35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @Mangoeste : ja een tweeling is samen denk ik al zwaar (hangt uiteraard ook van de kindjes af en hoe makkelijk of moeilijk die zijn), maar als ze allebei doorgroeien ga ik wel de inseminatie laten doen. Nog een maand wachten wil ik echt niet. Bovendien moet ik nog zien dat er 2 bevrucht raken en dan ook echt innestelen. Die kans is niet zo heel groot volgens mij. En als dat wel gebeurt is het wel gewoon natuurlijk gegaan, dus heeft het ook maar zo moeten zijn. Zonder echo had ik dat niet eens geweten.
    Spannend!! Ik hoop zo voor je dat je nu gewoon zwanger wordt!!

    @vlinderCN :Ja, die tip van leuke dingen doen. Ik snap het, maar je kinderwens is er altijd, ook als je leuke dingen aan het doen bent. Dat voelt voor mij soms ook een beetje als tijdopvulling. Niet altijd, maar soms wel. Dan denk ik, wat doe ik hier, ik zou zo graag thuis zitten met een baby. Nou ja...
    Ik heb geen idee wat de kans is dat er 1 weer krimpt. Ze zijn wel echt bijna even groot, dus ik weet ook niet wat dat voor de kansen zegt. Als er 1 10mm en 1 16mm is is die kans best groot volgens mij, maar bij 13 en 14 echt geen idee.
    Ik heb ook wel vaker gehoord dat een LF van 11 dagen echt prima is en geen invloed zou moeten hebben op je kansen hoor, aangezien innesteling tussen dag 7-10 is meestal. Maar ja, ik ben geen arts.
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nou ik ben blij gemaakt met een dode mus. Gisterenavond toch maar getest omdat ik nog steeds geen bloed verlies had. Zag ik ineens een heel licht streepje, helemaal in shock omdat ik het echt niet had verwacht deze maand. Vanochtend getest maar zag geen verandering, hoeft ook niet zo snel achter elkaar maar dacht ochtendurine is geconcentreerder. Nu zat ik alweer uit rekenen wanneer uitgerekende datum zou zijn, hoe oud mijn dochter dan is en dat ik dan nog net voor mijn 40e klaar ben etc.

    Maar helaas net ongesteld geworden:cry: dus als ik niet had getest had ik het ook niet geweten maar ja. Ik probeer het positief te bekijken dat het dus nog kan ondanks al die pijn die ik telkens heb maar aan andere kant ook zo de angst dat een gezonde plakker niet meer gaat lukken of nu weer maanden op zich laat wachten.

    Wacht ik een keer tot (na) mijn nod...krijg je dit.
    Ik ga toch morgen de gyn gewoon mailen om afspraak in te plannen verder onderzoek dat ik weet dat dat verder allemaal in orde is. En misschien dat een klein beetje hulp meteen werkt. @Suezele jij had dit vorige cyclus ook toch en toen meteen hsg en meteen zwanger (we zullen nooit weten of het zonder hsg ook gelukt was)?

    Pff maar wat een emoties weer door elkaar: teleurstelling, hoop, blijdschap, angst, verdriet, lekker met die hormonen.
     
  3. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig weer, @vlinderCN :( Ik zou als ik jou was inderdaad ook graag verder onderzoek willen. Sterkte in elk geval!
     
  4. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    @vlinderCN : Wat ontzettend jammer dat je toch nog ongesteld bent geworden! Als je overtijd bent, is de teleurstelling nog groter.
    Ik kan het ook niet laten om toch alvast te dromen en vooruit te kijken, als ik een enkele keer 1 of 2 dagen later mijn menstruatie heb dan verwacht.
    Hier is het ook steeds weer verwachtingen bijstellen..eerst hoopte ik op mijn 36e moeder te worden, nu hoop ik op mijn 38e een kindje te krijgen (maar eigenlijk ben ik al blij als het uberhaupt nog lukt voor mijn 40e..)
     
  5. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Mangoeste, Wat lijkt me dat moeilijk, steeds je verwachtingen bijstellen. Ik hoop heel erg dat jouw grote wens ook snel in vervulling mag gaan.
    Wat dat betreft pas ik eigenlijk niet zo goed in dit topic. Ik ben 37, maar ik heb natuurlijk al twee kinderen. Ik zou heel graag een derde kindje willen, liefst op mijn 38e nog, maar als het ons niet gegeven is, heb ik nog steeds een mooi gezinnetje. Als het niet lukt, ga ik ook niet de medische molen in. Dit zou ik bij de eerste en ik denk bij de tweede ook zeker wel gedaan hebben.
     
  6. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    @MaLuc : voel je absoluut niet bezwaard om hier te schrijven hoor! Dit topic is voor iedereen boven de 35, ongeacht of je nu wel of niet de medische molen in 'moet'.

