35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @Chitje fijn om te horen dat je weer beetje hoop hebt voor deze periode. Wie weet wat voor moois er uit komt. Ik hoop het zo voor je! Is de afspraak bij de gyneacoloog vanwege onderzoek of is het standaard afspraak?

    @MaLuc dank je wel. Balen dat deze ronde niet gelukt is. Wie weet lukt het als je druk bezig bent met verhuizen en je gedachtes er even niet zwangerschap zijn. Ik gun het je van harte!

    @Frullie ik heb alleen in het begin paar keer de ovulatietest gebruikt om zeker te weten dat de pijn die ik voelde ook echt ovulatiepijn was. Ik vond het idd ook best lastig. Die van clearblue werken met smileys ( heel duidelijk) maar voor deze test mocht je geen ochtendurine gebruiken en zoveel uur (geloof 4) niet naar wc zijn geweest (kan soms behoorlijk lastig zijn:D)die van kruidvat waren dan wat minder streng maar een kriem om ze goed af te lezen (is het nu echt roze of kan hij nog donkerder). Laatste keer heb k clearblue advanced gebruikt. Deze mag je met ochtendurine doen en geeft aan als t bijna zo ver is (knipperende smiley) en als het daadwerkelijk zo ver is (smiley).
    Wij deden eigenlijk altijd om de dag maar gyneacoloog zei laatste keer dat we gerust iedere dag mochten klussen rond de ovulatie. Dat hebben we de laatste keer ook gedaan; wie weet heeft het succes gebracht ;)
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Waarom wil hij wachten? Heb je heel erg last van zwangerschapsmisselijkheid? Dan snap ik het enigszins, ik zou zwanger ook weinig hebben kunnen doen (Dit hele weekend geklust..en dan bedoel ik letterlijk:D in nieuwe huis) maar ja als het niet meteen lukt dan is dat al niet aan de orde en zonde van de 2 pogingen die je had kunnen doen...
     
  3. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @vlinderCN, geen echte reden eigenlijk. Ik heb beide zwangerschappen geen last gehad van misselijkheid, al geeft dat natuurlijk geen garantie voor de derde keer. Toch zou ik best verbaasd zijn als ik deze keer ineens allemaal kwaaltjes zou hebben. Een beetje koudwatervrees denk ik :D
     
  4. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen ga ervoor. Je weet niet hoe lang het duurt en het komt toch nooit uit. Daarna zijn er weer andere dingen.
     
  5. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @Suezele : ik hoop het ook zo!! Die afspraak is standaard na 3 mislukte pogingen. Evaluatie en evt bijsturen zeg maar. Weet eerlijk gezegd ook niet echt wat ik er van moet verwachten. Heb zelf dus wel een boel bespreekpunten. Hoop erg dat hij luistert en beetje mee wil denken. Vond het de vorige keren wel een prettige arts.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hier is het helaas alweer duidelijk dat ik volgende ronde in moet:cry: wist het eigenlijk al vanaf 4dpo en gisteren had ik nog hoop dat ik een innestelingsdip kon hebben maar vandaag 8dpo en nog nooit zulke lage temperaturen gehad in cyclus. Het voelt ook gewoon al of ik ongesteld ga worden.

    Ik ga zodra bloedverlies begint een afspraak inplannen. Ik ga dan mijn 6e cyclus in sinds miskraam en heb het idee dat het elke maand voor Jan doedel is omdat het niet goed zit. Eer dat we een afspraak hebben zijn de 6 cyclussen voorbij en wil geen kostbare tijd meer verliezen.
    Ene kant verbaast het me dat ik nog niet zwanger ben, hoe kan dat nou 3x bij eerste poging en nu nog steeds niet (ja ik weet dat veel vrouwen er jaren over doen maar in mijn perspectief is dit al lang plus ik ben al 39) anderzijds niet omdat ik verwacht dat je met deze pijn niet zwanger kunt raken.

    @Suezele is jouw test al mooi opgelopen?
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @vlinderCN : oh nee! Wat ontzettend balen en wat verdrietig:cry::cry::cry:.
    Denk goed om een afspraak in te plannen. Ga je dat dan nog in Nederland doen? Omdat je die afspraak in Gent ook al hebt staan? Kan je helaas ook geen antwoord geven op de vraag waarom je eerst zo makkelijk zwanger werd en nu niet meer. Maar kan me voorstellen dat je je dat afvraagt.
    Ach meis, heel veel sterkte.
     
  8. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik twijfel heel erg over Gent of ik de afspraak moet verzetten. Het is niet naast de deur en het idee was eigenlijk dat ik pas die stap wilde nemen als ik een 3e miskraam zou hebben gehad (Had de afspr uit voorzorg gemaakt, is 4mnd wachttijd) maar ja eerst zwanger worden.
    Voor fertiliteitsonderzoek ga ik liever in de omgeving, anders moet ik voor elke echo 2 uur enkele reis rijden. Maar mochten ze hier (nog) niet willen helpen dan heb ik die wel als backup. Dus denk dat ik m moet laten staan voorlopig.
    Wat een ellende elke maand weer zo he. Wel kort wachtbankje voor mij om toch maar iets positiefs te bedenken :(
     
  10. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @vlinderCN : ja afspraak sowieso laten staan. Afzeggen kan nog een paar dagen van tevoren en weer opnieuw plannen is een stuk lastiger. Is dat je eigen idee van die 3 miskramen? Is het echt specifiek en afspraak daarvoor of zou je ook meer algemene vragen kunnen stellen, zoals over die pijn of de andere vragen die je net stelde?
    En inderdaad kijken of je hier eerder terecht kunt. Ik snap wel dat een behandeling op afstand niet ideaal is. Hoewel je als het uiteindelijk gelukt is daar waarschijnlijk ook wel weer anders over denkt, omdat het het waard was.
    Dat is waar, na 8 dagen begin ik me normaliter af te vragen of het nu wel gelukt is. Duurt 12/13 dagen voordat ik het zeker weet. Maar ja, het is een schrale troost:(:(
     
