33w zwanger, bruin vocht uit tepel.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ButterflyPassion, 28 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    He dames,

    Toch maar een topic geopend al schaam ik me dood.. Ik maak me niet echt zorgen maar vraag me toch af of meerdere dames hier last van hebben.

    Ik heb sinds een week of 2 dat ik bruin vocht verlies uit mn linker tepel. Er zitten bruine vlekjes in mn bh, en er zitten ook meerdere kleine korstjes in de groefjes van mn tepel zeg maar. Als ik die korstjes weg haal met mn nagel, en ik een beetje in mn borst / tepel knijp, komt er weer nieuw bruin vocht uit. Niet veel, echt maar een klein druppeltje wat dat groefje weer opvult zeg maar. Als ik het dan af veeg met een wc papiertje is het echt bruin, dus niet rood of gelig.

    Komt iemand dit bekend voor?? Morgen heb ik een afspraak met s gyn, kan zal ik dit gewoon met hem bespreken?
     
  2. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    He wat vervelend. Dat kan dacht ik duiden op een borstontsteking. Ik zou als ik jou was het niet aan je gyn vragen maar morgen meteen de huisarts er over bellen. Succes!
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat is colostrum. De eerste voeding voor je baby.
    Ik had het ook rond die periode en als je net bevallen bent zie je het de eerste paar dagen ook uit je borsten komen.
    Het is vaak inderdaad gelig, maar kan ook bruin opdrogen.
     
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Edit: ik dacht dat het niet bruin kon zijn maar lees net over het rusty pipe syndrom. Dat past er wel bij.
     
  5. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    #5 ButterflyPassion, 29 mei 2017
    Laatst bewerkt: 29 mei 2017
    Dankjewel dames voor jullie antwoord.

    Ik heb besloten het te bespreken met mn gyn vanmiddag en dan hoor ik van hem wel of het eventueel nodig is de huisarts te bellen. Ik laat het nog weten! Ik heb geen last van zeer borsten oid.

    @rocketscience ik heb ook even gegoogled op rusty pipe syndroom. Bedankt voor het benoemen. Ik gok inderdaad hier op! Maar vanmiddag weet ik hopelijk meer.
     
  6. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Heb ik ook last van gehad, besprak dit toentertijd met een lactatiekundige, ze zei of het rusty pipe syndrome of iets anders. Bij mij was het meer rood, dan bruin, maar geen bloed. Bleek door de zwangerschapsvitaminen te komen van Davitamon, die waren namelijk rood.

    Zou ook voor de zekerheid ff bespreken.
     
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Klinkt inderdaad heel normaal! Goed dat je het aan de gyn gaat vragen - helemaal niets om je over te schamen! Sowieso moet je schaamte niet in de weg laten staan om dingen te bespreken met een arts/vk/kraamzorg - er gaan vast nog genoeg van zulke momenten komen!!
     
  8. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Goede middag Dames,

    Nou net terug van de gyn, en het was volkomen normaal hoor. Komt soms voor zei hij dat het een andere kleur is, in mijn geval dus bruin. Hij vroeg of het uit 1 tepel kwam of uit allebei. Nou uit mn linker komt het dus continue een beetje, wat ik al zei. En wat blijkt, als ik een beetje in mn borsten knijp dan komt het inderdaad uit allebei mn borsten. Uit sommige kliertjes is het dan gewoon gelig, uit sommige kliertjes dus donkerbruin.

    Bedankt voor het meedenken en geruststellen allemaal! Voor de rest was ook alles weer goed met de baby en met mij dus weer helemaal blij
     
    Lindavvv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina