1e echo, ben zo zenuwachtig help!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door memke, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Ik heb a.s dinsdag 1e echo.De echo is wat laat want er zat vakantie tussen..
    Ik ben zo ontzettend zenuwachtig! Ik ben zo bang dat het verkeerd is of wat dan ook en dat had ik met mijn vorige zwangerschap niet zo erg!
    Dat komt ook dat ik nog aan de Oxazepam zit,5 mg daags dus dat is de laagste dosis en ben druk bezig met afbouwen en dat gaat hartstikke goed..De VK zei liever niet maar omdat ik afbouw moet het geen probleem zijn,maar toch is mijn angst super groot!
    Ik heb ook lang zo veel klachten als met mijn vorige zwangerschap..
    Pijnlijke borsten en buik wat voller.. en dat is het...Vorige keer had ik echt een hele waslijst aan klachten..
    Wie kent dit gevoel,en wie kan mij wat gerustellen]
    BVD een onzekere mama :(
     
  2. angel81

    angel81 Bekend lid

    10 apr 2007
    920
    0
    0
    Heb dinsdag mijn 20 weken echo en ben net zo zenuwachtig...Ach hou maar in mijn achterhoofd dat het vooral ook heel erg leuk is om je kleintje weer effe te zien! Het duurt al lang genoeg die 9 maanden.

    Heel veel succes dinsdag
     
  3. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ik zat ook aan de oxazepam...maar als het al schade aanricht aan e kindje is het pas na de 20 weken en dan vooral hartje en nieren, en dat zien ze nu nogh niet!
    Hier flink geslikt nog en een gezonde meid!(tenminste als het goed is)
    Slik het nu overigens niet meer, geslikt tot 13 weken.
     
  4. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Memke,

    Ik heb aanstaande woensdag mijn eerste echo bij de gynaecoloog.
    Ook ik slik oxazepam en daarbij nog fluvoxamine.
    Ben ook erg zenuwachtig voor de echo.
    Maar je moet proberen te ontspannen het is tenslotte iets leuks wat je gaat doen.
    Ik ken mensen die hun hele zwangerschap door oxazepam slikte en kon geen kwaad alleen na de bevalling kan je kindje wat ontwennings verschijselen krijgen je kindje word dan goed nagekeken door de kinderarts.
    Heel misschien nog 2 dagen in de gaten gehouden hoe het kindje reageerd.
    Ook ik moet minderen met medicatie maar helemaal stoppen hoeft niet omdat ik erge agorafobie heb.
    Mag alleen dan geen bostvoeding geven omdat het medicijn over gaat in de moedermelk.
    Nou als mijn arts dat zegt kan jouw dosis helemaal geen kwaad.

    Dat je nu haast geen klachten heb is niet erg iedere zwangerschap is namelijk weer anders.
    Ben zwanger van mijn eerste maar ken zat mensen die meerdere kids hebben.
    Daar zou ik me niet druk over maken als ik jou was.
    Snap je onzekerheid wel hoor maar is echt niet nodig meid.

    Probeer as dinsdag lekker te genieten en hou ons op de hoogte hoe het gegaan is!

    Groetjes,
    Patricia
     
  5. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ok dankje Patricia..Ik ben wat geruster nu...
    Ik zal wat minder piekeren, maar ja ik ben niet eerder gerust als ik dinsdag ons kleintje zie..En ik zal er van genieten hoor!Ik weet dat het prachtig is om te zien..
    Jij ook genieten woensdag en ik hou je op de hoogte als je mij ook op de hoogte houdt...

    Groetjes Annette
     
  6. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Annette,

    Gelukkig ben je wat gerust ;)
    Ik maak me ook zorgen hoor en had toen te gynaecoloog gebeld en ze praatte me helemaal kalm.
    Bij mij komt er natuurlijk nog mijn agorafobie bij kijken maar ze vertelde me dar veel mensen zich druk maken om een echo(maakt niet uit hoever je bent)en altijd weer vrolijk naar huis gaan met een trots gevoel.
    Daar hou ik me gewoon aan vast :D
    Zou het zeker leuk vinden als je me even laat weten hoe het gegaan is.
    Doe ik dat ook :)
    Heel veel succes dinsdag!
    Tot schrijfs.

    Groetjes,
    Patricia
     
  7. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    nou ik heb vanmiddag de 1e termijnecho gehad, en zag er perfect uit...Ben nu 11 weken en 3 dagen.Dus 3 dagen minder lang dan ik dacht..
    Was een erg mooi echo,hij/zij sprong nog even omhoog en ging daarna weer lekker zitten, was zo lief..Je kon alles ook heel goed zien.. Zag er perfect uit en heb me zorgen om niks gemaakt! Alles zat er al op en aan, en het is nog maar 5 cm,en ben helemaal verliefd,hihi...
    Laat je mij morgen even weten hoe jou echo is gegaan? Ben benieuwd.... Succes morgen...

    Groetjes Annette
     
  8. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hey Annette,

    Wat leuk echt gefeliciteerd meid :D
    Dus je hebt je druk zitten maken om niks hihi.
    Ja ik zou vandaag gaan maar helaas ging het niet door omdat de auto van degene die ons zou brengen kapot was :cry:
    Nu moet ik maandag naar de gynaecoloog.
    Maak me best druk omdat ik angst heb om buiten de deur te komen.
    Heb last van paniekaanvallen.
    Maar doet me goed te weten dat het allemaal meegevallen is bij je.
    Daar houd ik me dan aan vast ;)
    Heb je een inwendige echo gehad?

    Groetjes,
    Patricia
     
  9. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Heeyy Patricia!