  11. Otje81

    Otje81 Lid

    17 sep 2018
    43
    42
    18
    Vrouw
    Hoi Hoi! Ik ben helemaal nieuw op dit forum. Ik ben 37 en wij zijn bezig voor ons vierde kindje.
    Voor mij is het mijn vierde en voor mijn man zijn eerste kind. Ik heb uit een vorige relatie al drie kinderen en we willen heel erg graag nog één kindje van ons samen.
    Van de eerste twee kinderen was ik gelijk zwanger na één ronde en de derde was niet gepland en ik gebruikte de pil. Dit is alweer 7 jaar geleden en dus met een andere partner geweest. We zijn nu vier rondes bezig en heb woensdag mijn nod. Elke ronde heb ik vanaf de derde week in mijn cyclus zere en zware borsten en pijntjes in mn buik. Elke keer ben ik er van overtuigd dat ik zwanger ben maar het is nog niet gelukt tot nu toe.. Omdat de hoop elke keer zo groot is, is de teleurstelling echt heftig. Ik houd nu twee maanden mijn temp bij en heb een keurig cyclus van 28 dagen en eisprong op de 14e dag. Ook de ovulatie testen komen overeen met de temp lijsten van FF. Na dit lange verhaal is eigenlijk mijn vraag; hoelang zouden jullie nog zelf nog wachten met naar de dokter gaan? Ik begin wel redelijk gefrustreerd te raken en raak het geloof dat het nog lukt een beetje kwijt..

    Liefs Otje
     
  12. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hoi
    Hoi Otje,

    Ik snap je verdriet en teleurstelling maar al te goed. Ik denk alleen dat het weinig zin heeft om nu al naar de dokter te gaan, aangezien die waarschijnlijk gaat zeggen dat je eerst een jaar zelf moet proberen. 80% van de stellen is na een jaar zwanger. Ik snap heel goed dat elke maand wachten te lang is, maar het is niet gek dat het niet in 1x lukt, ook al was dat de vorige keren wel zo. Aangezien je een mooie regelmatige cyclus hebt is er voorlopig geen reden om te denken dat het niet zou lukken en gaat de dokter waarschijnlijk niks doen. Hoe moeilijk ook, geduld en blijven proberen!

    Groetjes,
    C.
     
  13. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Wel fijn dat ze dit standaard bespreken dan kan iig ook bekeken worden hoe ze beter op kunnen inspelen en niet nog keer gebeurd zoals de laatste keer.
    Heb je het gesprek al gehad?

    Hier gisteren weer getest en deze keer was het streepje al stuk donkerder. Het is er nog niet helemaal maar gaat de goede kant op. :)
     
  14. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Oww nee wat een rot nieuws! :( ik had zo gehoopt dat je positief nieuws had.
    Ik kan me zo goed voorstellen dat het enorm frustrerend is als je ervoor zo aantelt en het nu zo lang duurt. Die twijfel en onzekerheid is zo rot.
    Ga je verder qua onderzoek of wacht je nog even af tot je verhuisd bent?
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Foto? :)
    Zou het testen gewoon lekker laten en een afspraak bij de verloskundige plannen ;)

    @Otje81 ja lastig he, ik zit beetje met zelfde alleen waren alledrie mijn zwangerschappen vanaf bijna 37 jaar en met zelfde partner. Daar zou het misschien ook aan kunnen liggen dat jullie match iets minder is maar waarschijnlijk toch leeftijd :(.
    In principe kun je vanaf 36 jr wel na 6 maanden proberen aan je huisarts vragen om een doorverwijzing, soms beetje doorzeuren. Maar eer dat je je aan de beurt bent en alle onderzoeken hebt gehad ben je maanden verder. Dus zou het nog een aantal rondes afwachten.
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Suezele ja zodra het bloedverlies begint zit ik in 6e cyclilus dus dan ga ik alvast afspraak aanvragen, afhankelijk van hoe lang het duurt of het nog hier kan, anders hopelijk directe doorverwijzing naar nieuwe ziekenhuisplaats
     
  17. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @Otje81wat een vervelend nieuws:(
    ze geven aan dat als je 35+ bent je na half jaar proberen naar huisarts kunt gaan. En dan ligt het aan de huisarts of ze je nog half jaar laten proberen of dat ze je doorsturen. ik ben bang dat ze mogelijk zeggen dat je nog half jaar moet proberen omdat je al kinderen hebt (en je zwanger kunt worden) maar je kunt het natuurlijk altijd proberen als je het niet vertrouwd.
     
  18. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Ik probeerde het net al maar lukte niet om foto erbij te zetten. Maar volgende poging:) 20180917_073606.jpg
     
  19. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @Suezele : mooie test hoor!! Inderdaad stoppen en met de verloskundige contact opnemen en wachten op de eerste echo:).

    Ja wel fijn die evaluatie. Heb er nu ook echt wel behoefte aan. Nog 1 dagje wachten. En dan weer 2 tot echo en dan 2 of 3 tor IUI. Zo knip ik het maar een beetje op...

    @vlinderCN : ja gewoon doen. Meestal heb je niet morgen een afspraak en afzeggen kan altijd als je ineens de 6e cyclus toch zwanger raakt. Je kunt ook proberen afspraak vlak na je NOD dan te plannen.
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Mooie test hoor je bent superzwanger! Ik heb nooit knallers gehad, ook omdat ik meestal na 16dpo ofzo stopte met testen.
     

Deel Deze Pagina