35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Was wel een fijn gesprek. Had wel het gevoel dat hij me serieus nam. Ik krijg nu ovitrelle om m'n eisprong op te wekken, zodat de timing beter kan/wordt. Dat kan de nog resterende 3 pogingen. Daarna wordt het meteen IVF. Ik hoop zo dat dat niet nodig is en dat het deze maand gewoon raak is.

    Hoe is het verder met iedereen?

    @Mangoeste : hoe gaat het met de hormonen?
     
  2. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Chitje, fijn dat het een prettig gesprek was met de gynaecoloog. Hopelijk is een beetje hulp bij de timing net wat je nodig hebt en ben je nu snel zwanger.

    Hier geen nieuws, ongesteldheid voorbij en ergens eind volgende week verwacht ik mijn eisprong. Ook wordt ons nieuwe huis onverwacht een maand eerder opgeleverd, dus hopelijk maakt dat mijn man ook wat minder gestresst ;)
     
  3. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    @Chitje : Wat fijn dat je gyn je serieus nam en dat je mag starten met ovitrelle. Heb je al info gehad over hoeveel uur voor de IUI je dat moet spuiten?

    Ik heb nu mijn laatste tabletje clomid op voor deze cyclus. Wat een vieze tabletten zijn dat. Gelukkig niet zo veel last van bijwerkingen (geen opvliegers ;)). Wel een beetje een drukkend gevoel in mijn onderbuik en lage rugpijn.

    Vrijdag krijg ik mijn eerste echo. Hoop heel erg dat er nu niet teveel follikels aan het ontwikkelen zijn...Ik moet ook ovitrelle gebruiken als op echo te zien is dat het goed gaat.
    Wanneer moet jij nu weer voor echo?
     
  4. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @MaLuc : oh dat is mooi! Dus jullie kunnen eerder gaan klussen en verhuizen? Hopelijk inderdaad minder stress daardoor.

    @Mangoeste : fijn dat je weinig bijwerkingen hebt! En fingers crossed dat er niet teveel follikels zijn. Ik moet de ovitrelle 36 uur voor de inseminatie spuiten of 24 als als de follikel al heel groot is en dus wel eens eerder zou kunnen springen, maar in principe 36 uur dus. En jij? Ik heb vrijdag weer een echo op cd 10. Verwacht dat de follikel dan al wel (bijna) groot genoeg is. Meestal is die al wel 18 mm of daar in de buurt. En ik heb al een paar dagen vruchtbaar slijm, vanaf vandaag echt veel, dus verwacht dat hij al wel groot zal zijn. Hoeveel uur moet jij van tevoren spuiten?
     
  5. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Wat fijn om te horen dat ze naar je luisterden en ze je nu gaan helpen met de eisprong. Dat geeft weer meer hoop en vertrouwen. Ik duim voor je dat deze periode raak is!
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Chitje oh werkt dat zo met ovitrelle ;) hoe lang duurt het dan voor ei springt? Fijn weer zo snel al aan de beurt, echt een voordeel die korte cyclussen.

    @Mangoeste wat doet clomid nu precies en waarom hebben ze dat voorgeschreven?

    @MaLuc jee dat hoor je niet vaak in deze tijden! Bij ons zijn de stukadoors 2 dagen niet op komen dagen omdat ze nog andere klussen moesten afronden, die lui hebben t zo giga druk.
     
  7. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    @Chitje : ik moet volgens mij ook 36 uur van tevoren ovitrelle spuiten. Heb daar eigenlijk nog niet echt een duidelijke uitleg over gehad, maar ze zullen tijdens de echo's wel aangeven wanneer er precies geprikt moet worden.
    Ik loop net iets achter op jou. Wel dus allebei op vrijdag eerste echo, maar ik verwacht eigenlijk dat op CD9 er nog geen hele grote follikel zal zitten bij mij..
    Verwacht je dat je dan maandag de inseminatie zal hebben?

