cross. Neem aan dat als we elke 1,5 uur een stop doen, dit prima moet lukken.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  11. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ze zijn van Outwell. Mijn ouders hebben ook Dukdalf-stoelen, zitten inderdaad prima volgens mij.
     
  12. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Thnx voor de tip!
     
  13. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    #13 XmoonlightX, 24 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2017
    Ik heb het beide zwangerschappen gebruikt en zat veel op de weg
    Dus ook regelmatig noodstops hierbij ;)
    De gordel trok goed aan hoor
    Hij zit tussen je benen vast maar de gordel heeft dezelfde bewegingsmogelijkheid omdat het door een lus zit
    Hij zit alleen wat lager dus.
    Bij een noodstop gaat de gordel dus niet over je buik, maar wordt deze bij je bekken aangetrokken.

    Het voldoet aan de scandinavische eisen en die zijn strenger dan de europese eisen ;)
     
    chantalvl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina