31 weken en verzakking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door minniemo, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemo

    minniemo Actief lid

    28 aug 2014
    229
    8
    18
    Sinds mijn vorige zwangerschap heb ik niet bepaald een sterke bekkenbodem. Deze zwangerschap had ik al vroeg last van m'n onderbuik en bekkenbodem. Een erg zwaar gevoel van onder, zeker na een tijd zitten. Dat zware gevoel wordt nu steeds erger, alsof ik een bal tussen m'n benen heb en m'n bekkenbodem er uit valt. Heb altijd al moeizame ontlasting, ondanks de vezel zakjes en veel drinken, dit voelt ook oheel ongemakkelijk en pijnlijk.

    Ik kan het nu zelf niet zien door m'n dikke buik maar als ik zelf voel van onder, voel ik ook echt een soort verdikking bij beide schaamlippen. Het voelt niet als normaal..

    Iemand hier ervaring mee? Moet ik naar de huisarts stappen of gewoon een oefen therapeut of bekken therapeut inschakelen? Vind het zelf nogal ongemakkelijk en gênant..
     
  2. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Zou het even aankaarten bij je verloskundige
     
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Is niks genants aan hoor! Doktoren zijn niet anders gewend.
    Hoe je het beschrijft klinkt het niet echt prettig. Ik zou gewoon even een afspraak maken met je vk.
     
  4. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik zou het even aankaarten bij je verloskundige, ik heb het ook wel een beetje. Na de bevalling ging het de vorige keer weg met bekkenbodem oefeningen, maar misschien is het voor jou verstandig om daar al mee te beginnen. En gek is het niet hoor, dit is een bekend probleem bij veel zwangeren en bevallen vrouwen. En iets wat je niet op zijn beloop wilt laten.
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw

    Bedoel je dat je schaamlippen dik aanvoelen?


    Ik heb dat hier ook gehad, en ook dat hele zware gevoel van beneden, alsof je vagina er zowat afvalt..
    Je kan het even vragen/na laten kijken..


    Ik heb overigens geen verzakking :)
     
  6. Linie

    Linie Bekend lid

    2 okt 2012
    903
    38
    28
    Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt. Ik zou het in ieder geval met je verloskundige bespreken, maar ook alvast een afspraak maken met een bekkenbodem therapeut! Je moet natuurlijk ook nog bevallen en wellicht kun je daarvoor ook goede tips krijgen om erger te voorkomen. En anders is het zeker aan te raden om het na de bevalling wel te doen. Sterkte ermee!
     
  7. minniemo

    minniemo Actief lid

    28 aug 2014
    229
    8
    18
    Bedankt dames, het is voor een aantal dus herkenbaar. Voelt zo stom..

    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik bij een bekkentherapeut gelopen, hier had ik voor mij gevoel weinig baadt bij. De oefeningen doe ik nu wel regelmatig.

    Heb nog is zitten lezen op internet en het lijkt ook wel erg op spataderen. Heb vooral links onder een flinke verdikking en op m'n vagina, tussen m'n lies en schaambot.

    Ik moet volgende week donderdag naar de Vk dus ga het dan even aankaarten.

    Bedankt dames!
     
  8. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ik zou dit zo zelf geschreven kunnen hebben.
    Hier dus ook helaas last van. Heb het nog niet aan de dokter of verloskundige gevraagd.
    De bekkenfysio vertelde dat het geen verzakking was maar wat dan wel, dat wist ze niet. Moest ik maar even aan de dokter vragen.
     
  9. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Het kunnen idd heel goed spataderen zijn, dan is de boel ook helemaal dik en gezwollen. Door de druk van je baarmoeder voelt het zo zwaar. Je kan er helaas dan niks aan doen, inlegkruisjes in de vriezer toen ter verlichting bvb kan, maar er is geen steunkous voor zoals voor je benen :p na de bevalling slinken ze wel weer snel.
     

Deel Deze Pagina