    @vlinderCN : clomid zorgt er indirect voor dat er wat extra LH en FSH wordt geproduceerd. Dit zorgt voor een eisprong, maar er is ook kans dat er meerdere follikels rijpen. Het wordt gebruikt bij vrouwen die geen (goede) eisprong hebben van zichzelf, maar dus ook bij IUI (doordat er meerdere follikels kunnen rijpen, meer kans op zwangerschap). Het hangt vooral van het ziekenhuis af of ze IUI in gestimuleerde cyclus doen of niet.
    Heb jij inmiddels al een afspraak staan voor fertiliteitsonderzoek in Nederland?
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee ik wacht tot menstruatie doorzet, ik verwacht vandaag. Zonder bloed is de cyclus officieel nog niet afgelopen. Zo stom zit toch ineens weer een beetje te hopen omdat er nog geen bloed is (meestal 9/10dpo al wel wat en nu 11dpo nog niks) terwijl dat met deze lage temp en trekkerige gevoel echt niet kan. Bij elk toiletbezoek verwacht ik het, krampen zijn al gisteren begonnen.

    Dat lijkt me dan toch wel spannend die clomid ivm tweelingkans, hoe groot is die kans hebben ze dat verteld? Als het mijn 1e kind zou zijn zou ik dat wel aandurven maar nu heb ik denk ik geen puf meer voor tweeling:rolleyes:. Wat gaat er niet goed met jouw eigen eisprong?
    Spannend hoor voor jullie aan dit traject beginnen, ik hoop voor je dat het snel een positieve test oplevert!
     
  9. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik word dit jaar 40 en we zijn bezig met de 2de. Ik ben sinds twee maanden wel onder behandeling van de gyn ivm de miskramen. Ik heb nu Follikelmetingen, wat ik super interessant vind. Omdat in dat follikeltje wel eens raak kan zijn haha.
    Deze maand breng ik voor het eerst Utrogestran in.
    Ik zit nu op het wachtbankje.
    Mijn gyn is best positief.
    Mijn bloeduitslagen zijn goed.

    Ik kreeg mijn zoontje op mijn 36ste en ik was binnen 4 maanden zwanger.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, ik ben altijd nieuwsgierig naar vergelijkingsmateriaal en wij zitten aardig op 1 lijn. Was op 36e meteen zwanger: mk en toen meteen zwanger van mijn dochter op 37e. Afgelopen maart weer meteen zwanger, weer mk. Alle onderzoeken in Nederland waren ook goed maar verder geen behandeling. Na 3x supersnel lukt het nu ineens niet meer.
    Wat krijg jij voor behandeling, naast de utrogestan voor je korte luteale fase?
    Oh ja en ben nu ook 39.
     
  11. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    @vlinderCN Ik heb alleen Follikelmetingen en Utrogestran.

    Ja ik zie het idd. Jij hebt ook best een vervelende tijd achter de rug. Welke behandelingen heb jij?
    Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig, maar we kunnen wel 'Zwanger' worden.

    Hopen dat we samen gauw een mooie positieve test krijgen :D en een mooie plakker.
    Dat geld voor iedereen natuurlijk die zwanger willen worden haha.
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee bij mij wilden ze verder niets doen omdat ik tot de laatste x makkelijk zwanger werd en er niets afwijkends is gevonden. Maar ik ben niet gerust op die lf en de pijn in mijn eierstok en nu zijn er alweer 5 cyclussen voorbij dus ik ga nu wel aan de bel trekken.
    Waar dient de follikelmeting voor, om te weten wanneer je met utrogestan moet starten? Wat rot dat je ook al 2 miskramen hebt gehad. Daar helpt de utrogestan niet tegen toch.

    Hebben jullie ook nog geen lui of ivf overwogen? Waarschijnlijk opperen ze dat pas als je min. (half) jaar bezig bent zonder zwangerschap (losstaand of het nu is geworden)?
     
  13. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Had niet door dat je menstruatie nog niet doorgebroken was. Dan snap ik dat je wilt wachten (liefst 9 maanden). Begrijp dat je altijd ergens toch een sprankje hoop houdt als er geen bloed is...Dat heb ik ook nog steeds na al die maanden (al went de teleurstelling toch ook wel hier). Ben er niet meer zo verdrietig om als in het begin, eerder moedeloos..

