34 weken en ontsluiting + voelen van hoofdje. Wat betekend dit?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Regenboog01, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    hoi,

    Deze zwangerschap verloopt niet rustig en zonder problemen. Afgelopen woensdag opgenomen ivm weën. Ik was toen precies 34 weken. De baarmoedermond was nog compleet gesloten en niks geen ontsluiting. 3 uur later baarmoedermond half verweekte en een vingertop ontsluiting. De volgende ochtend (het bleef onrustig), 1-2 cm ontsluiting. Hierna is het gelukkig gestopt met ontsluiten maar buik blijft onrustig.
    Vanmiddag best hevige menstruatiekrampen, snel harde buiken en ook met regelmaat. Nu lig ik weer in het ziekenhuis. Dat ik binnenkwam was situatie hetzelfde. 1-2 cm ontsluiting, half verweekte baarmoedermond. Nu 3 uur later voelt ze met een vingertop het hoofdje. Dit voelde ze 3 uur geleden nog niet. Ze kwam er nog helemaal niet bij zei ze. Ontsluiting wel hetzelfde. Ik mag nu naar huis, want die contracties doen niet heel veel..
    Ik moet pijnstilling nemen en een slaaptablet. Ze denken dat ik of onbewust zoveel spanning heb en de ontsuiting mogelijk tegenhoud of dat mijn baarmoeder zo overprikkeld is en mijn lijf niet voldoende ontspant waardoor door gaat.

    Heeft er iemand ervaring met bovenstaand? Goed liep dit af? Ik weet dat het bij iedereen anders kan zijn, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.. is dit echt wel een begin dat ik binnenkort ga bevallen of hoeft dat helemaal niet?
     
  2. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    Vaak is het zo dat je bij een tweede zwangerschap al wel wat ontsluiting kan hebben. Dat je baarmoedermond half of heel verweekt is hoort er naar mijn wetens niet echt bij...
    De krampen die je ernaartoe kunnen ook heel goed oefenweeën zijn.

    In jouw geval zou ik heel goed naar mijn lijf blijven luisteren de komende tijd en goed je rust pakken. Als je echt weeën en ontsluiting aan het krijgen bent,merk je dat vanzelf en kan je dat zelf niet tegen houden. Bij twijfel gewoon gelijk altijd bellen! Beter een keer teveel dan te weinig.

    Sterkte en hopelijk kan de baby nog een paar weekjes groeien en blijft ie nog lekker zitten :)
     
  3. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Geen ervaring maar dit gaat geen weken meer duren. Als ze eerst niets voelde en nu wel het hoofdje, dan laat dat vast niet heel lang meer op zich wachten..
     

Deel Deze Pagina