    Of het nu om je eerste of derde kindje gaat..de wens is er en ik hoop dat die gewoon zonder mmm uit gaat komen.
     
    PBV vindt dit leuk.
  7. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Dank je! Ik hoop het ook :)
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja wat kun je er dan al helemaal in zitten in een dag of wat. Had je die keren wel op of voor nod getest en licht positief?
    Ik heb hele goede hoop voor je nu je eindelijk een handje wordt geholpen. Je hebt ook superpech gehad dat je zo lang moest wachten overal :( . Ik duim voor je dat het meteen raak is deze ronde.
     
  9. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Volgens mij is van alle keren mijn menstruatie 3 keer wat later begonnen. De eerste 2 keer wel getest (1 dag na nod), maar negatief. Heb nog nooit een positieve test gehad. De laatste keer heb ik gewoon afgewacht tot ik ongesteld werd...had geen zin in weer een witte test.

    De kansen met IUI zijn niet zo heel groot. Ze geven aan dat het per keer ongeveer 10% kans is, dat je zwanger raakt. Voor mij klinkt dat echter al best goed, want als het na 25 keer zelf proberen nog niet raak is, dan is de kans bij ons zonder IUI volgens mij nog kleiner dan die 10%. Ik begin er in ieder geval wel vol goede moed mee. Net de ovitrelle gezet (viel mee) en nu wachten tot maandag..

    Bedankt voor het duimen alvast. Voelt toch fijn als er met je mee geleefd wordt :thumup:
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ja en die clomid en ovitrelle zorgen natuurlijk alleen voor de eerste helft bedenk ik me nu. Terwijl bij jou ook alles gecheckt is en je elke maand eisprong hebt dus eigenlijk ging dat al goed toch? Wat ontzettend frustrerend dat onverklaarbare :( . Maar uiteindelijk lukt het toch bij de meeste stellen dat maakt het niet minder zwaar nu voor jullie. Iedere maand weer..

    Ik ben zelf heel bang dat mijn eitjes kwaliteit nu ik de 40 nader gewoon al veel slechter is, of eigenlijk is dat gewoon een feit natuurlijk. Alleen de ene gooit meteen 6 en krijgt het goede eitje terwijl de ander eerst 100x verkeerd gooit. Daar is volgens mij zelfs met ivf niet veel aan te doen. Tenminste dat vertelde ze mij op de poli herhaalde miskramen. Om het eitje te onderzoeken vergroot dat de kans weer op beschadiging en miskraam. Daar schrok ik wel van, dacht eigenlijk dat het dan wel goed zat, lekker naïef.

    Hopelijk zet mijn menstruatie vandaag door want gisteren was meer spotting, temp is al weer bijna basaal dus zal wel. Kunnen we weer verder.
     
  11. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @Mangoeste : hoeveel IUI pogingen heb je? Soms lossen die hormonen ook kleine foutjes in je eigen hormoonhuishouding op is volgens mij de gedachte. Hebben ze dacht ik niet echt een verklaring voor, maar daarom helpt het soms bij onverklaarde subfertiliteit. Spannend hoor!!

    @vlinderCN : ja weer een nieuwe ronde dan... Het blijft verdrietig dat het niet gelukt is. Het is gewoon feit dat de kwaliteit van je eicellen afneemt na je 35e (eerder natuurlijk ook al maar minder snel). Het is wel zo dat er grote individuele verschillen zijn, dus daar is moeilijk iets zinnigs van te zeggen volgens mij. Het is soms een kwestie van vaker schieten en dan komt het alsnog goed. En IVF lost slechte kwaliteit niet op nee, daarom nemen ook daar de kansen op succes af na je 38e. Het enige is dat ze het soort kunnen reguleren en dat je zeker weet dat er een eitje bevrucht is. Embryo's die overleven en teruggeplaatst kunnen worden zijn wel sterker, tenminste dat begreep ik een beetje uit het verhaal van de gyn. Ik hoop zo voor je dat deze ronde dan echt de laatste is! Het kan nog een zomerbaby worden!

    @MaLuc : ik hoop voor je dat je buiten de medische molen kunt blijven. En of het je eerste of 3e kindje is maakt niks uit hoor!

    Net weer follikelmeting gehad. Grootste is nu 17 mm, die andere was maar een beetje gegroeid, 13.5 mm nu. Dus is de vraag of die mee gaat doen. Geen idee wat de invloed van de ovitrelle daarop is. Lees wel dat het de groeispurt op het einde kan versnellen en in de bijsluiter staat wel verhoogde kans dat er meer follikels groeien groeien/springen, maar die moeten wel rijp zijn natuurlijk, anders heeft het geen zin. Anyway, vanavond ovitrelle spuiten en dan dinsdag inseminatie. Ik kijk er deze ronde wel weer wat positiever tegenaan dan de vorige. Fingers crossed!
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ja dat is idd wel zo @Chitje dat de sterkere (=gezondere neem ik aan) overleven. Ik ben nu zo bang dat ik nog een keer zo'n missed abortion mee moet maken. Dan liever dat het meteen mis gaat zoals nu. Lekker depridagje buiten ook :( het is nog steeds alleen maar bij toiletbezoek bloedverlies, hoop dat het vandaag echt begint dan kunnen we tenminste weer verder. Zal wel heftig worden, moet toch wat meer uit nu.