    De kans op een meerling na clomid is ongeveer 8%. Ik zou liever ook gewoon 1 kindje krijgen, maar als ik moet kiezen tussen niks of 2, dan wel een tweeling.
    Bij mijn eisprong gaat er (voor zover ik weet) niks mis over het algemeen. Die clomid in ons geval is dus alleen om te zorgen dat er meer follikels rijpen..

    @PBV : wanneer is jouw nod? Hopelijk snel weer raak en goed blijven zitten..
     
  14. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    @Mangoeste 30 sept is mijn NOD. :D

    Mijn gyn adviseert idd geen Clomid ivm meerlingen. Het is wel de volgende stap.
     
  15. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Mangoeste, hopelijk niet teveel follikels morgen bij de echo. En gelukkig weinig bijwerkingen van de Clomid.

    @PBV, wat verdrietig, meerdere miskramen. Ergens verwacht je eerst toch een beetje dat als het de eerste keer vrij snel goed ging dat de tweede keer ook zo zal zijn. Ten minste, dat heb ik wel. Wat doet Utrogestran eigenlijk? Sorry, ik heb (gelukkig voor mij) geen ervaring met de medische kant.
     
  16. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    @MaLuc ja het is ook verdrietig maar ik ben realistisch. Het kindje/vruchtje was niet gezond en dan stoot het lichaam dat af.
    Utrogestran is Progesteron. Dat zorgt voor opbouw van de baarmoederslijmvlies, dat het innestelen meer kans krijgt en nog veel meer haha.
     
  17. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @PBV, ah dank je, zo leer je hier elke dag bij ;) Hopelijk helpt het jullie, toch fijn dat er zoveel mogelijk is als het zwanger worden moeizamer gaat.
     
  18. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Net echo gehad. Er groeien 2 follikels. Waren nog wel te klein voor de ovitrelle, 13 en 14 mm. Dus zondag weer echo en dan waarschijnlijk afspraak voor de inseminatie. Ze kijken dan ook of de beiden doorgroeien. Als dat zo is is de kans dat ze beiden springen wel verhoogd door de ovitrelle volgens mij. Dan moet ik bedenken wat ik wil ivm verhoogde kans op tweeling. Na 3 mislukte pogingen denk ik dat het zo'n vaart niet gaat lopen, maar je weet het nooit natuurlijk.
     
  19. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hoe sta je tegenover een tweeling? Mij lijkt dat behoorlijk zwaar. Misschien voor jou nog zwaarder als je alleen de zorg hebt, of zou je veel hulp krijgen van je omgeving? Toch zou ik wel voor inseminatie gaan als er 2 follikels zouden zijn.

    Ik ben ook voor echo geweest: 1 follikel van 16mm. Zaterdagavond moet ik ovitrelle spuiten en dan maandag inseminatie. Voel me er helemaal enthousiast over :)
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat het iets went in de zin van, je moet toch door met je leven zoals het nu is. Ik ben ook iets minder verdrietig. Toevallig gisteren met een maatschappelijk werkster erover en die zei ook, probeer goed voor jezelf te zorgen en dus alles goed onderzocht te hebben en je vragen beantwoord, anderzijds proberen te ontspannen met leuke dingen doen (is wel wat lastiger in de drukte van verhuizing, vriend die 50uur werkt en dreumes die mega aanhankelijk is -ook heel schattig-).

    Ik vind 8% eigenlijk wel meevallen, 92% kans op eenling. De kans op een meerling is sowieso al groter hoe ouder je wordt (dacht ipv 1 nu 2-3% ofzoiets?) maar zeker in je eentje (@Chitje) zou dat wel heftig zijn. Moeilijke keuze maar hangt denk ik af van hoe de eitjes er over 2 dagen uitzien. Er is best grote kans dat 1 weer krimpt en de ander doorgroeit toch?

    Fijn dat jij al bijna de ovitrelle mag zetten Magoeste! En krijg je ook een progesteron boost o.i.d. erna, of was dit het?

    Zo onduidelijk wanneer een gyn nou wat voorschrijft, als ik de verhalen op deze site lees, lijkt het alsof ze er allen een ander protocol op na houden. @PBV krijgt utrogestan met lf van 11 en bij mij vonden ze het niet nodig met lf van 9-11. Nou ja ik ga gewoon weer dozen inpakken ;)
     

Deel Deze Pagina