    Wat jammer dat je echo niet door kon gaan..Balen man..
    Dus maandag dan voor echo of andere keer?
    Wat verveldend voor je dat je paniekaanvallen hebt,dat lijkt me erg moeilijk!
    En nee heb geen inwendige echo gehad omdat ik al verder heen ben.Met mijn zoontje wel gehad en hij was toen bijna 7 weken..En ik denk ook niet dat jij dat hoeft hoor.. Je bent al dikke 10 weken dus volgens mij kunnen ze het dan ook wel heel mooi zien!
    Nou succes verder en hou me op de hoogte ok?

    Groetjes Annette
     
  10. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hey Annette,

    Ja ik krijg dan meteen een echo.
    Hopelijk hoeft ie niet inwendig.
    Maar denk van wel omdat ik behoorlijk gezet ben.
    Ik hoop wel dat mijn arts gelijk had dat ik 10 weken en een paar dagen zwanger ben.
    Het was namelijk een schatting.
    Maandag weet ik meer.
    Zul je voor me duimen?
    Die paniekaanvallen maken me wel zorgen ja en is zeker geen fijn gevoel maar ik moet er doorheen BIBBER hopelijk kan ik daar een beetje genieten van de echo.
    Ik laat zeker even weten hoe het gegaan is.

    Groetjes,
    Patricia
     
  11. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Hey Patricia!

    Tuurlijk zal ik voor je duimen! En je gaat ook genieten van de echo hoor! Het is super mooi om te zien allemaal..Ik krijg woensdag nog een echo,ze gaan nog nekplooimeting doen,want die tijd had de assistente niet gerekend,beetje dom maar ja dan gaan we gewoon weer heen,kan ik hij/zij ook weer even lekker zien..
    Nou ik hoor nog van je!
    En niet te veel over in zitten hoor! Komt allemaal goed!
    Groetjes Annette
     
  12. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    hoi meiden ik breek ff in in jullie gezellig gesprekje ;)

    memke, wat fijn dat alles goed is, nu lekker gaan genieten hoor het gaat o zo snel.

    patricia, ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij krijg je gewoon een uitwendige echo hoor. Het maakt niks uit of je gezet bent of niet.
    Maar als het niet zo is geen zorgen een inwendige echo stelt echt niks voor. Ik heb het ook 2 keer gehad en een paar weken na de bevaling weer omdat ze bang waren dat er nog wat moederkoek was achter gebleven. Toen deed het wel wat zeer, maar ja er zaten toen ook heel wat hechtingen in :)
    dus geen zorgen meid stelt echt niks voor. ;)
     
  13. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Annette,

    Ok dankjewel.
    Ik laat maandag meteen even weten.
    Hahaha eerst stelde ik jou gerust en nu vraag ik het zelf aan je :)
    Wel leuk dat je woensdag weer mag gaan kun je meteen een foto vragen en evt een opname maken met een camera als je die hebt.
    Ik ga vragen of dat mag lijkt me zo leuk later terug te kijken en aan familie+vrienden te laten zien.

    Chantalk dankjewel voor je berichtje ik hoop dat je gelijk hebt.
    Ben benieuwd of mijn zwangerschaps banner nog klopt als ik geweest ben hihi.
    Het is ook zo lastig als je last hebt van paniekaanvallen en straatangst om dan een ziekenhuis in te gaan.
    Gelukkig gaat mijn mannie mee en een vriendin.

    Groetjes,
    Patricia
     
  14. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Annette,

    Nou ik ben geweest hoor.
    Zo ik was in de auto echt bang op weg naar het ziekenhuis huilen en bibberen.
    In het ziekenhuis aangekomen werd ik wat rustiger.
    Zo wat is het daar een doolhof zeg.
    In begin heeft de gynaecoloog me vragen gesteld en daarna de echo!
    Ooh wat ik toen zag is echt onbeschrijfelijk mooi.
    Ik was zo blij en mijn verloofde emotioneel hihi hij was ook nerveus.
    Gelukkig was mijn vriendin ook mee en hebben we zeer veel steun aan gehad.
    Onze kleine is nu 10weken en 2dagen oud en 3,5cm en het hartje zagen we mooi kloppen alles was goed.
    Het was wel een inwendige echo maar voelde niet naar.
    Waar ik wel van schrok is dat ik na de echo naar afdeling poli moest om bloed te laten afnemen.
    Dit is om te kijken of het kindje geen aangeboren afwijkingen heeft.
    Gelukkig deed het geen pijn.
    Was behoorlijk lang in het ziekenhuis maar ze waren zeer lief voor me en voel me nu mega sterk.
    Heb twee foto's mee gehad en over twee weken mag ik weer voor een echo voor een nekplooi meting.
    De foto's probeer ik er vandaag nog op te zetten.
    Bedankt voor het duimen ik heb er zeker aan gedacht.


    Groetjes,
    Patricia
     
  15. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Hey Patricia...
    Ben blij dat alles goed is gegaan! Mooi om te zien he? Zo'n klein hummeltje wat lekker in je buik beweegt..
    Het valt wel mee inwendige echo he? Je maakt je vaak drukker en achteraf valt het altijd mee! Dat ken ik nl ook wel hoor!
    Maar blij dat alles goed lijkt!
    Ik ben vandaag ook nog voor een echo geweest, nekplooimeting.. Kans van 1:20.000 dus dat lijkt aardig goed! Ik had er wel vertrouwen in,maar toch wil je het wel zeker weten.. Hij ging er zo mooi voor liggen, zo van O jullie willen mijn nekplooi zien nou dan ga ik even zo voor jullie liggen,dat viel die vrouw ook al op,vond ze wel schattig..
    Nou jij moet over 2 weken toch voor nekplooimeting?
    Nou hoor wel weer van je..
    Goetjes Annette
     

Deel Deze Pagina