    Maar wat fijn dat alles er weer goed uitziet! Hoop dat er dinsdag een mooie samensmelting plaatsvindt.
    Ik denk dat het andere eitje te klein is maar ja je weet nooit. Zit me nu af te vragen of je op die manier in theorie een tweeling van 2 verschillende mannen zou kunnen krijgen. Als het andere eitje een paar uur later ook zou springen (en alles nog niet potdicht zit) en je zou van een andere man ook zaad binnen krijgen. Bizar.

    Nou op naar de zomerkindjes he. Volgens mij zit je nu in juni qua bevallen maar heb het niet meer uitgezocht, te confronterend.
     
  13. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Chitje, echt fijn dat je het op deze manier een stuk beter kunt plannen. En dinsdag alweer de inseminatie, ik duim voor een positieve afloop!

    @vlinderCN, hopelijk zet het nu gauw door, het is er wel een mooi depri-dagje voor :(

    Als het goed is, heb ik vrijdag mijn eisprong weer. En volgens mij komen we dan alweer in juni uit inderdaad. Wel een mooie maand vind ik, hopelijk veel zomerkindjes volgend jaar!
     
  14. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja, heel fijn. Ik hoop dat het wat oplevert. Die ovitrelle spuiten stelt inderdaad niks voor gelukkig.

    Allemaal zomerbaby's lijkt me mooi. Ook de breedte periode om met verlof te zijn of makkelijk met je baby naar buiten te kunnen.
     
  15. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Gebeurt er al iets? Irritant als je zo moet wachten weer.

    In theorie kan dat denk ik. Ook als ze tegelijkertijd springen, maar je sex hebt gehad met 2 verschillende mannen in de dagen daarvoor. Dat wordt wel heel complexo_O.
     
  16. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Fijn dat het spuiten niks voorstelt. Ik ben heel benieuwd!

    En een zomerbaby lijkt mij ook wel wat, die heb ik nog niet :D Bij mijn dochter was ik in de heetste periode van het jaar hoogzwanger, dat vond ik best wel pittig. Mijn zoon is van eind december (net niet oudjaarsdag) en begin januari begon het te ijzelen. Zo erg dat zelfs de kraamverzorgster niet meer kon komen. Er durfde niemand op kraambezoek te komen en zelf durfde ik met die gladheid ook echt niet naar buiten. Dus nee, doe mij maar lekker een zomerbaby, juni lijkt me prachtig :thumup:
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee heel rot, wel de krampen maar alleen bij toiletbezoek komt er telkens een beetje uit. Zo stom want toch nog ienimini beetje hoop terwijl mijn temp nu echt te laag is en alles voelt dat het elk moment kan losbarsten.
     
  18. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Goedemorgen allemaal,

    @vlinderCN : is je menstruatie nu wel doorgebroken of ben je nog steeds aan het wachten? Lijkt me erg stressvol..

    Vanochtend de 1e IUI gehad. Kwaliteit sperma was goed, dus hopelijk gaat er nu wat gebeuren...
    Mocht het dit keer niet lukken, moet ik volgende keer wat extra clomid gaan slikken, om er voor te zorgen dat er toch meer dan 1 follikel gaat rijpen (om meer kans te maken).

    @Chitje : Ik krijg 6 keer IUI. En jij?

    Ik zou ook dolgraag meedoen met alle zomerbaby's :)
     
  19. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Net op miskraam topic gepost. Ik word helemaal gestoord. Temp vanochtend weer wat hoger en test sneller iets donkerder dan 2 dgn geleden. Krampen gisteren, vandaag wat minder maar nog steeds onverstoord bloedverlies tijdens toiletbezoek en toch wel als menstruatie nu (geen heftige maar dat heb ik nooit).
    Ik heb er heel weinig vertrouwen in maar dit is echt niet fijn dat het niet doorzet. Huisarts wil geen bloed laten prikken omdat dat niets aan situatie verandert, ja dat weet ik :rolleyes:maar dan weet ik woensdag i.i.g. of het echt niet goed zit, anders moet ik daar misschien een week op wachten tot het doorzet.

    Wat fijn weer wat hoop voor je Mangoeste! Nu duimen draaien.
    Vind je het emotioneel lastig of sta je er nuchter in(dat he tg op deze manier nu gaat?)?
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina